5. Η εκπαίδευση στην Κοινωνία της Πληροφορίας 5.1 Εισαγωγή 5.2 Τα βασικά χαρακτηριστικά της συντελούμενης αλλαγής 5.3 Οι νέες προτεραιότητες 5.4 Τα συστατικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Τάξης
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ ΞΑΝΘΗ
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Γιατί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης να έχουμε μαθητές απομονωμένους σε τάξεις με 4 τοίχους ; Γιατί να μην προσομοιώσουμε τη χρήση παλιών τεχνικών.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Κεφάλαιο 7 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ. 1. Ένας νέος κόσμος γεννιέται 2. Η μεγάλη ανατροπή της εποχής μας 3. Οι προτεραιότητες της Ε.Ε 4. Τι είναι τελικά.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ)
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Διάλεξη 3: Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση -Βασικές Αρχές 3.1 Ορισμοί 3.2. Ιστορία 3.3 Θεωρίες 3.4 Συμπεράσματα.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ 5.1 Τα στάδια της μετάβασης του εκπαιδευτικού τομέα στην ΚτΠ 5.2 Το νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον. 5.3 Προβληματισμοί.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πληροφορική και εκπαίδευση
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Τηλεκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα Κέντρο Δικτύου Τηλεματικής
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Σενάριο.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

5. Η εκπαίδευση στην Κοινωνία της Πληροφορίας 5.1 Εισαγωγή 5.2 Τα βασικά χαρακτηριστικά της συντελούμενης αλλαγής 5.3 Οι νέες προτεραιότητες 5.4 Τα συστατικά στοιχεία του νέου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος 5.5 Από το παραδοσιακό σχολείο στο νέο μαθησιακό περιβάλλον 5.6 Ο Σύγχρονος ρόλος των εκπαιδευτών και των εκπαιδευομένων

5.1 Εισαγωγή Η έλευση της Κοινωνίας της Πληροφορίας (ΚτΠ) θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο σύνολο των ανθρώπινων δραστηριοτήτων Ο τομέας της εκπαίδευσης αποτελεί την κυριότερη προτεραιότητα της ΚτΠ, έναν από τους πλέον σημαντικούς πυλώνες της νέας ψηφιακής εποχής Η ΚτΠ έχει ανάγκη το σύνολο των πολιτών χωρίς εξαιρέσεις και αποκλεισμούς Η εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί το μεγάλο όπλο της ΚτΠ, για την ομαλή μετάβαση και την αρμονική ένταξη των πολιτών στο νέο ψηφιακό τους περιβάλλον

5.2 Τα βασικά χαρακτηριστικά της συντελούμενης αλλαγής Θα μπορούσαμε να διακρίνουμε τρία βασικά επίπεδα στα οποία σηματοδοτείται η συντελούμενη αλλαγή στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας 1. Η σχέση πληροφορίας, μάθησης, γνώσης γίνεται ολοένα και πιο δυσδιάκριτη. 2. Το κέντρο βάρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας μετατοπίζεται. 3. Μεταβάλλεται η έννοια του χώρου και του χρόνου

5.3 Οι νέες προτεραιότητες (Κ5-Β1) Ευελιξία και προσαρμοστικότητα σε σχέση με το περιεχόμενο της παρεχόμενης γνώσης Νέες καινοτόμες προσεγγίσεις στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία Ριζικές διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στα εκπαιδευτικά συστήματα των υποχρεωτικών βαθμίδων της εκπαίδευσης.

5.3.1 Ευελιξία και προσαρμοστικότητα σε σχέση με το περιεχόμενο της παρεχόμενης γνώσης. Η βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης βρίσκεται αρκετά μακριά από τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής Η έννοια της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητας Δεν είναι δυνατόν να ομιλούμε για ευέλικτα προγράμματα σπουδών αν δεν υπάρχουν εκπαιδευτές έτοιμοι να τα υποστηρίξουν Η σημασία της εκπαίδευσης εκπαιδευτών Νέοι μέθοδοι διδασκαλίας, νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικά εργαλεία, ηλεκτρονικά βοηθήματα και οδηγοί προσιτά στον κάθε εκπαιδευτικό Διασύνδεση σχολικών μονάδων

5.3.2 Νέες καινοτόμες προσεγγίσεις στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία Οι αλλαγές αφορούν το σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων Η εισαγωγή των Εκπαιδευτικών τεχνολογιών Η βασική σχέση εκπαιδευτή - εκπαιδευόμενου ανατρέπεται Εξ’άποστασεως εκπαίδευση Προσδοκίες και προβληματισμοί

5.3.3 Ριζικές διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στα εκπαιδευτικά συστήματα των υποχρεωτικών βαθμίδων της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις προωθούν – Την ένταξη των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου στην σχολική καθημερινότητα – Την διασύνδεση των σχολικών μονάδων – Τον σχεδιασμό και την δημιουργία ενοτήτων εξ’αποστάσεως εκπαίδυεσης, – την δημιουργική χρήση εκπαιδευτικών πολυμέσων – την πιλοτική εφαρμογή εξ’αποστάσεως μεθόδων αξιολόγησης

5.4 Τα Συστατικά Στοιχεία του Νέου Εκπαιδευτικού Σχολικού Περιβάλλοντος 1. Ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση 2. Δια Βίου Μάθηση 3. Παιδαγωγικό Πρότυπο

Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Ασύγχρονη Μετάδοση Εκπαιδευτικά πολυμέσα Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα Ολοκληρωμένο Εκπ.Περ Εκπαιδευτικές Ψηφιακές Οντότητες. Εκπαιδευτικές Ψηφιακές Οντότητες. Video Σύγχρονη Μετάδοση Συστήματα Τηλεδιάσκεψης Μέσω Διαδικτύου.

Η ασύγχρονη μετάδοση διακρίνεται  Στην Αυτοδιδασκαλία ο εκπαιδευόμενος εκπαιδεύεται μόνος του χρησιμοποιώντας όποιο μέσο κρίνει αυτός κατάλληλο (βιβλία, CBT, Internet κλπ.).  Στην Ημιαυτόνομη Εκπαίδευση ισχύει ότι και στην Αυτοδιδασκαλία μόνο που υπάρχει και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα επικοινωνίας με τον υπεύθυνο εκπαιδευτή είτε με φυσική παρουσία στην τάξη, είτε μέσω δικτύου (Internet, κλπ.) είτε μέσω audio ή/και video conference και προφανώς τις ώρες εκείνες θεωρείται ότι έχουν σύγχρονη εκπαίδευση. Στην Συνεργαζόμενη (Collaborative) Εκπαίδευση εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενοι επικοινωνούν ασύγχρονα μεταξύ τους, οι εκπαιδευόμενοι μελετούν στον δικό τους χρόνο, ακολουθούν όμως ένα χρονοδιάγραμμα παράδοσης των εργασιών Παράδειγμα 1: Μαθήματα αγγλικών Παράδειγμα 2: Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Δια βίου Μάθηση Γενική Εκπαίδευση Θεωρίες Μάθησης Νέες εκπ. Τεχνολογίες Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις Εξειδικευμένες Γνώσεις Διαδίκτυο Εκπαιδευτικά Λογισμικά Εκπαιδευτικά πολυμέσα Εναλλασσόμενες Δεξιότητες Μοντελοποίηση συστημάτων Ανάπτυξη μεθοδολογίας

Παιδαγωγικό Πρότυπο Ολιστικό Μοντέλο Η πληροφορική δεν αποτελεί αυτόνομο διδακτικό αντικείμενο Διδάσκεται μέσα από τα υπόλοιπα μαθήματα Μετασχηματίζει την υφή της διδασκαλίας Μεταλλάσσει τα εκπαιδευτικά βοηθήματα (βιβλία. κλπ ) Πραγματολογικό Μοντέλο Συνδυάζει Την αυτόνομη διδασκαλία της πληροφορικής Σταδιακή ένταξη νέων τεχν. Εφαρμογών (Εκπ.Πολυμέσα κλπ)

Η ραγδαία ανάπτυξη των νέων τεχνολογικών επικοινωνιακών και πληροφοριακών εφαρμογών (τηλεδιάσκεψη, ηλεκτρονική ανταλλαγή αρχείων κτλ) η ηλεκτρονική διασύνδεση των εκπαιδευτικών μονάδων και η διείσδυση των εκπαιδευτικών πολυμέσων στο βασικό κορμό της μαθησιακής ακολουθίας προσδίδουν στην διαδικασία της εξ αποστάσεως μάθησης τον αναμφισβήτητο ρόλο του προπομπού των μεγάλων και ριζικών αλλαγών στο ευρύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον

5.5 Από το παραδοσιακό σχολείο στο νέο μαθησιακό περιβάλλον Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παραδοσιακού σχολείου Το υβριδικό μαθησιακό περιβάλλον Το μη γραμμικό μοντέλο εκπαίδευσης

5.5.1Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παραδοσιακού σχολείου Το πρώτο βασικό χαρακτηριστικό αναφέρεται στον ρόλο του εκπαιδευτικού, ο οποίος αποτέλεσε για χρόνια την μοναδική σχεδόν πηγή της γνώσης στις σχολικές τάξεις Το δεύτερο συστατικό στοιχείο αναφέρεται στον ρόλο του εκπαιδευόμενου, ο οποίος στα πλαίσια του συμβατικού μοντέλου περιορίζονταν σε έναν πιο παθητικό ρόλο. Τα εκπαιδευτικά εργαλεία (βιβλία, σημειώσεις κλπ) που για χρόνια συμπλήρωναν τους δυο πόλους της εκπαίδευσης παρέμειναν στα βασικά τους χαρακτηριστικά αναλλοίωτα Η εκπαιδευτική διαδικασία έτσι όπως καθιερώθηκε στο πέρασμα των χρόνων, θα μπορούσε να συσχετιστεί με την γραμμή παραγωγής ενός εμπορικού προϊόντος, στα πλαίσια του βιομηχανικού μοντέλου ανάπτυξης Παράδειγμα

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ Σχολείο VS ΕΙΚΟΝΙΚΟ εκπαιδευτικό περιβάλλον;

Οι τρεις προσεγγίσεις Τεχνολογική Προσέγγιση Παιδαγωγική Προσέγγιση Η Προσέγγιση των Social & Educational Informatics

Η Βέλτιστη Λύση Να συνδυάσουμε τις νέες τεχνολογίες με τις παραδοσιακές παιδαγωγικές προσεγγίσεις Πρέπει να συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε όσα ξέρουμε πως αποδίδουν, Και να πειραματιζόμαστε με πάθος με νέες ιδέες Μιχάλης Δερτούζος

5.5.2 Το υβριδικό μαθησιακό περιβάλλον. Η συμβατική εκπαίδευση χρησιμοποιεί ολοένα και περισσότερο τις νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες, Ενώ η εξ’αποστάσεως εκπαίδευση γίνεται ολοένα πιο ανθρωποκεντρική και πολλές φορές συνδυάζεται με παραδοσιακά προγράμματα σπουδών.

Το υβριδικό σχολείο Πρέπει να συμφωνήσουμε σε δύο σημαντικές αρχές: 1. Η κοινωνικοποίηση των μαθητών στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα. Το κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας παραμένει το σχολείο και η σχολική τάξη. Η κοινωνικοποίηση των παιδιών στηρίζεται στα παραδοσιακά παιδαγωγικά πρότυπα 2. Το δημοτικό σχολείο προετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες της Κοινωνίας της Πληροφορίας Εισαγωγή των εκπαιδευτικών τεχνολογιών στην μαθησιακή διαδικασία Αναθεώρηση μοντέλου διδασκαλίας (μαθητοκεντρικό, εξατομικευμένο) Μετασχηματισμός διδακτικών προτύπων (συνεργατικότητα, διερευνητική μάθηση) Μετασχηματισμός μέσων και μεθόδων διδασκαλίας. Νέα παιδαγωγικά μοντέλα.

5.5.3 Το μη γραμμικό μοντέλο εκπαίδευσης Η δημιουργία ενός ανοιχτού μαθησιακού περιβάλλοντος, προϋποθέτει: – την μετεξέλιξη του ρόλου του διδάσκοντα και του διδασκόμενου, – την βέλτιστη χρήση των εκπαιδευτικών εργαλείων στην κατεύθυνση της αλλαγής των μαθησιακών προσεγγίσεων και των εκπαιδευτικών μεθόδων – την εξοικείωση όλων των εμπλεκομένων με το γεγονός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία θα μας συντροφεύει στο σύνολο του επαγγελματικού μας βίου

Το ανοιχτό μαθησιακό περιβάλλον

5.6 Ο σύγχρονος ρόλος του διδάσκοντα στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον Απόλυτος άρχοντας της γνώσης Συντονιστής των νέων τεχνολογικών μέσων και μεθόδων Μεταφορικός ιμάντας γνώσεων Μαθαίνει στους εκπαιδευομένου πως να μαθαίνουν Δίαυλος σε πηγές της γνώσης Σύμβουλος για την βέλτιστη επεξεργασία του τεράστιου όγκου πληροφορίας