Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Επιμορφωτική Συνάντηση
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Ανάπτυξη και Εφαρμογή Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Σχέδιο εργασίας & φάκελος αξιολόγησης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Project.
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Πάτρα 29-30/10/2012 & 5-6/11/2012

Στρατηγικές - πλαίσια Παπαϊωάννου Ιωάννα & Σακοβέλη Πηνελόπη

Επίλυση Προβλήματος Μέθοδος Project

Οι γενικές αυτές στρατηγικές μπορούν να συνδυαστούν με ειδικότερες εκπαιδευτικές μεθόδους – τεχνικές που επιτρέπουν την επίτευξη επιμέρους στόχων.

μπορούν να χρησιμοποιούνται αυτόνομακαι αυτόνομα συνδυασμόκαι κυρίως σε συνδυασμό μεταξύ τους

Μελέτη πεδίου – περιβαλλοντικό μονοπάτι Μελέτη περίπτωσης Παιχνίδι ρόλων Έρευνα πεδίου Επισκόπηση απόψεων Χαρτογράφηση έννοιας Κυριότερες Εκπαιδευτικές Μέθοδοι - Τεχνικές

Άλλες Εκπαιδευτικές Μέθοδοι - Τεχνικές Συζήτηση Διάλεξη Αντιπαράθεση απόψεων Χρήση οπτικοακουστικών μέσων Αποσαφήνιση αξιών Έρευνα δράσης Βιβλιογραφική έρευνα Περιβαλλοντικός έλεγχος Καθοδηγούμενη περιβαλλοντική ερμηνεία Πειραματική μέθοδος Καταιγισμός ιδεών Ιστοριογραμμή Παιχνίδια προσομοίωσης

Ο Ρόλος του εκπαιδευτικού

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Εμψυχωτής Προκαλεί το ενδιαφέρον Αφουγκράζεται τις ανάγκες Ενθαρρύνει, εμπνέει Ενισχύει την ανακάλυψη, συνεργατικότητα, αυτοεκτίμηση…. Να έχει όραμα, ευαισθησία, μεράκι… Ευέλικτος ………………………………

ο εκπαιδευτικός, θα πρέπει: Να έχει το απαιτούμενο γνωστικό υπόβαθρο και να ενημερώνεται τακτικά σχετικά με τις εξελίξεις Να είναι ικανός να αξιοποιεί πληροφορίες και τεχνολογία Να μπορεί να διδάσκει δεξιότητες και να παρέχει τα κατάλληλα εφόδια για τη λύση των προβλημάτων έχοντας την ικανότητα διεπιστημονικής προσέγγισης. Να προωθεί τη συμμετοχή των εκπαιδευόμενων και να παρέχει εμπειρίες Να διδάσκει πως σκεφτόμαστε και όχι τι να σκεφτόμαστε

Η επίλυση προβλήματος

εφαρμόζεται προκειμένου να αντιμετωπιστεί μια προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση ή να απαντηθούν επιμέρους ερωτήματα που συνδέονται με αυτήν.

Οι εκπαιδευόμενοι, προσπαθώντας να επιλύσουν πραγματικά προβλήματα, αναπτύσσουν ερευνητικό πνεύμα αποκτούν ικανότητες που τους βοηθούν να αντιληφθούν τις πολύπλοκες σχέσεις μεταξύ των διαφορετικών παραγόντων που εμπλέκονται σε κάθε πρόβλημα, αιτίεςπροσδιορίζουν τις αιτίες δημιουργίας των προβλημάτων, λύσειςδιερευνούν τις πιθανές τους λύσεις δράσηεπίλυσήαναπτύσσουν δράση για την επίλυσή τους.

Κατά την επίλυση προβλήματος ακολουθείται η εξής πορεία: 1.εντοπισμός και διερεύνηση μιας προβληματικής κατάστασης, 2.διάγνωση του προβλήματος, 3.καθορισμός στόχων για την επίλυση του προβλήματος, 4.διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων,

5.καθορισμός κριτηρίων για την επιλογή της κατάλληλης λύσης, σύμφωνα με τις αρχές της αειφορίας 6.επιλογή της πλέον κατάλληλης λύσης, 7.συγκρότηση σχεδίου δράσης για την προώθηση της λύσης αυτής, 8.υλοποίηση της δράσης, 9.αξιολόγηση και επανατροφοδότηση της διαδικασίας.

Το πρόβλημα Έχει αίτια: ………………………………………………………… Προκαλεί επιπτώσεις: ………………………………………………………… Αντιμετωπίζεται με μέτρα: Ως προς τον χρονικό ορίζοντα ( μακροπρόθεσμα, βραχυπρόθεσμα ) Ως προς τον χώρο ( τοπικά, εθνικά, παγκόσμια) Συλλογικά Ατομικά …………………………………… ………………………………….. ……………………………………..…………………………………

Μέθοδος project ή Μέθοδος των βιωμάτων

Τι είναι project Ο όρος Project, αναφέρεται σε μια ενέργεια χρονικά, τοπικά και θεματικά προσδιορισμένη, προσεκτικά σχεδιασμένη και κατευθυνόμενη σε συγκεκριμένους στόχους.

"…είναι μια ανοικτή διαδικασία μάθησης, τα όρια και οι διαδικασίες της δεν είναι αυστηρά προκαθορισμένα, ενώ εξελίσσεται ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων".

Φάσεις ενός project Επιλογή θέματος Διερεύνηση θέματος- ανάλυση- καθορισμός στόχων Σχεδιασμός δραστηριοτήτων - Συλλογή στοιχείων Επεξεργασία στοιχείων Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσης Παρουσίαση Αξιολόγηση