Ένα νέο, σύγχρονο και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής προϊσταμένων (Ν. 4275/2014)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Προς ένα νέο, σύγχρονο και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής προϊσταμένων
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Ευρωπαϊκή Εταιρεία για τη Γλωσσική Δοκιμασιολογία και την Αξιολόγηση της Γλωσσικής Επίδοσης
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΛ/ΛΑΚ Ιουνίου Κέντρα Προώθησης Ελεύθερου Λογισμικού (ΚΠΕΛ) Λίνα Γουσίου.
Εθνική Στρατηγική για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Διαδικασία Διεξαγωγής Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών. Παραδοσιακή διαδικασία διοργανωτή Στάδιο 1 Απόφαση Αγοράς μέσω διαγωνισμού Στάδιο 6 Στάδιο 6 Αξιολόγηση.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.2 Πραγματοποίηση της επιλογής: διαδικασίες και κριτήρια.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης.
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Νικόλαος Καρανάσιος Προσλήψεις.
Πιστοποίηση Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ομιλητής : Αθανάσιος Πάπιστας.
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.1 Προετοιμασία για την επιλογή: ανακοίνωση, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση.
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Leonardo da Vinci- Πολυμερή σχέδια για την Μεταφορά Καινοτομίας Ημερίδα Πληροφόρησης & Ενημέρωσης για την Υποβολή προτάσεων 2009 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας & Τεχνολογίας Ε.Σ.Ε.Τ.
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Διαδικασία & Κριτήρια Αξιολόγησης Επιλογή & Έγκριση Προτεινόμενων.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Ν.2861/2010.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Διάλογος με τα δικαστήρια
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση Ν.4440/2016 Γιάννης Σπηλιωτόπουλος ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ 
Προϊστάμενος. μον. Α2 ΕΥΔ ΕΠ ΠΔΜ
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Προκήρυξη 3ου κύκλου Προγράμματος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ένα νέο, σύγχρονο και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής προϊσταμένων (Ν. 4275/2014)

2 Από την αναδιοργάνωση των δομών στην εφαρμογή ενός νέου συστήματος επιλογής προϊσταμένων Ανάγκη βέλτιστης επιλογής προϊσταμένων για την πλήρωση των νέων Θέσεων Ευθύνης Λιγότερες Θέσεις Ευθύνης με διευρυμένες αρμοδιότητες Αναδιοργάνωση Δομών Με τα νέα Προεδρικά Διατάγματα υλοποιείται ο εξορθολογισμός των δομών των Υπουργείων Τα νέα Προεδρικά Διατάγματα περιλαμβάνουν τα Περιγράμματα Θέσεων Ευθύνης και ορίζουν: Βασική Αποστολή Οργανικών Μονάδων Βασικά καθήκοντα ανά επίπεδο θέσης ευθύνης Αρμοδιότητες οργανικών μονάδων Κλάδους προϊσταμένων ανά οργανική μονάδα Για την πλήρωση των νέων Θέσεων Ευθύνης απαιτούνται: Ένα σύστημα επιλογής προϊσταμένων που να αξιολογεί τους υποψηφίους με βάση τα κατάλληλα κριτήρια Προφίλ θέσεων που απορρέουν από τα καθήκοντα κάθε θέσης ευθύνης και αποτυπώνουν τα απαιτούμενα τυπικά και πρόσθετα προσόντα για την πλήρωσή τους

3 Περιλαμβάνουν: Βασική Αποστολή Οργανικών Μονάδων Αρμοδιότητες οργανικών μονάδων Βασικά καθήκοντα ανά επίπεδο θέσης ευθύνης Κλάδοι προϊσταμένων ανά οργανική μονάδα Προεδρικά Διατάγματα με Περιγράμματα Θέσεων Ευθύνης Βασική Αποστολή οργανικής μονάδας Αρμοδιότητες οργανικής μονάδας Βασικά καθήκοντα θέσης ευθύνης Κλάδος προϊσταμένου Απαιτούμενα προσόντα για την επιλογή (κριτήρια επιτυχίας/αποτυχίας) Περαιτέρω εξειδίκευση καθηκόντων προϊσταμένου Προφίλ Θέσης Ευθύνης ΥΔΜΗΔ Νόμος Επιλογής Προϊσταμένων ΕΙΣΕΠ κάθε Υπουργείου ΚΥΑ καθορισμού πρόσθετων προσόντων για κάθε θέση Από το Περίγραμμα Θέσης Ευθύνης στο Προφίλ Θέσης Ευθύνης Αρμόδια όργανα/Φορείς και Προαπαιτούμενα

4 Πώς διαμορφώθηκε η πρόταση Εμπειρογνώμονες ανθρωπίνου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης από Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιρλανδία, Καναδά και Ελλάδα Πανεπιστημιακούς Εμπειρογνώμονες ανθρωπίνου δυναμικού του Ιδιωτικού Τομέα Ελληνική νομοθεσία Διεθνείς βέλτιστες πρακτικές Εξέταση ειδικών περιπτώσεων από Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιρλανδία, Καναδά και Ελλάδα Αξίες: Αξιοκρατία Δικαιοσύνη, διαφάνεια, προσβασιμότητα, αντιπροσώπευση Αποκλεισμός της πολιτικής κηδεμονίας/παρέμβασης Μέσα: Ευρεία συμμετοχή ανεξάρτητων αρχών στην επιλογή προϊσταμένων Εξειδικευμένη εκπαίδευση των μελών των οργάνων που εμπλέκονται στη διαδικασία επιλογής Δομημένες συνεντεύξεις Μέθοδος: Αξιολόγηση υποψηφίων σε σχέση με τις απαιτήσεις των θέσεων εργασίας Έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά των υποψηφίων (ταλέντο, δυνατότητες, δεξιότητες, ικανότητες) έναντι των στατικών χαρακτηριστικών (τυπικά προσόντα) Αξιολόγηση πολλαπλών σταδίων Δεδομένα - περιπτώσεις που εξετάστηκαν Κοινές Αρχές που αναγνωρίστηκαν κατά την εξέταση των περιπτώσεων και έχουν συμπεριληφθεί στην πρόταση Ποιον συμβουλευθήκαμε

5 Από τις ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις στις προτεινόμενες Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που ίσχυαν, δεν είχαν τη δυνατότητα να εισάγουν μια διαδικασία επιλογής που να συνάδει με τις ανάγκες της αναδιοργάνωσης των δομών Το νέο νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 4275/2014)… …επιτρέπει τον εντοπισμό των κατάλληλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων μέσω κατάλληλων εργαλείων αξιολόγησης… …εμπλέκει κατάλληλους φορείς με σαφώς καθορισμένους ρόλους, εξασφαλίζοντας διαφάνεια και υπευθυνότητα… …εισάγει μια εφικτή και αξιόπιστη διαδικασία επιλογής… …και ο αναμενόμενος χρόνος ολοκλήρωσης προβλέπεται να είναι λιγότερος από δύο έτη Ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις Νέο νομοθετικό πλαίσιο

6 Οι προηγούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις Βασικά στοιχεία του νόμου Αξιολόγηση του φακέλου των υποψηφίων χωρίς να λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια Κατάταξη βάσει των τυπικών προσόντων Διεξαγωγή μη δομημένων συνεντεύξεων Κατάταξη βάσει των τυπικών προσόντων Γραπτή εξέταση Δομημένη συνέντευξη Εντοπιζόμενα προβλήματα Μη δομημένη διαδικασία Δίνεται έμφαση στα τυπικά προσόντα και ιδιαίτερα στην αρχαιότητα Εκτεταμένη στάθμιση των τυπικών προσόντων Βασίζεται σε μεγάλο βαθμό κυρίως στις επιδόσεις των προηγούμενων ετών (επίτευξη στοχοθεσίας) Χρήση υποχρεωτικής τράπεζας ερωτήσεων κατά τη συνέντευξη με αποτέλεσμα να περιορίζεται το έργο των διενεργούντων τη συνέντευξη Δίνεται έμφαση στη γνώση και όχι στη συμπεριφορά Δε διεξάγονται συνεντεύξεις για την επιλογή προϊσταμένων Τμημάτων Η μεταβατική φάση δεν περιλαμβάνει βασικά στοιχεία της διαδικασίας (συνέντευξη, εξετάσεις) Μέχρι την ψήφιση του Ν. 4275/2014 εφαρμοζόταν μόνο η επιλογή βάσει των τυπικών προσόντων Νόμος (3260/04) Νόμος (3260/04) Νόμος (3528/07) Νόμος (3528/07) Νόμος (3839/10, 4024/11) Νόμος (3839/10, 4024/11)

7 Συνοπτική συγκριτική επισκόπηση παγίων ρυθμίσεων παλαιού – νέου (Ν. 4275/2014) συστήματος επιλογής προϊσταμένων 1 Ν.3839/2010 Νέο σύστημα (Ν. 4275/2014) Καινοτομίες Προκήρυξη της θέσης με βάση τις γενικές ρυθμίσεις του νόμου και τις οργανικές διατάξεις κάθε φορέα Προκήρυξη κάθε θέσης με βάση το περίγραμμά της Το προτεινόμενο σχέδιο στοχεύει στο πέρασμα από ένα αντικειμενικό μεν, αλλά στατικό σύστημα σε ένα σύστημα που θα αναδεικνύει τα ουσιαστικά προσόντα των υποψηφίων και θα προάγει την αξιοκρατία Τα τρία στάδια επιλογής διενεργούνται είτε από το ΑΣΕΠ είτε με συμμετοχή μελών του ΑΣΕΠ. γεγονός που διασφαλίζει την αμεροληψία και την αντικειμενικότητα H διαδικασία προσδιορίζεται από την εκάστοτε προκηρυσσόμενη θέση ευθύνης Τα τυπικά προσόντα δεν αποτιμώνται αυτοτελώς, στο σύνολό τους και αδιακρίτως, αλλά συναρτώνται με το προφίλ της εκάστοτε θέσης Τα τυπικά «στατικά» προσόντα δεν μοριοδοτούνται – κατά συνέπεια δεν υπάρχει συγκριτική αποτίμηση των φακέλων των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι είτε πληρούν τα αντικειμενικά κριτήρια και συνεχίζουν στα επόμενα στάδια της διαδικασίας επιλογής είτε όχι, οπότε απορρίπτονται Το είδος και το περιεχόμενο της γραπτής εξέτασης προτείνονται από το ΑΣΕΠ στο εκάστοτε ΕΙΣΕΠ ανάλογα με επίπεδο και το αντικείμενο απασχόλησης της προκηρυσσόμενης θέσης και στοχεύει στο να αναδειχθούν οι κατάλληλοι υποψήφιοι για κάθε θέση Η συνέντευξη αποτελεί στάδιο της διαδικασίας για όλα τα επίπεδα θέσης ευθύνης, είναι δομημένη (σύμφωνα με οδηγίες του ΥΔΙΜΗΔ) και διενεργείται από Συμβούλιο που τα μέλη του θα έχουν επιμορφωθεί- πιστοποιηθεί, ειδικά για το σκοπό αυτό, από το ΕΚΔΔΑ Το βάρος των συντελεστών που διαμορφώνουν την τελική βαθμολογία, αντανακλά τις δεξιότητες που η θέση ευθύνης απαιτεί Διαφορετικό συλλογικό όργανο για κάθε επίπεδο θέσης ευθύνης Συγκρότηση ενός Συμβουλίου (ΕΙΣΕΠ) σε κάθε Υπουργείο για όλα τα επίπεδα θέσης ευθύνης 1ο ΣΤΑΔΙΟ - Μοριοδότηση τυπικών προσόντων: Μοριοδότηση ομάδων κριτηρίων (επαγγελματικά – τεχνικά προσόντα, εργασιακή-διοικητική εμπειρία, ικανότητες-δεξιότητες) με βάση ρητή πρόβλεψη του νόμου 1 ο ΣΤΑΔΙΟ - Εξέταση του αν πληρούνται τα κριτήρια της προκήρυξης: Αν δεν πληρούνται ο υποψήφιος δεν μετέχει στο επόμενο στάδιο 2ο ΣΤΑΔΙΟ – Γραπτή εξέταση από το ΑΣΕΠ: Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών με γενική διοικητική θεματολογία, ισχύει για 6 έτη, διενεργείται μία τουλάχιστον φορά κάθε 3 έτη ανεξαρτήτως της προκηρυσσόμενης θέσης και μπορεί να γίνεται είτε ενιαία για όλες τις θέσεις προϊσταμένων οργανικών είτε ανά ομαδοποιημένες κατηγορίες θέσεων προϊσταμένων είτε ανά κατηγορία θέσεων προϊσταμένων 2 ο ΣΤΑΔΙΟ – Γραπτή εξέταση από το ΑΣΕΠ: Το είδος και το περιεχόμενο της γραπτής εξέτασης σχεδιάζονται από το ΑΣΕΠ ανάλογα με τις απαιτήσεις της προκηρυσσόμενης θέσης και το επίπεδο θέσης ευθύνης με εξαίρεση το επίπεδο Τμήματος, όπου γίνεται μία φορά το χρόνο. Στο 3 ο ΣΤΑΔΙΟ μετέχει μόνο συγκεκριμένος αριθμός ή ποσοστό των υποψηφίων που θα καθορίζεται στην προκήρυξη 3ο ΣΤΑΔΙΟ – Συνέντευξη (μόνο για Γενικούς Δ/ντες και Δ/ντες): Σε τρεις ενότητες (δραστηριότητες υποψηφίου με βάση το CV, γνώση αντικειμένου και λειτουργίας ΔΔ, διοικητικές ικανότητες υποψηφίου) από τράπεζα ερωτήσεων με ξεχωριστή βαθμολόγηση για κάθε ενότητα 3 ο ΣΤΑΔΙΟ – Συνέντευξη (για όλα τα επίπεδα): Διεξάγεται από Συμβούλιο με εκπαιδευμένα μέλη, είναι δομημένη με τρόπο ώστε να αναδειχθούν οι διαχειριστικές ικανότητες του υποψηφίου και τα στοιχεία του βιογραφικού του Η τελική βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα της βαθμολογίας του υποψηφίου στα 3 στάδια της διαδικασίας Η τελική βαθμολογία καθορίζεται σε ποσοστό 70% από τη συνέντευξη και 30% από τη γραπτή εξέταση για την επιλογή Γενικών Δ/ντων, σε ποσοστό 60% από τη συνέντευξη και 40% από τη γραπτή εξέταση για τους Δ/ντες και για τους Τμηματάρχες σε ποσοστό 50%-50%

8 Αξιολόγηση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των υποψηφίων Το νέο νομικό πλαίσιο επιτρέπει τον εντοπισμό των κατάλληλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων μέσω κατάλληλων εργαλείων αξιολόγησης… Βασικές δεξιότητες και ικανότητες Εργαλεία αξιολόγησης Συνέντευξη Γραπτές Εξετάσεις Δήλωση Ενδιαφ/ντος Φόρμα Αίτησης Βιογραφικό Σημείωμα 1 Ποιοτική παρουσίαση του προφίλ του υποψηφίου 2 Τεχνικές δεξιότητες σχετικές με τη θέση και τη σχετική εμπειρία (τεχνική και διαχειριστική) 3 Γλωσσικές δεξιότητες και γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών 4 Ικανότητα διαχείρισης: Ηγεσία, ικανότητα ανάθεσης καθηκόντων, καθοδήγησης και παροχής συμβουλών 5 Ικανότητα ανάπτυξης στρατηγικού οράματος και μακρόπνοης προσέγγισης ζητημάτων 6 Επικοινωνιακές δεξιότητες: Ικανότητες κατανόησης και πειθούς 7 Λήψη αποφάσεων σε περίπλοκες καταστάσεις 8 Δεξιότητες διαχείρισης αλλαγής 9 Κίνητρο: Προσωπική συμμετοχή και δέσμευση 10 Προσαρμοστικότητα: Ικανότητα προσαρμογής σε δεδομένα περιβάλλοντα, ικανότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων 11 Διαχείριση άγχους 12 Δημιουργικότητα: Ικανότητα καινοτομίας, πλούτος πνεύματος και ικανότητα εμπεριστατωμένης αμφισβήτησης ιδεών και καταστάσεων 13Υπηρεσιακή αξιολόγηση

9 …εμπλέκει κατάλληλους φορείς με σαφώς καθορισμένους ρόλους, εξασφαλίζοντας διαφάνεια και υπευθυνότητα… Ενδιαφερόμενα μέρηΡόλοι, αρμοδιότητες και μέλη Ρόλος: Παρέχει γενικές κατευθυντήριες γραμμές και επιβλέπει τη διαδικασία Αρμοδιότητες Επιβλέπει τη διαδικασία Παρέχει οριζόντιες κατευθυντήριες γραμμές και εργαλεία Συνυπογράφει την προκήρυξη με το Υπουργείο που πραγματοποιεί την επιλογή Συντάσσει τα έντυπα αξιολόγησης των συνεντεύξεων σε συνεργασία με το ΕΚΔΔΑ Ρόλος: Εγγυώνται την ποιότητα της επιλογής Αρμοδιότητες: Παραλαμβάνουν τα περιγράμματα των θέσεων ευθύνης και συντάσσουν το προφίλ της θέσης Προσδιορίζουν το περιεχόμενο της προκήρυξης της θέσης Παρέχουν κατευθυντήριες γραμμές και συνεργάζονται με το ΑΣΕΠ στα ακόλουθα: −Στη σύνταξη του έντυπου της αίτησης −Στον καθορισμό του είδους και του περιεχομένου των γραπτών εξετάσεων Επιλέγουν τα μέλη του Συμβουλίου Συνέντευξης από το υφιστάμενο και εκπαιδευμένο προσωπικό που έχει ήδη επιλέξει το ΑΣΕΠ Δημοσιεύουν τα τελικά αποτελέσματα Επιλέγουν τους επιτυχόντες Ρόλος: Διεξάγει τη διαδικασία επιλογής και εξασφαλίζει διαφάνεια Αρμοδιότητες: Δημιουργεί μια «δεξαμενή» από: −Εκπαιδευμένους υπευθύνους διεξαγωγής συνεντεύξεων −Γενικούς Διευθυντές −Εμπειρογνώμονες Ιδιωτικού Τομέα Προτείνει τα μέλη των συλλογικών οργάνων (Συμβούλια Επιλογής και Συμβούλια Συνέντευξης) Σχεδιάζει και υλοποιεί τις απαραίτητες εφαρμογές λογισμικού Συντάσσει το προσχέδιο της προκήρυξης βασισμένο στις κατευθυντήριες γραμμές του ΕΙΣΕΠ Προετοιμάζει το ηλεκτρονικό έντυπο της αίτησης βασισμένο στις κατευθυντήριες γραμμές του ΕΙΣΕΠ Εποπτεύει τα logistics Διαχειρίζεται τις αιτήσεις των υποψηφίων Συνεδριάζει και αποφασίζει επί των ενστάσεων Εκδίδει τις προσωρινές λίστες (αφού διασταυρωθούν οι αιτήσεις με τους φακέλους των υποψηφίων) και εκδίδει τη τελική λίστα επιτυχόντων/ αποτυχόντων (αφού παρθεί απόφαση σχετικά με τις ενστάσεις) Οργανώνει τις γραπτές εξετάσεις, ‘ήτοι μεριμνά για τον προσδιορισμό των θεμάτων, τη βαθμολόγηση και επιμελείται των logistics (αίθουσες, επιτήρηση, αποστολή θεμάτων Παραδίδει τα αποτελέσματα των γραπτών εξετάσεων στο Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων Ρόλος: Διεξάγουν συνεντεύξεις Αρμοδιότητες Διεξάγουν συνεντεύξεις και αξιολογούν τους υποψηφίους Κατατάσσουν τους υποψηφίους Υποβάλουν τα αποτελέσματα στο ΕΙΣΕΠ Ρόλος: Εκπαιδεύει και πιστοποιεί εκείνους που διεξάγουν τη συνέντευξη Αρμοδιότητες: Διεξάγει προγράμματα εκπαίδευσης διεξαγωγής συνεντεύξεων σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ Πιστοποιεί τους υπευθύνους διεξαγωγής συνεντεύξεων ΥΔΜΗΔ ΑΣΕΠ ΕΚΔΔΑ Ειδικά Συμβούλια Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙΣΕΠ) 2 Συμβούλια Συνέντευξης Προϊσταμένων 4 Μέλη: 2 ΑΣΕΠ, ΓΔ Ανθρωπίνου Δυναμικού του Υπουργείου, Εμπειρογνώμονας Ιδιωτικού Τομέα (συνταξιοδοτημένος CEO, Εμπειρογνώμονας Ανθρωπίνου Δυναμικού), ΓΔ άλλου Υπουργείου Μέλη: 1 ΑΣΕΠ (Πρόεδρος), ΔΓ Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εμπειρογνώμονας Ιδιωτικού Τομέα

10 …εισάγει μια εφικτή και αξιόπιστη διαδικασία επιλογής… Ειδικό συμβούλιο επιλογής προϊσταμένων ΑΣΕΠ Συμβούλιο Συνέντευξης Προϊσταμένων Προετοιμασία της προκ/ξης 1 Παροχή κατευθ/ριων γραμμών στο ΑΣΕΠ Σύνταξη της προκήρυξης της θέσης Δημοσίευση της προκήρυξης της θέσης Υποψήφιοι Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων, βιογραφικών σημειωμάτων και δηλώσεων ενδιαφέροντος Εξετάζει κριτήρια επιτυχίας/ απόρριψης 2 Δημοσιεύει την προσωρινή λίστα επιτυχόντων Καταθέτουν ενστάσεις Εξετάζει και αποφασίζει επί των ενστάσεων Δημοσιεύει την τελική λίστα επιτυχόντων/ αποτυχόντων 1.Περιλαμβάνει την ακόλουθη πληροφορία: Προφίλ θέσης ευθύνης, κριτήρια επιτυχίας/ αποτυχίας, προθεσμίες, είδος γραπτής εξέτασης και διαδικασία συνέντευξης, καθορίζει το % ή το όριο επιτυχόντων από το στάδιο της γραπτής εξέτασης στη συνέντευξη, διαδικασία ενστάσεων 2.Κατόπιν ελέγχου των αιτήσεων με έγγραφα από τους φακέλους προσωπικού των υποψηφίων που κατατίθενται στο ΑΣΕΠ (1 η εφαρμογή– στη συνέχεια τα έγγραφα ελέγχονται από τη Δ/νση Προσωπικού του αιτούντος) Ορίζει το είδος, το σκοπό και το πεδίο της γραπτής εξέτασης Συνεισφέρει στο ορισμό, το είδος, το σκοπό και το πεδίο της γραπτής εξέτασης Διεξάγει τη γραπτή εξέταση Διορίζει τα μέλη του συμβουλίου συνέντευξης προϊσταμένων Διεξαγωγή συνεντεύξεων υποψηφίων (Βιογραφικό και δήλωση ενδιαφέροντος) Λαμβάνει τα αποτελέσματα των εξετάσεων (γραπτών/ προφορικών) Συντάσσει την κατάταξη των υποψηφίων Υποβάλει το όνομα του επιλεγέντος υποψηφίου στον Υπουργό Οι κατευθυντήριες γραμμές αναφέρονται σε: Σχεδιασμό της ηλεκτρονικής αίτησης Σχεδιασμό της κατάλληλης γραπτής εξέτασης Προσδιορισμό των κατάλληλων μελών του συμβουλίου συνέντευξης Για επιλογές Προϊσταμένων Τμημάτων τα μέλη είναι: 1 Γενικός Διευθυντής ανθρωπίνου δυναμικού, 2 Διευθυντές Κατανομή βαθμολογίας ανά επίπεδο: Γενικοί Διευθυντές: 30% γραπτές εξετάσεις – 70% συνέντευξη Διευθυντές: 40% γραπτές εξετάσεις – 60% συνέντευξη Τμηματάρχες: 50% γραπτές εξετάσεις – 50% συνέντευξη : Προκήρυξη και υποβολή αίτησης : Γραπτές εξετάσεις : Αξιολόγηση επιτυχόντων/ αποτυχόντων : Συνεντεύξεις : Αποτελέσματα Μία και μοναδική δυνατότητα να γίνει απευθείας ένσταση στο ΑΣΕΠ