Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Θέματα τα οποία θα αναπτύξουμε Γενικά για τις ψηφιακές βιβλιοθήκες στον χώρο της εκπαίδευσης Η εργασία και ο ρόλος των ψηφιακών βιβλιοθηκών στην Κ-12 εκπαίδευση Ρόλος επιτροπών τεχνολογίας,εφαρμογών,στρατηγικής Ανάλυση του σχεδίου EduPort Πρόταση νομοθεσίας του EduPort Εξέλιξη εσωτερικών δομών Συμπεράσματα ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Γενικά για τις ψηφιακές βιβλιοθήκες στον χώρο της εκπαίδευσης Στόχος:δημιουργία νέων πηγών πληροφόρησης Απαραίτητη ταξινόμηση θεμάτων:α)κατανοητού τύπου,β)σύνθετης ανάλυσης Πρακτικές προσπάθειες κατανόησης και εργασίας σε θέματα που σχετίζονται με την τεχνολογία Πρόσβαση σε πληροφορίες γενικά διαθέσιμες σε βιβλία,μαγνητοσκοπημένο υλικό και σε άλλες παραδοσιακές μορφές ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Η εργασία και ο ρόλος των ψηφιακών βιβλιοθηκών στην Κ-12 εκπαίδευση 1958:ημερομηνία-σταθμός για την εισαγωγή της Κ-12 εκπαίδευσης στις ψηφιακές βιβλιοθήκες Κ-12 εκπαίδευση:πρόγραμμα που δημιουργήθηκε για τα παιδιά του Δημοτικού Σημαντική παράμετρος:ερμηνεία πληροφοριών-άρα γνώσεις σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και σε περαιτέρω δεδομένα
Επιτροπή Εφαρμογών(σχολικές βιβλιοθήκες,μουσεία) Επίκεντρο εκπαιδευτικών και βιβλιοθηκονόμων:μάθηση και γνώση Επίκεντρο μαθητών:γνώση και πληροφορία Στόχος επιτροπής εφαρμογών:ποιότητα και αξία της πληροφορίας παρά ποσότητα αυτής Αποστολή μουσείου και βιβλιοθήκης:επιμέλεια και αξιοποίηση των επερχόμενων ψηφιακών δεδομένων ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Επιτροπή Τεχνολογιών Αποστολή:επίλυση προβλημάτων που αφορούν την Κ-12 εκπαίδευση Στόχος:δημιουργία δυκτιακών περιβαλλόντων όπου χρήστες ταυτόχρονα και προμηθευτές πληροφοριών Θετικό αποτέλεσμα δυκτιακών περιβαλλόντων:χρήση κατάλληλων εργαλείων από εκπαιδευτικούς-άρα πρόοδος στην εκπαιδευτική κοινότητα ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Επιτροπή Στρατηγικής Εντοπισμός δύο θεμάτων:1)επιχορηγήσεις σχολείων και 2)προμηθευτές τεχνολογίας,πληροφορίας και περιεχομένου Απαραίτητη η συμβολή της κυβέρνησης στην ανάπτυξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών-Επιτακτική ανάγκη:η ενημέρωση ανώτερων στελεχών για πρόκληση αλλαγών Ισότητα στην πρόσβαση:απαραίτητο στοιχείο για τις πληροφοριακές ανάγκες των μαθητών Σκοπός:θέσπιση νομοθετικών προγραμμάτων για την ελεύθερη πρόσβαση στις πληροφορίες ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Ανάλυση του σχεδίου ΕduPort (1) EduPort:πρακτικό σχέδιο-κατασκευάστηκε ώστε να προτείνει συγκεκριμένους τρόπους με τους οποίους οι ψηφιακές βιβλιοθήκες και τα επικοινωνιακά δίκτυα θα χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση Αποτελείται από μια ψηφιακή βιβλιοθήκη που περιέχει ψηφιακά υλικά-πλειοψηφία:ψηφιακά βίντεο Το περιεχόμενο του ΕduPort προέρχεται από οργανισμούς της Αμερικής:α)Διαθέτουν καταλόγους ΜΜΕ και β)Διαθέσιμοι στο κοινό ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Ανάλυση του σχεδίου ΕduPort (2) Οργάνωση του περιεχομένου:Συλλογή υλικών από διεθνείς οργανισμούς με στόχο την ψηφιοποίησή τους και την οργάνωσή τους σε ένα είδος βιντεοεγκυκλοπαίδειας(έρευνα και ανάκτηση) Τα υλικά αυτά αφορούν τους τομείς :Τέχνης,Ιστορίας,Γεωγραφίας,Μαθηματικών,Επισ τημών και Γλωσσών Εξαρτήματα Συστήματος:α)βιντεο- εξυπηρετητής,β)σύνδεσμος επικοινωνιών,γ)αποδέκτες ή παραλήπτες,δ)το περιεχόμενο των ψηφιακών μέσων
Πρόταση Νομοθεσίας του EduPort Πρόταση Νομοθεσίας:εδραίωση πρόσβασης και μεταφοράς της πληροφορίας για εκπαιδευτικούς σκοπούς Ισότητα εκπαιδευτικών και μαθητών στην κοινωνία της πληροφορίας Απαίτηση:α)ισότητα στην κατανομή του περιεχομένου των πληροφοριών,β)εισαγωγή Η/Υ στις τάξεις των σχολείων Θεσμοθέτηση προγραμμάτων με σκοπό την παροχή επαρκής εκπαίδευσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Εξέλιξη Εσωτερικών Δομών Διάκριση εσωτερικών δομών:α)πληροφοριακές(βιβλιοθήκες,δημοσιεύσε ις,ΜΜΕ),β)επικοινωνιακές(τηλέφωνο,δορυφόρος) Στόχος των δομών:παροχή περισσότερων πληροφοριών και εξυπηρέτηση περισσότερων σκοπών Πρόκληση:οργάνωση και παρουσίαση του περιεχομένου ώστε να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά και ευρέως ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Συμπεράσματα Συνοψίζοντας λοιπόν καταλήγουμε ότι στο χώρο των ψηφιακών βιβλιοθηκών απαιτείται αρκετή δουλειά,πόρτες ανοίγονται και σαν πρώτη προτεραιότητα τίθεται η πληροφόρηση και η ένταξη εκπαιδευτικών,γονέων και μαθητών στον χώρο αυτό.Τέλος επιτακτική ανάγκη αποτελεί η ύπαρξη περισσότερων χώρων συζητήσεων,εργασιών και νομοθετικών προσπαθειών. ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
ΤΕΛΟΣ