ΟΔΗΓΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ στην Ευρώπη για μαθητές, φοιτητές, νέους και κάθε ενδιαφερόμενο που αναζητεί ευκαιρίες για σπουδές και εργασία Σπουδαστές/ριες: Δημήτρουλα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Ε.Ε.
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.2 Μέθοδοι και εργαλεία για την επικύρωση των δεξιοτήτων.
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ Αθήνας ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΑΘΗΝΑΣ Γραφείο Διασύνδεσης ΤΕΙ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Διεθνής Καριέρα Στελεχών στο σύγχρονο περιβάλλον
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Τι είναι η κινητικότητα;
εκπαιδευτικη μεταβαση
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΔΗΓΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ στην Ευρώπη για μαθητές, φοιτητές, νέους και κάθε ενδιαφερόμενο που αναζητεί ευκαιρίες για σπουδές και εργασία Σπουδαστές/ριες: Δημήτρουλα Στεφανία, Καρούντζος Αναστάσιος, Λυγερού Κωνσταντίνα

Εισαγωγή Ο Οδηγός αφορά σε θέματα κινητικότητας και απευθύνεται σε μαθητές, σπουδαστές και σε κάθε ενήλικο που για οποιοδήποτε λόγο ενδιαφέρεται να διερευνήσει την προοπτική της κινητικότητας ως επόμενο βήμα στα σχέδια του. Η κινητικότητα διαφόρων μορφών και κυρίως για λόγους αναζήτησης εργασίας ή σπουδών έχει αυξηθεί, ιδιαίτερα στις μέρες μας. Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών στη χώρα μας έχει ωθήσει νέους, ή και λιγότερο νέους ανθρώπους, με αυξημένα ή και λιγότερα τυπικά προσόντα, να αναζητήσουν επαγγελματική διέξοδο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ή και ηπείρους. Παράλληλα εξακολουθεί να υφίσταται και η κινητικότητα για λόγους, όπως πχ. σπουδές στο εξωτερικό, κάτι που πάντα αποτελούσε επιλογή για ένα μέρος των Ελλήνων μαθητών ή/και σπουδαστών.

Στόχοι Ο Οδηγός Κινητικότητας στοχεύει: να συμβάλλει στην αυτοδιερεύνηση σχετικά με την επιλογή και τις επιπτώσεις της κινητικότητας. να συμβάλλει στην καλύτερη προετοιμασία και στην επίλυση πρακτικών θεμάτων που σχετίζονται με τη μετακίνησή σας. να προτείνει αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για ευκαιρίες εκπαίδευσης ή/και απασχόλησης και γενικότερα θεμάτων που σχετίζονται με την κινητικότητα. να αποσαφηνίσει έννοιες σχετικές με την κινητικότητα με τρόπο εύληπτο και κατανοητό σε όλους.

Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ Βασικά θέματα για την κινητικότητα

Τι είναι κινητικότητα Η μετάβαση και διαμονή στο εξωτερικό ή σε έναν διαφορετικό τόπο από τον τόπο διαμονής μας για λόγους που σχετίζονται : με την εκπαίδευση, την εργασία, τον εθελοντισμό, την απόκτηση ή βελτίωση της γνώσης μιας ξένης γλώσσας, την πρακτική άσκηση, την έρευνα κτλ υπάρχουν διάφορες διαστάσεις στην έννοια της κινητικότητας, όπως: γεωγραφική κινητικότητα επαγγελματική κινητικότητα θεσμική κινητικότητα ατομική κινητικότητα

Τα οφέλη από μια εμπειρία κινητικότητας είναι ιδιαίτερα σημαντικά μπορεί να διαφέρουν σε κάποιο βαθμό ανάλογα με το είδος της κινητικότητας πρόσβαση σε νέες γνώσεις απόκτηση νέων δεξιοτήτων ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων ανάπτυξη διαπολιτισμικών ικανοτήτων η ευελιξία και η ικανότητα προσαρμογής, η κατανόηση και αποδοχή του διαφορετικού που αποκτώνται μέσα από τη γνώση και εμπειρία ενός άλλου πολιτισμού διαπολιτισμική ευαισθησία Τα ποικίλα οφέλη από την εμπειρία της ζωής στο εξωτερικό ενισχύουν σημαντικά τόσο την προσωπική εξέλιξη και ωρίμανσή όσο και τις επαγγελματικές και επιστημονικές προοπτικές αλλά και τις κοινωνικές σχέσεις και εμπειρίες.

Οι δυσκολίες Κατά τη διάρκεια της προσαρμογής στην καθημερινή ζωή στο εξωτερικό, τα συνηθέστερα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, σχετίζονται κυρίως με τις διαφορές των δύο πολιτισμών, ακόμη και σε πολύ πρακτικά θέματα, όπως: το φαγητό, την επαφή με άλλους ανθρώπους και κυρίως αυτούς που βρίσκονται σε θέσεις «κλειδιά» για την καθημερινότητά του, την αίσθηση φιλοξενίας ή μη που αποκομίζουμε τις κοινωνικές σχέσεις, το στυλ επικοινωνίας, τις παρεξηγήσεις εξαιτίας της γλώσσας κ.τ.λ.

Η απόφαση και τα βήματα προετοιμασίας για την κινητικότητα Καθορισμός του στόχου Για ποιο λόγο θέλουμε να μεταβούμε στο εξωτερικό, τι θέλουμε να κάνουμε και τι περιμένουμε να αποκομίσουμε; Η σωστή προετοιμασία για τη μετάβαση και παραμονή στο εξωτερικό είναι λοιπόν απολύτως απαραίτητη και περιλαμβάνει κυρίως: την πληροφόρηση και τη διευθέτηση πρακτικών ζητημάτων, όπως το ταξίδι, η διατροφή, η υγεία, η στέγη, η ασφάλεια τη διαπολιτισμική εκπαίδευση με την έννοια της ανάπτυξης δεξιοτήτων που επιτρέπουν την αντίληψη, κατανόηση και προσαρμογή σε μια χώρα με διαφορετικό πολιτισμό.

Η απόφαση και τα βήματα προετοιμασίας για την κινητικότητα Οι πληροφορίες που απαιτούνται και οι αποφάσεις που πρέπει να παρθούν είναι πολλές Σε ποια χώρα; εξαρτάται από ένα πλήθος παραγόντων, όπως εργασιακές και εκπαιδευτικές ευκαιρίες, βιοτικό επίπεδο, ύψος των ενοικίων, τρόπος ζωής, κλίμα, μισθοί, εργασιακές συνθήκες. Γνώση της γλώσσας Εάν δεν υπάρχει γνώση , κάποια βασικά μαθήματα μπορούν να βοηθήσουν αρκετά, τουλάχιστον στην αρχή, διευκολύνοντας τις καθημερινές επαφές και συναλλαγές. Απαιτείται ένα πλήθος ενεργειών, που είτε θα διευθετούν πρακτικά ή θα αφορούν στην ενεργό πλέον αναζήτηση για την επίτευξη του στόχου. Έρευνα για αγορά εργασίας, Μια αντίστοιχη έρευνα χρειάζεται να γίνει και για τις σπουδές. Εύρεση θέσης εργασίας/κατάλληλου προγράμματος σπουδών Επίσκεψη στη χώρα προορισμού. Αναζήτηση στο διαδίκτυο. Απόψεις άλλων ανθρώπων.

Η απόφαση και τα βήματα προετοιμασίας για την κινητικότητα Η απόφαση εγκατάστασης σε μια άλλη χώρα για λόγους εργασίας ή/και σπουδών συχνά επηρεάζεται από τις επαγγελματικές/εκπαιδευτικές ευκαιρίες στη χώρα καταγωγής και στη χώρα εγκατάστασης. Σε αυτή την απόφαση διάφορες δυσκολίες μπορεί να προκύψουν, που σχετίζονται με τη διαφορετική κουλτούρα και τη γλώσσα, τα επαγγελματικά ζητήματα, το κοινωνικό και συναισθηματικό κόστος απομάκρυνσης από την οικογένεια και τους φίλους Τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα μιας τέτοιας απόφασης σχετίζονται με τη φάση ζωής που διανύει ο καθένας, με την ηλικία και άλλους παράγοντες, όπως είναι η γνώση της γλώσσας της χώρας στην οποία μεταβαίνουμε.

Η εμπειρία της κινητικότητας Σημαντική βαρύτητα για την εμπειρία της ζωής στο εξωτερικό έχει ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται και νιώθουν σε σχέση με την πολιτισμική διαφορά, με άλλα λόγια, με ό,τι είναι διαφορετικό από τη δική τους κουλτούρα. Σε αρχικό στάδιο κυρίως, μπορεί κανείς να αρνείται να αναγνωρίσει την ύπαρξη πολιτισμικών διαφορών ή και όταν τις αναγνωρίζει να τις αντιμετωπίζει με δυσπιστία και γενικά με αρνητικά συναισθήματα. Στον αντίποδα, μπορεί κάποιος να θεωρήσει την άλλη κουλτούρα καλύτερη και να εμφανίσει δυσπιστία απέναντι στο δικό του πολιτισμό. Πολλά πράγματα στη ζωή στο εξωτερικό μπορούν κάποια στιγμή να γίνουν αντιληπτά ως πολιτισμική έκπληξη – που μπορεί βέβαια να είναι και θετική, ή ως πολιτισμικό σοκ που αφορά σημαντικότερα γεγονότα και μπορεί να συνοδεύεται από συναισθήματα άγχους και φόβου. Σε κάθε φάση της ζωής στο εξωτερικό πρέπει κανείς να μάθει να αντιμετωπίζει τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά ερεθίσματα και να εκλαμβάνει τις δυσκολίες σαν θετικές προκλήσεις.

Η εμπειρία της κινητικότητας Στο πλαίσιο μιας ομαλής εξέλιξης, οι άνθρωποι αποδέχονται και κατανοούν τον άλλο πολιτισμό και αναγνωρίζουν με θετικό τρόπο το ότι έχουν περισσότερες από μια πολιτισμικές προοπτικές στη διάθεσή τους. ανάπτυξη διαπολιτισμικής ευαισθησίας Μετά την παραμονή για κάποιο διάστημα στο εξωτερικό, συνήθως έρχεται η ώρα της επιστροφής στη χώρα καταγωγής. Μια νέα διαδικασία προσαρμογής ξεκινάει η οποία μπορεί να συμπεριλαμβάνει και ένα «αντίστροφο» πολιτισμικό σοκ. Η ερμηνεία και επεξήγηση της εμπειρίας που προηγήθηκε είναι σημαντική για το ίδιο το άτομο, για την αυτοβελτίωσή του για την προετοιμασία άλλων ανθρώπων που σχεδιάζουν τη δική τους μετάβαση για την ομάδα/ κοινότητα που εμπλουτίζεται από τη μεταφορά της εμπειρίας μιας διαφορετικής κουλτούρας

Μετακίνηση στην Ευρώπη: οι δυνατότητες και οι προοπτικές μέχρι το 2020 Η Ευρωπαϊκή Ένωση διευκολύνει εδώ και χρόνια την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών της για εκπαιδευτικούς ή επαγγελματικούς σκοπούς. Η αγορά εργασίας της ΕΕ χαρακτηρίζεται από μεγάλη ανεργία σε ορισμένες περιοχές και τομείς, καθώς και έλλειψη δεξιοτήτων και εργασίας σε άλλους. Απαιτείται μεγαλύτερη επαγγελματική κινητικότητα προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της Ευρώπης για περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας.

Μετακίνηση στην Ευρώπη: οι δυνατότητες και οι προοπτικές μέχρι το 2020 Σύμφωνα με τους στόχους που τίθενται σε ευρωπαϊκό επίπεδο μέχρι το 2025 : ενισχύεται η κινητικότητα των νέων για εκπαιδευτικούς αποκλειστικά λόγους σε όλα τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και βαθμίδες. Αναδεικνύονται: η προώθηση οργανωμένων πρωτοβουλιών εκπαιδευτικής κινητικότητας η προώθηση της κινητικότητας καταρχήν ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ και ανάπτυξη προγραμμάτων ανταλλαγής με τον υπόλοιπο κόσμο. η προώθηση της κινητικότητας μεταξύ – τομέων (cross-sector) π.χ. μεταξύ της εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας η επικέντρωση στην φυσική κινητικότητα, αλλά και αξιοποίηση της εικονικής κινητικότητας με τη χρήση ΤΠΕ (virtual mobility). η επικέντρωση στην κινητικότητα των νέων (16-35 ετών), αλλά και ανάδειξη της σημασίας της εκπαιδευτικής κινητικότητας για όλες τις ηλικίες.

Ευρωπαϊκά εργαλεία αναζήτησης εκπαιδευτικών ευκαιριών και διαφάνειας των προσόντων Η κινητικότητα σε χώρες της ΕΕ μπορεί να βοηθήσει τους νέους να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και γνώσεις, να αυξήσουν την επαγγελματική τους ετοιμότητα και να αναβαθμίσουν τα προσόντα τους. Υπάρχουν δίκτυα και ιστοσελίδες που μπορεί να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες για την εκπαιδευτική κινητικότητα καθώς και εργαλεία με τα οποία μπορεί να αναδείξει τα προσόντα που διαθέτει.

Ποια είναι τα Έγγραφα Europass και σε τι χρησιμεύουν Το Βιογραφικό Σημείωμα (CV) Το Διαβατήριο Γλωσσών Το Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Το Παράρτημα Διπλώματος Η Κινητικότητα Εuropass

Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

1ο ΜΈΡΟΣ: Πόσο έτοιμος/η είσαι για μια εμπειρία κινητικότητας Στο σημείο αυτό υπάρχουν ασκήσεις και κουίζ τα οποία βοηθούν το ενδιαφερόμενο να δει πόσο έτοιμος είναι να ταξιδέψει στο εξωτερικό για σπουδές ή εργασία και να ζήσει στο εξωτερικό μόνιμα ή για κάποιο μεγάλο διάστημα. Λέξεις που δημιουργούν συνειρμικές σκέψεις Παρακολούθηση άλλων ιστοριών κινητικότητας και σχολιασμός τους Επιλέγοντας και αποκλείοντας χώρες στις οποίες θα ήθελε να ζήσει Κουίζ σχετικό με το κατά πόσο είναι έτοιμος να μετακομίσει στο εξωτερικό Ασκήσεις αυτογνωσίας.

«Ταξιδιωτικός πυρετός» «Έτοιμοι; Φύγαμε» Σε αυτό το σημείο ο οδηγός προσπαθεί να παροτρύνει το άτομο που σκέφτεται σαν ενδεχόμενο την φυγή στο εξωτερικό Μέσω διάφόρων κουίζ αυτογνωσίας και αυτοβοήθειας για όποιον επιθυμεί ή σχεδιάζει ένα πλάνο κινητικότητας.

Προετοιμασία Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων που πρέπει κανείς να κάνει για να φύγει στο εξωτερικό Κάποια βασικά στοιχεία είναι: Επαφές, Διαμονή, Κόστος και ελεύθερος χρόνος

Για ποιους λόγους και Κίνητρα Ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον τεστ αυτογνωσίας είναι για ποιους λόγους θέλει κανείς να φύγει στο εξωτερικό (Σαφή Κινητρα) Έχει στον οδηγό κάποιες προτάσεις με σύμβολα μπροστά από την καθεμία και επιλέγεις κάποιες σαν πιο αντιπροσωπευτικές των λόγων που θέλει κανείς να φύγει

2ο ΜΈΡΟΣ: Πόσο έτοιμος/η στ’αλήθεια είσαι για μια εμπειρία κινητικότητας Τέλος γίνεται μια προσπάθεια αξιολόγησης της συνολικής εμπειρίας κινητικότητας του πολίτη με κάποιες ερωτοαπαντήσεις. Που εντόπισε και πως μπορεσε να διαχειριστεί το διαφορετικό; Καταγραφή εμπειριών σε σχέση με την διαπολιτισμική του επίγνωση μετά την επιστροφή του ατόμου.

Θεσμικό Πλαίσιο Σε αυτό το σημείο του Οδηγού παρατίθεται αναλυτικά όλο το θεσμικό πλαίσιο για την διευκόλυνση της κινητικότητας στην Ευρώπη. Τα βασικά περιεχόμενα είναι: Η δημιουργία ενός Ευρωπαικού Χώρου χωρίς εσωτερικά σύνορα Το δικαίωμα διαμόνής σε άλλη Ευρωπαική χώρα για Σπουδαστές-Μέλη της οικογένειας του Ευρωπαίου πολίτη- Δικαιώματα Εργασίας Επίσης αναφέρεται αναλυτικά το πλαίσιο αναγνώρισης Πτυχίων και Περιόδων Σπουδών.

Ευχαριστούμε 