Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Ελληνικά ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης & διεθνοποίηση Ελληνικά ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης & διεθνοποίηση Προκλήσεις Διαμόρφωση στρατηγικής σε επίπεδο ιδρύματος Ελλιπής εθνική χρηματοδότηση Αποτελεσματική απορρόφηση κοινοτικών πόρων από τα ιδρύματα (ERASMUS FOR ALL, HORIZON 2020) Αναζήτηση χρηματοδότησης από ιδιωτικούς φορείς Αύξηση κινητικότητας φοιτητών & προσωπικού Επαρκώς επανδρωμένο γραφείο Διεθνών Σχέσεων/ERASMUS/καταρτισμένο προσωπικό
Δημιουργία Κοινών Προγραμμάτων Σπουδών Δημιουργία Κοινών Προγραμμάτων Σπουδών Προστιθέμενη αξία: άνοιγμα οριζόντων & εκτός Ευρώπης Παράγοντες επιτυχίας: -Αρχική ιδέα. Ποιος την έχει; -Δημιουργία ομάδας εργασίας -Ποιος είναι υπεύθυνος και για τί; -Ποια είναι τα απαραίτητα εργαλεία για την πραγματοποίησή τους; -Πόσο θα κοστίσει; -Έχουμε τα απαραίτητα μέσα; (υποδομές, διδακτικό & διοικητικό προσωπικό με πολύ καλή γνώση αγγλικών) -Ευελιξία: εγκαταλείπουμε ό,τι δεν δουλεύει, αναζητούμε διαφορετικές λύσεις
Προτεινόμενες λύσεις για τη διεθνοποίηση των ελληνικών ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης Οι πρυτανικές αρχές θα πρέπει έμπρακτα να υποστηρίζουν το τις προσπάθειες διεθνοποίησης Βελτίωση ενημερωτικής καμπάνιας για τις ευκαιρίες που προσφέρουν τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα στο εσωτερικό του ιδρύματος Χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ευρύτερη ενημέρωση Προσωπικές επαφές καθηγητών ιδρύματος με το εξωτερικό + ένταξή τους στη στρατηγική του ιδρύματος Αύξηση κινητικότητας προσωπικού: απαραίτητη η θεσμική αναγνώριση αυτής σε επίπεδο ιδρύματος Κινητικότητα και για ερευνητές Κοινά Προγράμματα Σπουδών:πιο εύκολο να δημιουργηθούν σε επίπεδο master
Συνεργασία Iδρυμάτων- επιχειρήσεων στο πλαίσιο της διεθνοποίησης Εντοπισμός αναγκών κοινωνίας σε τοπικό επίπεδο –προτεραιότητες Ποια μορφή διεθνοποίησης είναι κατάλληλη για το ίδρυμά μας; Νομικό πλαίσιο-περιορισμοί Εντοπισμός & χρήση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων που συμβάλουν στη συνεργασία ιδρυμάτων-επιχειρήσεων Ευρωπαϊκά Προγράμματα εθελοντισμού-προσφέρουν επίσης εργασιακή εμπειρία στους φοιτητές-ανάγκη για αλλαγή νοοτροπίας Αναζήτηση υποτροφιών –χορηγιών από τον ιδιωτικό τομέα Πιλοτική φάση: μικρής διάρκειας προγράμματα σπουδών, ώστε να δοκιμαστεί τι δουλεύει/ τι έχει αποτέλεσμα/ τι πρέπει να βελτιωθεί Δημιουργία κοινών μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών που περιλαμβάνουν περίοδο πρακτικής άσκησης