Η συμβολή και η σημασία των δράσεων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. στην προώθηση της Διά Βίου Μάθησης 22.2.2013 Ημερίδα Ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη Ιωάννα Δέδε Διεύθυνση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Advertisements

Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
LOGO Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.2 Μέθοδοι και εργαλεία για την επικύρωση των δεξιοτήτων.
Νίκος Γεωργιάδης, PhD Αν. Πρόεδρος Δ.Σ. Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF): Προκλήσεις και προοπτικές
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και απασχόλησης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
«Προοπτικές για το θεσμό ΣΥΕΠ: Δράσεις ΕΚΕΠ – Κέντρου Euroguidance της Ελλάδας» Βλαχάκη Φωτεινή Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού MSc Διευθύντρια.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
O πρώτος χρόνος της δράσης eTwinning
Αρχές Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι δέκα αρχές του ΟΗΕ για την Ε.Κ.Ε.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ
Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Best practices - Benchmarking
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η συμβολή και η σημασία των δράσεων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. στην προώθηση της Διά Βίου Μάθησης Ημερίδα Ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη Ιωάννα Δέδε Διεύθυνση Πιστοποίησης Προσόντων Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Η εφαρμογή μιας κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής επικεντρώνεται στο τετράπτυχο:  Γνώση  Καινοτομία  Βιώσιμη και έξυπνη ανάπτυξη  Κοινωνική συνοχή

 Βάσει των νέων προγνώσεων του Cedefop για την προσφορά και τη ζήτηση δεξιοτήτων, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής κρίσης και της παρεπόμενης οικονομικής ύφεσης, στον παραπάνω πίνακα με προβολή στο 2020, αποτυπώνεται ανάγλυφα η τάση συρρίκνωσης της ζήτησης σε θέσεις απασχόλησης χαμηλών προσόντων και η αντίστοιχη προϊούσα αύξηση σε μεσαία και υψηλά προσόντα.  Έως το 2020 αναμένεται το 84% των θέσεων εργασίας να απευθύνεται σε πολίτες με γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες σε μεσαίο και υψηλό επίπεδο. 3

 Συνεπώς, η Διά Βίου Μάθηση διαδραματίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια να ανταποκριθούμε ως κοινωνία και οικονομία στις απαιτήσεις της σημερινής και αυριανής αγοράς εργασίας και του διεθνούς ανταγωνισμού.  Στο πλαίσιο του έργου “INSTALL” Καινοτόμος Στρατηγική για τη Διά Βίου Μάθηση στην Ελλάδα, θεωρούμε ότι είναι δόκιμο να μιλάμε για «Μάθηση για τη ζωή».  Σκοπός του έργου είναι η ευαισθητοποίηση των Ελλήνων πολιτών και ειδικότερα των νέων σε σχέση με την εθνική στρατηγική για τη διά βίου μάθηση και την ευρωπαϊκή συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης.

 Το βασικό καινοτομικό στοιχείο του έργου είναι ότι απευθύνεται σε νέους και νέες, μέσα από σύγχρονες εφαρμογές επικοινωνίας και με βασικό εργαλείο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης τη «Μάθηση μέσω παιχνιδιού».  Συγκεκριμένα, η εφαρμογή που θα αναπτυχθεί θα αφορά στην αξιολόγηση των γνώσεων και του βαθμού της ενημέρωσης των ενδιαφερομένων σε σχέση με τις εθνικές και ευρωπαϊκές πρακτικές διά βίου μάθησης.

 Η διάδραση μέσω της εφαρμογής θα γίνεται είτε μέσω υπολογιστή είτε μέσω κινητού τηλεφώνου (smartphone).  Σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού οι χρήστες θα είναι δυνατόν να συνδεθούν με τους επιλεγμένους διαδικτυακούς τόπους καθώς και με το ενημερωτικό portal.  Ένας συγκεκριμένος αριθμός από όσους καταφέρουν να ‘τερματίσουν’ πρώτοι το μαθησιακό παιχνίδι, θα κερδίσουν κουπόνια κατάρτισης.

 Σκοπός του παιχνιδιού είναι η ευαισθητοποίηση των Ελλήνων πολιτών σε θέματα που αφορούν στη Δια Βίου Μάθηση και απευθύνεται στους κατοίκους της Ελλάδας οι οποίοι επιθυμούν να ωφεληθούν από τη Δια βίου Μάθηση.  Το παιχνίδι αποτελείται από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, το περιεχόμενο των οποίων σχετίζεται με τα αντικείμενα της Δια Βίου Μάθησης.  Η εγγραφή στο παιχνίδι γίνεται από τη σελίδα  Ο χρήστης εγγράφετε με μοναδικό όνομα χρήστη και συνθηματικό

 Ο χρήστης πρέπει να αποδεχθεί τους όρους του παιχνιδιού  Υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες οι οποίοι είναι διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή της διαδικασίας στο χρήστη  Στο παιχνίδι μπορεί να συμμετάσχει οποιοσδήποτε, ωστόσο για να μπορεί να συμμετάσχει στην τελική κλήρωση πρέπει να είναι ενήλικος.  Ο χρήστης μπορεί να σταματήσει το παιχνίδι οποιαδήποτε χρονική στιγμή επιθυμεί και να συνεχίσει στο σημείο που είχε σταματήσει κάνοντας εκ νέου ταυτοποίηση.  Το παιχνίδι διαιρείται σε 8 επίπεδα.

Διαδικασία “login” Διαδικασία απάντησης ερωτήσεων

 Δημιουργία τράπεζας θεμάτων που θα αξιοποιηθεί από την εφαρμογή μέσω της οποίας θα αξιολογούνται οι γνώσεις και βαθμός ενημέρωσης των συμμετεχόντων στο μαθησιακό παιχνίδι.  Διαμόρφωση του Σχεδίου Δημοσιότητας του έργου.  Συνδιαμόρφωση: ◦ του περιεχομένου των ημερίδων ενημέρωσης των πολιτών, ◦ των ενημερωτικών φυλλαδίων, ◦ του portal ενημέρωσης και ◦ του μαθησιακού εργαλείου που θα βασίζεται σε παιχνίδι και του Συνεδρίου μετά την ολοκλήρωση του έργου.

 Βασικός στόχος του ΕΟ.Π.Π.Ε.Π. είναι να αποτελέσει τη γέφυρα μεταξύ της εκπαίδευσης και της απασχόλησης και το συνδετικό κρίκο του Υπουργείου Παιδείας με τα παραγωγικά Υπουργεία. Η πιστοποίηση των προσόντων και η σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας καθώς και η ανάπτυξη του ΕΠΠ αποτελούν προτεραιότητα για τη χώρα.  Το ζητούμενο σήμερα είναι η εργασία και στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αποσκοπούν οι πολιτικές μας με τον καλύτερο και οικονομικότερο τρόπο.  Ο ΕΟ.Π.Π.Ε.Π. σχεδιάζει και εφαρμόζει το Εθνικό Σύστημα Πιστοποίησης Εισροών και Εκροών της μη τυπικής εκπαίδευσης και υποστηρίζει τις υπηρεσίες Επαγ/κού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής.  Οι κύριοι άξονες δράσης και οι βασικές περιοχές ευθύνης του Οργανισμού είναι οι εξής:

◦ Πιστοποίηση Εισροών:  Σύστημα πιστοποίησης/αδειοδότησης Φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης.  Σύστημα πιστοποίησης Επαγγελματικών Περιγραμμάτων & Πλαισίων Προγραμμάτων.

◦ Πιστοποίηση Εκροών:  Ανάπτυξη Εθνικού Πλαισίου Προσόντων & αντιστοίχισή του με το EQF.  Πιστοποίηση εκροών μη τυπικής εκπαίδευσης & άτυπης μάθησης.  Αδειοδότηση Φορέων χορήγησης πιστοποιητικών πληροφορικής ή γνώσης χειρισμού Η/Υ.  Ανάπτυξη και εφαρμογή συστήματος πιστωτικών μονάδων για την Ε.Ε.Κ.  Αναγνώριση Ισοτιμίας Τίτλων Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, με εξαίρεση αυτών της ανώτατης Εκπαίδευσης.  Καθορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων των διπλωματούχων της Ε.Ε.Κ.

Σύστημα Συμβουλευτικής, Επαγγελματικού Προσανατολισμού και σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας ◦ Eπιστημονική και τεχνική υποστήριξη υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής. ◦ Δικτύωση φορέων και στελεχών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού. ◦ Ανάπτυξη σταδιοδρομίας νέων-ενηλίκων.

 Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων είναι ένα πλαίσιο ταξινόμησης των προσόντων των ατόμων, δηλ. των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων που αποκτώνται μετά την ολοκλή ρωση μιας μαθησιακής διαδικασίας.  Στο ΕΠΠ τα προσόντα έχουν τη μορφή μαθησιακών αποτελεσμάτων που κατατάσσονται σε επίπεδα. Τα μαθησιακά αποτελέσματα, όσα δηλαδή το άτομο γνωρίζει, κατανοεί και μπορεί να κάνει μετά την ολοκλήρωση μιας μαθησιακής διαδικασίας, κατηγοριοποιούνται σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες.  Τα μαθησιακά αποτελέσματα που αντιστοιχούν στα προσόντα ενός συγκεκριμένου επιπέδου προσδιορίζονται από περιγραφικούς δείκτες, οι οποίοι συγκροτούνται από τις ποιοτικές και ποσοτικές διαβαθμίσεις των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων.

 Το ΕΠΠ περιλαμβάνει 8 επίπεδα αναφοράς που καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα των προσόντων που αποκτώνται:  Σε όλο το φάσμα του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος (από την υποχρεωτική έως και την ανώτατη εκπαίδευση),  Από τη μη τυπική μάθηση,  Από την άτυπη μάθηση.

 Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αποτελεί την Εθνική Δομή των Ευρωπαϊκών Δικτύων που διαχειρίζονται θέματα προσόντων και εργαλείων διαφάνειας και κινητικότητας: ◦ Εθνικό Σημείο Συντονισμού του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων ◦ Εθνικό Κέντρο Ευρωδιαβατηρίου (Europass) ◦ Κέντρο Euroguidance της Ελλάδας – μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου ◦ Εθνικός φορέας εκπροσώπησης στο Δίκτυο European Lifelong Guidance Policy Network – ELGPN ◦ Εθνικό Σημείο Αναφοράς για τη Διασφάλιση Ποιότητας στην Ε.Ε.Κ. qualityassurance qualityassurance

 Οι προαναφερθείσες δράσεις του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. αφορούν μεγάλο εύρος της Διά Βίου Μάθησης και συνδέονται άμεσα με τους στόχους του έργου INSTALL Καινοτόμος Στρατηγική για τη Διά Βίου Μάθηση στην Ελλάδα.  Η συμμετοχή του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. στο έργο, σε συνέργεια με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Τ.Ε.Ι. Πατρών αναμένεται να συμβάλει στη δημιουργία μιας ευρείας «κοινότητας μάθησης», ώστε να προσεγγίσουμε ειδικότερα τους νέους και τις νέες της χώρας που αναζητούν ευκαιρίες μάθησης, απασχόλησης, προσωπικής ανάπτυξης και να δείξουμε ότι η μάθηση μπορεί να γίνει όχι μόνο διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση, αλλά και «μάθηση για τη ζωή».

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!