«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Βασικές διαδικασίες 1 ου έτους εφαρμογής Γενική Εκτίμηση (άπαξ) Συστηματική Διερεύνηση (προαιρετική) Επιλογή και Διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης (υποχρεωτική)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Μια περιεκτική πρόταση για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Σταμάτης Παλαιοκρασάς (Σεπτέμβριος 2005)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
Διδακτική Πληροφορικής
DAF Ευρωπαϊκό Δίκτυο Γερμανικά ως Ξένη Γλώσσα Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Αθήνα 13 Μαρτίου Μαρτίου.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Λέγοντας « σύστημα » εννοούμε έναν οργανισμό, ο οποίος στελεχώνεται από ανθρώπινο δυναμικό και έχει σαν στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων λειτουργιών με.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Βιολογία Γυμνασίου.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
Βασικές διαδικασίες 1ου έτους εφαρμογής
Προσχολική Παιδαγωγική
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr Ευάγγελος Βιτωράτος Τμ Φυσικής Μουσείο Επιστημών & Τεχνολογίας του Π. Πατρών

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Ένας δάσκαλος Φυσικών Επιστημών, θα πρέπει να έχει: Δεξιότητες Φυσικής Δεξιότητες Διδασκαλίας Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής & Κοινωνικές δεξιότητες! Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο Η ύπαρξη καλών δασκάλων Φυσικής είναι βασικός πυλώνας για την ανάπτυξη και την πρόοδο των σύγχρονων κοινωνιών & κρατών ο επιστημονικός Γραμματισμός & τα πρωτοποριακά ερευνητικά επιτεύγματα είναι προϋποθέσεις για κοινωνική & οικονομική ανάπτυξη Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο Εκτενείς πληροφορίες σχετικά με   Εκπαιδευτικά συστήματα και τις Εκπαιδευτικές πολιτικές στην Ευρώπη έχουν καταγραφεί σε διάφορες εκδόσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως οι αναφορές Eurydice, κ.λπ. Επίσης, για την άμεση απεικόνιση της κατάστασης χρηματοδοτούνται έρευνες μέσω Δικτύων. Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο Θα σας παρουσιάσω μερικά από τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις εργασίες του δικτύου STEPS-TWO (75 Πανεπιστήμια, EPS, EPSI), 2012 Ερευνήθηκαν θέματα που σχετίζονται με τους διδάσκοντες Φυσικές Επιστήμες και στις τρείς βαθμίδες της Εκπαίδευσης: την Πρωτοβάθμια την Δευτεροβάθμια (έμφαση εδώ!) & την Τριτοβάθμια! Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Τριτοβάθμια, η διερεύνηση εστιάστηκε στην προηγούμενη εμπειρία του δασκάλου σε θέματα επιμόρφωσης & σε θέματα αξιολόγησής του. Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Τριτοβάθμια, η διερεύνηση εστιάστηκε στην προηγούμενη εμπειρία του δασκάλου Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Τριτοβάθμια, η διερεύνηση εστιάστηκε στην προηγούμενη εμπειρία του δασκάλου Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr Υπάρχει ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης! Εμπειρία διδασκαλίας (περιεχόμενο; Διάρκεια; κλπ)

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Τριτοβάθμια, η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα επιμόρφωσης του δασκάλου Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Τριτοβάθμια, η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα επιμόρφωσης του δασκάλου Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Τριτοβάθμια, η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα αξιολόγησής του Υπάρχει διαδικασία αξιολόγησης; Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Τριτοβάθμια, η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα αξιολόγησής του Ποιος αξιολογεί; Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr Υπάρχει ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης! … … (διαδικασία, συχνότητα, επιπτώσεις, κλπ)

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε στην διδασκαλία επιπλέον μαθημάτων, στην διαδρομή για να γίνει κάποιος δάσκαλος Φυσικών επιστημών, σε θέματα επιμόρφωσης του δασκάλου , σε θέματα αξιολόγησής του, σε θέματα επάρκειας ή έλλειψης δασκάλων & εντοπισμού και καταγραφής άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε στην διδασκαλία επιπλέον μαθημάτων Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά, Γεωγραφία, Τεχνολογία, Πληροφορική, …

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε στην διδασκαλία επιπλέον μαθημάτων Η Φυσική διδάσκεται από Φυσικούς; Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε στην «διαδρομή» για να γίνει κάποιος δάσκαλος Φυσικών επιστημών Υπάρχει μια ποικιλία «δρόμων» στις Ευρωπαϊκές Χώρες Σπουδές Φυσικής & ταυτόχρονα σπουδές Παιδαγωγικής & Διδακτικής (ο παράλληλος δρόμος) Σπουδές Φυσικής & κατόπιν σπουδές Παιδαγωγικής, Διδακτικής, Οργάνωσης, … (ο διαδοχικός δρόμος) Υπάρχουν και κράτη που έχουν ειδικές Πανεπιστημιακές σχολές που δίνουν πτυχίο δασκάλου Φυσικών Επιστημών για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. - Αλβανία, Τσεχία, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία. Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr το σημαντικό σημείο είναι: “η κατάκτηση των δεξιοτήτων που πρέπει νε έχει ο μελλοντικός δάσκαλος Φυσικής

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε στην «διαδρομή» για να γίνει κάποιος δάσκαλος Φυσικών επιστημών Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr το σημαντικό σημείο είναι: “η κατάκτηση των δεξιοτήτων που πρέπει νε έχει ο μελλοντικός δάσκαλος Φυσικής

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε στην «διαδρομή» για να γίνει κάποιος δάσκαλος Φυσικών επιστημών Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr το σημαντικό σημείο είναι: “η κατάκτηση των δεξιοτήτων που πρέπει νε έχει ο μελλοντικός δάσκαλος Φυσικής

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε στην «διαδρομή» για να γίνει κάποιος δάσκαλος Φυσικών επιστημών Σχετικά με την αναπόφευκτη συνεργασία μεταξύ των Τμημάτων Φυσικής & των Παιδαγωγικών Τμημάτων, έγινε γενικώς αποδεκτό ότι δεν είναι αναγκαίο οι άνθρωποι να βρίσκονται στο ίδιο Τμήμα (κτίριο), αλλά να βρίσκονται στο ίδιο πνεύμα! το σημαντικό σημείο είναι: “η κατάκτηση των δεξιοτήτων που πρέπει νε έχει ο μελλοντικός δάσκαλος Φυσικής Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα επιμόρφωσης του δασκάλου Εξελίξεις στην Εκπαίδευση των δασκάλων Φυσικών Επιστημών την τελευταία πενταετία; Επιμόρφωση; Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr … & εδώ, υπάρχει ανάγκη συντονισμού!

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα επιμόρφωσης του δασκάλου Ποιός πραγματοποιεί την επιμόρφωση; Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr … & εδώ, υπάρχει ανάγκη συντονισμού!

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα αξιολόγησης του δασκάλου Ποιος Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα επάρκειας ή έλλειψης δασκάλων Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε σε θέματα επάρκειας ή έλλειψης δασκάλων Συμβουλές σχετικές με την αναστροφή της έλλειψης: Καλύτεροι μισθοί & καλύτερο κοινωνικό στάτους (αναγνώριση της προσφοράς) για τους δασκάλους Φυσικών επιστημών! Χρηματοδότηση για εργαστήρια και Υπολογιστές (ICT equipment). Καλλίτερη εκπαίδευση (τόσο στο αντικείμενο όσο και στα παιδαγωγικά) καθώς και πρακτική εργασία, που θα ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση του δασκάλου! Αυξημένες πιθανότητες απασχόλησης. Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε & στον εντοπισμό & στην καταγραφή άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Τα πιο συχνά αναφερόμενα: Προβλήματα οικονομικής φύσεως (δηλ. υποχρηματοδότηση), Μικρή δυνατότητα εκτέλεσης πειραμάτων, κάνει το μάθημα πολύ θεωρητικό! Χαμηλό ενδιαφέρον από τους μαθητές (δηλ. η μη ελκυστικότητα του μαθήματος, το κάνει κάποια στιγμή βαρετό!) Προβλήματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση & τις συνθήκες εργασίας (υπερφορτωμένο πρόγραμμα, επιμορφώσεις (δια βίου μάθηση!) Προβλήματα επικοινωνίας με τους νέους ανθρώπους! Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε Στις σπουδές για να διδάξει κάποιος στην Α’-βάθμια εκπ/ση . Σε όλες σχεδόν τις χώρες, ήταν απαραίτητο ένα πανεπιστημιακό πτυχίο στην παιδαγωγική. … Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε: Ποιο είναι το ποσοστό των μαθημάτων που είναι αφιερωμένα (α) στη διδασκαλία βασικών ιδεών και γνώσεων σχετικά με την επιστήμη, (β) στο να εμπνεύσουν τους μαθητές ώστε να είναι περίεργοι για το φυσικό κόσμο, (γ) στην ενεργοποίηση των μαθητών να κάνουν απλά πειράματα; Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι απαντήσεις στα ερωτήματα εξαρτώνται από το κέφι και την προσωπικότητα του δασκάλου! Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η διερεύνηση εστιάστηκε & στον εντοπισμό & στην καταγραφή άλλων προβλημάτων Τα πιο συχνά αναφερόμενα: Προβλήματα οικονομικής φύσεως (δηλ. υποχρηματοδότηση), Μικρή δυνατότητα εκτέλεσης πειραμάτων, κάνει το μάθημα πολύ θεωρητικό! Προβλήματα που σχετίζονται με την ελλιπή εκπαίδευση & τις συνθήκες εργασίας (υπερφορτωμένο πρόγραμμα, επιμορφώσεις (δια βίου μάθηση!) Έλλειψη ενδιαφέροντος για την διδασκαλία Φυσικών Επιστημών. Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο Ευχαριστώ! Ε. Γ. Βιτωράτος vitorato@physics.upatras.gr

«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» 1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο του Πειραματικού Λυκείου του Παν. Πατρών, 14-16 Οκτ. 2016 «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» Θέματα που σχετίζονται με την κατάσταση & την εκπαίδευση δασκάλων Φυσικής σε Ευρωπαϊκό επίπεδο