ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Ε ΘΝΙΚΟ & Κ ΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ» Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης Γενικός Συντονιστής ΜΟΔΙΠ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ.
 Αθανάσιος Κουστέλιος Αναπληρωτής Πρύτανη Παν. Θεσσαλίας 5 η Σύνοδος Αναπλ. Πρύτανη - Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Ημερίδα Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση Προγραμμάτων Σπουδών Καθ. Παντελής Υψηλάντης Μέλος της Α.ΔΙ.Π.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
LOGO Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
ΕΧ ΑΝΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ Ε.Υ.Σ.Σ.Α.Α.Π. Βόλος
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Αξιολόγηση & Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση μετά το Ν.4009/11
H Αξιολόγηση στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οδοντιατρική.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Γιάννης Μελέας Σύμβουλος Σταδιοδρομίας στο Κεντρικό Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ 25 Νοεμβρίου 2013 Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση Προγραμμάτων Σπουδών Καθ. Παντελής Υψηλάντης Καθ. Σχολής Διοίκησης & Οικονομίας, ΤΕΙ Θεσσαλίας.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
Ιωάννης Βλάχος Καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης Μέλος Α.ΔΙ.Π. Bologna Expert Α. Σ. Κ. T. ΑΘΗΝΑ Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Τρίτη 25 Απριλίου 2017
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Βαςικα Οροςημα για την Εφαρμογη του Νομου ΓΙΑ ΤΑ Α.Ε.Ι.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Best practices - Benchmarking
Αρχή Διασφάλισης & Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Μάϊος 2014 Διαδικασία και Προσδιορισμός Κριτηρίων Πιστοποίησης ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Καθ. Παντελής Υψηλάντης, Μέλος της Α.ΔΙ.Π ΑΔΙΠ / HQA ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ HELLENIC QUALITY ASSURANCE & ACCREDITATION AGENCY, www.hqa.gr

ΣΥΝΤΜΗΣΕΙΣ ECTS: European Credit Transfer & Accumulation System ΕQF: European Qualifications Framework ΕΠΠ: Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ) ESG: European Standards & Guidelines ΕΧΑΕ: Ευρωπαϊκός Χώρος Ανωτάτης Εκπαίδευσης ΜΑ: Μαθησιακά Αποτελέσματα ΠΣ: Πρόγραμμα Σπουδών ΣΔΠ: Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας

Νόμος 4009/2011 Εισάγεται ο θεσμός της Ακαδημαϊκής Πιστοποίησης στην Ανώτατη Εκπαίδευση Εσωτερικό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας στα ΑΕΙ Αυξημένος ρόλος των ΜΟΔΙΠ των ΑΕΙ Αλλαγές στην οργάνωση, λειτουργία και ρόλο της ΑΔΙΠ ΣΤΟΧΟΣ της ΑΔΙΠ: Ενδυνάμωση διαδικασιών βελτίωσης της ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση

ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ - ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΗ: Η διαδικασία επίσημης αναγνώρισης από ένα εξουσιοδοτημένο Οργανισμό όπως η ΑΔΙΠ, ότι ένα ΑΕΙ έχει δημιουργήσει Εσωτερικό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας με συγκεκριμένες διαδικασίες, οι οποίες ελέγχονται και λειτουργούν αποτελεσματικά, βάσει συγκεκριμένων προτύπων, για την συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού και ερευνητικού του έργου Η ΑΔΙΠ θεωρεί ότι ο ρόλος των ΜΟΔΙΠ των ΑΕΙ, εκτός από τον αυτόν του συμβούλου σε θέματα ποιότητας, θα πρέπει να περιλαμβάνει και τον έλεγχο τήρησης των διαδικασιών εκπόνησης, αναθεώρησης, και συνεχούς βελτίωσης των ΠΣ, όπως προβλέπονται στο πιστοποιημένο ΣΔΠ, στο πλαίσιο της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ

ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ (Ν. 4009/2011) Η πιστοποίηση είναι διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης με βάση συγκεκριμένα, προκαθορισμένα, διεθνώς αποδεκτά και εκ των προτέρων δημοσιοποιημένα ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια και δείκτες. Σκοπός της πιστοποίησης είναι η αντικειμενική διασφάλιση και συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς και η αποτελεσματικότητα και διαφάνεια της συνολικής λειτουργίας των ΑΕΙ

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Αρχές και κατευθυντήριες οδηγίες για τη Διασφάλιση της Ποιότητας των ΑΕΙ (European Standards & Guidelines - ESG) Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (Framework for Qualifications of the National & European Higher Education Area) ΕΠΙΔΙΩΞΗ: Συμβατότητα, συνεκτικότητα των συστημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη

Κατά τις ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ (ESG) …. Τα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) αποτελούν τον πυρήνα της εκπαιδευτικής αποστολής της Ανώτατης Εκπαίδευσης Τα ΠΣ ανταποκρίνονται στους στόχους που τίθενται σύμφωνα με την στρατηγική του Ιδρύματος. Έχουν σαφώς διατυπωμένα μαθησιακά αποτελέσματα Συμμετοχή των φοιτητών και άλλων ενδιαφερόμενων μερών (stakeholders) Αξιοποιούν την εξωτερική εμπειρία (benchmarking) Διασφαλίζουν την ομαλή πρόοδο των φοιτητών Προσδιορίζουν τον αναμενόμε- νο φόρτο εργασίας (ECTS) Εγκρίνονται από όργανο εκτός της ακαδημαϊκής μονάδας Αναθεωρούνται περιοδικά

2013: Κύρια σημεία αναμόρφωσης των ESG Πολιτική και διαδικασίες διασφάλισης ποιότητας Σχεδιασμός και έγκριση ΠΣ Διαδικασία μάθησης εστιασμένη στο φοιτητή Εισαγωγή, παρακολούθηση προόδου και ολοκλήρωσης των σπουδών Ανάπτυξη του διδακτικού προσωπικού Μαθησιακοί πόροι και αναμενόμενα αποτελέσματα Συστήματα πληροφόρησης Δημόσια πληροφόρηση Συνεχής παρακολούθηση και περιοδική αναθεώρηση των προγραμμάτων Περιοδική εξωτερική αξιολόγηση

Το ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (NQF) ορίζει … Διακριτά μαθησιακά αποτελέσματα για κάθε επίπεδο με αναφορά σε: Γνώσεις / Δεξιότητες / Ικανότητες Περιγραφικοί Δείκτες Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα από τα Επίπεδα 6, 7, 8 (ΑΕΙ) Οι στόχοι κάθε ΠΣ πρέπει να ανταποκρίνονται στο αντίστοιχο επίπεδο των δεικτών Greece: EQF Referencing Report

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Διασφάλιση & βελτίωση της ποιότητας Στρατηγική αλλαγών και εσωτερικής κουλτούρας ποιότητας Συστάσεις για ενδυνάμωση, αλλαγή, αναπροσανατολισμό Επί πλέον: Απόφαση από εξουσιοδοτημένη αρχή για το κατά πόσο ένα Πρόγραμμα ικανοποιεί συγκεκριμένα ελάχιστα standards Έγκριση λειτουργίας ή μη πιστοποίηση του ΠΣ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ Η ΕΩΣ ΤΩΡΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΘΕΤΙΚΗ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ (ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ) ΚΟΙΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ / ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

EE: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΣ Εξέλιξη και συνέχεια της διαδικασίας αξιολόγησης Περιλαμβάνει εξωτερική αξιολόγηση με συμμετοχή εκπροσώποων επαγγελματικών οργανώσεων / επιμελητηρίων/,.. κλπ. Διαφοροποίηση διαδικασιών και κριτήριων ανάλογα με το αν υπάρχει πιστοποιημένο Εσωτερικό Σύστημα ΔΠ του ΑΕΙ Επιτόπια επίσκεψη Μπορεί να γίνει και από αλλοδαπούς φορείς (διαπιστευμένους από την ΑΔΙΠ)

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ των ΠΣ Κατάλληλοι και σαφείς στόχοι Στόχευση στα Μαθησιακά Αποτελέσματα Στο επίκεντρο οι ανάγκες των φοιτητών Συνεχής έλεγχος και βελτίωση των διαδικασιών

ΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΩΣ ΓΝΩΜΟΝΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΣ ΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΩΣ ΓΝΩΜΟΝΑΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΣ ΣΤΟΧΟΙ & ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Με επίκεντρο τον φοιτητή, καθορίζονται οι στόχοι των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων τα οποία καθορίζουν την δομή του ΠΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΣ) Η επιτυχία των ΠΣ ελέγχεται κατά την υλοποίησή τους, σε σχέση με τους στόχους των ΜΑ, και μετά από κάθε κύκλο γίνονται ενέργειες βελτίωσης με μέριμνα του Τμήματος και του Συστήματος Ποιότητας ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ REVIEW ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΣΤΟΧΟΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΣ βασισμένα σε Μαθησιακά Αποτελέσματα, συμβατά με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Εκπαιδευτική διαδικασία κατάλληλη για την επίτευξη των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων Επάρκεια του Τμήματος που υλοποιεί το ΠΣ Διαδικασίες Συνεχούς Βελτίωσης

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ Υποβολή Εσωτερικής Αξιολόγησης ΠΣ Πρόδρομη Πιστοποίηση από ΑΔΙΠ Εξωτερική Αξιολόγηση & Τεκμηριωμένη βαθμολογία Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Απόφαση έγκρισης από την ΑΔΙΠ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ (Μεγίστη) διάρκεια: 8 έτη Μικρότερο διάστημα ή επανεξέταση Μη έγκριση

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ Δήλωση στόχων ΜΑ κατανοητών & μετρήσιμων Απόδειξη: Περιεχόμενο, Διδακτικές / μαθησιακές μέθοδοι. Προσδιορισμός απαιτούμενης προσπάθειας από τους φοιτητές Μαρτυρία: Μέθοδοι αξιολόγησης της επίτευξης των ΜΑ

ΓΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Ακαδημαϊκή φυσιογνωμία / προσανατολισμός Τμήματος Μαθησιακά αποτελέσματα & επιδιωκόμενα προσόντα Δομή & οργάνωση του ΠΣ Ποιότητα/αποτελεσματι- κότητα διδακτικού έργου Καταλληλότητα διδακτικού προσωπικού Ποιότητα ερευνητικού έργου Σύνδεση διδασκαλίας- έρευνας Ζήτηση στην αγορά εργασίας Ποιότητα υποστηρικτικών υπηρεσιών Στρατηγική Τμήματος Αρθρο 72, Ν. 4009/2011

ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ Με απόφαση του Συμβουλίου της ΑΔΙΠ, διαμορφώνονται πρόσθετα κριτήρια ΠΣ, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι απόφοιτοι θα ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις των πεδίων απασχόλησης στα οποία κατευθύνονται Για τον σκοπό αυτόν, η Αρχή συνεργάζεται με τις αντίστοιχες Ενώσεις & Επιμελητήρια και τους σχετικούς Επιστημονικούς Συλλόγους.

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ Τα ειδικά κριτήρια διαφοροποιούνται ανά ομάδα συναφών επιστημονικών πεδίων (Τμημάτων) Συμμετοχή φορέων στη διαδικασία καθορισμού των ειδικών κριτηρίων: Τμήματα, Επιμελητήρια, Επαγγελματικές Οργανώσεις, Επιστημονικοί Σύλλογοι, …, ένας ή δύο εξωτερικοί εμπειρογνώμονες, ένας εκπρόσωπος φοιτητών, το αντίστοιχο μέλος της ΑΔΙΠ Εξασφάλιση κάλυψης των ελαχίστων απαιτήσεων του επιστημονικου πεδίου

ΦΑΣΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ του ΕΡΓΟΥ Οργάνωση Διαδικασιών Εξειδίκευση Κριτηρίων Πιστοποίησης Συμμετοχή Επαγγελματικών, Επιστημονικών κλπ. Οργανώσεων Πρότυπο σχήμα υποβολής πρότασης πιστοποίησης Προγράμματος Σπουδών

Ι ΙΙ ΙΙΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΠΡΟΔΡΟΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ Γενικά και Ειδικά (κατά ειδικότητα) Ι ΠΡΟΔΡΟΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Στόχοι και Δομή ΠΣ - ΜΑ - Ακαδημαϊκό Προσωπικό - Ζήτηση Προσόντων Αποδίδεται “Πρόδρομη Πιστοποίηση” με ενδε- χόμενες παρατηρήσεις & χρόνο θεραπείας Σχεδιασμός, Benchmarking, Προϋποθέσεις Υλοποίησης, Αποφυγή ακραίων διαφοροποιήσεων ΙΙ ΤΕΛΙΚΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Πλήρης εξέταση κριτηρίων - Επιτόπια επίσκεψη εξωτερικών εμπειρογνωμόνων Αποδίδεται Πιστοποίηση έως 8 ετών Υλοποίηση Αξιολόγηση του βαθμού επίτευξης των ΜΑ, Βιωσιμότητα ΙΙΙ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ = ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Η βελτίωση της ποιότητας είναι μία συνεχής διαδικασία. Απαιτεί ατομική και συλλογική δέσμευση, και συνεχή προσπάθεια. Προέρχεται κυρίως από τις εσωτερικές διαδικασίες εντός κάθε ακαδημαϊκής μονάδας. Η Πιστοποίηση των ΠΣ είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας. Αξιολογεί όλες τις διαστάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας: εισροές, διαδικασίες και εκροές.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ευχαριστώ για την προσοχή σας Μάϊος 2014 Διαδικασία και Προσδιορισμός Κριτηρίων Πιστοποίησης ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΔΙΠ / HQA ΑΡΧΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ HELLENIC QUALITY ASSURANCE & ACCREDITATION AGENCY, www.hqa.gr