Θέμα Μεταπτυχιακής Εργασίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Το παράδειγμα του 4 ου Δημοτικού Σχολείου Θέρμης 1.
Advertisements

O ρόλος του γονιού στην Ψυχοκινητική Ανάπτυξη του παιδιού. Κάτια Σοφιανού Παιδίατρος –Aναπτυξιολογος 2015.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ.
1 Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών Αποτελέσματα Έρευνας: Δεκέμβριος 2015.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ & ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΙΟΥ.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
Η ελληνική συμμετοχή στο πρόγραμμα Η αρχική ιδέα του να συμμετάσχουμε σε ένα πρόγραμμα σαν το Comenius γεννήθηκε από την ελπίδα ότι η παραγωγή εκ μέρους.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΑΙΜΟΡΡΑΓΙΕΣ ΕΠΗΛΗΨΙΑ ΗΛΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΩΡΙΑ.
O.T.S. FORUM Εφαρμογή Διαχείρισης Έργων Εισηγητής: Σιάμμενου Γιούλη.
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΑΘΗΝΑ Πηγές Πληροφόρησης στις Κοινωνικές και.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Επιμελήθηκε από την μαθήτρια Ολίβα Μαρία Comenius Team.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
Πρακτική επιμόρφωσης Έρευνα αγοράς Καταγραφή αναγκών επιμόρφωσης
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
Κεντρο πληροφορησησ ανεργων τησ γ.σ.ε.ε.(κεπεα)
Ο υπολογιστής Εισαγωγή.
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
«Δημότης Αμαρουσίου» η τεχνολογία στην υπηρεσία του Πολίτη
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
Αισθητηρας λ 13/4/2018.
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Παρουσίαση θέματος – Προϋποθέσεις επιτυχίας
Πλατφόρμα Δήλος (Delos)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΡΙΑΝΟΥ ΣΤΗ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λιναρίτη Μαρία 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Συμβουλές για επιτυχημένες παρουσιάσεις στο PowerPoint
1η Νοσηλευτική Ημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Νοσηλευτικής
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Το νερο στη λογοτεχνια και στην επιστημη ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΛ ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΥ ΣΧ. ΕΤΟΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί:
Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Μάινας Διονύσιος Η Διδασκαλία της Ιστορίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Εναλλακτικές μέθοδοι αξιολόγησης
7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης
COMENIUS-REGIO ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΙΛΩΤΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικησ παιδειασ
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Κεφάλαιο 35 Τα κράτη της Ασίας.
Αχιλλέας Γερόπουλος Διοικητής Νοσοκομείου
Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών
Πρακτική άσκηση φοιτητών
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
«Τίποτα δεν πάει χαμένο»
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΟΔΗΓΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
59ο Γενικό Λύκειο Αθηνών Σχολικό έτος
Συμβουλές Πωλήσεων Καλοκαίρι 2018 ON LINE Εκπαίδευση - Αύγουστος 2018.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Γνωστική ανάπτυξη Piaget
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Πολυτεχνική Σχολή ΑΠΘ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέμα Μεταπτυχιακής Εργασίας «Καταμερισμός του εργασιακού χρόνου του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι δυνατότητες ανάπτυξης καινοτόμων προγραμμάτων στο σχολικό περιβάλλον» Μεταπτυχιακός Φοιτητής: Τσαντάκης Χρίστος Επιβλέπων Καθηγητής: Ιορδανίδης Γεώργιος Μέλη Τριμελούς Επιτροπής: Α. Λαζαρίδου, Σ. Γιαννακάκη ΙΟΥΝΙΟΣ 2014 ΒΟΛΟΣ

ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Εννοιολογικό Πλαίσιο Ένας από τους βασικούς στόχους των εκπαιδευτικών μονάδων είναι η αδιάλειπτη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού τους έργου για τη συνεχή ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί με την ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Μια επιτυχημένη εφαρμογή μπορεί να οδηγήσει τη σχολική μονάδα (Fullan, 2003): Στην βελτίωση της αποτελεσματικότητάς της Στην βελτίωση της αποδοτικότητάς της

Διευθυντής και Καινοτόμα Προγράμματα ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Διευθυντής και Καινοτόμα Προγράμματα Ο ρόλος του διευθυντή σε μια σχολική μονάδα είναι ιδιαίτερα σημαντικός και σχετίζεται άμεσα με την αποτελεσματικότητα του σχολείου την βελτίωσή του και την επιτυχημένη πορεία του, η οποία κατ’ επέκταση μπορεί να επιτευχθεί με την επιτυχημένη εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων εφαρμόζοντας συγκεκριμένες ενέργειες. Σχεδιασμός – Προγραμματισμός Εισαγωγή στη σχολική μονάδα Υλοποίηση (Ενεργή συμμετοχή, επίβλεψη, έλεγχος, ανατροφοδότηση) Αξιολόγηση Διευθυντής και Καινοτόμα Προγράμματα

Διευθυντής και Διαθέσιμος Εργασιακός Χρόνος Καινοτόμα Προγράμματα ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Διευθυντής και Διαθέσιμος Εργασιακός Χρόνος ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Διοικητικά Καθήκοντα Οργάνωση και Διοίκηση της σχολικής μονάδας Διδακτικό Ωράριο Ανάλογα με την Οργανικότητα του σχολείου Καινοτόμα Προγράμματα Διδακτικό ωράριο διευθυντή (Ν.2517/97)

Αναγκαιότητα - Σπουδαιότητα της Έρευνας ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Αναγκαιότητα - Σπουδαιότητα της Έρευνας Η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι διευθυντές καταμερίζουν τον χρόνο τους και αφιερώνουν ή όχι στην εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων μπορεί να αποτελέσει ερευνητικό πεδίο εξετάζοντας παράγοντες και μεταβλητές που μπορούν να συμβάλλουν σε θέματα ζωτικής σημασίας όπως η ανάπτυξη και η βελτίωση των σχολικών μονάδων.

ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Σκοπός της Έρευνας Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετήσει την καθημερινή «διαδρομή» - πράξη των διευθυντών εντός της σχολικής μονάδας ως προς τη διαχείριση του εργασιακού τους χρόνου και πως αυτή επηρεάζει τη δυνατότητα ανάπτυξης και εφαρμογής καινοτόμων προγραμμάτων που προωθούν την βελτίωση της εκάστοτε σχολικής μονάδας.

Μεθοδολογία της Έρευνας ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Μεθοδολογία της Έρευνας Μελέτη περίπτωσης σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή (Νομός Πέλλας) Τρία δημοτικά σχολεία (αστική, ημιαστική, αγροτική περιοχή) Ερευνητικό εργαλείο: Ημιδομημένες συνεντεύξεις Διευθυντών Ερευνητική μέθοδος: Μαγνητοφώνηση-Απομαγνητοφώνηση των συνεντεύξεων και επεξεργασία των δεδομένων σύμφωνα με τις αρχές της ανάλυσης περιεχομένου

Κριτήρια Επιλογής των σχολείων ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Κριτήρια Επιλογής των σχολείων Διαφορετικές Περιοχές: Αστική – Ημιαστική – Αγροτική Πολυθέσια Σχολεία: Ώστε να εξασφαλίζεται ικανός αριθμός μαθητών και διδακτικού προσωπικού Συμμετοχή σε Καινοτόμα Προγράμματα: Να εφαρμόζουν ή να έχουν εφαρμόσει καινοτόμα προγράμματα (π.χ. περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγή υγείας, συμμετοχή σε πρόγραμμα Comenius) Προφίλ Διευθυντών: Να διαφέρουν ως προς την ηλικία, τα χρόνια υπηρεσίας, το επιστημονικό υπόβαθρο

Το προφίλ των Διευθυντών που συμμετείχαν στην Έρευνα ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το προφίλ των Διευθυντών που συμμετείχαν στην Έρευνα   Φύλο Ηλικία Συνολικά χρόνια Υπηρεσίας Χρόνια Υπηρεσίας ως διευθυντής Επιπρόσθετα Προσόντα πέραν του βασικού πτυχίου Περιοχή Σχολείου Οργανικότητα σχολείου Σύνολο εκπαιδευτικών (και ειδικότητες) Σύνολο τμημάτων Σύνολο μαθητών Καινοτόμα Προγράμματα Διευθυντής Α ♂ 51 26 3 2 μεταπτυχιακά, Διδασκαλείο, Εξομοίωση, Γνώση ηλ. υπολογιστών, Ξένη γλώσσα Αστική 12θέσιο 40 17 264 Comenius, αγωγή υγείας Διευθύντρια Β ♀ 54 31 7 Διδασκαλείο, Εξομοίωση, Γνώση ηλ.υπολογιστών Αγροτική 6θέσιο 11 6 94 Αγ.Υγειας, Σχ.Βία Διευθύντρια Γ 45 22 Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ, Μεταπτυχιακό, Εξομοίωση, Γνώση ηλ.υπολογιστών2 Ξένες γλώσσες Ημιαστική 25 12 189 Φιλαναγνωσία, Δημ. Γραφή

Στάση του Διευθυντή απέναντι στα Καινοτόμα Προγράμματα ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Κατηγορίες - Υποκατηγορίες Διαχείριση και καταμερισμός του καθημερινού εργασιακού χρόνου των Διευθυντών Κατανομή του εργασιακού χρόνου Κριτήρια κατανομής Προτάσεις που διευκολύνουν την κατανομή του Στάση του Διευθυντή απέναντι στα Καινοτόμα Προγράμματα Κριτήρια Επιλογής Κ.Π Τρόποι εμπλοκής του Διευθυντή Προβλήματα κατά την εισαγωγή και την εφαρμογή Κίνητρα Διαχείριση του χρόνου του Διευθυντή σε σχέση με τα Καινοτόμα Προγράμματα Προγραμματισμός χρόνου και Κ.Π Χρόνος που καταναλώνεται για Κ.Π Χρόνος για αξιολόγηση Κ.Π Επάρκεια χρόνου & ΚΠ

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οι Διευθυντές καθημερινά καταναλώνουν μέρος του εργασιακού τους χρόνου σε μια συγκεκριμένη ρουτίνα (σταθερές ενέργειες) που αφορούν είτε διοικητικά θέματα (πχ γραφειοκρατικές ενέργειες) είτε παιδαγωγικά θέματα (διδακτικό ωράριο). Τον υπόλοιπο διαθέσιμο χρόνο τους τον καταναλώνουν συνήθως σε απρογραμμάτιστες ενέργειες που προκύπτουν την ίδια μέρα είτε αυτές είναι διοικητικές (πχ άμεση αποστολή εγγράφων) είτε παιδαγωγικού χαρακτήρα (πχ αναπλήρωση απουσιάζοντα εκπαιδευτικού). Καθημερινά αντιμετωπίζουν υψηλό γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας ο οποίος δεν μπορεί συνήθως να μεταφερθεί για την επόμενη μέρα. Το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο ταυτόχρονα με τον υψηλό γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας είναι ένας συνδυασμός τον οποίο δύσκολα μπορεί να διαχειριστεί ο Διευθυντής στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (2) ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (2) Κριτήριο επιλογής ενός Καινοτόμου Προγράμματος (Κ.Π) είναι οι ανάγκες που θεωρούν ότι έχει το σχολείο. Το ουσιαστικό πρόβλημα (ανασταλτικός παράγοντας) για την ανάληψη και εφαρμογή Κ.Π είναι το άγχος, η πίεση και ο φόβος τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των διευθυντών, ότι εφαρμόζοντας ένα Κ.Π οι εκπαιδευτικοί δεν θα προλάβουν να διδάξουν την προβλεπόμενη ύλη της τάξης. Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στην ανάληψη Κ.Π γιατί θεωρούν ότι θα έχουν επιπλέον φόρτο εργασίας. Το μοναδικό ουσιαστικά κίνητρο των Διευθυντών για την ενασχόλησή τους με τα Κ.Π είναι το όφελος που θα έχουν οι μαθητές και η σχολική μονάδα γενικότερα.

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (3) ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (3) Οι Διευθυντές δεν ασχολούνται καθημερινά με τα Κ.Π ούτε προγραμματίζουν τις ενέργειες τους συστηματικά ώστε να αφιερώσουν συγκεκριμένο χρόνο στα Κ.Π Εφαρμόζεται αξιολόγηση διαμορφωτικού χαρακτήρα κατά τη διάρκεια και κατά την ολοκλήρωση του Κ.Π όπου γίνεται και συζήτηση-ανατροφοδότηση. Όταν οι διευθυντές εφαρμόζουν στις σχολικές μονάδες Κ.Π, ο εργασιακός τους χρόνος δεν αρκεί για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο σύνολο των υποχρεώσεών τους: διοικητικά καθήκοντα - διδακτικά καθήκοντα - διαχείριση Καινοτόμου Προγράμματος. Ο διπλός ρόλος του διευθυντή (διδακτικά και διοικητικά καθήκοντα) αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην ουσιαστική ενασχόληση τους με τα Καινοτόμα Προγράμματα

ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Μεγαλύτερη αυτονομία στα σχολεία όσον αφορά τη διαχείριση της ύλης (αποφεύγεται άγχος, πίεση και φόβος σχετικά με τη διδακτέα ύλη) Δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να αποφασίζουν οι ίδιοι την έκταση και το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης, με τη προϋπόθεση ότι θα εφαρμόσουν κάποιο/α καινοτόμο/α πρόγραμμα/τα. Θεσμοθέτηση ενός συνδυασμού κινήτρων και αμοιβών που θα προσφέρονται στους εκπαιδευτικούς έτσι ώστε να διάκεινται θετικά και να αναλαμβάνουν να ασχοληθούν με καινοτόμα προγράμματα. Πιθανά Κίνητρα: διοικητικές διευκολύνσεις (διάφορες άδειες, μείωση διδακτικού ωραρίου, απαλλαγή από επιπλέον καθήκοντα της λειτουργίας του σχολείου) στα πλαίσια της αξιολόγησης: μοριοδότηση σε όσους ασχολούνται συστηματικά και διαχρονικά με τα Καινοτόμα Προγράμματα

ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (2) Εφαρμογή ηλεκτρονική πλατφόρμας (on-line) κατάθεσης εγγράφων για την εξοικονόμηση χρόνου που καταναλώνεται από τον Διευθυντή σε γραφειοκρατικά καθήκοντα (κατάθεση, αποστολή και λήψη εγγράφων). Ύπαρξη ενημερωτικών on-line video ή άρθρων με εικόνες που επεξηγούν την ηλεκτρονική συμπλήρωση και διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών υποχρεώσεων του σχολείου Επιμορφωτικές ημερίδες με εργαστηριακή μορφή (workshop) Επιμόρφωση των Διευθυντών στη βέλτιστη διαχείριση και κατανομή του διαθέσιμου εργασιακού χρόνου (λειτουργία προγραμματισμού-planning) Μείωση του διδακτικού ωραρίου των διευθυντών με προϋποθέσεις, με ρύθμιση η οποία θα αποτελεί ταυτόχρονα και κίνητρο για τους Διευθυντές να ασχοληθούν με τα Καινοτόμα Προγράμματα

ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (3) Τρεις πιθανές επιλογές για τον διευθυντή σχετικά με το διδακτικό του ωράριο: Κλασσικό διδακτικό ωράριο. Οφείλει ο διευθυντής να διδάσκει συγκεκριμένες ώρες ανάλογα με την οργανικότητα του σχολείου (ως έχει σήμερα η νομοθεσία) Μειωμένο διδακτικό ωράριο (4-5 ώρες/εβδομάδα) εφόσον ο διευθυντής αναλάβει ως εκπαιδευτικός την εφαρμογή ενός ή περισσοτέρων καινοτόμων προγραμμάτων κατά τη διάρκεια της ίδιας σχολικής χρονιάς. Ελάχιστο διδακτικό ωράριο (2 ώρες/εβδομάδα) εφόσον ο διευθυντής αναλαμβάνει ως εκπαιδευτικός για τις δύο ώρες που θα διδάσκει να εφαρμόσει ένα καινοτόμο πρόγραμμα και ταυτόχρονα στο σχολείο που υπηρετεί, να διαχειρίζεται τουλάχιστον τρία καινοτόμα προγράμματα που εφαρμόζουν άλλοι εκπαιδευτικοί.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! «Καταμερισμός του εργασιακού χρόνου του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι δυνατότητες ανάπτυξης καινοτόμων προγραμμάτων στο σχολικό περιβάλλον» Τσαντάκης Χρίστος ΙΟΥΝΙΟΣ 2014 ΒΟΛΟΣ