Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εκπαιδευτικό Λογισμικό

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εκπαιδευτικό Λογισμικό"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Πληροφορικά περιβάλλοντα μάθησης εκπαιδευτικό λογισμικό: υπολογιστική υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης ειδικό λογισμικό με σαφή μαθησιακό και διδακτικό σκοπό λογισμικό γενικής χρήσης (ως γνωστικό εργαλείο - cognitive tool)

2 Yπολογιστική υποστήριξη της μάθησης
βοήθεια προς το μαθητευόμενο ώστε να προσεγγίσει και να αφομοιώσει μια προκαθορισμένη από το αναλυτικό πρόγραμμα ύλη

3 Yπολογιστική υποστήριξη της μάθησης
ενίσχυσή του ώστε να αναπτύξει δεξιότητες που θα τον καταστήσουν ικανό να αντεπεξέλθει στις διαρκώς μεταβαλλόμενες και ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου

4 μαθησιακά περιβάλλοντα με υπολογιστή
η ανάπτυξη τέτοιων περιβαλλόντων εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους δυσχέρειες τεχνικής και θεσμικής υφής ανθρώπινος παράγοντας απαιτεί μεθοδική αντιμετώπιση μέσω διεπιστημονικής προσέγγισης

5 η παιδαγωγική πληροφορική το σημείο συνάντησης
η παιδαγωγική πληροφορική το σημείο συνάντησης μιας ψυχολογικής πραγματικότητας (ένα υποκείμενο που μαθαίνει), ενός θεσμικού περιβάλλοντος (το σχολείο για παράδειγμα) και μιας τεχνολογικής πραγματικότητας (ο υπολογιστής, οι γλώσσες προγραμματισμού και άλλα είδη λογισμικού) διαμέσου ενός περιεχομένου που πρέπει να προσκτηθεί (οι γνώσεις)

6 περιβάλλοντα μάθησης χρονολογική ταξινόμηση
τρεις περίοδοι εφαρμογής των ΝΤ στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ανταγωνιστικές αλλά συνιστούν ένα συμπληρωματικό σύστημα

7 1. πρώτη περίοδος (κλασσική Δι.B.Y., Aυτόνομη Mάθηση, LOGO, Tεχνητή Nοημοσύνη, Έμπειρα Διδακτικά Συστήματα) τα Aνοικτά Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα Mάθησης και η Διερευνητική Mάθηση συνιστούν από παιδαγωγική σκοπιά εξέλιξη της τάσης Αυτόνομη Μάθηση

8 Ανοικτά περιβάλλοντα βρίσκονται σε πειραματική εφαρμογή με ανοικτές προοπτικές και υπόσχονται πολλά στην ανανέωση της προβληματικής για τη χρήση της υπολογιστικής τεχνολογίας κυρίως όσον αφορά τη Γενική Παιδεία

9 2. δεύτερη περίοδος παιδαγωγικές εφαρμογές των υπερμέσων και των πολυμέσων και τις αλληλεπιδραστικές εκδοχές τους

10 2. δεύτερη περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ενώ η ίδια η τεχνολογική εξέλιξη των υπολογιστικών συστημάτων και οι τεχνικές ολοκλήρωσης με τις τεχνολογίες της εικόνας και του ήχου, θέτουν σε νέα βάση τις ενδεχόμενες παιδαγωγικές τους χρήσεις σε τομείς που μέχρι τώρα δεν ήταν δυνατόν να αποτελέσουν πεδίο εφαρμογής των εκπαιδευτικών τεχνολογιών

11 3. τρίτη περίοδος εικονικές πραγματικότητες (virtual realities)
παραμένει ακόμα ουσιαστικά μέσα στα εργαστήρια των πιο πρωτοποριακών ερευνητικών ομάδων

12 Ταξινόμηση του εκπαιδευτικού λογισμικού
με βάση τη διδακτική προσέγγιση

13 Συστήματα διδασκαλίας καθοδηγούμενης από υπολογιστή
(instructional model) συστήματα εξάσκησης (drill and practice) ορισμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια διαλογικές ιστορίες και παραμύθια πολυμέσων (interactive stories)

14 Συστήματα διδασκαλίας καθοδηγούμενης από υπολογιστή
(instructional model) συστήματα καθοδήγησης (tutorials) συστήματα καθοδήγησης στην επίλυση προβλημάτων (Intelligent Tutoring Systems)

15 Συστήματα μάθησης μέσω καθοδηγούμενης ανακάλυψης (discovery model) και διερεύνησης (exploratory model) συστήματα που στηρίζουν εργαστηριακές δραστηριότητες μέσω υπολογιστή (computer based laboratories) συστήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής (educational robotics) ορισμένα "Έμπειρα Συστήματα" επίλυσης προβλημάτων (Intelligent Tutoring Systems) που προσαρμόζουν τις ενέργειές τους σε επεξεργασμένο γνωστικό μοντέλο του μαθητή

16 Συστήματα μάθησης μέσω καθοδηγούμενης ανακάλυψης (discovery model) και διερεύνησης (exploratory model) ανοιχτά συστήματα μάθησης (ανεξάρτητα γνωστικού αντικειμένου) για δραστηριότητες εκμάθησης προγραμματισμού και δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων (όπως LOGO, BOXER, κλπ)

17 Συστήματα μάθησης μέσω καθοδηγούμενης ανακάλυψης (discovery model) και διερεύνησης (exploratory model) Προσομοιώσεις (Simulations) Μικρόκοσμοι (micro-worlds) Μοντελοποιήσεις και δυναμικές μοντελοποιήσεις (dynamic modelling) (κατ' εικασία μοντέλο ή conjectural model) Νοητική χαρτογράφηση (concept mapping)

18 Συστήματα συμβολικής έκφρασης και οικοδόμησης
εργαλεία επεξεργαστών κειμένου εργαλεία σχεδιασμού και γραφικών λογισμικό στατιστικής επεξεργασίας λογισμικό παραγωγής διαγραμμάτων

19 Συστήματα συμβολικής έκφρασης και οικοδόμησης
επιτραπέζια συστήματα εκδόσεων (για παράδειγμα, σχολικών εφημερίδων) εργαλεία δημιουργίας υπερκειμένων, πολυμέσων (για παρουσίαση εργασιών) εργαλεία δημιουργίας βάσεων δεδομένων

20 Συστήματα παρουσίασης, αναζήτησης και διάδοσης πληροφορίας
ή συστήματα αναφοράς (references systems) ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες ηλεκτρονικά λεξικά βάσεις δεδομένων ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες μέσω INTERNET κάποιες ιστοσελίδες (Web pages) (συστήματα υπό ανάπτυξη)

21 Συστήματα και εφαρμογές που υποστηρίζουν την συνεργατική δραστηριότητα και μάθηση από απόσταση
(collaborative and distance learning) τα περισσότερα είναι τώρα υπό ανάπτυξη

22 Συστήματα επικοινωνίας:
ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ( ) news groups Video-conferencing (τα οποία, τελευταία εμφανίζονται, και ενσωματωμένα σε άλλες εφαρμογές)

23 που απευθύνονται νηπιακή και πρώτη σχολική ηλικία (4-8)
μαθητές Δημοτικού σχολείου μαθητές Γυμνασίου μαθητές Λυκείου ενήλικες, για συστήματα επιμόρφωσης και κατάρτισης


Κατέβασμα ppt "Εκπαιδευτικό Λογισμικό"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google