Βασικοί παιδαγωγικοί όροι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Advertisements

Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Προσανατολισμού N. Ιωνίας
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Χρήση των Υπολογιστών στην Εκπαίδευση (ΜΑΘ-301) Μαθήματα Δευτέρα 15:00-18:00 Αμφιθέατρο Α΄ Φυσικού (Βούτες) Συνεργασία Α 223 Δευτέρα 14:00-15:00 & 18:00-19:00.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Ε παγγελματική Ε κπαίδευση.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η ευρυζωνικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές Εργαστηριακή συνεδρία χρηστών δορυφορικής ευρυζωνικότητας Ελληνογερμανική Αγωγή,
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕ ΚΑΙ ΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. Β΄ ΑΘΗΝΑΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Νόμος 4186/2013 Φ.Ε.Κ. 193 τ.Α'
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Μια περιεκτική πρόταση για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Σταμάτης Παλαιοκρασάς (Σεπτέμβριος 2005)
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Ιστορία Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικών Ιδεών
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Λέγοντας « σύστημα » εννοούμε έναν οργανισμό, ο οποίος στελεχώνεται από ανθρώπινο δυναμικό και έχει σαν στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων λειτουργιών με.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
3.1 «Σύστημα» – Εκπαιδευτικό Σύστημα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικοί παιδαγωγικοί όροι 07/04/2017  1. Αγωγή  2. Μόρφωση  3. Μάθηση  4. Διδασκαλία  5. Εκπαίδευση  6. Παιδεία  7. Κατάρτιση Εφτάχρονη πιτσιρίκα πουλάει γλυκά στο δρόμο της Δαμασκού και ταυτόχρονα γράφει τα μαθήματά της δεν άφηνε με τίποτε τον Wasim Kheir Beik να τη φωτογραφήσει. Τελικά ο φωτογράφος του πρακτορείου SANA πήρε αυτό πού ήθελε με φακό από 30 μέτρα απόσταση (μαζί και το πρώτο βραβείο για το 2007 από την Ένωση Αραβικών Πρακτορείων Ειδήσεων) 1/11

Ομαδική Δραστηριότητα 07/04/2017  Δημιουργήστε ομάδες 2-3 ατόμων  Προσπαθήστε να ορίσετε και να κουβεντιάσετε μέσα στις ομάδες σας τις παραπάνω βασικές παιδαγωγικές έννοιες  Διάρκεια 10 λεπτά, ακολουθεί συζήτηση των αποτελεσμάτων της δραστηριότητας στην τάξη 2/11

1. ΑΓΩΓΗ 07/04/2017  Χαρακτηρίζεται ως αγωγή μια αλλαγή, επίδραση ή μια μεταβολή που ασκείται στον αναπτυσσόμενο άνθρωπο,  (α) Αγωγή θεωρούνται μόνο οι επιδράσεις που δέχεται ο αναπτυσσόμενος άνθρωπος από τις συστηματικές και σκόπιμες ενέργειες των ενηλίκων (εκπαιδευτικοί, γονείς κλπ.)  (β) Αγωγή θεωρείται το σύνολο των επιδράσεων που δέχεται το άτομο χωρίς να εξετάζεται αν προέρχονται από μεθοδευμένες ή μη συστηματικές ενέργειες ενηλίκων ή συνομηλίκων ή και από αυτό ακόμα το άψυχο περιβάλλον  (γ) Αυτοαγωγή  Η αγωγή γίνεται αποδεκτή με την: (α) περιορισμένη έννοια, (β) ευρεία έννοια και με την (γ) αυτοαγωγή  Αποτέλεσμα της ΑΓΩΓΗΣ είναι η ΜΟΡΦΩΣΗ  3/11

2. ΜΟΡΦΩΣΗ 07/04/2017  Ως αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας της αγωγής προκύπτει η μόρφωση, ΔΕΝ είναι το σύνολο των γνώσεων αλλά βρίσκεται πέρα από τις γνώσεις  Αυτό που μένει όταν αφαιρεθούν οι γνώσεις …  Μορφώνω= δίνω μορφή, διαπλάθω (χρησιμοποιήθηκε στην τέχνη)  Αποτελεί δυναμική κατάσταση που εξελίσσεται και χαρακτηρίζει τον άνθρωπο και τα ζώα  Συναρτάται με τις πολιτιστικές και κοινωνικο-ιστορικές συνθήκες και για αυτό μεταβάλλεται στο χώρο και στο χρόνο  Φανερώνει τις εξειδικευμένες επιδράσεις της αγωγής  Ειδική μόρφωση (σημερινή) και Γενικότερη μόρφωση (απουσιάζει) 4/11

3. ΜΑΘΗΣΗ 07/04/2017 Μόνο;  Διαδικασία κατά την οποία το παιδί και ο έφηβος αποκτούν – με δική τους δραστηριότητα – γνώσεις δεξιότητες και ικανότητες, γενικά εμπειρίες για να: - βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους, - αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, - να αντιμετωπίσουν με αυτοτέλεια τις απαιτήσεις του περιβάλλοντός τους  Η μάθηση δεν αναφέρεται μόνο στο γνωστικό τομέα και στην άσκηση ικανοτήτων  Υπάρχει και κοινωνική μάθηση που αφορά την οικειοποίηση τρόπων συμπεριφοράς  Η μάθηση είναι διαδικασία που αφορά τον εκπαιδευτικό και το μαθητή και θεωρείται επιτυχής όταν ο ίδιος ο μαθητής συμμετέχει ενεργά σ’ αυτήν. 5/11

4. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 07/04/2017  Οι ενέργειες και οι χειρισμοί στους οποίους προβαίνει κυρίως ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή: - στην οικειοποίηση (μάθηση) γνώσεων και πείρας και - στην καλλιέργεια δεξιοτήτων είναι διδασκαλία  Προϋποθέτει τη συνύπαρξη και συνεργασία 2 ατόμων  Σύμφωνα με την παραδοσιακή παιδαγωγική η διδασκαλία αποτελούσε ενέργεια που αφορούσε μόνο τον εκπαιδευτικό  Λάθος, στο σύγχρονο σχολείο ο μαθητής είναι ενεργητικός 6/11

5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 07/04/2017  Ανάγκη για τη δημιουργία θεσμών και ιδρυμάτων για την παροχή - αγωγής και - μάθησης  Η οργανωμένη αγωγή και μάθηση ονομάζεται εκπαίδευση  Ο τρόπος με τον οποίο έχει οργανωθεί αποτελεί το εκπαιδευτικό σύστημα  Το εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργείται ως απόρροια των κοινωνικο-πολιτιστικών και πολιτικο-οικονομικών συνθηκών.  Βασική δομή των εκπαιδευτικών συστημάτων: - α. Πρωτοβάθμια εκπ/ση (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό) - β. Δευτεροβάθμια εκπ/ση (Γυμνάσιο, Λύκειο) - γ. Τριτοβάθμια εκπ/ση (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, εκκλησιαστικές σχολές) 7/11

6. ΠΑΙΔΕΙΑ  Όρος με πολλές διαφορετικές σημασίες 07/04/2017  Χρησιμοποιείται με διαφορετικές έννοιες: - της εκπαίδευσης - της αγωγής και μάθησης - της μόρφωσης 8/11

7. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ 07/04/2017  Απόκτηση ή εκσυχρονισμός (επικαιροποίηση) γνώσεων κυρίως τεχνικής φύσεως  Για να μπορέσει ο καταρτιζόμενος να προσαρμοστεί ή να γίνει πιο αποτελεσματικός στην παραγωγή  Ιδιαίτερη σημασία στην ΕΕ όπου θεωρείται ότι έχει άμεση σχέση με την οικονομία και τον εκσυγχρονισμό της αγοράς 9/11

Ποιές είναι οι δύο βασικότερες παιδαγωγικές έννοιες; 07/04/2017  1. Αγωγή (μαζί με τη μάθηση οριοθετούν το γνωστικό πεδίο της παιδαγωγικής επιστήμης)  2. Μόρφωση (αποτελεί το αποτέλεσμα των 1 και 3)  3. Μάθηση (αποτέλεσμα της αγωγής)  4. Διδασκαλία (αποτελεί μέσο για την εκπλήρωση των 1και 3)  5. Εκπαίδευση (αποτελεί συστηματική και οργανωμένη προσπάθεια για 1 και 3)  6. Παιδεία  7. Κατάρτιση 10/11

Μαθήματα Τρίτη 14:00-17:00 Αμφιθέατρο Α (Φυσικού) στις Βούτες ή Παρασκευή 14:00-17:00 Αμφιθέατρο Α (Κνωσός) 07/04/2017 Απορίες - Συζήτηση Συνεργασία με το διδάσκοντα Κνωσό - Παρασκευή 12:00-14 και 17:00-19:00 στην Η304 Βούτες - Τρίτη 13:00-14:00 και 17:00-19:00 Βούτες Δευτέρα 09:00-14:00 στην Α223 (πτέρυγα βιολογικού τμήματος)