Σχεδίαση διδακτικών συστημάτων στον Ιστό Παγκόσμιας Εμβέλειας Βασική αρχή –“... Design is a complex human process, subjected to continuing change (which.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΠΡΟΤΥΠΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Ενότητα 3.7 – Β’ Μέρος.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
1 4 Square Questions B A D C Κοιτάξτε προσεκτικά το διάγραμμα. Θα σας κάνω 4 ερωτήσεις γι’ αυτό το τετράγωνο. ΕΤΟΙΜΟΙ;
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
4.3 Κριτήρια αξιολόγησης, πλαίσιο ένταξης και καταλληλότητας εκπαιδευτικού λογισμικού Ως εκπαιδευτικό λογισμικό (Ε.Λ.), ορίζεται το εξειδικευμένο λογισμικό.
Αναγνώριση Προτύπων.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αριστοτέλης Σάββα - Κλάδος Βιώσιμης Κινητικότητας, Τμήμα Δημοσίων Έργων 5 Ιουλίου Βιώσιμη Κινητικότητα για Εξοικονόμηση Ενέργειας στις Μεταφορές.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Βάσεις Δεδομένων Ευαγγελία Πιτουρά 1 Σχεσιακό Μοντέλο.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Τίτλος Ενδιάμεση Εξέταση Πτυχιακής Εργασίας >. 2 Αντικείμενο της εργασίας Ο σκοπός της εργασίας είναι να κατασκευασθεί ένα σύστημα > Οδηγία: customize.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
2 ο παραδοτέο. Ημερομηνίες 6 Ιουνίου: 2 ο παραδοτέο 20 Ιουνίου: Άσκηση Εξεταστική 3ο παραδοτέο.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Δημιουργία σεναρίου.
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχεδίαση διδακτικών συστημάτων στον Ιστό Παγκόσμιας Εμβέλειας Βασική αρχή –“... Design is a complex human process, subjected to continuing change (which often is controlled artificially), and deeply dependent on experience and knowledge.” Blum (1996)

Περιεχόμενα παρουσίασης Διατύπωση προβλήματος σχεδίασης Υπάρχουσες προσεγγίσεις-λύσεις Μία προσέγγιση: CADMOS-D

3 Don’t worry… you can do it!

4 Διδακτικό Σύστημα Με τον όρο εκπαιδευτικό λογισμικό υπερμέσων (ΕΛΥ) ή υπερμεσική εκπαιδευτική εφαρμογή εννοούμε μια σύνθεση πόρων μαθησιακού υλικού, προσπελάσιμων μέσω του ΙΠΕ με τους οποίους οι μαθητές αλληλεπιδρούν με αποτέλεσμα την απόκτηση συγκεκριμένων μαθησιακών στόχων.

5 ΕΛΥ: Χαρακτηριστικά Συντίθεται από (επαναχρησιμοποιήσιμους) μαθησιακούς πόρους Ενσωματώνει διάφορες μεθόδους- στρατηγικές μάθησης στον ΙΠΕ Είναι λογισμικό υπερμέσων Ποικίλει ως προς τη δυναμικότητα- προσαρμοστικότητα Διατίθεται με χρήση κατάλληλου περιβάλλοντος εκτέλεσης στον ΙΠΕ

6 Φάσεις ανάπτυξης ενός διδακτικού συστήματος που περιέχει ΕΛΥ Προδιαγραφή απαιτήσεων /Ανάλυση Σχεδίαση Κατασκευή (Υλοποίηση, Συγγραφή, Σύνθεση, Παραγωγή) Αξιολόγηση (Ενδιάμεση, Τελική) Συντήρηση

Μοντέλο ανάπτυξης ενός διδακτικού συστήματος

Λυτική Διαδικασία

Ιδεατή Λύση Ιδεατή λύση δεν περιέχει λεπτομέρειες υλοποίησης Κατηγοριοποίηση κατά [Gagne et al. 1994] & διατύπωση κατά [Rowntree 1994]: δηλωτική γνώση νοητικές δεξιότητες αλλαγή συμπεριφοράς κινησιολογικές δεξιότητες Κατηγοριοποίηση κατά [Gagne et al. 1994]: Διέγερση της προσοχής–ενδιαφέροντος του εκπαιδευόμενου Πληροφόρηση για τους μαθησιακούς σκοπούς και στόχους, Πρόκληση ανάκλησης προϋπάρχουσας γνώσης Παρουσίαση ενδιαφέροντος μαθησιακού υλικού Καθοδήγηση στη μάθηση Εφαρμογή αποκτημένης γνώσης (πρακτική) Επικοινωνία και ανταπόκριση σε εκκλήσεις για βοήθεια ή τυχόν απορίες, Αξιολόγηση της επίδοσης του φοιτητή μάθησης Ενίσχυση της συγκράτησης και της μεταφοράς της μάθησης

10 Σχεδίαση ΕΛΥ Η φάση της ανάπτυξης όπου η προδιαγραφή των απαιτήσεων μετατρέπεται σε μια περιγραφή για το πώς θα κατασκευαστεί το λογισμικό που ικανοποιεί αυτή την προδιαγραφή Σκοπός  Η καθοδήγηση της διαδικασίας υλοποίησης του λογισμικού.  Η υποστήριξη της επικοινωνίας των μελών της αναπτυξιακής ομάδας.

11 Το ζητούμενο της σχεδίασης Η σχεδίαση ΕΛΥ ως μιας σύνθεσης έτοιμων, και επαναχρησιμοποιήσιμων μαθησιακών πόρων  Να είναι μια τυπικά και καλά ορισμένη διαδικασία  Να αποτυπώνει με σαφήνεια και πληρότητα την ιδεατή (διδακτική) λύση  Να οδηγεί με συστηματικό τρόπο στη δημιουργία πρωτοτύπων του ΕΛΥ  Τα προϊόντα της να είναι συμβατά με τα πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών και τα W3C πρότυπα

12 Υπάρχουσες Προσεγγίσεις Μέθοδοι/μοντέλα σχεδίασης Λογισμικού Υπερμέσων και εφαρμογών για τον ΙΠΕ  HDM, OOHDM, RMM, UWE, WebML, OO-H Μοντέλα σχεδίασης εκπαιδευτικού λογισμικού  LMML, [Dolog, 2003] Πρότυπα μαθησιακών τεχνολογιών  Content Packaging, Simple Sequencing, Learning Design

13 Σχεδίαση Λογισμικού Υπερμέσων Βασίζεται σε μοντέλα σχεδίασης Χωρίζεται σε τρεις φάσεις/ βήματα:  Εννοιολογική Σχεδίαση  Σχεδίαση Πλοήγησης  Σχεδίαση Παρουσίασης Για κάθε βήμα ορίζεται ένα αντίστοιχο (υπο)-μοντέλο Αποτελεί απαίτηση το ανιχνεύσιμο (traceability) ενός μοντέλου από το προηγούμενό του κατά τη διαδικασία σχεδίασης

14 Μοντέλο Ανάπτυξης CADMOS-D

15 Ορισμός του Μοντέλου της CADMOS-D Αποτελείται από τρία επιμέρους (υπο) μοντέλα  Μοντέλο Δραστηριοτήτων  Μοντέλο Πλοήγησης  Μοντέλο Παρουσίασης Περιγράφεται με χρήση της Unified Modeling Language (UML) Ορίζεται φορμαλιστικά ως ένα Προφίλ της UML. Οδηγεί την ανάπτυξη πρωτοτύπων ΕΛΥ

16 Παράδειγμα ΕΛΥ: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Πυρασφάλειας

17 Μοντέλο Δραστηριοτήτων Βασικά στοιχεία του Μοντέλου  Δραστηριότητες (Απλές – Σύνθετες)  Πόροι  Συσχετίσεις Υπόβαθρο  Προσέγγιση Διδακτικής Σχεδίασης (Gagné et al., 1992)  Παιδαγωγική Θεώρηση (Goodyear, 1997)  Educational Modeling Language (Koper, 2001)

18 Παράδειγμα Μοντέλου Δραστηριοτήτων

19 Μοντέλο Δομής Πλοήγησης Βασικά στοιχεία  Κόμβος (Node) (απλός – σύνθετος)  Σύνδεσμος (Link)  Δομές πλοήγησης Κατάλογος (Index) Περιήγηση (Guided Tour ) Συνδυασμός (Indexed Guided Tour ) Υπόβαθρο  Τα περισσότερα μοντέλα λογισμικού υπερμέσων γενικού σκοπού.

20 Μοντέλο Δομής Πλοήγησης: Παράδειγμα

21 Μοντέλο Παρουσίασης Βασικά στοιχεία του Μοντέλου  Πρότυπο (template)  Κλάσεις CSS (CSS) Τα στοιχεία παρουσίασης αντιστοιχίζονται σε κλάσεις της τεχνολογίας CSS του ΙΠΕ

22 Η μέθοδος σύνθεσης

23 Διαδικασία μελέτης περίπτωσης

24 Μελέτη περίπτωσης: DSP Course

25 Don’t worry… it could be easy...