 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Ενότητα Α2 Ο Ρόλος του Τουρισμού στις Πολιτικές Αύξησης της Απασχόλησης και στην Αντιμετώπιση της Ανεργίας Εισηγητές: κκ. Π. Παπαγεωργίου, Ι. Χασσίδ Καθηγητές,
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 8/12/2010 Εύη Αποστολάκη Δ.Σ. Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
E-learning, b-learning: Τάσεις και Προοπτικές Ιωάννα Φεργαδιώτου.
Οικονομική κρίση και καταναλωτική συμπεριφορά
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ Υπουργείο Παιδείας,
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Μονογραφίες Επαγγελμάτων
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 26/11/2010 Βάλια Αρανίτου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΙΝ. ΕΜ.Υ Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού.
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Ανεργία Φυσικό ποσοστό ανεργίας (ΦΠΑ): μέσο ποσοστό ανεργίας γύρω από το οποίο κυμαίνεται το ποσοστό ανεργίας ΦΠΑ t.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 1η
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 7 η Αποτίμηση Μη Αγοραίων Αγαθών.
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Εθνικός σχεδιασμός (αποτυχίες αγοράς και αποτυχίες κυβερνητικού σχεδιασμού) Προσέγγιση παράλληλη με την αγορά Εικόνα δυνατοτήτων της οικονομίας Υποδείγματα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ. Αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία μια τουριστικής- επισιτιστικής επιχ/σης.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού Σπύρος Αβδημιώτης ΜΒΑ PhD.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Λειτουργίες διοίκησης
Μερικά βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς εργασίας: εργατικό δυναμικό, δομή της απασχόλησης, ανεργία Συνεχής αύξηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση της εργασίας.

Βασικές Μέθοδοι διερεύνησης των αναγκών εκπαίδευσης των εργαζομένων.  Κατασκευή οικονομετρικού Υποδείγματος  Μέθοδος των ελαστικοτήτων εργασίας  Κλαδική προσέγγιση  Οι κενές θέσεις εργασίας  Έρευνα τοπικής αγοράς εργασίας  Προσδιορισμός των αναγκών με θεσμούς διαβούλευσης

Κατασκευή οικονομετρικού υποδείγματος  Προβλέπουν τη μελλοντική ζήτηση εργασίας κάτω από προϋποθέσεις όπως είναι η τεχνολογία, η ζήτηση προϊόντων και η κρατική πολιτική  Απαιτούν: *μεγάλο αριθμό μεταβλητών. *στατιστικά δεδομένα για μεγάλο χρονικό διάστημα  Εξαιρετικά πολύπλοκα στην περιφερειακή διάσταση

Ελαστικότητα της εργασίας  Ελαστικότητα = σχέση μεταξύ του ρυθμού αύξησης της παραγωγής και του ρυθμού αύξησης της απασχόλησης σε έναν οικονομικό κλάδο.  Υποθέτει ρυθμούς τάσεων της παραγωγής βάσει ιστορικών τάσεων.  Στηρίζεται στην εκτίμηση σταθερής σχέσης προϊόντος –εργασίας  Διαβλέπει μεταβολές στη σχέση των επαγγελματικών κατηγοριών αλλά όχι στο περιεχόμενό τους.  Απαιτεί μεγάλο αριθμό στατιστικών δεδομένων.

Κλαδικές προσεγγίσεις  Στηρίζονται σε μελέτες εκτίμησης τεχνολογικού εκσυγχρονισμού και οργανωτικών αναδιαρθρώσεων σε κλαδικό επίπεδο.  Αποτελεί τη βάση για εξειδίκευση των προγραμμάτων.  Επιτρέπει τον καθορισμό προγραμμάτων για την απόκτηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων.  Συνήθως αγνοούν τις μακρο-οικονομικές συνθήκες που πρέπει να ισχύουν για να πραγματοποιηθούν οι κλαδικές προβολές.

Οι κενές θέσεις εργασίας  Συλλογή και επεξεργασία στοιχείων που αφορούν τις κενές θέσεις που δηλώνουν οι εργοδότες.  Θα πρέπει να συνδυαστεί με το χρόνο πλήρωσης που απαιτεί η κενή θέση.  Η ύπαρξη κενών θέσεων δεν αποκλείει την ταυτόχρονη προσφορά κατάλληλης εργασίας.  Πολλές κενές θέσεις υποκρύπτουν κακές συνθήκες εργασίας και αμοιβών.  Πλεονέκτημα: Η ευκολία συλλογής στοιχείων και χαμηλό κόστος.

Έρευνα τοπικής αγοράς  Η αποτελεσματικότερη μέθοδος.  Απαιτεί υψηλό χρηματικό κόστος.  Τα αποτελέσματα έχουν μικρό χρονικό ορίζοντα εφαρμογής.  Προϋποθέτει κατάλληλη επιλογή δείγματος, κατάλληλη δομή και περιεχόμενο ερωτηματολογίου, έμπειρους συνεντευκτές.

Προσδιορισμός αναγκών με θεσμούς διαβούλευσης  Ιδιαίτερα αποτελεσματικοί για τον προσδιορισμό των αναγκών στο τοπικό επίπεδο.  Εξαρτάται από την τεχνογνωσία που διαθέτουν οι τοπικοί φορείς ως προς την οικονομική και κοινωνική εξέλιξη της περιοχής τους.

Από τις ανάγκες εκπαίδευσης στο επαγγελματικό προφίλ  Διάγνωση εκπαιδευτικών αναγκών σε κλαδικό-τοπικό επίπεδο σε επίπεδο επαγγέλματος ή/και ειδικότητας.  Κατασκευή επαγγελματικού προφίλ (χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει κάποιος για να ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα σύμφωνα με προκαθορισμένα κριτήρια)  Κατανομή των γνώσεων και δεξιοτήτων του επαγγελματικού προφίλ σε:  Αρχική και συνεχιζόμενη κατάρτιση  Ενότητες μάθησης  Ιεραρχικά επίπεδα και σπονδυλωτή διάταξη  Αξιολόγηση-πιστοποίηση- αναγνώριση

Αναγκαιότητα σπονδυλωτής διάταξης και εναλλακτικών διαδρομών μάθησης  Γεωγραφική κινητικότητα  Δια-επαγγελματική κινητικότητα  Ενδοεπαγγελματική εξέλιξη Εξαιτίας  Οργανωτικών αναδιαρθώσεων  Τεχνολογικών εξελίξεων  Οικονομικών αλλαγών

Βασικά στοιχεία του επαγγελματικού προφίλ  Τα αναλυτικά καθήκοντα των θέσεων εργασίας που αντιστοιχούν στην ειδικότητα.  Τις επιμέρους δραστηριότητες τις οποίες ασκεί κατά την εργασία του ο κάτοχος της ειδικότητας.  Την κατάταξη αυτών των δραστηριοτήτων με βάση την ιεράρχηση της σημασίας και της σπουδαιότητάς τους.  Την κατάρτιση των αναλυτικών γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την ανταπόκριση του εργαζομένου στις απαιτήσεις του επαγγελματικού προφιλ.  Τα αντικείμενα μάθησης προκειμένου να προσδιορίζονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαζομένων στις απαιτήσεις της ειδικότητας όπως και την αντιστοίχισή τους με την αρχική και τη συνεχιζόμενη κατάρτιση.

Βασικά στοιχεία του επαγγελματικού προφίλ  Την ομαδοποίηση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται από το προφιλ της ειδικότητας σε ενότητες μάθησης  Τη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών προδιαγραφών πακέτων εκπαίδευσης στις προαναφερόμενες ενότητες μάθησης.