ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1 Ανιχνεύει, καταγράφει και αξιοποιεί τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις προσδοκίες των εκπαιδευόμενων Σχεδιάζει αποτελεσματικά τις διδακτικές ενότητες λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευόμενων Θέτει σαφείς εκπαιδευτικούς στόχους, επιλέγοντας τις κατάλληλες τεχνικές για να τους επιτύχει
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 2 Με τις εκπαιδευτικές τεχνικές που χρησιμοποιεί επιδιώκει την ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και τη μάθηση μέσω της πράξης. Οργανώνει, συντονίζει, διευκολύνει και εμψυχώνει την ομάδα των καταρτιζόμενων Αξιολογεί την εκπαιδευτική διαδικασία με αξιόπιστες μεθόδους και τεχνικές Αναλύει, επανεξετάζει κριτικά και αναθεωρεί τις παιδαγωγικές του τεχνικές και πρακτικές μέσα από τη συστηματική αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού του έργου
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» Ενεργός ακροατής Αυθεντικός, διευκολυντής, εμψυχωτής, συντονιστής, σύμβουλος, παρακινητής, εισηγητής, διαμεσολαβητής, εμπνευστής Έχει ρόλο μη στατικό Ικανός να μπαίνει στη θέση του άλλου Αναγνωρίζει και σέβεται τον άλλο Είναι σε σχέση με το αντικείμενο που διδάσκει Έχει αναπτυγμένες ικανότητες επικοινωνίας Προωθεί τις συμμετοχικές και βιωματικές μεθόδους μάθησης Εστιάζει στη μάθηση του «συμμετέχοντος υποκειμένου»