Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ Παναγιώτης Καρκατσούλης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα » & Σχέδιο Δράσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Δήμος Καλαμαριάς Γεωργιάδης Γεώργιος Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Ινστιτούτο Στρατηγικών και Αναπτυξιακών Μελετών
Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Υπουργείο Εσωτερικών Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής Υπουργείο.
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ – Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ 24 / 5 / 2013 Το έργο για την αναδιάρθρωση της δημόσιας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
CONFIDENTIAL Ο ρόλος της Τεχνολογίας στην ανάκαμψη της οικονομίας Μάνος Ραπτόπουλος25 Ιουλίου 2012 Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος SAP Hellas & Cyprus.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
13o GREEK ICT FORUM ( ) Ενότητα 2: «Ψηφιακή Στρατηγική και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση // Έργα και Υπηρεσίες» Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στην Ελλάδα.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Μέμα Κλαουδάτου Project Manager ΟΠΣ ΔΠ 5 Οκτωβρίου 2010
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Ψηφιακή Δημόσια Διοίκηση
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
MINISTRY OF ECONOMY AND FINANCE MANAGING AUTHORITY CSF «Συντονισμός διαδικασιών Σχεδιασμού 4ης Προγραμματικής περιόδου » Ειδική Υπηρεσία.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Δ.Υ. Δευτέρα 18 Απριλίου 2011.
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
ΕΤΗΣΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2013 Ε.Π. “ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ” ΕΥΣΣΕΠ ΜΑΡΤΙΟΣ 2014.
1 15 th December 2011 Αξιοποίηση της «Περιουσίας» του Δημοσίου ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Διευθυντής Ανάπτυξης Αγορών Γεν. Δ/νση Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΠΕ στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ» Κτίζοντας το Ψηφιακό Αύριο ICT FORUM – 30 Οκτωβρίου 2007.
Ρόλος Εκτελεστικής λειτουργίας Ο ρόλος της είναι η εκτέλεση των νόμων που θεσμοθετήθηκαν από τη Βουλή.
1 Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση: Στρατηγικές Προτεραιότητες 25 Ιουλίου 2012 Μανούσος Γ. Βολουδάκης Υφυπουργός.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Νέοι Οργανισμοί Υπουργείων. Στόχοι Αναδιοργάνωσης Η αποτελεσματικότερη λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμένους δημόσιους.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
Λειτουργίες διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Πρόταση υιοθέτησης προγραμματικής συμφωνίας για την υλοποίηση έργων
Ν.2861/2010.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΙ Ο.Ε.Υ. Ο.Τ.Α.
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ Παναγιώτης Καρκατσούλης

Η ε π ιταγή του μνημονίου Μια ασαφής ε π ιταγή για « λειτουργική αξιολόγηση ». Η λειτουργική αξιολόγηση ως μεθοδολογική καινοτομία Μεθοδο - λογία Συστημική π ροσέγγιση της διοίκησης : Αρμοδιότητες, δομές, ανθρώ π ινο δυναμικό, υ π οδομές και π ροϋ π ολογισμός ως αυτόνομα τμήματα ενός όλου. Μικτές ομάδες καταγραφής : Τα μισά μέλη π ροέρχονταν α π ό το υ π ό εξέταση Υ π ουργείο και τα υ π όλοι π α α π ό άλλα Υ π ουργεία. Ερωτηματολόγια για την α π οτύ π ωση στάσεων και αντιλήψεων των δημοσίων υ π αλλήλων. Βάση δεδομένων με δυνατότητα π ολλα π λών συσχετίσεων (Filemaker). Ομάδες εστίασης. Η ΕΥΣΣΕΠ ως ε π ικεφαλής.

Λεπτομερείς αρμοδιότητες σε χιλιάδες νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις  αρμοδιότητες  επιτελικές ( Α )  9,816 υποστηρικτικές ( Β )  998 παροχής υπηρεσιών (C)  1563 Ελεγκτικές (D)  Α : Στρατηγικός σχεδιασμός  Β : Απλούστευση διαδικασιών  C: Αξιολόγηση επιπτώσεων  D: Προγραμματισμός οικονομικής λειτουργίας  Ε : Συντονισμός  F: Επικοινωνία / διαχείριση γνώσης  G: Έλεγχος παρακολούθησης αποτελεσμάτων πολιτικής Επιτελικές αρμοδιότητες

13 σημεία απόφασης / διακλαδώσεις 120 πιθανές διαδρομές 5  Γραφειοκρατικό βάρος που εκτιμάται στο 6,8% ΑΕΠ (≈14 δις €)

Πολλές, διάσπαρτες δομές σε 15 Υπουργεία 149 Γενικές Διευθύνσεις 886 Διευθύνσεις 3720 Τμήματα

Σύμβουλοι Γενικοί & Ειδικοί Γραμματείς Υφυπουργοί Αναπληρωτές Υπουργοί 15 Υδροκεφαλισμός του πολιτικού συστήματος ….

Συντονισμός δημόσιων πολιτικών Πρωθυπουργός Υπουργικό Συμβούλιο Κυβερνητικές Επιτροπές Αντιπρόεδρος Κυβέρνησης Υπουργός Επικρατείας B’ Αντιπρόεδρος Διυπουργικές Επιτροπές ΥΠΕΚΑ ΥΠΕΣΑΗΔ ΥΠΟΙΚ ΥΠΟΙΑΝ ΥΠΡΟΠΟ ΥΠΕΘΑ ΥΠΠΟ&ΤΥΠΕΘ ΥΠΥΓΥΠΕΡ Γραφείο Πρωθυπουργού ΓΓΚ ΓΓ Επικοινωνίας & Ενημέρωσης ΥΠΕΞ ΥΠΥΠ &Μ

69 ΔΝΠ για την εκ π αίδευση & κατάρτιση 54 ΔΝΠ για την ε π ιχειρηματικότητα & την α π ασχόληση 209 ΔΝΠ για τον π ολιτισμό & την ψυχαγωγία 69 ΔΝΠ για την εκ π αίδευση & κατάρτιση 54 ΔΝΠ για την ε π ιχειρηματικότητα & την α π ασχόληση 209 ΔΝΠ για τον π ολιτισμό & την ψυχαγωγία Πολυπλήθεια Δημόσιων Νομικών Προσώπων 56 ΔΝΠ για την έρευνα & ανάπτυξη. 19 ΔΝΠ για χωροταξικό σχεδιασμό & έλεγχο δόμησης

Προσωπικό κεντρικής διοίκησης ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΕΤΕΔΕΥΕΑ.Κ.Α.Κ. ΣΥΝ

Γηρασμένο προσωπικό * OECD, GREECE: Review of the Central Administration, 2011 Ποσοστό του π ροσω π ικού με π ερισσότερα α π ό 20 έτη π ροϋ π ηρεσίας Ποσοστό του π ροσω π ικού ηλικίας έτη Μεγάλης ηλικίας – κοντά στη σύνταξη Νέοι, χωρίς εμ π ειρία

Απαρχαιωμένο σύστημα διοίκησης → Περιορισμένη δυνατότητα προσωπικής ανάπτυξης του δημοσίου υπαλλήλου. Απουσία περιγραμμάτων θέσεων → Αύξηση του κόστους λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών της δημόσιας διοίκησης. Απουσία σύνδεσης εκπαιδευτικών εναγκών και εκπαίδευσης → Μειωμένη ικανότητα της δημόσιας διοίκησης να εφαρμόσει με ολοκληρωμένο τρόπο δημόσιες πολιτικές και προγράμματα. Ασαφής διαχωρισμός της πολιτικής από την διοικητική ιεραρχία → Απουσία διαφάνειας και λογοδοσίας. Βασικά προβλήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και οι συνέπειές τους

Οι μύθοι για τους δημοσίους υπαλλήλους Οι δημόσιοι υπάλληλοι ζητούν διαρκώς αύξηση του προσωπικού Δεν υποστηρίζουν τις μεταρρυθμίσεις Αγαπούν την πολυνομία ΕΣ

Πλήθος κτιρίων και τεχνολογικών υποδομών  Κτίρια  263 Μισθωμένα  271 Ιδιόκτητα  70 Παραχωρημένα  Τεχνολογικές υποδομές  τερματικά ( ποσοστό κάλυψης 102%)  servers  Μόνο 332 ΟΠΣ / Βάσεις δεδομένων  Μόνο υπηρεσιακά s ( ποσοτό κάλυψης 25%) Ενώ υπάρχει πληθώρα κτιρίων και ψηφιακών υποδομών παρουσιάζεται έλλειμμα χωροταξικού ορθολογισμού και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης Συμπέρασμα

Προϋπολογισμός : Πολυάριθμοι κωδικοί εσόδων – εξόδων χωρίς συσχέτιση δαπανών και αποτελεσμάτων  κωδικοί. Ανομοιόμορφη - μη τυποποιημένη λογιστική κωδικοποίηση.  Αδυναμία επιμερισμού κόστους.  Η μετακίνηση ή μετονομασία δομών δυσχεραίνει την ταυτοποίησή τους.  Αδυναμία σύνδεσης χρηματο – οικονομικών στοιχείων με δομές, λειτουργίες, πολιτικές και αποτελέσματα.  Συγκεντρωτικό σύστημα διαχείρισης : Το ΥΠΟΙΚ εμπλέκεται στην κατανομή & ανακατανομή πιστώσεων αντί να έχει επιτελικό ρόλο.  Οι 1504 « εντός γενικής κυβέρνησης » και οι 2500 « εκτός γενικής κυβέρνησης » Προϋ π ολογισμός π ρογραμμάτων

Οι συστάσεις της λειτουργικής αξιολόγησης Γενική Οργάνωση – Προγραμματισμός & σχεδιασμός, ευελιξία δομών, εκχώρηση ελέγχων, συντονισμός, eGovernment, διαχείριση γνώσης, αναχωροθέτηση. Ανθρώπινο δυναμικό – Σύστημα αξιολόγησης, περιγράμματα θέσεων, κινητικότητα, δημιουργία κεντρικής αρχής για την πολιτική του ανθρώπινου δυναμικού, κατάρτιση, μεταρρύθμιση συστήματος προσλήψεων. Προϋπολογισμός – Μακροπρόθεσμες προβλέψεις, προϋπολογισμός προγραμμάτων, μεταβίβαση ευθύνης εκτέλεσης του προϋπολογισμού στα Υπουργεία, ενίσχυση ΓΛΚ. Διαμόρφωση και εφαρμογή δημοσίων πολιτικών – Καλή νομοθέτηση, κεντρική μονάδα στρατηγικού σχεδιασμού, στοχοθεσία, απλούστευση διαδικασιών

Η περιπέτεια της εφαρμογής  Ασυνέχειες, λάθη και πειραματισμοί  Πολιτική αβελτηρία και αστάθεια  Αλλεπάλληλα μέτρα λιτότητας που εξουθενώνουν τους εργαζόμενους  Αναζητώντας ψύχραιμους και αξιόπιστους συμμάχους : Οι απόφοιτοι της σχολής δημόσιας διοίκησης