Επαγγελματικά Περιγράμματα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ; 
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 8/12/2010 Εύη Αποστολάκη Δ.Σ. Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF): Θεωρία και Πράξη - Η ανάπτυξη του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και η εφαρμογή του στους κλάδους του Εμπορίου και του Αγροτικού.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ Υπουργείο Παιδείας,
ECVET workshop - 23/10/2012 ΕΘΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.) “ Ο ΟΑΕΔ ως φορέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
ΚΕΚ-ΙΝΕ/ΓΣΕΕ Χριστίνα Σπηλιώτη
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 26/11/2010 Βάλια Αρανίτου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΙΝ. ΕΜ.Υ Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και απασχόλησης
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Μανώλης Μαυρικάκης (Γιαμπάμπας) Φορείς Εκπαίδευσης Πιστοποίηση Αξιολόγηση Κοινωνία της Γνώσης Δια βίου Μάθηση Αγορά Εργασίας EQF Επαγγελματικό.
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος ΔΑΣΤΑ Δημήτριος Π. Παναγιωτόπουλος Αν Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών Αντιπρόεδρος Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Το μέλλον της ΤΕΕ ενόψει της Συνόδου της Λισσαβόνας Στ. Παλαιοκρασάς, Αντιπρόεδρος της Δ. Ε. Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Αθήνα, Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης, Στέλεχος Ε. Σ. Α. με Α. Το Υποέργο 1 «Συναντήσεις Τεχνικής Υποστήριξης για την ένταξη στα ΕΠ στοχευμένων.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Κ ΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΓΙΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ 37 Ν ΈΟ Φ ΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ : ΣΕΦΕΡΗ 7 ΑΓΡΙΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π Θέμα: > ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ: ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ-Υπ. ΓΡΑ.Σ.Ε.Π. 2 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΛΛΙΠΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΣΙΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Msc. Υπ. ΚΕ.Σ.Υ.Π.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Σ.Ε.Π. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.)
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επαγγελματικά Περιγράμματα

Γιατί; Παράδειγμα: Η μαμά μου επιμένει να γίνω δικηγόρος κι εμένα μου ψιλό-αρέσει η ιδέα. Δε γνωρίζω όμως: με τι ακριβώς ασχολείται ένας δικηγόρος ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας του τι ιδιαίτερα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες πρέπει να διαθέτει κάποιος που θέλει να γίνει δικηγόρος τι σπουδές πρέπει να κάνει τι επαγγελματικά δικαιώματα έχει που μπορεί να απασχοληθεί ποιες είναι οι επαγγελματικές του προοπτικές

Τι είναι; Σε όλα αυτά τα ερωτήματα δίνουν απάντηση οι Επαγγελματικές Μονογραφίες / Περιγράμματα που αποτελούν μια ολοκληρωμένη περιγραφή ενός επαγγέλματος

Τι είναι (ορισμός) Ως Επαγγελματικό Περίγραμμα, ορίζεται το σύνολο των βασικών και επιμέρους επαγγελματικών λειτουργιών που συνθέτουν το αντικείμενο εργασίας ενός επαγγέλματος ή μιας ειδικότητας καθώς και οι αντίστοιχες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που απαιτούνται για την ανταπόκριση στις λειτουργίες αυτές

Τι περιέχει τίτλος - ορισμός του επαγγέλματος ή/και της ειδικότητας τίτλος - ορισμός του επαγγέλματος ή/και της ειδικότητας ιστορική αναδρομή και εξέλιξή του ισχύον νομοθετικό πλαίσιο ανάλυση του επαγγέλματος ή/και της ειδικότητας σε προδιαγραφές απαραίτητες Γνώσεις, Δεξιότητες, Ικανότητες για την άσκησή του προτεινόμενες διαδρομές για την απόκτηση των απαιτούμενων επαγγελματικών προσόντων ενδεικτικοί τρόποι αξιολόγησης των γνώσεων, δεξιοτήτων, ικανοτήτων

Σκοπός ύπαρξης Σκοπός της ανάπτυξης και πιστοποίησης επαγγελματικών περιγραμμάτων στο πλαίσιο της Δια βίου Κατάρτισης είναι: η συστηματοποιημένη ανάλυση και καταγραφή του περιεχομένου των επαγγελμάτων καθώς και των τρόπων απόκτησης των απαιτούμενων για την άσκηση του επαγγέλματος προσόντων

Ειδικότεροι στόχοι Η άμεση σύνδεση του περιεχομένου των προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με τα αντίστοιχα επαγγελματικά περιγράμματα. Η θεσμοθέτηση μεθόδων, προδιαγραφών και κριτηρίων ανάπτυξης, αξιολόγησης και πιστοποίησης επαγγελματικών περιγραμμάτων. Η ενίσχυση της αξιοπιστίας της επαγγελματικής κατάρτισης και η στενότερη σύνδεση της με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Ειδικότεροι στόχοι (συνέχεια) Η βελτίωση των επαγγελματικών προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας καθώς και η διευκόλυνση της ένταξης των ανέργων και των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων στην απασχόληση. Η ενίσχυση του ρόλου των κοινωνικών εταίρων στο σύστημα της δια βίου επαγγελματικής κατάρτισης. Η διασφάλιση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων που υλοποιούνται στο πλαίσιο της δια βίου επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης

Όφελος για τον πολίτη Τα πιστοποιημένα επαγγελματικά περιγράμματα: αφορούν επαγγέλματα με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας εντάσσονται στην εθνική βάση δεδομένων πιστοποιημένων επαγγελματικών περιγραμμάτων οδηγούν στην ανάπτυξη προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης τα οποία ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας

Όφελος για τον πολίτη (συνέχεια) Τα πιστοποιημένα επαγγελματικά περιγράμματα: προάγουν την αναβάθμιση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού συντελούν στην αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων από την αγορά εργασίας συμβάλλουν στην προώθηση της διά βίου μάθησης ενισχύουν εν γένει την αξιοπιστία της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Διαδικασία ανάπτυξης και πιστοποίησης Διαδικασία ανάπτυξης και πιστοποίησης Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αναπτύσσει και πιστοποιεί επαγγελματικά περιγράμματα σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους (εργαζόμενοι και εργοδότες). Η διαδικασία ανάπτυξης και πιστοποίησης των επαγγελματικών περιγραμμάτων διέπεται από σχετικό θεσμικό πλαίσιο. ΦΕΚ 566/8-3-2006

Υπάρχοντα επαγγελματικά περιγράμματα (1) Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. . 203 επαγγελματικά περιγράμματα http://www.eoppep.gr/index.php/el/structure-and-program- certification/workings/katalogos-ep Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. 30 επαγγελματικές μονογραφίες http://www.eoppep.gr/index.php/el/work-guidance-and- consulting/developing-careers-adult/information-manual

Υπάρχοντα επαγγελματικά περιγράμματα (2) Ο.Α.Ε.Δ. http://epagelmata.oaed.gr/categories.php Ε.Κ.Ε.Π. http://www.ekep.gr/content.asp?contentid=245&ContentType Id=11

Υπάρχοντα επαγγελματικά περιγράμματα (3) Μονογραφίες Αποφοίτων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης http://career.duth.gr/portal/?q=node/4861#.WI-_SvmLTIV Πύλη mysep.gr  Χρήσιμο Υλικό  Μονογραφίες Επαγγελμάτων http://www.mysep.gr/?p=11195 (από το ΣΕΠ του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου)

Βίντεο επαγγελμάτων Ιατρικά Επαγγέλματα http://www.careervideos.gr/ Πύλη Εφήβων ΕΟΠΠΕΠ http://eoppep.gr/teens/index.php/professional-video

Πηγές ΕΟΠΠΕΠ http://www.eoppep.gr/ Πύλη Επαγελματικού Προσανατολισμού http://www.mysep.gr/ ΚΕΣΥΠ Πολύγυρου http://kesyp.chal.sch.gr/