Προσέλκυση Επενδύσεων στον τομέα του Ιαματικού Τουρισμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

11η Επιτροπή Παρακολούθησης LEADER + 9η Σύνοδος Δικτύου LEADER +
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΒΑΛΑΣ Α.Ε. Ύδρας 10, 4 ος όροφος , Καβάλα Τηλ Fax e- mail : 11η Επιτροπή Παρακολούθησης.
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑΣ – ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ CREATIVE INDUSTRIES ΣΤΟ ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΡΕΘΥΜΝΗΣ- ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΧΡΗΜ/ΚΩΝ & ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΤΗΝ ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΕΡΓΩΝ ΣΔΙΤ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΣΣΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. / PARTNER.
Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα: Η νέα πρόκληση για τη Δημόσ ι α Διοίκηση Δέσποινα Τωμαδάκη Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
Φορέας Ηλεκτροκίνησης Σύνοψη Σχεδιασμού & Οργάνωσης.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Εισήγηση: Νάντια Χατζημητράγκα
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Τεχνικός Σύμβουλος Έργου Έργο LIGHT, Oι Βιβλιοθήκες συνεργάζονται με άλλα Πολιτιστικά Ιδρύματα και βελτιώνουν την πρόσβαση.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΤΗΣ ΓΓΕΑ «ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ: «ΔΥΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
LIFE+: RECYCLING SYMPRAXIS
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
Σύντομη Παρουσίαση Προγράμματος «Ενίσχυση της εξωστρέφειας των Αθηναϊκών Επιχειρήσεων» Δικαιούχος: Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου – ΟΠΕ Α.Ε.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Έργο Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων Οι τουριστικοί λιμένες μετατρέπονται σε πυλώνες τοπικής ανάπτυξης Εντάσσεται στο πλαίσιο του Έργου «Νηρηίδες» για.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. Περιφερειακή.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΙΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΛΟΥΤΡΟΤΟΠΟΙ» ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΛΟΥΤΡΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ 2005 – 2012 Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών Ομάδα.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
1 Περιφερειακή Διάσταση του σχεδιασμού για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & καινοτομία - ΕΤΑΚ συνάντηση εργασίας 4 Σεπτεμβρίου 2012 Κύρια σημεία,
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
Στάθης Ραγκούσης Διευθύνων Σύμβουλος Π.Ε.Τ.Α. Α.Ε.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δήμου Καρπενησίου
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου Πανεπιστήμιο Αθηνών, 22 Μαΐου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής ΕΘΝΙΚΟ.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
360funding.gr Μάϊος 2017.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΑ - ΠΟΡΕΙΑ.
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Η επιχείρηση Κ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Η επιχείρηση Π. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ & Σ. ΣΙΔΕΡΗΣ Ο. Ε
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Η επιχείρηση Α. ΒΟΥΛΓΑΡΕΛΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ Ε. Ε
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Η επιχείρηση ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΟΥΛΟΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α. Ε
Η επιχείρηση ΚΑΡΑΜΙΧΑΗΛ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΑΒΒΑΣ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσέλκυση Επενδύσεων στον τομέα του Ιαματικού Τουρισμού Ιαματικός Τουρισμός, για μια Νέα Στρατηγική Ανάπτυξης Αθήνα 25/09/2013 Στάθης Ραγκούσης Δ/νων Σύμβουλος ΠΕΤΑ ΑΕ

Ο Ιαματικός Τουρισμός σε κρίση Η επισκεψιμότητα των Λουτρικών Μονάδων (2005 – 2012) Στοιχεία από Έρευνα που διενέργησε η Ομάδα Περιβάλλοντος του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) για το Ερευνητικό Πρόγραμμα : «Ιαματικές Πηγές και Λουτρότοποι» 1

Το 2010, ως επακόλουθο των περικοπών των επιχορηγήσεων από τα ασφαλιστικά ταμεία, ανακόπτεται η ανάπτυξη που παρουσιάζει ο τομέας Ιαματικού Τουρισμού σημειώνοντας πτώση 11,5% έναντι του 2009. Το 2012 παρατηρείται σημαντική μείωση της επισκεψιμότητας η οποία ανέρχεται στο 45% έναντι του 2011 και στο 56% έναντι του 2005. 1

Οι Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Κεντρικής Μακεδονίας συγκεντρώνουν τον υψηλότερο αριθμό επισκεπτών / εισιτηρίων ενώ οι Περιφέρειες το Νοτίου Αιγαίου και Δυτικής Μακεδονίας παρουσιάζουν την χαμηλότερη επισκεψιμότητα. 1

1

Συμπεράσματα Ο Ιαματικός Τουρισμός έχει εισέλθει σε μία περίοδο δομικής κρίσης. Αναγκαίος ο επαναπροσδιορισμός του μοντέλου ανάπτυξης - η χάραξη μιας νέας στρατηγικής ανάπτυξης. Οι Δήμοι κατέχουν σημαντικό μερίδιο των εγκαταστάσεων. Κρίσιμος ο ρόλος τους στη διαμόρφωση της νέας στρατηγικής ανάπτυξης. 1

Συστατικά στοιχεία μίας νέας στρατηγικής του τομέα Επαναπροσδιορισμός του προϊόντος εντάσσοντας υπηρεσίες οι οποίες θα απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες και φύλα του πληθυσμού. Δημιουργία δευτερογενούς τουριστικής προσφοράς και παροχή ποικίλων άλλων δραστηριοτήτων (πολιτιστικών, αναψυχής κτλ) για την ανάδειξη της περιοχής ως νέο τουριστικό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δημιουργία κατάλληλων υποδομών. Βελτίωση εγκαταστάσεων σε σύγχρονες υποδομές και εξοπλισμό για προσφορά ανταγωνιστικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Προβολή και προώθηση του προϊόντος σε αγορές του εξωτερικού. 1

Προϋποθέσεις - μέσα για την επίτευξη των στόχων Προϋποθέσεις - μέσα για την επίτευξη των στόχων Κεφάλαια που θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις για αναβάθμιση και συμπλήρωση των υφιστάμενων υποδομών. Τεχνογνωσία στην διαχείριση των εγκαταστάσεων και την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών. Ικανότητα πρόσβασης στις διεθνείς αγορές για προσέλκυση πελατείας. Μπορούν οι Δήμοι να ικανοποιήσουν και τις τρείς προϋποθέσεις; Κατά την εκτίμησή μας ΌΧΙ. Διέξοδος: Η αναζήτηση συμμαχιών με διεθνούς βεληνεκούς επενδυτές, που θα εξασφαλίζουν τις παραπάνω προϋποθέσεις. 1

Μεθοδολογία για την προσέλκυση επενδυτών και την οικοδόμηση συνεργασιών 1

Δημιουργία «κρίσιμης ποσότητας» Τα ισχυρά και έμπειρα επενδυτικά σχήματα ενδιαφέρονται μόνο για μεγάλου μεγέθους εκμεταλλεύσεις. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις στην χώρα μας δεν πληρούν αυτήν την προϋπόθεση. Ομαδοποίηση των Ιαματικών εγκαταστάσεων/ εκμεταλλεύσεων ώστε να δημιουργηθούν μεγέθη που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτικών σχημάτων. Απαραίτητη η συνεργασία των Δήμων και ομαδοποίηση των εγκαταστάσεων που διαθέτουν ώστε να επιτευχθεί αύξηση των μεγεθών. 1

Market sounding – Προβολή του «προϊόντος» Πηγαίνουμε στους επενδυτές – δεν τους περιμένουμε να μας ανακαλύψουν. Δημιουργία ταυτότητας εγκαταστάσεων / εκμεταλλεύσεων Συστηματική προβολή των επενδυτικών προτάσεων στη διεθνή επενδυτική κοινότητα. Οργάνωση Road shows στο εξωτερικό. Προβολή μέσα από το διαδίκτυο (Portal). Συμμετοχή σε διεθνείς θεματικές εκθέσεις Διασύνδεση με διεθνείς οργανισμούς Υποδοχή επενδυτικού ενδιαφέροντος. Ένα σημείο υποδοχής με εξειδίκευση , συνέπεια και συνέχεια. 1

Από την εκδήλωση ενδιαφέροντος στην συνεργασία Αύξηση της αξίας της προσφερόμενης επένδυσης Άδειες / αναίρεση θεσμικών και νομικών εμποδίων. Υποστηρικτικές υποδομές . Συμπληρωματικές /συναφείς δράσεις. Συναίνεση των τοπικών κοινωνιών. Δημοπράτηση - σύναψη συμβάσεων. Επιλογή της διαγωνιστικής διαδικασίας Δημοπράτηση Υπογραφή συμβάσεων 1

Ο ρόλος της ΠΕΤΑ ΑΕ (1) Η ΠΕΤΑ ΑΕ είναι εταιρεία της αυτοδιοίκησης, που σκοπός της είναι να καταστεί ένας χρήσιμος και αποτελεσματικός συνεργάτης των ΟΤΑ στην προώθηση της τοπικής ανάπτυξης και ειδικότερα στη υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων σε συνεργασία με τον Ιδιωτικό Τομέα. Σε αυτή την κατεύθυνση η Π.Ε.Τ.Α. Α.Ε., το Υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠ.ΕΣ.) και Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.) έχουν προχωρήσει στην υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με στόχους: Δημιουργία Βάσης Δεδομένων Επενδυτικών Σχεδίων των ΟΤΑ, που συνίσταται στον εντοπισμό, τη συγκέντρωση, ομαδοποίηση, και αξιολόγηση αναπτυξιακών έργων των Ο.Τ.Α. α’ και β΄ βαθμού (Δήμων και Περιφερειών), τα οποία δύνανται να υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ. 1

Ο ρόλος της ΠΕΤΑ ΑΕ (2) 2. Προβολή των ανταποδοτικών επενδυτικών σχεδίων των ΟΤΑ, με: Τη δημιουργία web εφαρμογής (portal) μέσω της οποίας θα προβάλλονται τα επενδυτικά σχέδια των ΟΤΑ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, τροφοδοτούμενη με τα στοιχεία της Βάσης Δεδομένων. την πραγματοποίηση θεματικών συναντήσεων (Road Shows) παρουσίασης των επενδυτικών σχεδίων των ΟΤΑ σε επενδυτές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό. 3. Υποστήριξη στην υλοποίηση των Επενδυτικών Σχεδίων των Ο.Τ.Α.: Την οργάνωση και λειτουργία HELPDESK για την υποστήριξη των Ο.Τ.Α. και των ιδιωτών, που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Την υποστήριξη στην ωρίμανση των επενδυτικών σχεδίων και στη διαδικασία δημοπράτησης, σε συνεργασία με τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τη δημιουργία ΝΕΩΝ πηγών χρηματοδότησης και χρηματοδοτικών «προϊόντων» για την χρηματοδότηση των αναπτυξιακών έργων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης 1

Επίλογος Η χάραξη μίας νέας στρατηγικής ανάπτυξης στον τομέα του Ιαματικού Τουρισμού είναι επιβεβλημένη. Συστατικά στοιχεία της νέας στρατηγικής πρέπει να είναι η εξωστρέφεια και η αναβάθμιση του «προϊόντος» Κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχή κατάληξη είναι η εξασφάλιση συνεργασίας με διεθνούς εμβέλειας επενδυτές. Η προσέλκυση επενδύσεων στον τομέα, προϋποθέτει μεγαλύτερα μεγέθη, συστηματικό τρόπο προσέγγισης και σύγχρονες και διαφανείς διαδικασίες «ωρίμανσης» και δημοπράτησης. Η αυτοδιοίκηση έχει το πρώτο λόγο. 1

«ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ – ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» «ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ – ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α. (Π.Ε.Τ.Α. Α.Ε.) Ηπείρου 11, 10433, Αθήνα Τηλέφωνο: 213 215 56 00 Fax: 213 215 56 24 webite: www.info-peta.gr E-mail: peta@info-peta.gr 1