ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις Θεσσαλονίκη, 17.02.2014 Ελίνα Μαυρογιώργου ΙΚΥ/ ΕRASMUS.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Advertisements

Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
Education and Culture Name Education and Culture Χαρακτηριστικά μιας καλής Πρότασης Ρούλα Κυρίλλου-Ιωαννίδου ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης.
Αξιοποίηση του Erasmus+ από Οργανισμούς και Επιχειρήσεις
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις: Οδηγίες διαχείρισης Aθήνα, Ελίνα Μαυρογιώργου, Αλίκη Φιλανδριανού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Κατάρτιση και υποβολή μιας πρότασης Erasmus+. Εξοικείωση με τον οδηγό του προγράμματος Τι θέλουμε να κάνουμε; (στόχος του έργου) Τι δράσεις θα εντάξουμε.
Leonardo da Vinci- Πολυμερή σχέδια για την Μεταφορά Καινοτομίας Ημερίδα Πληροφόρησης & Ενημέρωσης για την Υποβολή προτάσεων 2009 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS 29 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, “Athens Park Hotel” «Το Πρόγραμμα ERASMUS μετά το 2013»
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Key Action 2: Co-operation for Innovation and Good Practices Συνεργασία για Καινοτομία και Καλές Πρακτικές 4. KA2 - Strategic Partnerships/ Στρατηγικές.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS Aθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2012 «Το νέο Πρόγραμμα » Ελίνα Μαυρογιώργου, IKY-Erasmus.
Διεθνής Κινητικότητα: Νέα Δράση και Οδηγίες Διαχείρισης Γιαννούλη Βάσω Συντονίστρια Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Erasmus+, EM/IKΥ Erasmus+/Τομέας Ανώτατης.
ΣΥΜΒΑΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΑΛΛΑΓΕΣ - ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ 22 Οκτωβρίου 2015, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Βάσω Γιαννούλη Συντονίστρια του τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις (KA219) Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Σύμβαση Επιχορήγησης Καϊμακούδη Ελένη Στέλεχος Ι.Κ.Υ./ Εθνική Μονάδα Συντονισμού Πρόγραμμα.
ERASMUS +/ΚΑ2 ERASMUS +/ΚΑ2 Στρατηγικές Συμπράξεις 2016: Kύκλος ζωής του σχεδίου Aθήνα, Ελίνα Μαυρογιώργου ΙΚΥ-ERASMUS+/ Τομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Διεθνής Κινητικότητα: Μια πρώτη αποτίμηση Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Οκτωβρίου 2015 Αθανάσιος Καυκαλίδης Υπεύθυνος για τη Διεθνή Κινητικότητα & τις.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ERASMUS+
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ
Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012, Αθήνα, ΑΜΑLIA ATHENS HOTEL
ΕΘΝΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Προγραμματική Περίοδος
KA2: Strategic Partnerships Στρατηγικές Εταιρικές Σχέσεις
Erasmus EMaTTech.
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2009
Διεθνής Κινητικότητα ΚΑ107
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις Θεσσαλονίκη, Ελίνα Μαυρογιώργου ΙΚΥ/ ΕRASMUS

Date: in 12 pts Erasmus Grundtvig LeonardoComenius Νεολαία σε Δράση Erasmus Mundus TempusAlfaEdulink Erasmus+ 1 Mαθησιακή Κινητικότητα ατόμων 2 Συνεργασία Για την Καινοτομία Κα για την ανταλλαγή καλών πρακτικών 3 θέματα μεταρρύθμισης πολιτικών για την εκπαίδευση + Ειδικές δραστηριότητεs (κεντρική δράση): Jean Monnet Sport Ένα ενιαίο Πρόγραμμα

LLP-KEΝΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Εταιρικές Σχέσεις (και τα Comenius Regio) Πολυμερή σχέδια και Δίκτυα ERASMUS Σχέδια μεταφοράς καινοτομίας (TOI LdV) YiA ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (IP)  Διεθνική συνεργασία μεταξύ Ιδρυμάτων  Διαθεματική προσέγγιση διδασκόμενου αντικειμένου  Κινητικότητα βραχύχρονης διάρκειας ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ENTATIKA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ISP) Δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν αυτόνομα! Ενσωματωμένο «πακέτο εργασίας» για την ενίσχυση των σκοπών του σχεδίου LLP ERASMUS+ / Ανώτατη Εκπαίδευση

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 2020 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΞΥΠΝΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΦΙΛΙΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ-ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΑΝΕΡΓΙΑΣ

Date: in 12 pts Πλαίσιο πολιτικής ΕΥΡΩΠΗ 2020  EΥΡΩΠΗ 2020 –ΣΤΟΧΟΙ για την Εκπαίδευση:  Ανάπτυξη-μείωση ανεργίας μέσω της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την κινητικότητα Πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση: 40% των νέων να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία σπουδές Ανώτατης Εκπαίδευσης Πρόωρη εγκατάλειψη σπουδών: μείωση κατά 10% των ατόμων ετών με βασική εκπαίδευση ή και εκπαίδευση χαμηλότερου επιπέδου Δυνατότητες απασχόλησης: 82% των αποφοίτων (20-34 ετών) να βρίσκουν απασχόληση το αργότερο σε τρία χρόνια από την αποφοίτησή τους

Date: in 12 pts Τι αποτελεί Στρατηγική Σύμπραξη για την Ανώτατη Εκπαίδευση;  Διεθνικό σχέδιο: κατ’ελάχιστον 3 οργανισμοί από τρεις διαφορετικές συμμετέχουσες στο Πρόγραμμα, χώρες  συνεργασία μεταξύ των ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης και άλλων φορέων  Χάραξη στρατηγικής σε επίπεδο ιδρύματος  συμβολή στην επίτευξη των στόχων της Ατζέντας Eκσυγχρονισμού των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης

Το σχέδιο πρέπει βασίζεται σε ανάλυση αναγκών Οι ανάγκες που εντοπίζονται να είναι συγκεκριμένες και συναφείς προς τον επιλεγμένο τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης Οι στόχοι να είναι σαφείς και ρεαλιστικοί, να αφορούν συγκεκριμένες ανάγκες της ομάδας στόχου και να μπορούν να επιτευχθούν μέσω της προτεινόμενης εταιρικής σχέσης

Date: in 12 pts Στόχοι  Καινοτόμες διδακτικές/μαθησιακές προσεγγίσεις- μαθητοκεντρικές παιδαγωγικές μέθοδοι με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας και της προσφερόμενης μάθησης, με βάση διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προάγουν την αριστεία της διδασκαλίας  Διεύρυνση πρόσβασης: νέες μορφές μάθησης + στρατηγική χρήση ΤΠΕ, Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και εικονικής κινητικότητας με ελεύθερη πρόσβαση. Δοκιμή και υλοποίηση προγραμμάτων φοίτησης εξ αποστάσεως, μερικής φοίτησης  Συνεργασία/ανταλλαγή πρακτικών σχετικά με υπηρεσίες υποστήριξης, πρόληψης της εγκατάλειψης σπουδών, συμμετοχής στην εκπαίδευση μη τυπικών εκπαιδευόμενων  Δια-τομεακή συνεργασία με σκοπό την κινητικότητα μεταξύ διαφορετικών τομέων τυπικής, άτυπης μάθησης & κατάρτισης, αναγνώριση και πιστοποίηση μη τυπικής/άτυπης μάθησης

Date: in 12 pts Στόχοι (II)  Συμμετοχή ατόμων από μειονεκτούσες κοινωνικά ομάδες, παροχή ίσων ευκαιριών  Ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων (επιχειρηματικό πνεύμα, γλωσσικές δεξιότητες, χρήση ΤΠΕ)  Συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων, και διδασκόντων/ φοιτητών στο ίδρυμα με σκοπό τη μελέτη πραγματικών περιπτώσεων-σύνδεση με αγορά εργασίας- απασχολησιμότητα  Συνεργασία μεταξύ Ιδρυμάτων, ερευνητικών κέντρων, επιχειρήσεων, τοπικών και περιφερειακών αρχών και άλλων σχετικών κοινωνικών-οικονομικών φορέων, με σκοπό την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης

Date: in 12 pts  Δεν ορίζεται ελάχιστος επιλέξιμος αριθμός δραστηριοτήτων: στην αίτηση θα πρέπει να αποδεικνύεται ότι οι προτεινόμενες δραστηριότητες είναι οι πιο κατάλληλες, ώστε να επιτευχθούν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.  Τα Εντατικά Προγράμματα Σπουδών μπορούν να χρηματοδοτηθούν μόνο στο πλαίσιο μιας Στρατηγικής Σύμπραξης, ως μέσο πραγματοποίησης των συνολικών στόχων του σχεδίου.  ‘Ένα σχέδιο Στρατηγικής σύμπραξης δεν μπορεί να περιορίζεται σε ένα ή περισσότερα Εντατικά Πρόγραμματα Σπουδών.  Ένα ΙSΡ μπορεί να είναι επιλέξιμο μόνο σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες.  Η καινοτόμος διάσταση είναι απαραίτητο γνώρισμα των δραστηριοτήτων που συμπεριλαμβάνονται στις Στρατηγικές Συμπράξεις. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Date: in 12 pts ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Παραδείγματα:  Κοινά προγράμματα σπουδών, κοινές ενότητες μαθημάτων, κοινά μαθήματα, -συνάφεια με τις ανάγκες της αγοράς  Διεθνική συνεργασία με επιχειρήσεις και μελέτη πραγματικών περιπτώσεων  Νέες υποστηρικτικές υπηρεσίες (καθοδήγηση-συμβουλευτική σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, μέθοδοι και εργαλεία coaching)  Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί πόροι (MOOCs), συνεργατική και εξατομικευμένη μάθηση  Ένταξη διαφορετικών τύπων εκπαίδευσης (εξ’ αποστάσεως, μερικής φοίτησης)  εκμάθηση και διδασκαλία ξένων γλωσσών (ανάπτυξη παιδαγωγικού υλικού, on-line εργαλεία εκμάθησης, ξένες γλώσσες & επιχειρήσεις)

Date: in 12 pts ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Μόνο εάν έχουν σημαντική προστιθέμενη αξία για τις ανάγκες επίτευξης των στόχων του σχεδίου Τέτοιες δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν :  Μικτού τύπου κινητικότητα για φοιτητές, η οποία συνδυάζει βραχύχρονη φυσική κινητικότητα (μέχρι δύο μήνες) με εικονική κινητικότητα  Μεγαλύτερης διάρκειας κινητικότητα καθηγητών για διδασκαλία (2 με 12 μήνες)  Μικρής διάρκειας κοινές δράσεις κατάρτισης προσωπικού (5 ημέρες με 2 μήνες)  Εντατικά Προγράμματα Σπουδών (5 ημέρες με 2 μήνες)

Date: in 12 pts  Κάθε είδους οργανισμός από τις συμμετέχουσες και λοιπές χώρες μπορεί να λάβει μέρος σε Στρατηγικές Συμπράξεις.  Τα ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης από συμμετέχουσες χώρες πρέπει να είναι κάτοχοι του χάρτη ERASMUS  Οι οργανισμοί από λοιπές χώρες μπορούν να μετέχουν, επιπλέον του ελάχιστου αριθμού επιλέξιμων εταίρων και όχι ως αιτούντες, αρκεί η συμμετοχή τους να έχει ξεκάθαρη προστιθέμενη αξία για το σχέδιο, διαφορετικά απορρίπτεται όλο το σχέδιο  Ο χάρτης ERASMUS δεν απαιτείται για τα συμμετέχοντα ιδρύματα από τις λοιπές χώρες, ωστόσο θα πρέπει να αποδέχονται τις αρχές του χάρτη αυτού (υπογραφή διμερών συμφωνιών) Συμμετέχοντες οργανισμοί

Date: in 12 pts ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ & ΔΙΑΡΚΕΙΑ  Συνδυασμός διαφορετικής εμπειρίας, προφίλ, και γνώσεων  συνάφεια μεταξύ των εταίρων, ανάλογα με τη φύση και το μέγεθος των δραστηριοτήτων, κ.α. Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, ερευνητικά κέντρα, βιομηχανίες-μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εμπορικά επιμελητήρια, τοπικές/περιφερειακές Αρχές, ΜΚΟ, κέντρα κατάρτισης, κέντρα επιμόρφωσης ενηλίκων, οργανισμοί νεολαίας, Ευρωπαϊκά δίκτυα, κοινωνικοί εταίροι κ.α.  Η σύμπραξη διαρκεί από δύο έως τρία χρόνια  Η διάρκεια επιλέγεται στο στάδιο της αίτησης, βασιζόμενη στους στόχους του σχεδίου και στους τύπους των προγραμματιζόμενων δραστηριοτήτων  Ευκαιρίες και για νεοεισερχόμενους στη δράση, αλλά και για φιλόδοξα σχέδια μεγάλου βεληνεκούς

Date: in 12 pts Στην περίπτωση Στρατηγικών Συμπράξεων που απευθύνονται σε περισσότερους από έναν τομείς εκπαίδευσης, κατάρτισης και Νεολαίας: Οι αιτούντες πρέπει να ορίζουν τον τομέα, στον οποίο επικεντρώνεται το σχέδιο, για το οποίο επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Κοινή λίστα ανά τομέα, με βάση την αξιολόγηση ποιότητας. Δια-τομεακά σχέδια (cross sectoral)

Date: in 12 pts  Κατ’ελάχιστον 2 εξωτερικοί αξιολογητές ανά σχέδιο  Δυνατότητα χρήσης και αξιολογητών από άλλες χώρες ή και την Commission  Tα κριτήρια αξιολόγησης : programmatos-erusmus-plus ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ από εξωτερικούς αξιολογητές

Date: in 12 pts ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  Συνάφεια του σχεδίου (30%) Ατζέντα Εκσυγχρονισμού Ανώτατης Εκπαίδευσης + συνέργειες μεταξύ διαφορετικών τομέων + ξεκάθαροι/ρεαλιστικοί στόχοι+ βασίζεται σε ανάλυση αναγκών + καινοτομία + Ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία  Ποιότητα σχεδιασμού και πραγματοποίησης (20%) Αναλυτικό πρόγραμμα εργασίας + συνάφεια δραστηριοτήτων+ μεθοδολογίας + μέτρα ελέγχου ποιότητας + σχέση κόστους/ωφελείας + ενσωμάτωση περιόδων κινητικότητας, κατάλληλες για τους στόχους του σχεδίου  Ποιότητα εταιρικής σχέσης & ρυθμίσεις όρων συνεργασίας (20%) Κατάλληλος συνδυασμός συμμετεχόντων οργανισμών + κατανομή καθηκόντων + ενεργός συμμετοχή νέων εταίρων + μηχανισμός συντονισμού και επικοινωνίας  Αντίκτυπος, διάδοση και βιωσιμότητα του σχεδίου (30%) Μέτρα αξιολόγησης των αποτελεσμάτων + αντίκτυπος, εντός και εκτός εταιρικής σχέσης + ποιότητα σχεδίου διάδοσης αποτελεσμάτων +μέτρα βιωσιμότητας

Συνάφεια -Eίναι ξεκάθαρο το σκεπτικό της πρότασης; Σε ποιους τομείς εκπαίδευσης και κατάρτισης απευθύνεται (για Cross sectoral); - Σε ποιες ομάδες στοχεύoυν τα παραδοτέα/ το σχέδιο διάδοσης αποτελεσμάτων; -Έχει προηγηθεί ανάλυση αναγκών; -Οι στόχοι είναι ξεκάθαροι και ρεαλιστικοί; -Τα αποτελέσματα μπορούν να επιτευχθούν; -Προτείνεται κάτι καινοτόμο; (γενικότερα, αλλά και για εταίρους) -Ποιες είναι οι μέθοδοι διδασκαλίας που προτείνονται; -Προτείνονται συνέργειες με άλλους τομείς της εκπαίδευσης και κατάρτισης, αν ναι ποιες; -Ποια είναι η προστιθέμενη αξία του σχεδίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο; -Υπάρχει σύνδεση με πολιτικές περιφερειακής ανάπτυξης;

Συνάφεια Aνταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές πολιτικές και στις προτεραιότητες της δράσης; Καλλιεργεί βασικές δεξιότητες (επιχειρηματικό πνεύμα, γλωσσομάθεια, χρήση ΤΠΕ); Συντελεί στη μείωση της εγκατάλειψης σπουδών, λαμβάνει μέτρα για συμμετοχή ατόμων από κοινωνικές ομάδες που δεν αντιπροσωπεύονται επαρκώς στην Ανώτατη Εκπαίδευση; Προωθεί τη χρήση εργαλείων ΤΠΕ, εργαλείων αναγνώρισης δεξιοτήτων, αποτελεί μια βιώσιμη επένδυση; Προωθεί την επαγγελματική εξέλιξη του προσωπικού για διδασκαλία με χρήση ΤΠΕ;

Ποιότητα σχεδιασμού και πραγματοποίησης Προσέγγιση βασισμένη σε παραδοτέα και όχι σε πακέτα εργασίας To πρόγραμμα εργασίας είναι λεπτομερές και σαφές; (ποιος κάνει, τι και πότε;) Εάν βασίζεται σε παλαιότερο σχέδιο, τι διαφορετικό έχει να προσφέρει; H μεθοδολογία οργάνωσης προβλέπει τις απαραίτητες φάσεις; (δοκιμαστική περίοδος, μικτή κινητικότητα, συμβουλευτική ομάδα) Πώς διασφαλίζεται η ποιότητα των παραδοτέων; Ποιοι είναι οι δείκτες ποιότητας; Πώς θα γίνει η αναγνώριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων (ECTS); Ποια είναι η σχέση κόστους-ωφελείας μεταξύ των παραδοτέων και της αιτούμενης χρηματοδότησης; Προσοχή! Ένα απλό website δεν θεωρείται intellectual output Eάν προτείνονται περίοδοι κινητικότητας, ποια είναι η προστιθέμενη αξία τους; Πώς εντάσσονται στο σχέδιο; Πώς συμβάλουν στην επίτευξη των αποτελεσμάτων;

Ποιότητα εταιρικής σχέσης Τι δεξιότητες, εμπειρία και ειδίκευση έχουν οι εταίροι; Πώς αποδεικνύεται ότι πρόκειται για κατάλληλο συνδυασμό; Δρουν συμπληρωματικά; Tι ρόλο αναμένεται να έχουν στο σχέδιο; Είναι ενεργός; Ο συντονιστής έχει αναθέσει καθήκοντα στους εταίρους ανάλογα με την εμπειρία τους, τις δεξιότητες των μελών τους; Eίναι ξεκάθαρο τι θα κάνει ο κάθε εταίρος; Δεν αρκεί να εξηγούμε ποιος θα είναι ο συντονιστής, αλλά και πώς θα γίνει ο συντονισμός! Eίναι ξεκάθαρο το πώς θα επικοινωνούν, ποιος θα συντονίζει και τι και πότε; Περιλαμβάνονται εταίροι που δεν έχουν εμπειρία συμμετοχής σε ευρωπαϊκά προγράμματα; Για ποιο λόγο; Ποιος είναι ο αντίκτυπος σε αυτούς; Συμπεριλαμβάνονται εταίροι από τρίτες χώρες; Υπάρχει ισχυρή δικαιολόγηση για αυτό; Προσοχή! Διαφορετικά, όλο το σχέδιο απορρίπτεται !!

Aντίκτυπος Πώς διασφαλίζεται ότι όντως θα παραχθούν τα προτεινόμενα προϊόντα; Ποιος είναι ο αντίκτυπος του σχεδίου (ατομικός, ιδρυματικός, συστημικός); Eίναι κατάλληλος και αποτελεσματικός για τις ομάδες στόχους; Ο αντίκτυπος είναι μετρήσιμος; Ποιοι είναι οι δείκτες που έχετε θέσει; Ατομικό επίπεδο: Πρωτοβουλία-επιχειρηματικό πνεύμα Γλωσσικές δεξιότητες Κατανόηση και ανταπόκριση στη διαφορετικότητα Κατανόηση των συνδέσεων μεταξύ τυπικής, μη τυπικής, άτυπης μάθησης και αγοράς εργασίας Απασχολησιμότητα-δημιουργία νέων επιχειρήσεων Θετική άποψη για την Ευρώπη Βελτίωση δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον τομέα σπουδών/με το επάγγελμά τους Ευκαιρία επαγγελματικής ανάπτυξης Επαγγελματικός προσανατολισμός-συμβουλευτική Συστημικό επίπεδο: Στρατηγικός σχεδιασμός ιδρύματος management-ηγεσία Ποιότητα προσφερόμενης εκπαίδευσης Διεθνοποίηση ιδρύματος

Διάδοση των αποτελεσμάτων και βιωσιμότητα του σχεδίου Διάδοση Ποιες είναι οι δραστηριότητες διάδοσης; Πώς διασφαλίζουν την καλύτερη χρήση των αποτελεσμάτων από όσο δυνατόν περισσότερες ομάδες ανθρώπων, σε τοπικό, εθνικό, διεθνές επίπεδο; Eίναι ελεύθερη πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό που θα παράξετε; (ισχύουν κανόνες πνευματικής ιδιοκτησίας) Bιωσιμότητα To σχέδιο μπορεί να συνεχιστεί μετά το πέρας της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης; Tι προοπτικές ανοίγονται; Πώς μπορούν να ενταχθούν τα αποτελέσματα του σχεδίου στην διοικητική ή/και εκπαιδευτική δομή των εταίρων; Άλλες πηγές χρηματοδότησης;

Date: in 12 pts παράδειγμα ΣΚΟΠΟΣΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΔΟΚΙΜΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ ΚΟΙΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΥΝΑΦΕΙΑΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Συμμετοχή των ιδρυμάτων σε σχέδια κοινωνικο- οικονομικής περιφερειακής ανάπτυξης των περιοχών, όπου εδρεύουν ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ 5 ιδρύματα + 5 τοπικοί/περιφερειακοί δημόσιοι φορείς + οικονομικοί παράγοντες σε 5 συμμετέχουσες στο Πρόγραμμα χώρες ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ 3 ΧΡΟΝΙΑ ↓  Ανάπτυξη ενός νέου κοινού για όλα τα συμμετέχοντα ιδρύματα προγράμματος σπουδών, με εστίαση στη διαθεματική,διεθνική προσέγγιση του θέματος  Δημιουργία περιόδου «ενσωματωμένης κινητικότητας», σύμφωνα με την οποία οι φοιτητές παρακολουθούν ένα κοινό πρόγραμμα, τμήματα του οποίου διδάσκονται από διαφορετικούς εταίρους σε διαφορετικές χώρες  5 με 6 διεθνικές συναντήσεις για το συντονισμό και την υλοποίηση του σχεδίου, συμπεριλαμβανομένης και συμβουλευτικής ομάδας, η οποία θα διασφαλίζει την ποιότητα του σχεδίου /επίβλεψη από εμπλεκομένους φορείς που σχετίζονται με το θέμα  1 st δοκιμαστική περίοδος= συμπεριλαμβάνεται μικτή περίοδος κινητικότητας φοιτητών, συνδυάζοντας δύο δεκαήμερα φυσικής κινητικότητας (ISP) με δύο μήνες εικονικής κινητικότητας (για προετοιμασία και συνέχιση δραστηριοτήτων)  2 nd δοκιμαστική περίοδος= ενσωματωμένη στο πρόγραμμα σπουδών περίοδος κινητικότητας φοιτητών, συμπεριλαμβανομένης και πρακτικής άσκησης σε εταιρίες + ανάπτυξη πλατφόρμας συνεργασίας μεταξύ των φοιτητών, καθηγητών και εταιριών που μετέχουν στο σχέδιο, με σκοπό την πιθανή συνέχιση της συνεργασίας και μετά τον 3ο χρόνο + ενσωμάτωση πιθανών αλλαγών  Πραγματοποίηση των μαθημάτων, συμπεριλαμβάνεται μικτή περίοδος κινητικότητας φοιτητών  Ενσωμάτωση των μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών και παροχή διπλού τίτλου σπουδών ή αντίστοιχης βεβαίωσης  Διάδοση αποτελεσμάτων + συνεργασία για χάραξη περιφερειακού στρατηγικού σχεδιασμού με οργανισμούς εκτός εταιρικής σχέσης  Πραγματοποίηση διεθνικού σεμιναρίου για τη διάδοση των αποτελεσμάτων ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Μικτή περίοδος κινητικότητας= Εντατικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΙSP) + συμπληρωματική της χρηματοδότησης για KA1 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ → Συνεχής παρακολούθηση → Αξιολόγηση δραστηριοτήτων σε όλες τις φάσεις του σχεδίου

Date: in 12 pts Επιλογή & Διαχείριση από τις Εθνικές Μονάδες Ώστε να ληφθεί υπόψη το εθνικό πλαίσιο, με σκοπό την ισχυρότερη συνάφεια και το μεγαλύτερο δυνατό αντίκτυπο των σχεδίων + πιο κοντά στους δικαιούχους Στρατηγικές συμπράξεις σε όλους τους τομείς, μέχρι το 2020  Οποιοσδήποτε Οργανισμός που εδρεύει σε συμμετέχουσα στο Πρόγραμμα χώρα, μπορεί να είναι ο αιτών, αποστέλλοντας αίτηση στην Εθνική Μονάδα της χώρας του εκ μέρους των οργανισμών που μετέχουν στο σχέδιο.  Η σύμβαση υπογράφεται μεταξύ της Εθνικής Μονάδα και του Συντονιστή Η Εθνική Μονάδα μεταφέρει το σύνολο της επιχορήγησης στον Συντονιστή, ο οποίος διαχειρίζεται και έχει την ευθύνη υποβολής απολογισμού. ΕΠΙΛΟΓΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Date: in 12 pts Διαχείριση και υλοποίηση του σχεδίου – προετοιμασία, συντονισμός/ επικοινωνία, έξοδα προσωπικού – επιχορήγηση ανά οργανισμό (Δίδεται υψηλότερο ποσό για τον συντονιστή. Το Ανώτατο συνολικό επιλέξιμο ποσό, είναι αυτό που αντιστοιχεί σε 10 εταίρους: € το μήνα ανά σχέδιο Διεθνικές συναντήσεις – πραγματοποίηση και συντονισμός – επιχορήγηση ανά συμμετέχοντα (κόστος ταξιδίου & διαμονή/διαβίωση): € το χρόνο, κατ’ανώτατο όριο. Πνευματικά προϊόντα – απτά παραδοτέα – επιχορήγηση για επιπλέον έξοδα προσωπικού θα πρέπει να δικαιολογείται με βάσει το κάθε προϊόν που θα υλοποιηθεί Εκδηλώσεις διάδοσης – διάδοση αποτελεσμάτων – επιχορήγηση βάσει του αριθμού των συμμετεχόντων- Μόνο στην περίπτωση που προβλέπονται πνευματικά προϊόντα, € ανά σχέδιο κατ’ανώτατο όριο Δραστηριότητες μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης – επιχορήγηση κόστους ταξιδίου, βάσει της απόστασης(μικρές/μεγάλες αποστάσεις), ημερήσια αποζημίωση ανά συμμετέχοντα για κόστος διαμονής & διαβίωσης, επιχορήγηση για γλωσσική προετοιμασία (σε δικαιολογημένες περιπτώσεις (> 2 μήνες: κλίμακα μοναδιαίου κόστους ανά άτομο) Κατηγορίες χρηματοδότη βάσει κατ’ αποκοπήν ποσών

Date: in 12 pts  Ανώτατο ποσό χρηματοδότησης ανά σχέδιο:  € για διετή σχέδια  € για τριετή σχέδια ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Date: in 12 pts Ειδικές κατηγορίες κατ’εξαίρεση δαπανών  Κάλυψη δαπανών βάσει πραγματικού κόστους που σχετίζονται με υπεργολαβίες ή αγορά προϊόντων/υπηρεσιών  75% επιλέξιμων δαπανών: € κατ’ανώτατο όριο, ανά σχέδιο  Δεν καλύπτεται τυπικός εξοπλισμός γραφείου Άτομα με αναπηρίες  100% χρηματοδότηση των επιπλέον δαπανών που σχετίζονται με τη συμμετοχή ατόμων με αναπηρίες στο σχέδιο Χρηματοδότηση βάσει πραγματικού κόστους

Παράδειγμα χρηματοδότησης Εταιρική σχέση: 10 οργανισμοί, στην πλειοψηφία τους Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, υποβάλλουν αίτηση για την ανάπτυξη ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων για φοιτητές, υποψήφιους πολιτικούς μηχανικούς. Διάρκεια: 3 έτη Χρηματοδότηση Διαχείριση και υλοποίηση σχεδίου Διεθνικές συναντήσεις για την προετοιμασία(4 συναντήσεις/32 κινητικότητες) Πνευματική εργασία για τη δημιουργία των οn-line μαθημάτων (30 ημέρες εργασίας προσωπικού) Σεμινάριο κατάρτισης προσωπικού 10 ημερών για 20 κινητικότητες Εντατικό Πρόγραμμα Σπουδών διάρκειας 3 εβδομάδων x 2 φορές για 60 φοιτητές κάθε φορά Διεθνικό σεμινάριο 1 ημέρας για 150 συμμετέχοντες από ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης που δεν περιλαμβάνονται στην εταιρική σχέση

Date: in 12 pts Ενίσχυση μακροπρόθεσμης συνεργασίας μεταξύ ιδρυμάτων και λοιπών φορέων με σκοπό τη συμβολή στην επίτευξη των στόχων της Ατζέντας Εκσυγχρονισμού της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Τουλάχιστον 3 οργανισμοί από 3 διαφορετικές χώρες Αποκεντρωμένη διαχείριση (ΕΜ) Προώθηση, ανάπτυξη και πραγματοποίηση σχεδίων που περιλαμβάνουν εταιρικές σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων και του ακαδημαϊκού χώρου, με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας και της αριστείας Ενίσχυση αμφίδρομης ανταλλαγής γνώσεων μεταξύ ιδρυμάτων, επιχειρήσεων και ερευνητικών κέντρων Τουλάχιστον 6 οργανισμοί από 3 διαφορετικές χώρες Τουλάχιστον 2 ιδρύματα και 2 επιχειρήσεις Κεντρική Διαχείριση: EACEA Συμμαχίες Γνώσης Στρατηγικές Συμπράξεις

Κόσμος της εργασίας Ανώτατη Εκπαίδευση Έρευνα Συμμαχίες: Σχέδια συνεργασίας και καινοτομίας

Προϋπολογισμός:  175 εκ. € (Πρόταση Commission)  Επιχορήγηση μεταξύ – 1 εκ. €  Διάρκεια :2 – 3 έτη  Ανώτατο ποσό συγχρηματοδότησης επιλέξιμων δαπανών 75%  Εταίροι από τρίτες χώρες, μόνο εάν αποτελούν προστιθέμενη αξία για το σχέδιο 200 Συμμαχίες Γνώσης μέχρι 2020 Συμμετοχή του 20 % όλων των Ευρωπαϊκών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης σε σχέδια συνεργασίας με τον κόσμο της εργασίας

Παράδειγμα (πιλοτική πρόσκληση ενδιαφέροντος 2011) Εταίροι Πανεπιστήμιο Πατρών, Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού, Teaching Factory in Manufacturing Education

On-line αίτηση PIC (Personal Identification Code ανά φορέα) Και ο Συντονιστής και οι Εταίροι θα πρέπει αν έχουν PIC Οn-line πλατφόρμα αιτήσεων (το link θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΚΥ) Draft μορφή αιτήσεων: vivliothiki/item/1310-co-operation-for-innovation-and-good- practices-erasmusplus Απαραίτητη η υπογραφή εξουσιοδότησης (mandate) μεταξύ των εταίρων, η οποία είναι δεσμευτική Εάν οργανισμός εταίρος δεν χρηματοδοτείται από το Δημόσιο τουλάχιστον κατά 50%, απαιτούνται αποδεικτικά επιχειρησιακής και χρηματοοικονομικής επάρκειας Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων: 30 Aπριλίου 2014, 12 π.μ. (τοπική ώρα Βρυξελλών)

Date: in 12 pts Περισσότερες πληροφορίες: programmata/erasmus-plus

Ευρωπαϊκές πολιτικές για την εκπαίδευση Europe 2020 : Europe 2020 targets: Country-specific recommendations 2013: happen/country-specific-recommendations/index_en.htmhttp://ec.europa.eu/europe2020/making-it- happen/country-specific-recommendations/index_en.htm Education and Training 2020 (ET2020): framework/index_en.htmhttp://ec.europa.eu/education/policy/strategic- framework/index_en.htm Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes Agenda for the modernization of Europe’s Higher Education Systems

Βασικά χαρακτηριστικά – Ευέλικτα σχέδια (σύνδεση με τις πολιτικές προτεραιότητες και τους στόχους του Προγράμματος) – Εργαλείο για την υποστήριξη πραγματικών αναγκών της κοινωνίας μας – Βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και των διοικητικών πρακτικών – Αλλαγή κουλτούρας συνεργασίας εντός των ιδρυμάτων και εκτός αυτών

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!