Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ. Επιμέλεια ΝΙΚΟΔΕΛΗΣ Θ. εκπαιδευτικός ΠΕ11 ΝΤΑΜΠΑΚΗΣ Β. εκπαιδευτικός ΠΕ11 ΜΙΣΑΗΛΙΔΗΣ Κ. εκπαιδευτικός ΠΕ11 ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ Α. σχολικός σύμβουλος ΠΕ11 Σχολικές Μονάδες που υλοποιήθηκε το έργο 2ο ,7ο , 9ο ,12ο ,13ο Δ.Σ. Κατερίνης, Δ.Σ. Περίστασης, Δ.Σ. Σβορώνου. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 1

2 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα Για το σχεδιασμό της λάβαμε υπόψη: Το ΑΠΣ/ΔΕΠΠΣ, επιδιώχθηκε σύνδεση της διδασκαλίας με τους στόχους του Ο ψυχοκινητικός στόχος εισπνοή και εκπνοή μέσα στο νερό. Επίπλευση και προώθηση. Βύθιση από την επιφάνεια και από ύψος. Παιχνίδι-διασκέδαση. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 2

3 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα Για το σχεδιασμό της λάβαμε υπόψη: Το ΑΠΣ/ΔΕΠΠΣ, επιδιώχθηκε σύνδεση της διδασκαλίας με τους στόχους του Ο γνωστικός στόχος λειτουργία της ανθρώπινης αναπνοής βασικές αρχές της προώθησης έννοια της βύθισης βασικές αρχές προσωπικής υγιεινής και ασφάλειας βασικές αρχές ναυαγοσωστικής διάσωσης Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 3

4 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα Για το σχεδιασμό της λάβαμε υπόψη: Το ΑΠΣ/ΔΕΠΠΣ, επιδιώχθηκε σύνδεση της διδασκαλίας με τους στόχους του Ο συναισθηματικός στόχος αυτοπεποίθηση μέσα στο νερό. ανάληψη πρωτοβουλιών στα πλαίσια του μαθήματος. αίσθημα της ασφάλειας στο υγρό στοιχείο. κοινωνικότητα Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 4

5 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα Για το σχεδιασμό της λάβαμε υπόψη: Τις ιδιαίτερες συνθήκες – ανάγκες του κάθε σχολείου Απόσταση από το κολυμβητήριο Βιοτικό επίπεδο και πολιτισμική σύνθεση της περιοχής Ωρολόγιο πρόγραμμα Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 5

6 Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα Καταρτίστηκαν: πλάνα και φύλλα εργασίας, κριτήριο αξιολόγησης του γνωστικού επίπεδου των μαθητών πλάνο πρακτικής αξιολόγησης. τουλάχιστον δύο εκπαιδευτικοί βρίσκονται πάντα μέσα στην πισίνα διδάσκοντας το ίδιο αντικείμενο. Η δράση αξιολογήθηκε σε τρία επίπεδα. στις γνώσεις των παιδιών στην εσωτερική τους παρακίνηση στις στάσεις τους σε σχέση με το μάθημα. Η σχολική χρονιά κλείνει με γιορτή κολύμβησης και απονομή διπλώματος κολυμβητικής επάρκειας αντίστοιχο με τα αντικείμενα διδασκαλίας. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 6

7 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τρόποι δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας 5+1 από τα σχολεία που συμμετέχουν είναι στα 800 Χρησιμοποιείται 3η ώρα διδασκαλίας από την ευέλικτη ζώνη Γίνονται διδακτικές επισκέψεις από πάρα πολλά σχολεία Γίνεται εξατομικευμένη διδασκαλία σε άτομα με ειδικές ικανότητες και κινητικά προβλήματα Προτείνεται: Δημιουργία τμημάτων εξατομικευμένης διδασκαλίας σε μαθητές που έχουν φοβία για το νερό Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 7

8 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τρόποι δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας Επέκταση της δράσης στις μικρότερες τάξεις και στο νηπιαγωγείο. Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, Χρόνος συμμετοχής Τροποποιημένα διδακτικά αντικείμενα Δεκτικά στη μάθηση της κολύμβησης, απουσιάζει η αίσθηση του φόβου για το νερό. Επέκταση στη δευτεροβάθμια. Ασφαλή κολύμβηση, αυτοδιάσωση, ναυαγοσωστική Διαθεματικά και περιβαλλοντικά θέματα με αφορμή τη κολύμβηση Διασκέδαση, εκτόνωση, συναισθηματική κάλυψη μέσα από το παιχνίδι στο νερό Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 8

9 Γενικότερα συμπεράσματα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικότερα συμπεράσματα Οι γνώσεις των παιδιών βελτιώθηκαν ( 60% %) προσδοκίες για μεταφορά αυτής της γνώσης στη καθημερινότητα Η εσωτερική τους παρακίνηση ήταν και διατηρήθηκε υψηλή ( >90%) Οι στάσεις τους σε σχέση με το μάθημα ήταν θετικές( 90% %) Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς κατέγραψαν θετικές στάσεις Εκπαιδευτικός Α: «Το πρόγραμμα είναι χρήσιμο για κάθε παιδί και μπορεί να αποδειχθεί και σωτήριο στην μετέπειτα ζωή του κάθε μαθητή/τριας. » Εκπαιδευτικός Β: «Πιστεύω ότι το μάθημα της κολύμβησης δεν είναι απλώς ένα μάθημα που τα παιδιά μαθαίνουν κολύμπι. Το παιδί μαθαίνει μέσα από το κολύμπι πειθαρχία και ενισχύει την αυτοπεποίθηση του. Αυτό έχει αντίκτυπο και στην επίδοση του στο σχολείο καθώς και στο τρόπο που λειτουργεί μέσα στην ομάδα της τάξης.» Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 9

10 Γενικότερα συμπεράσματα
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικότερα συμπεράσματα Κλειδί της επιιτυχίας ήταν η πρωτοβουλία του εγχειρήματος από τη βάση Οι προϋποθέσεις υλοποίησης αφορούν κύρια την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν τη δραστηριότητα ώστε το μάθημα να είναι ασφαλές και αποτελεσματικό. Οι δράσεις διάχυσης είχαν σημαντική απήχηση. Η ελληνική πραγματικότητα επιτάσσει την υλοποίηση του μαθήματος της κολύμβησης σε ευρεία κλίμακα ως αναγκαιότητα το μάθημα της κολύμβησης μπορεί να δημιουργήσει νοοτροπίες που θα συμβάλουν στη ασφάλεια των μαθητών στο υγρό στοιχείο Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 10

11 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή του έργου στη βελτίωση της διδακτικής πράξης Η ομάδα που υλοποιεί το πρόγραμμα έχει καταγράψει τους στόχους της δράσης και έχει εκπονήσει εγχειρίδιο με ολοκληρωμένα σχέδια μαθήματος και φύλλα αξιολόγησης Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 11

12 Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή στη λειτουργία της σχολικής τάξης/μονάδας Ξεκίνησε και συνεχίζει να ξεκινά από τις σχολικές μονάδες Οι γονείς συμμετέχουν ενεργά Η συμμετοχική διαδικασία και το αντικείμενο της δράσης, όπως φάνηκε από τις στάσεις των εκπαιδευτικών, εξασφάλισε τη συνεργασία των εκπαιδευτικών της κάθε σχολικής μονάδας Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 12


Κατέβασμα ppt "Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google