Ν. Γεωργιάδης, PhD Αν. Πρόεδρος Ε.Ο.Π.Π.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ECTS Νέος Οδηγός για τους Χρήστες για τους Χρήστες.
BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
LOGO Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
Κωνσταντίνος Καλτσάς Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. – ΠΕ17.03 Ηλεκτρολόγων
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.2 Μέθοδοι και εργαλεία για την επικύρωση των δεξιοτήτων.
Νίκος Γεωργιάδης, PhD Αν. Πρόεδρος Δ.Σ. Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010 Ηράκλειο Κρήτης
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
ΚΕΚ-ΙΝΕ/ΓΣΕΕ Χριστίνα Σπηλιώτη
Ο ρόλος των προσόντων στη διακυβέρνηση:. α) της σχέσης εκπαίδευσης και
Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF): Προκλήσεις και προοπτικές
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και απασχόλησης
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011 ΠΑΤΡΑ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Μανώλης Μαυρικάκης (Γιαμπάμπας) Φορείς Εκπαίδευσης Πιστοποίηση Αξιολόγηση Κοινωνία της Γνώσης Δια βίου Μάθηση Αγορά Εργασίας EQF Επαγγελματικό.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Το μέλλον της ΤΕΕ ενόψει της Συνόδου της Λισσαβόνας Στ. Παλαιοκρασάς, Αντιπρόεδρος της Δ. Ε. Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
 Common Quality Assurance for VET Providers  Έργο που πραγματοποιήθηκε κατά την χρονική περίοδο  Ανάπτυξη ενός μοντέλου για πιστοποίηση εκπαιδευτικών.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 Europass: Νέες προοπτικές μάθησης και εργασίας στην Ευρώπη Philippe Tissot και Ευτυχία Κωλέτσου Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Η συμβολή και η σημασία των δράσεων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. στην προώθηση της Διά Βίου Μάθησης Ημερίδα Ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη Ιωάννα Δέδε Διεύθυνση.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Προγραμματική Περίοδος
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Best practices - Benchmarking
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ν. Γεωργιάδης, PhD Αν. Πρόεδρος Ε.Ο.Π.Π. Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (Ε.Ο.Π.Π.): Η πορεία προς το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ν. Γεωργιάδης, PhD Αν. Πρόεδρος Ε.Ο.Π.Π.

Ο χώρος της Ευρωπαϊκής εκπαίδευσης και κατάρτισης Στρατηγική Λισσαβόνας 2000-10 Πρόγραμμα «εκπαίδευση και κατάρτιση 2010» Από το 2002 ενισχυμένη συνεργασία στην ΕΕΚ Διαφορετικά συστήματα κοινοί στόχοι Με ορίζοντα το 2020 «Στρατηγική για έξυπνη, διατηρήσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη» Η ΕΕΚ όλο και ψηλότερα στην πολιτική ατζέντα Κοινά εργαλεία Μαθησιακά αποτελέσματα EQF Εθνικές μεταρρυθμίσεις Πιστοποίηση NQF ECVET QA Κατανομή ρόλων Συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων Ισότιμη μάθηση

Ευρωπαϊκά “εργαλεία” και αρχές Ευρωπαϊκά “εργαλεία” και αρχές Κεντρικό στοιχείο των διαδικασιών της Κοπεγχάγης και της Ε & Κ 2010 είναι η ανάπτυξη Κοινών Ευρωπαϊκών Αρχών και εργαλείων που στοχεύουν στην αύξηση της διαφάνειας των προσόντων και τη διευκόλυνση της κινητικότητας EQF ECVET EU αρχές για την πιστοποίηση της μη τυπικής και άτυπης μάθησης CQAF Europass Προσδίδουν μια ισχυρότερη Ευρωπαϊκή και διεθνή διάσταση στην ανάπτυξη των εθνικών συστημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης

Τι είναι το EQF; Είναι ένας ευρωπαϊκός πίνακας μετάφρασης των προσόντων που υποστηρίζει την κινητικότητα ανάμεσα στις χώρες μέσω της απλοποίησης της σύγκρισης του περιεχομένου και του περιγράμματος των προσόντων Διευκολύνει τη ΔΒΜ, επιτρέπει τη σύνδεση και τον συνδυασμό των προσόντων που προσφέρονται σε διαφορετικά συστήματα και τέλος συμπεριλαμβάνει τη γενική, επαγγελματική, ανώτατη εκπαίδευση καθώς και την κατάρτιση Βασίζεται στα μαθησιακά αποτελέσματα και καλύπτει όλο το εύρος της μάθησης (υποχρεωτική εκπαίδευση μέχρι και ανώτατη εκπαίδευση).

Τι είναι το EQF; Χώρα A Χώρα B EQF Επίπεδο 8 ΕΠ EQF Επίπεδο 7 NQF/ NQS 5 Loukas Zahilas

Τι είναι το EQF; «Ενιαιοποίηση» του χώρου των προσόντων στη βάση ενός κοινού ταξινομητικού πλαισίου αναφοράς Διάρθρωση σε 8 επίπεδα αναφοράς και περιλαμ-βάνει την αναγνώριση των μαθησιακών αποτελε-σμάτων από τη βασική τυπική εκπαίδευση έως και τις διδακτορικές σπουδές.

Μια απαίτηση για το άνοιγμα στη ΔΒΜ και σε κάθε είδος μάθησης Μια απαίτηση για το άνοιγμα στη ΔΒΜ και σε κάθε είδος μάθησης ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΙΣΡΟΕΣ + διάρκεια + τύπος + χώρος + πρόγραμμα + ινστιτούτο ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΚΡΟΕΣ Τι απαιτείται να ξέρει ένα άτομο ή να μπορεί να αποδείξει ότι είναι ικανό να κάνει μετά το τέλος της μαθησιακής εμπειρίας Προς Loukas Zahilas

Εστίαση σε Μαθησιακά Αποτελέσματα EQF Μη-Τυπική Μάθηση Μαθησιακά Αποτελέσματα Άτυπη Μάθηση Τυπική Εκπαίδευση Loukas Zahilas

Γιατί Μαθησιακά Αποτελέσματα?

Μαθησιακά Αποτελέσματα μεταφέρουν το ενδιαφέρον από τις «εισροές» στις «εκροές» προσφέρουν καλύτερη σύνδεση μεταξύ των αναγκών της αγοράς εργασίας και της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης διευκολύνουν την μεταφορά και χρήση των προσόντων μεταξύ διαφορετικών χωρών και διαφορετικών συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης διευκολύνουν την επικύρωση άτυπης και μη- τυπικής μάθησης Loukas Zahilas

Η δημιουργία του Εθνικού Πλαισίου Καθορισμός Επιπέδων πλαισίου Δημιουργία Περιγραφικών δεικτών Πλαίσιο Διασφάλισης ποιότητας Πρότυπα, Προγράμματα, πιστοποίηση Loukas Zahilas

Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στη συγκρότηση του Εθνικού Πλαισίου (ν.3879/2010) Εκπόνηση προτύπων και μέσων για την αναγνώριση και πιστοποίηση προσόντων ανεξάρτητα της ακολουθούμενης μαθησιακής διαδρομής Εισήγηση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου Εκπόνηση ενιαίου συστήματος πιστοποίησης ΓΔΙ

Υλοποιούμενες δράσεις Ε.Ο.Π.Π. ΚΥΑ για τα φθοριούχα αέρια και αντίστοιχο Νομοσχέδιο του Υπ. Ανάπτυξης, όπου έχει οριστεί ο Ε.Ο.Π.Π. ως ο φορέας πιστοποίησης προσόντων Παρακολούθηση - παραλαβή μελέτης για τη δημιουργία Μεθοδολογίας πιστοποίησης (αντιστοίχησης στο πλαίσιο του ΕΠΠ) με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα Μελέτη με αντικείμενο τη διαμόρφωση ενός ενιαίου πλαισίου ποιοτικής αναβάθμισης αρχικής - συνεχιζόμενης κατάρτισης και εκπαίδευσης ενηλίκων με τελικό στόχο της διαμόρφωση της Εθνικής Στρατηγικής και θεσμοθέτησης του Εθνικού Πλαισίου Διασφάλισης Ποιότητας

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων -Τα επόμενα βήματα Δημιουργείται μεθοδολογικός οδηγός για τις Ομάδες Εργασίας που θα εκπονήσουν τους περιγραφικούς δείκτες Αναμένεται η σύσταση επιτροπής με γνωμοδοτικό χαρακτήρα στον ΕΟΠΠ (για την υποστήριξή του στην ανάπτυξη και εφαρμογή του ΕΠΠ), όπως προβλέπει ο Ν. 3879/2010. Υπό εξέλιξη η καταγραφή των τίτλων που έχουν αποκτηθεί στο πλαίσιο της ΔΒΜ

ECVET Ψηφίδες Πιστωτικές Μονάδες Διαδικασία Μεταφοράς

Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην εφαρμογή του ΕCVET Διατηρώντας τη θεσμική μνήμη του ΟΕΕΚ και βάσει του ν.3879/2010, ο Ε.Ο.Π.Π. είναι αρμόδιος για το σχεδιασμό και την εφαρμογή του ECVET. O Ε.Ο.Π.Π. βρίσκεται σε συνεργασία με το CEDEFOP και αντλεί από τη γενικότερη ευρωπαϊκή τεχνογνωσία. Η αρμοδιότητα εφαρμογής του συστήματος αναδεικνύει τον Ε.Ο.Π.Π. σε επιτελικό φορέα διασφάλισης της κάθετης και οριζόντιας κινητικότητας υπό το πρίσμα της ΔΒΜ.

Η διαδικασία μεταφοράς στο ECVET

Η διαδικασία μεταφοράς & συσσώρευσης LO* στο ECVET Sending provider Host The individual acquires KSC The learning outcomes are assessed 3 2 Credit is awarded to the individual for the learning outcomes achieved Learner's credit in an individual transcript of record Credit is validated 6 Learning outcomes are recognised and accumulated as a part of the aimed qualification; corresponding ECVET points are included. 7 1 Learning agreement 4 5 *LO: Learning Outcomes (Μαθησιακά Αποτελέσματα)

Lifelong Learning Pathway KSC capital 1 Formal Formal Informal Lifelong Learning Pathway On the job 1:knowledge, skills, competence

ECVET & EQF

Συμπληρωματικότητα ECVET & EQF Βασίζονται σε μαθησιακά αποτελέσματα Δίνουν έμφαση στα προσόντα Υποστηρίζουν την Διά Βίου Μάθηση Διευκολύνουν την Κινητικότητα Διευκολύνουν τη Διαφάνεια

Συμπληρωματικότητα ECVET & EQF 8 Κοινά Επίπεδα Αναφοράς Πιστοποίηση μη τυπικής και άτυπης μάθησης Καθοδήγηση και προσανατολισμός Διασφάλιση ποιότητας Βασικές δεξιότητες Εθνικά και Κλαδικά Πλαίσια Προσόντων Εργαλεία για τους πολίτες Europass ECTS ECVET

Διασφάλιση Ποιότητας & EQF

Διασφάλιση Ποιότητας & EQF Quality assurance (QA) is a crucial dimension of EQF to make comparison and transfer of qualifications easier. Common quality principles are a precondition to build trust between national systems rendering co-operation effective. Each EQF Reference Level Knowledge Skills Wider personal and professional competences Quality

The European Quality Assurance Reference Framework (E.Q.A.R.F) Εφαρμογή σε εθελοντική βάση Ένα κοινό μοντέλο κύκλου ποιότητας που περιλαμβάνει: Σχεδιασμό, εφαρμογή,αξιολόγηση,απολογισμό και αλλαγές. Οι δείκτες ποιότητας σχετίζονται με: την απασχολησιμότητα, τα στατιστικά περάτωσης σπουδών, τους μηχανισμούς ανίχνευσης των εκπαιδευτικών αναγκών (σύνδεση με αγορά εργασίας), τη χρηματοδότηση

Κοινές αρχές διασφάλισης ποιότητας σε Γ’ βάθμια εκπαίδευση & σε Ε.Ε.Κ. στα πλαίσια του EQF Η διασφάλιση ποιότητας πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εσωτερικής διοίκησης των ιδρυμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης. Η διασφάλιση ποιότητας πρέπει να περιλαμβάνει τακτική αξιολόγηση των ιδρυμάτων, των προγραμμάτων τους ή των συστημάτων τους για τη διασφάλιση ποιότητας, από εξωτερικούς φορείς ή οργανισμούς παρακολούθησης. Οι εξωτερικοί φορείς ή οργανισμοί παρακολούθησης που ασχολούνται με τη διασφάλιση ποιότητας πρέπει να υπόκεινται σε τακτική επιθεώρηση. Η διασφάλιση ποιότητας πρέπει να περιλαμβάνει τις πτυχές του πλαισίου αναφοράς, των εισροών, της διεργασίας και των παραγομένων, ενώ παράλληλα θα δίνει έμφαση στα παραγόμενα και στα μαθησιακά αποτελέσματα. Τα συστήματα διασφάλισης ποιότητας πρέπει να περιλαμβάνουν τα ακόλουθα στοιχεία: –– σαφείς και μετρήσιμους στόχους και πρότυπα, –– κατευθύνσεις εφαρμογής, συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής των ενδιαφερόμενων μερών, –– κατάλληλους πόρους, –– συνεπείς μεθόδους αξιολόγησης, οι οποίες να συνδυάζουν την αυτοαξιολόγηση με την εξωτερική επιθεώρηση, –– μηχανισμούς και διαδικασίες ανατροφοδότησης για βελτίωση, –– δυνατότητα πρόσβασης στα αποτελέσματα των αξιολογήσεων από μεγάλο αριθμό ατόμων. Οι πρωτοβουλίες για τη διασφάλιση ποιότητας σε διεθνές, εθνικό και περιφερειακό επίπεδο πρέπει να συντονίζονται προκειμένου να εξασφαλίζεται η γενική επισκόπηση, η συνοχή, η συνεργία και η πολυδιάστατη συστημική ανάλυση. Η διασφάλιση ποιότητας πρέπει να αποτελεί συνεργατική διαδικασία σε όλο το φάσμα των βαθμίδων και των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, με τη συμμετοχή όλων των σχετικών ενδιαφερόμενων σε κάθε κράτος μέλος και σε ολόκληρη την Κοινότητα. Οι προσανατολισμοί που δίνονται σε κοινοτικό επίπεδο για τη διασφάλιση ποιότητας μπορούν να αποτελέσουν σημεία αναφοράς για τις αξιολογήσεις και τη μάθηση μέσω ομοτίμων. ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Της 23 Απριλίου 2008 σχετικά με τη θέσπιση του EQF για τη ΔΒΜ

Γιατί E.Q.A.R.F.; Δεν επιβάλλει συγκεκριμένο σύστημα ποιότητας αλλά παρέχει κοινές αρχές, κριτήρια ποιότητας, περιγραφικούς δείκτες. Είναι μια «εργαλειοθήκη» από την οποία αντλεί ο κάθε χρήστης Έμφαση σε εκροές και μαθησιακά αποτελέσματα Αποτελεί τη βάση για περαιτέρω εξελίξεις μέσω της συνεργασίας σε Ευρωπαϊκό, Εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Είναι ένα εργαλείο μετάφρασης που διευρύνει τη διαφάνεια και συνεισφέρει στην κινητικότητα και στην ανάπτυξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Πως λειτουργεί το E.Q.A.R.F. QUALITY IMPROVE MENTS INCREASED TRANSPARENCY AND CONSISTENCY MUTUAL TRUST MOBILITY LIFE LONG LEARNING

Στόχοι του ΕQA-VET Να δημιουργήσει μια δομημένη και βιώσιμη πλατφόρμα για τους φορείς χάραξης πολιτικής, τους κοινωνικούς εταίρους και παρόχους, η οποία θα τους παρέχει τη δυνατότητα να ανταλλάσσουν πληροφορίες και εμπειρίες σχετικά με τις πολιτικές τους και τις πρακτικές διασφάλισης ποιότητας και ως εκ τούτου θα ενισχύσει την έννοια της διασφάλισης ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπ/ση και Κατάρτιση. Να φέρει κοντά τα κράτη μέλη, τους κοινωνικούς εταίρους και την Ευρωπαϊκή Ένωση έτσι ώστε να προωθηθεί η συνεργασία στην δημιουργία και βελτίωση της Διασφάλισης Ποιότητας στην ΕΕΚ χρησιμοποιώντας το EQARF.

Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην εφαρμογή της σύστασης Η Ε.Ε. συνδέει ρητώς την εφαρμογή της σύστασης με τα βραχυπρόθεσμα παραδοτέα των κρατών-μελών με ορίζοντα υλοποίησης το 2015. Ο Ε.Ο.Π.Π. αποτελεί το εθνικό σημείο αναφοράς και εκπροσωπεί τη χώρα στο δίκτυο για τη διασφάλιση της ποιότητας (EQAVET). Μέλημα αποτελεί η διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής για τη διασφάλιση της ποιότητας με την ευρύτερη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και λοιπών φορέων που εμπλέκονται στην πιστοποίηση προσόντων. Διοικητικά η διάρθρωση του Οργανισμού διέπεται οριζόντια από τη διασφάλιση της ποιότητας.

Τι είναι το EUROPASS; Εργαλείο ενίσχυσης της κινητικότητας Πέντε (5) έγγραφα: Europass Βιογραφικό Σημείωμα (Europass CV) Europass Διαβατήριο Γλωσσών (Europass LP) Europass Κινητικότητα (Mobility) Europass Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού (Certificate supplement) Europass Παράρτημα Διπλώματος (Diploma supplement)

Ε.Ο.Π.Π. και EUROPASS O.E.E.K. (από 01.05.2005) και Ε.Ο.Π.Π. (ν.3879/2010) ως Εθνικό Κέντρο Europass Η Ελλάδα και η Γαλλία βρίσκονται στην κορυφή (αξιολόγηση της διαδικασίας της Κοπεγχάγης)

Στατιστικά στοιχεία EUROPASS Αρ. Επισκέψεων στο Europass site μεταξύ 02.2005-12.2010) Πηγή: CEDEFOP http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/hornav/Statistics.csp

Στατιστικά στοιχεία EUROPASS Εξέλιξη του αρ. Europass CVs & LPs που συμπληρώθηκαν on-line Πηγή: CEDEFOP http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/hornav/Statistics.csp

Στατιστικά στοιχεία EUROPASS Εξέλιξη του αρ. Europass CVs που συμπληρώθηκαν on-line Πηγή: CEDEFOP http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/hornav/Statistics.csp