Ημερίδα: «Οικονομικά Εργαλεία Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Ecotec 08 ΣΔΙΤ & Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων Α.Κουσκούρης Πρόεδρος ΠΑ.ΣΕ.Π.ΠΕ Ανακύκλωση 30 %, Κομποστοποίηση 45 %, Ταφή 25 %
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ • ΔΜΧ Ε5 σύμβαση με το Δημόσιο από το 1993 • ΝΟΜΟΣ ΡΟΔΟΠΗΣ • ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ-ΣΑΠΩΝ - 640ΚΜ2/13,000 κάτοικοι - 50% Μουσουλμάνοι.
Χρηματοδοτικό Σχέδιο για τη ΜΕΑ της ΔΙΑΔΥΜΑ Στρατηγική Υλοποίησης για την Περίοδο
Επιστημονική Επιτροπή «ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ/ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ-ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ» Γιάννης Φραντζεσκάκης,
ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ «PAY AS YOU THROW» ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ Ζαχαρίας Εμμ. Δοξαστάκης Δήμαρχος Χερσονήσου Σεπτέμβριος 2013.
ELINA (LIFE10/ENV/GR/606) 5ο stakeholder Forum ( ) – ΤΕΕ, Νίκης 4, Σύνταγμα Ολοκληρωμένη Πράσινη Διαχείριση Πετρελαιοειδών Αποβλήτων και Καταλοίπων.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Εφαρμογή της διαλογής βιοαποβλήτων στην πηγή σε Αθήνα και Κηφισιά Η 1 η πιλοτική στην Ελλάδα LIFE10 ENV/GR/605 Όλγα Σκιάδη, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc.
Γενικές Αρχές Διαχείρισης των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ)
15 Απριλίου 2005 Life Cycle Assessment (LCA) as a Decision Support Tool for the ecoproduction of olive oil ECOIL LIFE 04/ENV/GR/ Πολυτεχνείο Κρήτης.
Ολοκληρωμένη Διαχείριση στερεών αποβλήτων στην Αττική
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Α ΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Φ ΟΡΗΤΩΝ Η ΛΕΚΤΡΙΚΩΝ Σ ΤΗΛΩΝ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η Α.Φ.Η.Σ. • Συλλογικό σύστημα • Μη κερδοσκοπικός οργανισμός • Υπό την αιγίδα και έγκριση του Υ.Π.Ε.Κ.Α.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Εισήγηση: Νάντια Χατζημητράγκα
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Δεκέμβριος 2009 Οι δαπάνες υγείας και η δημοσιονομική πολιτική μετά την κρίση Σάββας Ρομπόλης και Ηλίας Ιωακείμογλου Ινστιτούτο Εργασίας ΓΣΕΕ.
Δρ. Κωνσταντίνος Αραβώσης, Πρόεδρος ΕΕΔΣΑ - Λέκτορας ΕΜΠ
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
«Tα σκουπίδια μας Δεν είναι σκουπίδια»
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΚΑΥΣΗ RDF ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ
CONFIDENTIAL Ο ρόλος της Τεχνολογίας στην ανάκαμψη της οικονομίας Μάνος Ραπτόπουλος25 Ιουλίου 2012 Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος SAP Hellas & Cyprus.
ΟΔΗΓΙΑ INSPIRE (N. 3882/2010) ΑΝΑΔΡΟΜΗ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Θωμάς Χατζηχρήστος Πρόεδρος HellasGIS.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
1 Καινοτομικό Πρόγραμμα RI-SE ΕΚΕΠΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΘΝΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ.
2o ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ FORUM: Σκοπός Δημήτριος Τασιός Πρόεδρος του FORUM Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου της ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ.
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
Γ.ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Β «Α» Τ.Ε.Ε. 17 Μαρτίου2012 OIKONOMIKA EΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΕΔΣΑ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΔΣΑ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ.
Σεμινάρια ενημέρωσης νέων αιρετών ΥΠΕΣ-ΚΕΔΕ-ΕΕΤΑΑ, Ιούνιος - Ιούλιος 2014.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Τι είναι η κομποστοποίηση Η κομποστοποίηση είναι μια φυσική διαδικασία η οποία μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια σκούρα ουσία.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ELINA (LIFE10/ENV/GR/606) 1 ο stakeholder Forum ( ) - Ξεν. NJV Athens Plaza, Αθήνα Ολοκληρωμένη Πράσινη Διαχείριση Πετρελαιοειδών Αποβλήτων και.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
Προκλήσεις κλάδου: Κόστος κινητής τηλεφωνίας Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν προσεγγίσει το μέσο όρο των τιμών στην Ευρωπαϊκή Ένωση το Η πτωτική πορεία.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΞΟΝΑΣ 4 / ΜΕΤΡΟ 4.1 / ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΠΡΑΞΕ” (ΤΕΧΝΟΒΛΑΣΤΟΙ) - Α ΦΑΣΗ Ανάπτυξη Εξειδικευμένων.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ELINA (LIFE10/ENV/GR/606) 2ο stakeholder Forum ( ) - Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς Ολοκληρωμένη Πράσινη Διαχείριση Πετρελαιοειδών Αποβλήτων.
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Το Ε. Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ και η διαχείριση προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Υπουργική απόφαση Υ. Α. οικ /2012 Μέτρα και όροι για τη διαχείριση αποβλήτων υγειονομικών μονάδων.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Κατερίνα Παπαοικονόμου Διάλεξη στο πλαίσιο του ΠΜΣ «Χωρική Ανάλυση.
Ολοκληρωμένη Διαχείριση ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά Διοργάνωση Ημερίδας 14/3/2012.
Τουρισμός: Διαχείριση ΑΣΑ & Ξενοδοχεία Μηδενικών Αποβλήτων
Επεξεργασία και διαχείριση στερεών αποβλήτων
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ / ΤΕΔΚΝΑ / ΠΟΕ ΟΤΑ
Δρ. Κωνσταντίνος Αραβώσης, Πρόεδρος ΕΕΔΣΑ - Λέκτορας ΕΜΠ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Η εμπειρία της Ανακύκλωσης στο Νησί της Χίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ημερίδα: «Οικονομικά Εργαλεία Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων» ΕΚΘΕΣΗ ECOTEC, 17 Μαρτίου 2012 Η ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΕΚ ΚΑΙΡΩ ΚΡΙΣΗΣ Δρ. Κωνσταντίνος Αραβώσης, Πρόεδρος ΕΕΔΣΑ - Λέκτορας ΕΜΠ Αβραάμ Καραγιαννίδης, Μέλος Δ.Σ. ΕΕΔΣΑ, Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΠΘ

Η έννοια της αειφορίας στη ΔΑ Κύκλος ζωής υλικών (επάνω) και ιεραρχία διαχείρισης αποβλήτων (δεξιά)

Υπηρεσίες Διαχείρισης Απορριμμάτων Η αειφορία ενός συστήματος αυξάνεται όσο διευρύνεται ο μελετούμενος κύκλος ζωής των επί μέρους συστημάτων Παραγωγή ΑΣΑ ΔσΠ και ΠρΑπ Συλλογή και μεταφορά Επεξεργασία και αξιοποίηση Τελική διάθεση

Υπηρεσίες Διαχείρισης Απορριμμάτων: Μία μεγάλη (και διογκούμενη) ΑΓΟΡΑ Πιθανές δομές υπηρεσιών α) Εσωτερική παραγωγή β) Σύμβαση γ) Παραχώρηση Φορέας Διαχείρισης € (α) Χρήστης Υπηρεσίες Φορέας Διαχείρισης Φορέας Διαχείρισης € € € € (γ) (β) Χρήστης Παραγωγός Χρήστης Παραγωγός € Υπηρεσίες Υπηρεσίες

Κοστολόγηση υπηρεσιών Διαχείρισης Απορριμμάτων Το μοντέλο κοστολόγησης που εφαρμόζεται στην Ελλάδα υπολογίζει τις επιβαρύνσεις ανάλογα με την επιφάνεια του ακινήτου που εξυπηρετείται (FLAT RATE). Η είσπραξη των επιβαρύνσεων γίνεται μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ. Η ΔΕΗ αφού αποσπάσει από τα έσοδα των ανταποδοτικών τελών τη χρέωση για τον ηλεκτροφωτισμό του δήμου επιστρέφει το ποσό που υπολείπεται. [i] Εφημερίδα της Κυβερνήσεως / Ν. 25 (1975), «Περί υπολογισμού και τρόπου εισπράξεως Δ&Κ τελών καθαριότητας και φωτισμού και ρυθμίσεων συναφών θεμάτων», ΦΕΚ Α’74. [ii] Εφημερίδα της Κυβερνήσεως / Ν. 429 (1976), «Περί τροποποιήσεως διατάξεων τινών του Ν25/1975», ΦΕΚ Α’235/03.09.1976. [iii] Εφημερίδα της Κυβερνήσεως / Ν. 1080 (1980), «Περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών της περί των προσόδων των ΟΤΑ νομοθεσίας και άλλων τινών συναφών διατάξεων», ΦΕΚ Α’246/22.10.1980. [iv] Εφημερίδα της Κυβερνήσεως / Ν. 1828 (1989), «Αναμόρφωση φορολογίας εισοδήματος και άλλες διατάξεις», ΦΕΚ Α’2/03.01.1989.

Κοστολόγηση υπηρεσιών Διαχείρισης Απορριμμάτων Ο φορολογικός συντελεστής ρυθμίζεται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει και ορίζει ετησίως ένα τέλος ανταποδοτικού χαρακτήρα. Ο καθορισμός των ανταποδοτικών τελών λαμβάνει υπόψη του: Το δημοτικό προϋπολογισμό λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών. Τις μελλοντικές ανάγκες και βλέψεις του δήμου. Την εκάστοτε πολιτική βούληση. [i] Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (2001), «Σύνταγμα της Ελλάδας», ΦΕΚ Α’85/18.04.2001.

Στατιστική ανάλυση συντελεστών ανταποδοτικών τελών Μεταβλητότητα των συντελεστών ανταποδοτικών τελών ανάλογα με την ημερήσια παραγωγή απορριμμάτων. Δεν παρατηρείται συσχέτιση τελών-παραγωγής αποβλήτων! Μεταβλητότητα του Cr και του Cs για την κλάση Ι (n = 250) ανάλογα με την ημερήσια παραγωγή απορριμμάτων.

Τέλος πύλης μονάδων διαχείρισης ΑΣΑ Η έννοια του τέλους πύλης (gate fee) έχει πλέον καθιερωθεί στην φρασεολογία των διαχειριστών ΑΣΑ στην Ελλάδα. Η έλλειψη (ακόμη) πολυμορφίας εγκαταστάσεων διαχείρισης ΑΣΑ (εκτός των ΧΥΤΑ) περιορίζει (προς το παρόν) το τέλος πύλης σε κόστος τελικής διάθεσης στην Ελλάδα.

Κόστος πύλης μονάδων διαχείρισης ΑΣΑ Ενδεικτικά (υφιστάμενα ή ‘αρχικά’) τέλη πύλης για τελική διάθεση: 20 €/t (ΧΥΤΑ Κατερίνης) 28 €/t (XYTA Μαυροράχης) 20 €/t (ΧΥΤΑ Τρικάλων) 37 €/t (ΧΥΤΑ Αμαρίου - Κρήτη) 34 €/t (ΧΥΤΑ Σητείας) 15 €/t (ΧΥΤΑ Βόλου) 40 €/t (ΧΥΤΑ Φυλής) 36 €/t (ΧΥΤΑ Κοζάνης) http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=26453

Η επίδραση της ανακύκλωσης στα ανταποδοτικά τέλη Συνολικό κόστος συστήματος Αναμενόμενη πορεία ανταποδοτικών τελών Συνολικό κόστος τελικής διάθεσης Κόστος Συνολικό κόστος αποκομιδής Κόστος σύμμεικτων (αποκομιδή) Κόστος ανακύκλωσης (αποκομιδή) Αύξηση ανακύκλωσης

Η ευρωπαϊκή πραγματικότητα Μονάδα Χαρακτηριστικά Μέση τιμή [€] Εύρος τιμών [€] MRF - 30 26-110 Κομποστοποίηση Ανοιχτού τύπου Κλειστού τύπου 31 60 25-48 30-100 Αναερόβια χώνευση 45-90 ΧΥΤΑ 65 45-95 Καύση Σύνολο (2000-σήμερα) 110 120 45-190 90-190 ΜΒΤ 75 www.wrap.org.uk/marketknowledge

Κάποιες επισημάνσεις Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής στην Ελλάδα εφαρμοζόμενη συσχέτιση μεταξύ παραγόμενων αποβλήτων και τελών. Εφαρμογή τιμολόγησης βάσει ζυγολογίων θα εισάγει σημαντικές διαφοροποιήσεις στα ανταποδοτικά τέλη. Αναγκαία η αστυνόμευση και ο έλεγχος έναντι παράνομης διάθεσης. Ακόμη περισσότερο η πρόληψη. Όσο τα τέλη πύλης για ΧΥΤΑ παραμένουν χαμηλά (10-40 €/t) και χωρίς άλλη παρέμβαση (π.χ. φόρος ταφής, όπως ο πρόσφατα θεσπισμένος των 35 €/t), η εργοστασιακή επεξεργασία (μηχανική, βιολογική, ενεργειακή) σύμμικτων / υπολειμματικών ΑΣΑ δεν είναι προφανώς ανταγωνιστική.

Απαιτήσεις ενός μοντέλου χρέωσης Αποφυγή αρνητικών παραφαινομένων Ανάκτηση κόστους Πρακτικότητα Δικαιότητα Λογική Ανταποδοτικό τέλος Φιλικότητα στο χρήστη Καθοδηγητική λειτουργία Κοινωνική δικαιοσύνη Προσαρμογή σε τοπικές δομές Αξιοπιστία Αποδοχή Πρόβλεψη νομικών αποφάσεων 13

Δήμοι (σχεδόν) μηδενικών αποβλήτων (και στην ‘θηλειά’ του οικονομικού στραγγαλισμού) Στόχος ή ουτοπία. Συνύπαρξη με τον εκάστοτε περιφερειακό σχεδιασμό (όχι αυτονόμηση, καθότι αυτή θα οδηγήσει μ.ά. και σε φαινόμενα ανεξέλεγκτης ιδιωτικοποίησης). Στρατηγικός, τακτικός και επιχειρησιακός σχεδιασμός συγκροτημένων (και ενίοτε συγχρονισμένων) τοπικών δράσεων. Καμία δαιμονοποίηση τεχνολογιών ή πρακτικών. Κοινωνική συναίνεση (εφικτή σε τοπικό επίπεδο) και ενεργή ενημέρωση κατοίκων και τοπικών παραγόντων: Ευαισθητοποίηση – (κατ’ελάχιστον) κατανόηση – ενεργοποίηση, ενίοτε προσωποποίηση σχέσεων (π.χ. οικιακή κομποστοποίηση).

To Pay As You Throw (PAYT) προ των Ελληνικών πυλών Πρώτη εφαρμογή 2009-2011: Δήμος Ελευσίνας (LIFE+) Ατομική ευθύνη Ατομική χρέωση κοστολόγηση Μοναδιαία Αναγνώριση Μέτρηση Ένας τύπος της μεταβλητής κοστολόγησης των ΥΔΑ είναι το σύστημα PΑΥΤ (Πληρώνεις όσο απορρίπτεις)[1], το οποίο αποτελεί μία προσέγγιση της ΔΑ και της χρέωσης των αντίστοιχων υπηρεσιών, στη βάση της ΑΡΠ και της αρχής της «ευθύνης του παραγωγού», η οποία συνδέει άμεσα τις υπηρεσίες που παρέχονται στο δημότη για τη ΔΑ του με «ανταποδοτική χρέωση» ανάλογη με τα απορρίμματα που θέτει προς συλλογή, ανάλογη της ρύπανσης που προκαλεί στο περιβάλλον και το μέγεθος των υπηρεσιών που δέχεται. Η αναγνώριση του παραγωγού στη βάση της ΠΕ και της αρχής της εκτεταμένης ευθύνης του παραγωγού, τελευταίου κατόχου των απορριμμάτων. Σύμφωνα με τον επιμερισμό της ευθύνης, οι δημότες αποτελούν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα «παραγωγή – διανομή – εμπόριο -κατανάλωση» που οδηγεί σε ΠΑ και πρέπει να αναλάβουν το δικό τους κομμάτι στη συλλογική ευθύνη. Η μέτρηση της χρήσης των ΥΔΑ, με μεταβλητές την ποσότητα των απορριμμάτων που θέτονται προς συλλογή (βάρος ή όγκος) ή τη συχνότητα χρήσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Η κοστολόγηση των παρεχόμενων ΥΔΑ και η αντίστοιχη μοναδιαία τιμολόγηση, με μονάδα χρέωσης την ποσότητα των απορριμμάτων που θέτονται προς συλλογή (βάρος ή όγκος) ή τη συχνότητα χρήσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Νομικό πλαίσιο

Αυξημένα διαφαινόμενα κόστη Διαχείρισης Απορριμμάτων και εν μέσω οικονομικής κρίσης ….. Η μεγάλη πρόκληση