.  Να συμβάλουμε στην προσπάθεια αναδιάρθρωσης προσθέτοντας στην συζήτηση την συσσωρευμένη εμπειρία των μελών του συνδέσμου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Advertisements

Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
Ε.Ε.Δ.Ε - Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. – Ι.Μ.Δ.Δ.Α. « Το Μεταβατικό Σύστημα επιβεβαίωσης της διαχειριστικής επάρκειας των Ο.Τ.Α. » Εισηγητής: Γούπιος Γιάννης Δ/ντής Ανάπτυξης.
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ – Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ 24 / 5 / 2013 Το έργο για την αναδιάρθρωση της δημόσιας.
Η Ευρωπαϊκή K εντρική T ράπεζα ιδρύθηκε την 1 η Ιουνίου του 1998 και εδρεύει στη Φρανκφούρτη. Η ΕΚΤ είναι επιφορτισμένη με τη διαχείριση του ευρώ και.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Αξιολόγηση - αναδιοργάνωση δομών Δήμων
1 δημοτική διακυβέρνηση νίκος γεωργιάδης. 2 εισαγωγή “…..we have to………..start thinking… instead, of a networking arrangement, with all levels of governance.
«Κώδικας Εταιρικής Διακυβέρνησης και Τελευταίες Εξελίξεις»
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α΄ εξάμηνο Διδάσκουσα : Βιργινία Τζώρτζη
ΔΗΜΑΡΧΟΣ Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Δ/ΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Δ/ΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ.
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ)
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Σεμινάρια ενημέρωσης νέων αιρετών ΥΠΕΣ-ΚΕΔΕ-ΕΕΤΑΑ, Ιούνιος - Ιούλιος 2014.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
 Παρουσίαση Α ’ μέρους : Δρ Ματθαίος Αλαμπρίτης Δημοτικός Γραμματέας Δήμος Αραδίππου.
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις (13)  Πρωτοβάθμιες Αυτοδιοικήσεις (370)  Γενικές Διοικήσεις (7)
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Ρόλος Εκτελεστικής λειτουργίας Ο ρόλος της είναι η εκτέλεση των νόμων που θεσμοθετήθηκαν από τη Βουλή.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΔΗΓΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ.
Β΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Επιχειρησιακός Σχεδιασμός Οικονομικός Σχεδιασμός - Δείκτες Παρακολούθησης ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.
ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης Τομέας Διοικητικής Ανασυγκρότησης & Ηλ. Διακυβέρνησης Συνάντηση για την Εφαρμογή.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ Σημειώσεις βασισμένες στο N. Nugent (2010) The Government and Politics of the European Union, 7 th edition.
Νέοι Οργανισμοί Υπουργείων. Στόχοι Αναδιοργάνωσης Η αποτελεσματικότερη λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμένους δημόσιους.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ Ο θεσμός των Ευρωπαϊκών Ομίλων Εδαφικής Συνεργασίας (Ε.Ο.Ε.Σ.) τη νέα Προγραμματική Περίοδο,
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
Ηλεκτρονική Διαχείριση & Αρχειοθέτηση Εγγράφων
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
Λειτουργίες διοίκησης
Νομαρχιακή και Περιφερειακή διοίκηση Αυτοδιοίκηση β’ βαθμού
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
H δομή της Διοίκησης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Υπηρεσιακα συμβουλια - συνελευσεισ
Ν.2861/2010.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΙ Ο.Ε.Υ. Ο.Τ.Α.
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Λειτουργίες διοίκησης
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Να συμβάλουμε στην προσπάθεια αναδιάρθρωσης προσθέτοντας στην συζήτηση την συσσωρευμένη εμπειρία των μελών του συνδέσμου

Ο σύνδεσμος έλαβε σοβαρά υπόψη τα ακόλουθα :  Μνημόνιο συναντίληψης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκ μέρους του ΕΜΣ και της Κυπριακής Δημοκρατίας  Την Χαρτά Τοπικής Αυτοδιοίκησης  Τις Θέσεις της ΕΔΚ  Τις μελέτες από NSGI, Notoria, ΕΚΔΔΑ  Το Εφικτό και το Ευκταίο  Τις εκδόσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης, της Επιτροπής περιφερειών και του Eurostat  Διεθνείς πρακτικές και βιβλιογραφία

 PEST ANALYSIS  SWOT ANALYSIS

 Πολιτικό Περιβάλλον  Οικονομικό Περιβάλλον  Κοινωνικό Περιβάλλον  Τεχνολογικό Περιβάλλον

 Νομικό Πλαίσιο : o Ευρωπαϊκή Χάρτα Τοπικής Αυτοδιοίκησης o Σύνταγμα o Ο Περί Δήμων Νόμος (111/85) o Νόμος περί του Δημοσιονομικού Πλαισίου και της Δημοσιονομικής Ευθύνης o Άλλοι Νομοί o Κανονιστικές Διοικητικές Πράξεις  Δημοτικό Συμβούλιο o Ανώτερο Πολιτικό όργανο o Εκλέγεται με απλή αναλογική – Σύνθεση - Συνέχεια o Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι έχουν εξουσία μόνο ως μέλη του Συμβουλίου o Επιτροπές συμβουλευτικού χαρακτήρα ( πλην τριών )  Δήμαρχος o Πρόεδρος του ΔΣ o Ανώτατο εκτελεστικό όργανο  Σύνθετο Αγγλοσαξονικό σύστημα ( Αιρετό και Υπηρεσιακό ) ( Διοίκηση & Διεύθυνση )

 Τα καθήκοντα του Δημοτικού Γραμματέα αναφέρονται στον Περί Δήμων Νόμο, στους σχετικούς Κανονισμούς και στο Σχέδιο Υπηρεσίας της θέσης. Επίσης έχει εκτελεστικές αρμοδιότητες έπειτα από σχετική εκχώρηση από τον Δήμαρχο.  Σχέσεις με Κεντρικό Κράτος o Εξάρτηση o Περιορισμένες αρμοδιότητες o Ασαφές καθεστώς ιδιοκτησίας  Ξεχωριστό νομικό πλαίσιο για κοινότητες.  Μεγάλη καθυστέρηση στην προώθηση της τροποποίησης και του εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας και των Κανονισμών.  Έμμεση σχέση με τις Σχολικές Εφορείες  Αδυναμία των Δήμων να δημιουργήσουν Εταιρείες  « Συντονιστικός » ρόλος Ένωσης Δήμων Κύπρου και Επαρχιακών Κλιμακίων

 Σχέση « επαίτη » με το Κεντρικό Κράτος για εξασφάλιση χορηγιών  Κρατικός παρεμβατισμός / ποδηγέτηση  Η κατανομή της κρατικής χορηγίας γίνεται ανεξάρτητα των εκ του νόμου δυνατοτήτων των Δήμων να αντλήσουν άλλα έσοδα  Δεν υπάρχει, στους πλειστούς Δήμους, υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου

 Οι προϋπολογισμοί γίνονται στη μορφή της ταμειακής λογιστικής βάσης και η ύπαρξη ισολογισμών δεν είναι απαραίτητη  Η ταμειακή ροή δεν είναι κριτήριο έγκρισης προϋπολογισμών  Ο αναπτυξιακός προϋπολογισμός των Δήμων δεν διασυνδέεται με τον κρατικό προϋπολογισμό  Οι Δήμοι είναι σε πολλές περιπτώσεις υπερχρεωμένοι

 Έχει καλλιεργηθεί μία κοινωνική δυσφορία προς τους Δήμους.  Οι κοινωνικές υπηρεσίες δεν είναι αρμοδιότητες των Δήμων.  Η ευρύτερη κοινωνία έχει μάθει στο ρουσφέτι ( διορισμοί, βολέματα, ευνοϊκή εξέταση αιτημάτων με σκοπό το πολιτικό όφελος ).  Γίνονται προσλήψεις με « κοινωνικά » κριτήρια.  Πολλές αποφάσεις λαμβάνονται τοπικιστικά και σε πολλές περιπτώσεις με κομματικά κριτήρια.

 Πολλά διαφορετικά συστήματα λογισμικού  Διάφορα επίπεδα μηχανογράφησης  Περιορισμένη ηλεκτρονική διακυβέρνηση  Ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός  Τεχνοφοβία  Περιορισμένη ηλεκτρονική επικοινωνία  Χρήση φυσικών φακέλων  Αδυναμία ηλεκτρονικής διασύνδεσης με κρατικά μητρώα ( Κτηματολόγιο, Πολεοδομία, Αρχείο Πληθυσμού κ. λ. π.)  Αυστηρός νόμος προσωπικών δεδομένων  Μη υπάρχον θεσμικό πλαίσιο ηλεκτρονικής υπογραφής

 Δυνατά σημεία  Αδύνατα σημεία  Ευκαιρίες  Απειλές

 Άμεση σχέση με κόσμο  Δυνατότητα άμεσης αντιμετώπισης προβλημάτων  Σύστημα που δουλεύει  Αποτελεσματικό  Επέκταση της αρμοδιότητας πέραν του Ν. 111/85  Καθιερωμένο  Αυξημένη ευελιξία σύμφωνα με τις τοπικές ανάγκες  Διοίκηση και Διεύθυνση

 Μη αποδοτικό  Εξάρτηση από το Κράτος και τα κόμματα  Γραφειοκρατικές διαδικασίες  Ασαφή όρια μεταξύ Δήμων και Κεντρικού Κράτους  Διατήρηση γεωγραφικών ιστορικών συνόρων  Επίπεδο υπηρεσίας ( Ρουσφέτι )  Δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία  Ανελαστικά Σχέδια Υπηρεσίας και Συλλογικές Συμβάσεις  Διαπροσωπικές σχέσεις λόγω εγγύτητας  Ανομοιομορφία ανάπτυξης  Επίπεδο και μέγεθος Δημοτικών Συμβουλίων  Διοίκηση και Διεύθυνση

 Μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Κεντρικό Κράτος  Πρόκληση αναδιοργάνωσης  Αποκέντρωση εξουσιών  Ορθολογιστική διαχείριση πόρων  Απλοποίηση διαδικασιών  Ηλεκτρονική διακυβέρνηση  Συνεργασίες  Αναβάθμιση  Νέο σύστημα αξιολόγησης  Παρώθηση  Τρόικα

 Οικονομική κρίση  Μικροκομματική προσέγγιση  Σκοπιμότητα  Διαφορετικά συμφέροντα ( ατζέντες αιρετών, υπηρεσιακών, δημόσιων υπαλλήλων, Κεντρικού Κράτους, Τρόικα )  Αδυναμία Ένωσης Δήμων Κύπρου, αιρετών και υπηρεσιακών  Τοπικιστική προσέγγιση  Διάβρωση θεσμών και ηθών  Αμφισβήτηση  Ανάγκη απότομης αλλαγής  Κοινωνική αναστάτωση  Τρόικα

Έσοδα : Eurostat 23/7/2014

Κρατική Χορηγία :   Μείωση Δημοσιών Δαπανών : 9%  Μείωση μέσης κρατικής χορηγίας ανά Δήμο : 39%  Μείωση αντισταθμιστικού τέλους Επ. Φόρου : 37%

Κρατική Χορηγία :

Έξοδα : Eurostat 23/7/2014

Έξοδα :  30% της Χορηγίας σε Οδικό Φωτισμό  Καμιά μείωση εργατικού o Οι αποκοπές στον Κρατικό προϋπολογισμό

Τι σημαίνει Τοπική Αυτοδιοίκηση ; Πόσοι πρέπει να είναι οι Δήμοι και ποιά η Δομή ; Ποιες αρμοδιότητες και ποιους πόρους θα έχει ;

Αρμοδιότητες Αναδιάρθρωση τοπικής αυτοδιοίκησης ΔομήΛειτουργία Μέγεθος- αριθμός Οικονομικά

Δευτεροβάθμιο Όργανο ; “…territorial level of government based in a multi- purpose jurisdiction above the municipalities and below the regional level...” (Sharpe 1993)  Μια νέα επαρχιακή αρχή που συμφωνά με την εισήγηση του NSGI και του νομοσχεδίου υποκαθιστά ουσιαστικά τους Δήμους.  5 επαρχιακά κέντρα λήψης αποφάσεων και εξυπηρέτησης  Οι Δήμοι μετατρέπονται σε « διαμεσολαβητές τοπικών υποθέσεων » με ελάχιστες επουσιώδεις αρμοδιότητες

Δευτεροβάθμιο Όργανο ;

 Δημιουργούνται οι μεγαλύτεροι μεσοί « Δήμοι » Πανευρωπαϊκά Εγγύτητα ;;

Εισήγηση ΕΔΚ : Συμπλεγματοποιήσεις Ασαφές περιεχόμενο. Συμπλεγματοποιήσεις υπηρεσιών ή ενοποιήσεις ; Ποιος ο ρόλος των Δήμων / Κοινοτήτων χωρίς υπηρεσία ; Πως θα εξασκούνται οι αρμοδιότητες ; Πως θα λαμβάνονται οι αποφάσεις ; Εξοικονομήσεις ;

Επαρχιακοί Φορείς Συντονισμού ( ΕΦΣ ) Χωρίς ιεραρχική σχέση με Δήμους Συντονιστικά όργανα Από αιρετούς εκπρόσωπους ΤΑ ( αναλογικά ) Αρμοδιότητες :  Πολεοδομικός Σχεδιασμός  Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός  Συγκοινωνιακός Σχεδιασμός  Έργα επαρχιακής σημασίας ΟΕΔΑ Συμβούλια Διαχείρισης Υδατοπρομήθειας Αποχέτευσης ( ΣΔΥΑ )

Κοινότητες  Οι περιαστικές ενοποιούνται με τους Δήμους. Οι υπόλοιπες δημιουργούν ενιαίες υπηρεσίες και εκπροσωπούνται στον ΕΦΣ  Ολοκληρωμένη ηλ. διακυβέρνηση  One stop Shop (<10 χλμ από το κέντρο )  Εκπρόσωποι / Παρατηρητές στο ΔΣ Επαρχιακές Διοικήσεις  Υπηρεσίες εκλογών, μητρώου πληθυσμού, διαχείρισης Τουρκοκυπριακών περιουσίων άλλα και υπηρεσίες στήριξης στις κοινότητες που παραμένουν

 Κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης  Λογοδοσία  Εσωτερικός έλεγχος  Democratic services  Διοίκηση και Διεύθυνση  Διοικητικοί Δήμοι ( outsourcing)  Δείκτες απόδοσης  Νέο σύστημα αξιολόγησης  Νέες Διαδικασίες και Όργανα Πρόσληψης Προσωπικού  Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Εσωτερικός Έλεγχος

Εισήγηση ΕΔΚ : Συμπλεγματοποιήσεις Ασαφές περιεχόμενο. Συμπλεγματοποιήσεις υπηρεσιών ή ενοποιήσεις ; Ποιος ο ρόλος των Δήμων / Κοινοτήτων χωρίς υπηρεσία ; Πως θα εξασκούνται οι αρμοδιότητες ; Πως θα λαμβάνονται οι αποφάσεις ; Εξοικονομήσεις ;

Πολλοί ανίσχυροι Δήμοι συγκριτικά με ΕΕ. Δεν αναμένεται μεγάλη μεταφορά αρμοδιοτήτων. Η μόνη οδός για πραγματική Τοπική Αυτοδιοίκηση και δημιουργία ισχυρών Δήμων και σοβαρές εξοικονομήσεις είναι η συνένωση Δήμων με Δήμους και Κοινότητες.  Γεωγραφικές ιδιαιτερότητες ( πεδιάδες, ορεινές περιοχές, παράλιες ζώνες ).  Συγγενείς χρήσεις της γης ( αστικές, βιομηχανικές, αγροτικές, τουριστικές ).  Δυνατότητες άντλησης εσόδων από οικονομικές δραστηριότητες.  Κοινωνικά  Πολιτιστικά – ιστορικά κριτήρι α

Λευκωσία :4 Δήμοι Λεμεσός :3 Δήμοι Λάρνακα : 3 Δήμοι Ελ. Αμμόχωστος :1-2 Δήμοι Πάφος : 2 Δήμοι

Νέες πηγές εσόδων :  Τέλη αδειών κυκλοφορίας o Ανταποδοτικό ; o 48,8% των οδών υπάγεται συντηρείται και φωτίζεται από τους Δήμους o 25,7% φωτίζεται από τους Δήμους o Το κράτος εισπράττει €100 εκ o Οι Δήμοι €0 o Εισήγηση για €48 εκ ( τουλάχιστον )

Νέες πηγές εσόδων :  Χορηγία Σχ. Εφορειών o Τώρα €40 εκ o Οι Δήμοι χρειάζονται €28 εκ  Επαγγελματικός Φόρος Φυσικών προσώπων o Να επανέλθει στους Δήμους o Αντιστάθμισμα μείωση Φόρου εισοδήματος

Προϋπολογισμός Νέου Μέσου Δήμου  Έσοδα : €15,5 εκ  Έξοδα : €12 εκ  Πλεόνασμα : 3,5 εκ για συσσωρευμένες όφειλες και αναπτυξιακά έργα

Δημόσια Οικονομικά :  Εξοικονόμηση : o €28 εκ από μειωμένη χορηγία o €14,5 εκ από ενοποιημένες κοινότητες o €12 εκ από Σχ εφορείες o €10 εκ από συντήρηση δρόμων o €8 εκ από Κοιν. Υπηρεσίες o Σύνολο €72,5 εκ  Απώλεια εσόδων €48 εκ από τέλη κυκλοφορίας  Επιπλέον έσοδα και έξοδα για αθλητικές / πολιτιστικές υποδομές και λειτουργιά ΕΦΣ αλληλοαναιρούνται

“Size does matter” “Responsibility comes with authority and resources”