Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009

2 Ώρες Διδασκαλίας ΣΧΠ 102- CUR102 “Το Σχολικό Περιβάλλον και η Οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο” (4 ECTS) Ώρες διδασκαλίας: Δευτέρα 08:30 – 09:20, 09:30-10:20, 10:50-11:40 (Ομάδα Α) – 308 Πέμπτη 08:30 – 09:20, 09:30-10:20, 10:50-11:40 (Ομάδα Β) – 306

3 Διδάσκων – Ώρες Γραφείου - Ιστοσελίδα Διδάσκων Δρ. Στέλιος Ορφανός Λέκτορας Γραφείο 204 - Τηλέφωνο: 25730975, ext. Email: pre.os@fit.ac.cypre.os@fit.ac.cy Ώρες γραφείου: Δευτέρα 11:50 – 12:40 Τρίτη 10:50 – 12:40 Πέμπτη 11:50-12:40, 14:00-14:50 Παρασκευή 11:50-12:40 Ιστοσελίδα μαθήματος: http://e-learning.frederick.ac.cy / Eπιλέξτε ΣΧΠ102 - κωδικός εισόδουhttp://e-learning.frederick.ac.cy http://staff.fit.ac.cy/pre.os/

4

5

6

7 Στόχοι ΣΧΠ102 Αναμένεται ότι με την ολοκλήρωση των συναντήσεων, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: - να γνωρίζουν, να περιγράφουν και να αναλύουν τα συστατικά μέρη της έννοιας σχολείο, το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του, καθώς επίσης τους κύκλους εμπειριών και γνώσεων που αποκτούν τα παιδιά, -να επιλέγουν τους κατάλληλους τρόπους οργάνωσης, διοίκησης και διαχείρισης της τάξης, ώστε να ικανοποιούν τις ατομικές και ομαδικές ψυχολογικές-παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών, - να γνωρίζουν, να συγκρίνουν και να επιλέγουν τα βασικά συστήματα οργάνωσης του ενδοκτιριακού και εξωκτιριακού χώρου του σχολείου, καθώς επίσης και τις κατηγορίες εξοπλισμού και υλικών που απαιτούνται για διδακτικούς σκοπούς, - να προσδιορίζουν τα βασικά προσωπικά, επαγγελματικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού και να αναλύουν και να επεξηγούν τις βασικές διδακτικές και άλλες δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει για να έχει επιτυχίες στο διδακτικό του έργο, - να γνωρίζουν την έννοια και τα επίπεδα της σχολική κουλτούρας, σημαντικές λειτουργίες και τύπους σχολικής κουλτούρας, την έννοια και τις διαστάσεις του σχολικού κλίματος, τη σχέση του με την αποτελεσματικότητα ενός σχολείου και θέματα ασφάλειας μαθητών στο σχολικό περιβάλλον

8 Ενότητες 1. Σχολείο ως σύστημα Προέλευση και κοινωνικές λειτουργίες του σχολείου. Κοινωνικά συστήματα, βασικά στοιχεία κοινωνικών συστημάτων, το σχολείο ως κοινωνικό σύστημα και μηχανισμοί προστασίας του από το περιβάλλον. 2. Οργάνωση σχολικού χώρου H διαμόρφωση του σχολικού χώρου και της σχολικής αίθουσας, λειτουργία σχολικής αίθουσας, αυλή-κήπος, διάλειμμα, μαθητικό παιγνίδι. Διδακτικά μέσα. 3. Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματικά σχολεία Γνωρίσματα του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού και παράγοντες αποτελεσματικής διδασκαλίας. Ο αποτελεσματικός ηγέτης-διευθυντής σχολείου. Αποτελεσματικά σχολεία.

9 4. Σχολικό κλίμα και κουλτούρα Η έννοια και τα επίπεδα της σχολική κουλτούρας, σημαντικές λειτουργίες και τύποι σχολικής κουλτούρας, δημιουργία, διαχείριση και βελτίωση σχολικής κουλτούρας. Η έννοια και οι διαστάσεις του σχολικού κλίματος, το σχολικό κλίμα και η σχέση του με την αποτελεσματικότητα ενός σχολείου. Ασφάλεια μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. 5. Οργάνωση και διοίκηση τάξης Οργάνωση και διεύθυνση σχολικής τάξης. Η σημασία της διοίκησης της τάξης, κανόνες και διαδικασίες, πειθαρχία και τρόποι αντιμετώπισης προβλημάτων, σχέσεις εκπαιδευτικού-μαθητών.

10 Αξιολόγηση φοιτητών Κριτήρια αξιολόγησης: 1. Ενδιάμεση εξέταση 1 Η πρώτη ενδιάμεση εξέταση θα γίνει την 5 η εβδομάδα συναντήσεων (26-30 Οκτ.) και θα καλύπτει την ύλη των 4 πρώτων εβδομάδων. Θα είναι διάρκειας 1 ώρας και θα έχει βαρύτητα 20% στον συνολικό βαθμό του μαθήματος. 2. Ενδιάμεση εξέταση 2 Η ενδιάμεση εξέταση θα γίνει την 10 η εβδομάδα συναντήσεων (30 Νοεμβρίου- 4 Δεκεμβρίου) και η εξεταζόμενη ύλη θα είναι η ύλη των πρώτων 9 εβδομάδων. Θα είναι διάρκειας 1 ώρας με βαρύτητα 30% στον συνολικό βαθμό του μαθήματος. Κριτήρια αξιολόγησης 1Ενδιάμεση εξέταση 120% 2Ενδιάμεση εξέταση 230% 3Τελική εξέταση50%

11 Βιβλιογραφία  Η βασική ύλη του μαθήματος περιλαμβάνεται σε ειδικό πακέτο βασικής βιβλιογραφίας που οι φοιτητές μπορούν να προμηθευτούν από το copy center του πανεπιστημίου.  Στις συναντήσεις του μαθήματος θα καλύπτεται και ύλη που δεν περιλαμβάνεται στο πακέτο βασικής βιβλιογραφίας.  Η εξεταζόμενη ύλη θα είναι το άθροισμα παραδοτέας ύλης στις συναντήσεις και ύλης του πακέτου βιβλιογραφίας.

12 Πρόγραμμα συναντήσεων Εβδομάδα 128/09 - 02/10Γνωριμία – Ενημέρωση για μάθημα Εβδομάδα 205/10 – 09/101.Το σχολείο ως κοινωνικό σύστημα Εβδομάδα 312/10 – 16/101.Το σχολείο ως κοινωνικό σύστημα Εβδομάδα 419/10 – 23/102. Οργάνωση σχολικού χώρου Εβδομάδα 526/10 – 30/10 ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΕΞΕΤΑΣΗ 1 2. Οργάνωση σχολικού χώρου Εβδομάδα 602/11 – 06/112. Οργάνωση σχολικού χώρου Εβδομάδα 709/11 - 13/112. Οργάνωση σχολικού χώρου

13 Πρόγραμμα συναντήσεων Εβδομάδα 816/11 – 20/113. Αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση Εβδομάδα 923/11 – 27/113. Αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση Εβδομάδα 1030/11 – 04/12 ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΕΞΕΤΑΣΗ 2 4. Σχολικό κλίμα και κουλτούρα Εβδομάδα 1107/11 – 11/124. Σχολικό κλίμα και κουλτούρα Εβδομάδα 1214/12 – 18/125. Οργάνωση και Διοίκηση τάξης Εβδομάδα 1321/12 – 23/12 Επανάληψη (Μέρα, αίθουσα, ώρα θα ανακοινωθεί) Εξεταστική περίοδος 13/01 – 28/01Ανακοίνωση από Πανεπιστήμιο


Κατέβασμα ppt "ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google