Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Δημιουργία σεναρίου.
Βασικές δεξιότητες στις ΤΠΕ
Παρουσίαση της ύλης του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών»
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018

Σχεδιασμός Μάθησης (Learning Design) Δημιουργούμε μαθησιακές εμπειρίες που κάνουν την απόκτηση νέας γνώσης πιο αποδοτική και ελκυστική Σε ποιόν Τι Με ποιον τρόπο

Σχεδιασμός Μάθησης Σύνοψη με απλά λόγια: Αναγνώριση της ομάδας (σε ποιους απευθυνόμαστε) Αξιολόγηση της υπάρχουσας γνώσης Αναγνώριση εκπαιδευτικών αναγκών Ανάπτυξη μεθοδολογίας και περιεχομένου για Τα ενδιαφέροντα Τις ανάγκες Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διαδικασίας μάθησης Υπάρχουσα Γνώση Μεθοδολογία Περιεχόμενο Παράδοση (Delivery) Επιθυμητή Γνώση

Γιατί σχεδιασμός μάθησης Ορίζει τους μαθησιακούς στόχους Μπρεί να συνδέει τη μάθηση με πιθανό πρόγραμμα σπουδών Οργανώνει εκ των προτέρων το περιεχόμενο και τις δραστηριότητες Προβλέψει τυχόν προβλήματα

Σχεδιασμός Είναι ένα παιδαγωγικό σενάριο (educational script, storyboard) Μια συνταγή που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο διδάσκοντας Συνδυασμός δραστηριοτήτων σε ένα περιβάλλον που επιλέγουμε και για συγκεκριμένους αποδέκτες Δραστηριότητες Χώρος Εργασίες Συνεργασία Τεχνολογία Συνδυάζουν on-line και off-line (Δεν αφορά μόνο επίσημο μάθημα)

ADDIE: Analysis, design, development, implementation, evaluation Ανάλυση Σχεδιασμός Ανάπτυξη Υλοποίηση Αξιολόγηση

Ανάλυση Αναγνώριση της ομάδας στόχου (σε ποιους απευθυνόμαστε) Ανάγκες Ενδιαφέροντα Επιθυμίες Πιθανές δυσκολίες Αξιολόγηση της υπάρχουσας γνώσης Αναγνώριση εκπαιδευτικών αναγκών Σχέση με το αντικείμενο Γνωστικό υπόβαθρο Υποδομή

Γιατί είναι σημαντικό το «σε ποιον» Παράδειγμα: πώς θα διδάξουμε ψηφιακές δεξιότητες στους παρακάτω

Γιατί είναι σημαντικό το «σε ποιον» Παράδειγμα: πώς θα διδάξουμε την ανάγκη για υγιεινή ζωή στους παρακάτω

Bloom’s Taxonomy Να συνθέσουμε κάτι νέο Να το αξιολογήσουμε, τσεκάρουμε, κρίνουμε Να το οργανώσουμε, να επιλέξουμε χρήσιμη πληροφορία, να το αποδομήσουμε Να μπορούμε να το εφαρμόσουμε Να μπορούμε να το εξηγήσουμε Να αναγνωρίζουμε κάτι, να το θυμόμαστε

Μεθοδολογία Συνεργασία Πειραματισμός Διάδραση Πάνω στην εργασία Flipped classroom

Υλοποίηση Bloom’s Taxonomy και τεχνολογία Ψηφιακές εφαρμογές Προσομοιώσεις Μαθησιακά παιχνίδια IoT Ρομποτική Learning analytics MOOCs για συνεργασία

Αξιολόγηση (Kirkpatrick’s model) Ποιο είναι το αποτέλεσμα? Π.χ. είναι η επιχείρηση μας πιο αποδοτική? Υπάρχει αλλαγή συμπεριφοράς? Π.χ. εργάζονται διαφορετικά? Έμαθαν? Ανέπτυξαν νέες δεξιότητες? Τους άρεσε?

Τι σημαίνει αυτό αναφορικά με την εργασία

Δομή παρουσίασης Ποιος: Ομάδα στόχος Ανάγκες, επιθυμίες, δυσκολίες Πώς γίνεται η μάθηση τώρα Τί: Ποιος είναι ο μαθησιακός στόχος? Τι θέλουμε να μάθει η ομάδα Με ποιο τρόπο: το εργαλείο μας στα πλαίσια ευρύτερης μεθοδολογίας (π.χ. συνεργασία, μάθηση με δράση, κλπ) Περιγραφή της μεθοδολογίας Περιγραφή του εργαλείου μας και demo Περιγραφή των πλεονεκτημάτων της χρήσης του εργαλείου. Πώς θα βελτιωθεί η μάθηση Αξιολόγηση: πως θα καταλάβουμε Αν έχει αυξηθεί η γνώση Έχει αλλάξει η συμπεριφορά

Μέχρι εδώ

Υποστηρικτικές διαφάνειες

Εκπαιδευτικοί στόχοι (Γενικοί και εξειδικευμένοι) Εκπαιδευτικοί στόχοι (Γενικοί και εξειδικευμένοι) Τι θέλουμε να γνωρίζει η ομάδα στόχος στην ολοκλήρωση; Γενικοί στόχοι π.χ. βασικός προγραμματισμός Java Εξειδικευμένοι στόχοι π.χ. χρήση μεταβλητών, χρήση πινάκων, χρήση λιστών, κλπ. Μετρήσιμοι στόχοι π.χ. βαθμός επάρκειας Σχετίζεται με αναγνώριση προσόντων

Η Σημασία της Ομάδας Στόχου Τι διδάσκουμε: Γενικός ορισμός αντικειμένου Σε ποιόν: Ποια είναι η ομάδα στόχος; Ποιες είναι οι ανάγκες της; Π.χ. επαγγελματικές ή άλλες Ποια είναι τα ενδιαφέροντα της; Ποιες είναι οι επιθυμίες της; Υπάρχουν δυσκολίες μάθησης; Αναγνώριση της υπάρχουσας κατάστασης Γνωστικό υπόβαθρο: ποια είναι η υπάρχουσα γνώση; Ποια είναι η σχέση με το αντικείμενο; Ποια είναι η υπάρχουσα υποδομή για υποστήριξη διδασκαλίας;

Σχεδιασμός: Μεθοδολογία μάθησης Μεθοδολογία μάθησης / διδακτικές προσεγγίσεις Τόπος μάθησης: π.χ. μέσα στην τάξη, από απόσταση, στον τόπο εργασίας Μέθοδοι: διερεύνηση, συνεργασία, πρακτική άσκηση Σχεδιασμός με βάση Ενδιαφέροντα και ανάγκες Το υπόβαθρο της ομάδας στόχου και την υπάρχουσα γνώση Τον τρόπο που θα χρησιμοποιηθεί η νέα γνώση Χρονοπρογραμματισμός Πόσες διαλέξεις Πόσες ώρες ανά διάλεξη Πόσες ώρες σε πρακτική άσκηση – εργαστήρια

Σχεδιασμός: Χρονοπρογραμματισμός και Αξιολόγηση Σχεδιασμός περιεχομένου Έννοιες, ενότητες, παραδείγματα Εργασίες, ασκήσεις, project Υποστηρικτικά μέσα Εποπτικά μέσα, εργαστήρια, λογισμικό εξοπλισμός, μέσα επικοινωνίας Αξιολόγηση Επιτεύχθηκαν οι εκπαιδευτικοί στόχοι και σε ποιο βαθμό; Ποιο είναι το νέο επίπεδο γνώσης Σε απόλυτο βαθμό και σε σχέση με τους αρχικούς στόχους Μέθοδοι αξιολόγησης: ποιοτική, ποσοτική

Σχεδιασμός πιο συγκεκριμένα Αντικείμενο Ομάδα στόχος Εκπαιδευτικές ανάγκες Υπάρχουσες γνώσεις (γνωστικό υπόβαθρο) Γενικός μαθησιακός στόχος Ειδικοί στόχοι (επιμέρους, μετρήσιμοι) Μεθοδολογία (διαλέξεις, πειράματα, κλπ) Χρονοπρογραμματισμός Συνοδευτικά μέσα Εργασίες, project Αξιολόγηση

Σχεδιασμός (περιγραφή της προηγούμενης εικόνας) Αντικείμενο Ομάδα – στόχος Εκπαιδευτικές ανάγκες Ελλιπείς γνώσεις, προσδοκίες, ενδιαφέροντα Γνωστικό υπόβαθρο Γενικός διδακτικός στόχος μαθήματος Τι θέλουμε να γνωρίζουν στο τέλος του μαθήματος Ειδικοί στόχοι Συγκεκριμένοι, επιμέρους στόχοι, μετρήσιμοι στόχοι (π.χ. βαθμός επάρκειας) Μεθοδολογία μάθησης Διαλέξεις, διερεύνηση, συνεργασία, πειράματα, project, κλπ. Χρονοπρογραμματισμός διδασκαλίας Τόπος διδασκαλίας Εποπτικά και διδακτικά μέσα Διαδικασία διδασκαλίας και πλαίσιο χρησιμοποίησης των μέσων Εργασίες, ασκήσεις, project Πλαίσιο αξιολόγησης

Παράδειγμα: σχεδιασμός μάθησης χρήσης υπολογιστών Για μαθητές δημοτικού Υπάρχουσα κατάσταση: «ψηφιακά εγγράμματοι (digitally literate) Στόχος: βασική χρήση, χρήση στα πλαίσια άλλων μαθημάτων Μεθοδολογία: παιχνίδια, συνεργασία Δραστηριότητες: ψηφιακά πειράματα για μαθηματικά και επιστήμες, κλπ. Αξιολόγηση: εκτίμηση δεξιοτήτων, εκτίμηση της ικανότητας χρήσης σε άλλα μαθήματα, βαθμός Για μηχανικούς Υπάρχουσα κατάσταση: «ψηφιακά εγγράμματοι (digitally literate) Στόχος: βασική χρήση λογισμικού / υπηρεσιών, χρήση στο επάγγελμα Μεθοδολογία: διαλέξεις, πρακτική εξάσκηση Δραστηριότητες: υπολογισμός ενεργειακών αναγκών, πολεοδομικός σχεδιασμός, στατική μελέτη, κλπ. Αξιολόγηση: εκτίμηση δεξιοτήτων (certification), αύξηση αποδοτικότητας στην εργασία

Διδακτικά πλάνα

Διδακτικά πλάνα – τι ορίζουν (Παλαιγεωργίου 2006) Εφαρμογή του διδακτικού σχεδιασμού στην πράξη Ολοκληρωμένες δραστηριότητες διδασκαλίας Ορίζουν Εκπαιδευτικούς στόχους Απαιτούμενη προ-υπάρχουσα γνώση Περιεχόμενο διδασκαλίας Ασκήσεις Αξιολόγηση Επίπεδα δυσκολίας Δίνουν οδηγίες βήμα-προς-βήμα προς τους δασκάλους Δραστηριότητες που έχει αποδειχθεί ότι είναι αποδοτικές Στόχοι Μελέτη Πεδίου Μάθησης Ανάπτυξη Δραστηριοτήτων Εφαρμογή Αξιολόγηση

Παράδειγμα Διδακτικού Πλάνου: Πράσινες Πόλεις για Μαθητές Δημοτικού

Παράδειγμα Διδακτικού Πλάνου: Προγραμματισμός για Μαθητές Δημοτικού

Παράδειγμα Διδακτικού Πλάνου: Οικολογικά Σπίτια για Μαθητές Δημοτικού

Παράδειγμα Σχεδιασμού Μάθησης Τεχνολογίας Υπολογιστών προς Μαθητές Δημοτικού (1) Αναγνώριση υπάρχουσας γνώσης: Ψηφιακά εγγράμματοι (digitally literate) Έχουν εκτεθεί σε ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες Αναγνώριση εκπαιδευτικών αναγκών: Βασική χρήση τεχνολογίας υπολογιστών και υπηρεσιών Εφαρμογή γνώσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία Εφαρμογή γνώσεων σε άλλα γνωστικά αντικείμενα, π.χ. μαθηματικά, επιστήμες, τέχνη, κ.λ.π.

Παράδειγμα Σχεδιασμού Μάθησης Διδακτικής Πληροφορικής προς Μαθητές Δημοτικού (2) Παράδειγμα μεθοδολογίας: Διαλέξεις Εκπαιδευτικά παιχνίδια Συνεργασία μέσα στην τάξη Παράδειγμα δραστηριοτήτων : Ζωγραφική μέσω υπολογιστών, μαθηματικά και επιστήμες με ψηφιακά πειράματα, κλπ Αξιολόγηση αποτελεσμάτων: Εκτίμηση της βελτίωσης ψηφιακών δεξιοτήτων Εκτίμηση της βελτίωσης της ικανότητας απόκτησης γενικότερης γνώσης μέσω τεχνολογίας υπολογιστών (π.χ. μέσω έρευνας στο διαδίκτυο)

Παράδειγμα Σχεδιασμού Μάθησης Διδακτικής Πληροφορικής προς Επαγγελματίες Μηχανικούς (1) Αναγνώριση υπάρχουσας γνώσης: Ψηφιακά εγγράμματοι (digitally literate) Έχουν εκτεθεί σε ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες Αναγνώριση εκπαιδευτικών αναγκών: Βασική χρήση τεχνολογίας υπολογιστών και υπηρεσιών Χρήση εξειδικευμένων εργαλείων για μηχανικούς στο αντικείμενο εργασίας τους

Παράδειγμα Σχεδιασμού Μάθησης Διδακτικής Πληροφορικής προς Επαγγελματίες Μηχανικούς (2) Παράδειγμα μεθοδολογίας Διαλέξεις Πρακτική άσκηση (hands-on) σε εργαστήριο Μάθηση πάνω στο αντικείμενο εργασίας Παράδειγμα περιεχομένου διδασκαλίας: Μέσω δραστηριοτήτων που αφορούν την καθημερινή εργασία των μηχανικών Π.χ. υπολογισμός ενεργειακών αναγκών μέσω λογιστικών φύλων (spreadsheets) Π.χ. υπολογισμός στατικής μελέτης μέσω σχετικών λογισμικών Αξιολόγηση αποτελεσμάτων: Εκτίμηση της βελτίωσης βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων Αύξηση της αποδοτικότητας στην εργασία

Παράδειγμα Περιεχομένου Διδακτικού Πλάνου Πληροφορικής για Μαθητές Εφαρμογές γραφείου Δημιουργία παρουσιάσεων Ζωγραφική Βασική επεξεργασία κειμένου Διαδίκτυο Διαδίκτυο, υπερκείμενο, και πλοηγητές Αναζήτηση στο διαδίκτυο Πολυμέσα Εικόνες, video Χρήση υπολογιστών σε εκπαιδευτικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών Εκπαιδευτικά λογισμικά, χρήση βασικών πακέτων όπως, π.χ. για μαθηματικά, κλπ. Ψηφιακή εξερεύνηση για εργασίες Ψηφιακή διήγηση Η τεχνολογία των υπολογιστών στην καθημερινή ζωή Εκπαιδευτικά παιχνίδια Συσκευές, όπως π.χ. κινητά τηλέφωνα, παιχνιδο-μηχανές, κλπ.

Παράδειγμα Περιεχομένου Διδακτικού Πλάνου Πληροφορικής για Μηχανικούς Εφαρμογές γραφείου Επεξεργασία κειμένου Επεξεργασία δεδομένων και υπολογιστικά φύλλα Δημιουργία παρουσιάσεων Διαδίκτυο Διαδίκτυο, υπερκείμενο, και πλοηγητές Αναζήτηση στο διαδίκτυο Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Πολυμέσα Εργονομία Προστασία λογισμικού - ιοί Πειρατεία λογισμικού Η τεχνολογία υπολογιστών στο επάγγελμα και την καθημερινή ζωή Εξειδικευμένα πακέτα για μηχανικούς Βάσεις πληροφοριών, όπως π.χ. επιστημονικά δεδομένα, προδιαγραφές, κανονισμοί, κλπ. Συσκευές και υπηρεσίες μέσω αυτών, όπως π.χ. κινητές συσκευές, κλπ.