ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Advertisements

Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠ / ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΩΝ ΕΚΠ / ΣΗΣ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΑΦΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΗΣ, ΕΓΚΥΡΑ ΦΟΡΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών πρόταση στο της Ευστρατίας Λιακοπούλου Καθ. Πληροφορικής, Msc.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία Ιστορικό Ιδρυσης Το Μάρτη του 1918, μία ομάδα μαθηματικών αποφάσισε να δημιουργήσει την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, με.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών Χίου
3η Ημερίδα Τομέα Kοινοτικής Νοσηλευτικής& Π.Φ.Υ. ΕΣΝΕ 5 Νοέμβρη 2005 Η Ομοσπονδία Νοσηλευτών Επαγγελματικής Υγείας στην Ευρωπαϊκή Ένωση - FOHNEU- Ο ρόλος.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΠΕ στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Διδακτική Πληροφορικής
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Δημιουργία σεναρίου.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Web Site: Δημήτρης Κυριακός MSc, MBA Καθηγητής Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Πειραιά Αντιπρόεδρος Δ.Σ. Ε.Π.Ε.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας (ΕΠΕ) ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2001 και είναι πρωτοβάθμια επαγγελματική οργάνωση του νόμου 1712/1987. Τακτικά μέλη της Ένωσης εγγράφονται πτυχιούχοι και διπλωματούχοι όλων των τμημάτων Πληροφορικής Ελληνικών Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι ή ισοτίμων τμημάτων του εξωτερικού. Δόκιμα μέλη εγγράφονται οι φοιτητές των παραπάνω τμημάτων. Η ΕΠΕ έχει δημιουργήσει ένα σύνολο 14 παραρτημάτων και έχει δραστηριοποιηθεί σε διάφορα θέματα, με ιδιαίτερη έμφαση σε ζητήματα θεσμικού και επαγγελματικού χαρακτήρα, με σκοπό την αντιμετώπιση των ποικίλων προβλημάτων που δημιουργεί η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου στον τομέα της Πληροφορικής στη χώρα μας.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Επιδιώξεις της Ε.Π.Ε. H διαφύλαξη, μελέτη και προαγωγή των κοινών οικονομικών, κοινωνικών και επαγγελματικών συμφερόντων των Πληροφορικών στα πλαίσια της εξυπηρέτησης του κοινωνικού συνόλου. Η συμβολή στην αξιοποίηση, ανάπτυξη, προγραμματισμό και διάρθρωση του τεχνικού – επιστημονικού δυναμικού σύμφωνα με τις αναπτυξιακές ανάγκες της Χώρας. Η εξάλειψη της τεχνοφοβίας και του "αναλφαβητισμού στην Πληροφορική" και η προώθηση της γνώσης και χρήσης των πληροφορικών αγαθών από το κοινωνικό σύνολο καθώς και η δημιουργία αξιόπιστων, εγγυημένων από το κράτος, προσιτών σε όλους διαδικασιών βασικής εκπαίδευσης και πιστοποίησης γνώσεων στη χρήση των πληροφορικών αγαθών. H νομοθετική ρύθμιση του επαγγέλματος του Πληροφορικού. H δημιουργία Εθνικού Επιμελητηρίου Επικοινωνιών και Πληροφορικής, για την υποστήριξη της Ψηφιακής Στρατηγικής της Χώρας μας και ως αναγκαίου εργαλείου ενιαίας επιμελητηριακής έκφρασης όλων των Πληροφορικών. H δημιουργία Εθνικού Μητρώου Πληροφορικών και η θεσμοθέτηση Μητρώου Εργοληπτών Έργων Πληροφορικής και Επικοινωνιών. H συνεχής, έγκυρη και επίκαιρη επιστημονική και τεχνική ενημέρωση των μελών της

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Η διενέργεια συλλογικών διαπραγματεύσεων για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για τους Πληροφορικούς. Η υποστήριξη των μελών της από κάθε καταστρατήγηση των δικαιωμάτων τους και η παροχή αποτελεσματικής νομικής στήριξης. Η υποστήριξη της τήρησης των βασικών αρχών της εργατικής νομοθεσίας και ενημέρωσης για ζητήματα αμοιβών, συνθηκών εργασίας, υγιεινής και ασφάλειας. Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας (και ιδιαίτερα της επιχειρηματικότητας των νέων) στις ΤΠΕ.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού σχολείου καθορίζεται από μια σειρά παράγοντες ανάμεσα στους οποίους: Η τεχνολογική υποδομή Η συντήρησή της Η χρήση νέων τεχνολογιών για την υποστήριξη της διοικητικής λειτουργίας του σχολείου Η ύπαρξη και η ποιότητα μιας εκπαιδευτικής πλατφόρμας Η εξοικείωση μαθητών και καθηγητών με τους Η/Υ και την πλατφόρμα Η χρήση σύγχρονης εκπαιδευτικής τεχνολογίας στη διδασκαλία Ένα παιδαγωγικό και διδακτικό πλαίσιο συμβατό με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Που μπορεί να συμβάλλει ο εκπαιδευτικός της Πληροφορικής; Αντίθετα με την διαδεδομένη αντίληψη ο εκπαιδευτικός της Πληροφορικής δεν μπορεί να υποκαθιστά την τεχνική υποστήριξη. Οι πολλαπλές προελεύσεις (σχολές, ειδικότητες κλπ.) δεν διασφαλίζουν θεωρητική ή τεχνική πληρότητα σε θέματα υλικού ή δεξιότητες απαιτούμενες για τη συντήρηση ή/ και ρύθμιση του υλικού αυτού. Επίσης η χρήση των καθηγητών του σχολείου – ειδικά στην περίπτωση Γυμνασίων ή και Γενικών Λυκείων με λίγους καθηγητές – για τεχνική υποστήριξη είναι μια πολύ ακριβή πέρα από αναποτελεσματική λύση. Απαιτούνται εδώ οικονομίες κλίμακος.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Αντίθετα με την διαδεδομένη αντίληψη ο εκπαιδευτικός της πληροφορικής μπορεί να υποστηρίξει μεθόδους διδασκαλίας που σχετίζονται με το σχολείο εργασίας, τη μέθοδο project, τη διαθεματικότητα. Όχι τόσο λόγω της σχετικής εκπαίδευσής του όσο λόγω της φύσης του αντικειμένου.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Εκτός από τον ίδιο στον τομέα αυτό μπορούν να συμβάλλουν οι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί του ΣΕΠ με τις ομαδοσυνεργατικές μεθόδους και την ομαδική συμβουλευτική που χρησιμοποιούν, οι καθηγητές μουσικής και οι γυμναστές για μια σειρά από λόγους (π.χ. αντίληψη ομαδικής δραστηριότητας για τους τελευταίους, χρήση και καλλιέργεια διαφορετικών τύπων νοημοσύνης και για τις δύο κατηγορίες) και οι καθηγητές ξένων γλωσσών (λόγω του γεγονότος ότι η χρήση Ν.Τ. στην εκμάθηση ξένων γλωσσών έχει κατά πολύ προηγηθεί κάθε άλλης διδακτικής εφαρμογής τους.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Επίσης μπορεί να συμβάλλει στην εισαγωγή σύγχρονης εκπαιδευτικής τεχνολογίας στη διδασκαλία. Σε ρόλο υποστηρικτικό αλλά και συντονιστικό. Απαιτείται σχετική προηγούμενη εκπαίδευση των συναδέλφων αλλά υπάρχει κρίσιμη μάζα (δες επιμορφώσεις Π1 και Π2, Ε 2 αλλά και επιμορφωτών εξ αποστάσεως ή εκπαίδευσης ενηλίκων).

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Μπορεί να βάλει προδιαγραφές, να επιδείξει τη μεθοδολογία, να λειτουργήσει με τρόπο ανάλογο του οργανωτή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το υποστηρικτικό υλικό. Δεν μπορεί να παίζει το ρόλο του επιμορφωτή και του δημιουργού περιεχομένου έξω από το αντικείμενό του ή του γραμματέα των συναδέλφων του.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Πως μπορούν να υποστηριχθούν οι υπόλοιπες λειτουργίες; Η ανάγκη για οικονομίες κλίμακος στις προμήθειες και τη συντήρηση, η διασφάλιση διαρκούς τεχνικής συνδρομής, η απαίτηση διαρκούς επιμόρφωσης βάζουν το θέμα ενός εκτεταμένου υποστηρικτικού μηχανισμού. Ο μηχανισμός αυτός δεν μπορεί να είναι κεντρικός αν πρόκειται να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ούτε μπορεί να έχει τη μορφή των σημερινών ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Μια δομή με δύο επίπεδα (περιφερειακό και διεύθυνσης) και διευρυμένο αντικείμενο για τα ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. θα ήταν πιο λειτουργική. Τα νέα κέντρα θα πρέπει να έχουν τεχνικό τμήμα, τμήμα διαδικτύου για την διευκόλυνση της ανάρτησης υλικού και τμήμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών τόσο εντός όσο και εκτός ειδικότητας. Η έμφαση της εκπαίδευσης αυτής θα πρέπει να είναι στις εκπαιδευτικές τεχνολογίες και τη μεθοδική χρήση τους και ο χαρακτήρας της αυτός της διαρκούς ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Τι μαθήματα πληροφορικής απαιτούνται για τους μαθητές; Τα μαθήματα που γενικά γίνονται αντιληπτά ως πληροφορικής κατηγοριοποιούνται σε δύο τελείως διαφορετικά αντικείμενα: Τα χρήσης (απλής ή προχωρημένης, γενικής ή συγκεκριμένων κατηγοριών εφαρμογών) και Τα αμιγώς του αντικειμένου

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Υπάρχει ανάγκη να δημιουργηθεί ένα δομημένο σύστημα το οποίο θα έχει το θεσμικό πλαίσιο ώστε σε συνεργασία : Με τον ΟΕΠΕΚ Με ένταξη στο σχεδιασμό του Επιτελικής Επιτροπής Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.Α) και ειδικά των περιφερειακών δομών του

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Τόσο τα μεν όσο και τα δε θεωρούμε ότι είναι απαραίτητα. Αφενός οι μαθητές πρέπει να έχουν ολοκληρώνοντας την υποχρεωτική κιόλας εκπαίδευση δεξιότητες ψηφιακού αλφαβητισμού οι οποίες μάλιστα θα πρέπει να είναι και πιστοποιημένες (άλλο ένα ζήτημα που θα έπρεπε ίσως να ενταχθεί στις αρμοδιότητες των –περιφερειακών- ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. Αφετέρου η πληροφορική αποτελεί διακριτή επιστήμη με τεχνολογία που έχει διεπιστημονικά και διαθεματικά χαρακτηριστικά και διασχίζει τα επιστημονικά παραδείγματα. Η ίδια η επιστήμη ανήκει σε διακριτό παράδειγμα στο οποίο εντάσσεται με τη βιολογία και την οικονομία μάλλον παρά την φυσική ή τα μαθηματικά όπως λάθος πιστεύεται

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Η διδασκαλία της αλγοριθμικής σκέψης, της επίλυσης προβλημάτων με χρήση υπολογιστών, των επαναληπτικών μεθόδων, της ευρετικής μεθόδου, της λογικής της αποδεκτής προσέγγισης, της επικοινωνίας, της πολυπλοκότητας κλπ είναι απαραίτητη στο πλαίσιο της σύγχρονης κοινωνίας.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Η φύση των μαθημάτων θα πρέπει να παραμείνει σε κύριο βαθμό εργαστηριακή, όχι γιατί το αντικείμενο είναι εφαρμοσμένο αλλά γιατί το εργαστήριο είναι κατάλληλος χώρος για την καλλιέργεια ομαδοσυνεργατικών μεθόδων μάθησης, εφαρμογής της μεθόδου project, εμπλαισιωμένης μάθησης και μάθησης μέσω προσανατολισμένης εργασίας, εφαρμόζοντας τον κύκλο του Kolb αλλά και την σπείρα του Bruner και περνώντας από εφαρμοσμένη σε θεωρητική και ξανά σε εφαρμοσμένη προσέγγιση της γνώσης βαθαίνοντας σε κάθε κύκλο την κατανόηση.

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Τ.Π.Ε. και ο ρόλος τους στα Ολοήμερα σχολεία Η χρήση της πληροφορικής είναι ο τρόπος ανανέωσης – διεύρυνσης των χρησιμοποιούμενων γνωστικών δομών Στο ολοήμερο σχολείο η ευρεία χρήση των Τ.Π.Ε. θα οδηγήσει σε συμμετοχή και στην αλλαγή του σχολείου από αυτό που είναι σήμερα σε κάτι καλύτερο δίνοντας στους μαθητές μια νέα διαφορετική οπτική για την γνώση Αυτό θα γίνει και με την συμβολή του Πληροφορικού ως φορέα αλλαγής των πραγμάτων

ΕΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ Web Site: ΕΠΕ Ευχαριστώ για την προσοχή σας!