Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Διδακτικά σενάρια.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
«Διδακτικός σχεδιασμός» ή «Σχεδιασμός της διδασκαλίας» ή «Αρχιτεκτονική της διδασκαλίας» ή «Προγραμματισμός της διδασκαλίας»
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Παιδαγωγικός στόχος Στοχεύει στη γνωστική ανάπτυξη, τη συναισθηματική ολοκλήρωση και την καλλιέργεια ικανοτήτων ταυτόχρονα του μαθητή/τριας.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας Ιεραρχικά δομημένη προσέγγιση Σαφή σκοποθεσία Επιστημονικά ελεγχόμενες διδακτικές αρχές Υλοποίησή τους μέσα από τις φάσεις της διδασκαλίας Επιλογή μεθόδων μορφής και περιεχομένου Μορφές κοινωνικής οργάνωσης συμβάλλουν στην επιτυχία των φάσεων διδασκαλίας

Ορισμός διδακτικού μοντέλου Τα δομικά στοιχεία της διδακτικής στρατηγικής παρουσιάζονται σχηματικά Αλληλουχία γνωστικών δραστηριοτήτων που υπαγορεύονται από τη στρατηγική Μοντέλο και στρατηγική ταυτίζονται Ματσαγγούρας (1998)

Ορισμός διδακτικού μοντέλου Σχηματικό πρότυπο μεθοδολογικών προσεγγίσεων Επίτευξη σκοπών με τη βοήθεια των στρατηγικών που θεωρούνται κατάλληλες για τη μορφή μάθησης που επιδιώκει το καθένα από τα μοντέλα Εδώ η στρατηγική υπάγεται στην έννοια του μοντέλου Κασσωτάκης Φλουρής (2005) Με έμμεσο τρόπο υποδηλώνει απόψεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση του μοντέλου από όπου προέρχεται Καψάλης και Νημά (2008)

Ταξινόμηση διδακτικών μοντέλων Joyce και Weill Είδος επιδιωκόμενων δραστηριοτήτων α) μοντέλα επεξεργασίας πληροφοριών β) μοντέλα ανάπτυξης προσωπικών χαρακτηριστικών γ)μοντέλα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων και δ) μοντέλα συμπεριφοράς

Μέθοδος διδασκαλίας Η διδακτική στρατηγική περιλαμβάνει μεθόδους διδασκαλίας Δεν ταυτίζεται με αυτές Η μέθοδος είναι σειρά δραστηριοτήτων τις οποίες χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει τους μαθητές να πετύχουν τους σκοπούς της διδασκαλίας Οι σκοποί διδασκαλίας καθορίζονται από το αναλυτικό πρόγραμμα

Μορφές διδασκαλίας Εξωτερικά στοιχεία Μπορούν να παρατηρηθούν Καθορίζουν τη σχέση δασκάλου μαθητή Μορφές και μέθοδοι διδασκαλίας έννοιες ειδικότερες από διδακτική στρατηγική Στο πλαίσιο μιας στρατηγικής μπορεί να εφαρμοστούν παραπάνω από μια μέθοδοι διδασκαλίας

Τεχνικές διδασκαλίας Mercer(2000) Τεχνικές διδασκαλίας είναι οι ειδικές ενέργειες στις οποίες καταφεύγει ένας εκπαιδευτικός στο πλαίσιο μιας στρατηγικής Εκμαίευση της γνώσης από τους μαθητές Αποδοχή ή όχι αυτού που ισχυρίζονται Περιγραφή μιας κοινής εμπειρίας της τάξης

Ωριαίος σχεδιασμός Αποκλειστική ευθύνη του εκπαιδευτικού Μεσοπρόθεσμοι στόχοι εκπαίδευσης Υλοποίηση Ιεράρχηση διδακτικών στόχων Γνωστικές διαδικασίες επίτευξής τους Κρίκος μεταξύ ΑΠ και εκπαιδευτικής πράξης Αντιστοιχία μεταξύ επιδιώξεων Διαδικασιών μέσων και υλικών Δομή στη διδασκαλία

Για τον εκπαιδευτικό Προϋποθέσεις Περιεχόμενο Δραστηριότητες Υλικά διδασκαλίας

Πορεία διδασκαλίας Δεν είναι ευθύγραμμη Διδακτικός στόχος Επιλογή μεθόδου Τεχνικές υλοποίησης Αξιολόγηση διδασκαλίας Αλληλεπίδραση Κατανόηση Επικοινωνία

Σχέδιο οργάνωσης διδασκαλίας1 Θεωρήσεις αναλυτικού προγράμματος σκοποθεσία προϋποθέσεις Ανάλυση και προετοιμασία διδακτικού αντικειμένου Μετατροπή περιεχομένου σε στόχους Καθορισμός επιπέδου μάθησης Μετατροπή διδακτέας ύλης σε διδάξιμη γνώση Προετοιμασία διδακτικού υλικού

Σχέδιο οργάνωσης διδασκαλίας2 Οργανωτικές και διδακτικές δραστηριότητες Επιλογή στρατηγικών Επιλογή συστήματος κοινωνικής οργάνωσης Αξιολόγηση Μαθησιακή και μεταγνωστική

Ομαδο-συνεργατική διδασκαλία Cooperative learning Ολιγομελής ομάδες Ο δάσκαλος δεν είναι ο μοναδικός φορέας της γνώσης Οι μαθητές οικοδομούν τη γνώση με το δάσκαλο διαμεσολαβητή Μαθητοκεντρική Συμμετοχική Διαδραστική Δυναμική

Οι μαθητές Μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν Παίρνουν πρωτοβουλίες Η μάθηση φιλτράρεται από την προηγούμενη γνώση Η γνώση είναι αποτελεσματική όταν οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά

Ποιοτικές Διαφορές Cooperative learning συνεργατική μάθηση Collaborative learning μάθηση από κοινού Φρυδάκη (2009) Η διαφορά έγκειται στη θέση του δασκάλου αλλά και στο επίπεδο ανταγωνισμούa

Σχεδιασμός ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας1 Προετοιμασία με όλη την τάξη Προβληματισμός και παρώθηση Επιλογή και διατύπωση του θέματος Οργάνωση δυναμικού και χώρου Διάλογος για τον τρόπο επεξεργασίας

Σχεδιασμός Ομαδοσυγκεντρωτικής διδασκαλίας2 Εργασία στις ομάδες Οργάνωση των διαδικασιών Καθορισμός των ρόλων μέσα στην ομάδα Ανάληψη ρόλων και συνεργασία Σύνθεση εργασίας

Σχεδιασμός ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας3 Συστηματοποίηση αποτελεσμάτων με την τάξη Παρουσίαση των εργασιών κάθε ομάδας Συζήτηση συσχέτιση και επεξεργασία εργασιών Ανακεφαλαίωση συνόψιση συμπερασμάτων Αξιολόγηση Ακαδημαϊκό έργο Λειτουργικότητα ομάδας

Περιορισμοί Επικράτηση της άποψης του ενός Χρηστικότητα σε εποχή ανταγωνισμού Σεβασμός του διαφορετικού ρυθμού ανάπτυξης των μαθητών Πρακτικές δυσκολίες εφαρμογής της μέσα στην τάξη

Τεχνικές διδασκαλίας Συνεπεξεργασία κειμένων ντοκουμέντων εικόνων Συλλογικές κατασκευές Συμμετοχή σε κοινότητες μάθησης