• Η χρησιμοποίηση τεχνολογιών και τεχνικών συσκευών στη διδασκαλία και τη μάθηση (Σολομωνίδου,1999) • Η ορθολογική χρήση μιας ή περισσοτέρων τεχνολογιών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ.
Advertisements

Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το Παπαστάμος Βασίλης ΚΣΕ Γυμνασίου.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ)
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεμελίωση Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Η Πληροφορική στην εκπαίδευση στην ψυχαγωγία και στον πολιτισμό
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Το Έργο ‘’Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας’’ ως αφετηρία για την ένταξη των ΤΠΕ στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Δρ Α. Τζιμογιάννης.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Στοιχεία από τη μεταπτυχιακή εργασία της ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ, 2007
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών που θέλουν να μάθουν να ενσωματώνουν τις Τ.Π.Ε. στα μαθήματά τους.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Χρήση των Τ.Π.Ε στη διοίκηση της Εκπαίδευσης οι Τ.Π.Ε ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο δηλ διδασκαλία των βασικών δεξιοτήτων χειρισμού Η.Υ. οι Τ.Π.Ε ως.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
Διδακτική Πληροφορικής
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Μεταγράφημα παρουσίασης:

• Η χρησιμοποίηση τεχνολογιών και τεχνικών συσκευών στη διδασκαλία και τη μάθηση (Σολομωνίδου,1999) • Η ορθολογική χρήση μιας ή περισσοτέρων τεχνολογιών με σκοπό την απόκτηση ενός εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Χαρακτηρίζει το λόγο, τις αξίες και τα υποτιθέμενα ή πραγματικά αποτελέσματα που αντιστοιχούν σε αυτές τις πρακτικές (Diezeude,1994)

 Χρήση των Τ.Π.Ε στη διοίκηση της εκπαίδευσης  Τις Τ.Π.Ε ως αυτόνομο γνωστικό αντικείμενo  Τις Τ.Π.Ε ως μέσο για τη διδασκαλία άλλων γνωστικών αντικειμένων (εκπαιδευτικά λογισμικά)  Τις Τ.Π.Ε ως μέσο επικοινωνίας

 Εξοπλισμοί (υλικό και λογισμικό)υψηλής ποιότητας, συντήρηση, αναβάθμιση, προσαρμογή  Αλλαγή σχετικής νομοθεσίας  Παραγωγή ειδικού λογισμικού και διαρκής επικαιροποίησή του  Ενσωμάτωση των αλλαγών στο Π.Σ. των μελλοντικών εκπαιδευτικών  Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και στελεχών  Προσαρμογή της διοίκησης στις απαιτήσεις των ψηφιακών μέσων  Αλλαγή μιας γενικότερης «νοοτροπίας»

ΤΠΕ & Πληροφορική στην εκπαίδευση Ως αυτόνομα γνωστικά αντικείμενα Ως γνωστικό εργαλείο Ως στοιχείο γενικής κουλτούρας Ως κοινωνικό φαινόμενο Τεχνοκεντρική προσέγγιση Πραγματολογική προσέγγιση Ολοκληρωμένη προσέγγιση

 Στο Τεχνοκεντρικό μοντέλο οι ΤΠΕ μας ενδιαφέρουν ως γνωστικό αντικείμενο  Στο Πραγματολογικό μοντέλο οι ΤΠΕ μας ενδιαφέρουν ως γνωστικό αντικείμενο και ως μέσο  Σο Ολοκληρωμένο μοντέλο οι ΤΠΕ μας ενδιαφέρουν ως μέσο

1. Η προϊστορία ( ) 2. Η εκπαιδευτική τεχνολογία και οι διδακτικές μηχανές ( ) 3. Η «Πληροφορική» προσέγγιση (1970 – 1980) 4. Η πληροφορική ως μέσο και ως αντικείμενο εκπαίδευσης (1980 – 1990) 5. Η πληροφορική και οι ΤΠΕ ως μέσο (1990 και μετά)

 Ταινίες για την «οπτική και ακουστική» κατάρτιση των μαθητών  Χρήση ραδιοφώνου και τηλεόρασης  Αντιφατικά αποτελέσματα

Η «Πληροφορική» Προσέγγιση Πιλοτικές εφαρμογές Έμφαση στον προγραμματισμό Πανεπιστήμια - Λύκεια Λογισμικά εξάσκησης & πρακτικής Λογισμικά Προσομοιώσεων Η προσέγγιση της logo

Οι Υπολογιστές στα σχολεία Ο Η/Υ ως εργαλείο διδασκαλίας & μάθησης Κατάρτιση για όλους στην Πληροφορική Πανεπιστήμια – Λύκεια-Γυμνάσια- Δημοτικά Λογισμικά εξάσκησης & πρακτικής Λογισμικά Προσομοιώσεων Προγραμματισμός Η/Υ Logo και εφαρμογές ρομποτικής Η Πληροφορική ως παιδαγωγικός στόχος Η Πληροφορική ως στοιχείο γενικής κουλτούρας

 Προτείνει κατάρτιση για όλους στην πληροφορική  Ειδικά για την Α/θμια εκπαίδευση η Πληροφορική 1. Εισάγει για παιδαγωγικούς λόγους τη χρήση πληροφοριακών μηχανών ως μέσο και 2. Η πληροφορική γίνεται αυτόνομος παιδαγωγικός στόχος  Ανεπίκαιρο λόγω οικονομικών δυσκολιών, τεχνικών δυσκολιών και υποδομών  Προτείνεται η διδασκαλία με τη βοήθεια Υπολογιστή και η γλώσσα προγραμματισμού Logo

Οι στόχοι της Πληροφορικής α 1. Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης  Ο ρόλος της διδασκαλίας με τη βοήθεια του Η/Υ  Μέσο για την καλυτέρευση των επιδόσεων στα μαθηματικά και τη γλώσσα  Το παιδαγωγικό σύστημα της Logo 2. Ο υπολογιστής ως στοιχείο γενικής κουλτούρας  Ευαισθητοποίηση στην επεξεργασία της πληροφορίας, στην τεχνική και πληροφορική διάσταση του περιβάλλοντος  Εισαγωγή στους αλγόριθμους, στον προγραμματισμό και τα όριά του

1. Απαίτηση της προσαρμογής του σχολείου στον ανταγωνισμό του ιδιωτικού τομέα και στα νέα δεδομένα της τεχνολογικής εξέλιξης 2. Η πληροφοριοποίηση της κοινωνίας, που επιβάλλει νέες οικονομικές επιταγές τις οποίες το σχολείο πρέπει να λάβει υπόψη του 3. Η εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση θα επιτρέψει την ισότητα των ευκαιριών και τον εκδημοκρατισμό των σπουδών 4. Ο Η/Υ επιτρέπει μια καλύτερη κατάρτιση του πνεύματος και, λόγω της ορθολογικής πτυχής του, μια πειθαρχία σκέψης.

5. Τα νέα διδακτικά μέσα έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, τα οποία ξεπερνούν τα μέχρι τώρα σχολικά εποπτικά μέσα 6. Εξαιτίας της καινοτομικής και «επαναστατικής» τους πτυχής οι υπολογιστές έχουν νομιμοποιήσει την εισαγωγή των τεχνολογιών στην εκπαίδευση και 7. Στηρίζεται στην πτυχή παιχνίδι, στον ελκυστικό δηλαδή τρόπο προσέγγισης των νέων τεχνολογικών εργαλείων

Οι Υπολογιστές ως μέσο Ο Η/Υ ως εργαλείο διδασκαλίας & μάθησης Ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Σε όλες τις βαθμίδες Εκπ/σης & Κατάρτισης Λογισμικά καθοδήγησης Λογισμικά Προσομοιώσεων εικονικά εργαστήρια Οι ΤΠΕ ως εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας Δίκτυα Η/Υ Διαδίκτυο ΟΙ ΤΠΕ ως γνωστικό εργαλείο ΟΙ ΤΠΕ ως στοιχείο γενικής κουλτούρας Πολυμέσα Υπερμέσα εικονική πραγματικότητα Ηλεκτρονικά παιχνίδια Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο Οι ΤΠΕ ως εκπαιδευτικό & επαγγελματικό εργαλείο

 Παρά τα πρώτα ενθαρρυντικά ερευνητικά συμπεράσματα υπάρχει ακόμα σκεπτικισμός  Θα έχουν την τύχη των οπτικοακουστικών μέσων και της Εκπαιδευτικής τηλεόρασης ή θα επιτευχθεί η αύξηση της αποδοτικότητας του σχολικού συστήματος;  Προς το παρόν ο Η/Υ δεν έχει φέρει καμιά ριζική επανάσταση στα σχολικά συστήματα που ψάχνουν έξοδο από την κρίση τους  Από το 1992 ακούγονται φωνές για εξοβελισμό της πληροφορικής από το αναλυτικό πρόγραμμα (Γαλλικό Εθνικό Συμβούλιο Προγραμμάτων Σπουδών)

 Δε γίνεται πλέον λόγος για την εισαγωγή των μαθητών στον προγραμματισμό (τεχνοκεντρική προσέγγιση) πχ η γλώσσα Logo  Oι μαθητές οφείλουν να είναι ικανοί να χρησιμοποιούν τον επεξεργαστή κειμένου, τις βάσεις δεδομένων, άλλα λογισμικά γενικής χρήσης και εκπαιδευτικά λογισμικά (πραγματολογική προσέγγιση) ως εργαλεία ανάπτυξης δεξιοτήτων έκφρασης, επικοινωνίας και οικοδόμησης της γνώσης  Σταδιακή ενσωμάτωση της χρησιμοποίησης των πληροφοριακών εργαλείων στην παιδαγωγική πράξη  Χωρίς επιμόρφωση, μόνη η εισαγωγή των ΤΠΕ δεν αρκεί σήμερα

ΤΠΕ & Πληροφορική στην εκπαίδευση Αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο Γνωστικό εργαλείο Στοιχείο γενικής κουλτούρας Κοινωνικό φαινόμενο & στοιχείο κουλτούρας Τεχνοκεντρική προσέγγιση Πραγματολογική προσέγγιση Ολοκληρωμένη προσέγγιση Διδάσκεται ως Εκπαιδευτικοί πληροφορικής αφορά Εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων Διάχυση στο πρόγραμμα σπουδών Διδάσκεται και ως Θεωρείται και Χρησιμοποιείται και ως αφορά Προτείνει την Αντιμετωπίζει ως Χρησιμοποιείται ως

.Ιστορικά, ήδη από τη δεκαετία του 1990, η Ευρωπαϊκή Ένωση προώθησε τις Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση με πολλά προγράμματα όπως:.Socrates.Erasmus.Minerva.Grundvig κ.ά. Πληροφόρηση : ocrates_en.html

Το ευρωπαϊκό δίκτυο σχολείων “European Schoolnet”έχει πολλές σχετικές πληροφορίες για τις δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μια σειρά από παιχνίδια και κουίζ στην ελληνική γλώσσα με θέμα την Ε.Ε., την ιστορία της και τους στόχους της

 Αποσκοπεί στις συνεργασίες σχολείων για οποιοδήποτε μάθημα  Πρόκειται για ένα πολύ διαδεδομένο πρόγραμμα που χρησιμοποιεί τις Τ.Π.Ε. Το καλοκαίρι του 2007 συμμετείχαν άνω των σχολεία από όλη την Ε.Ε.

 Το πρόγραμμα “Xperimania” είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα, το οποίο στοχεύει στη χρήση των Τ.Π.Ε για τη διάδοση ιδεών και επιστημονικών γνώσεων.

 Η Ε.Ε αναγνωρίζει την ανάγκη για περισσότερους νέους ερευνητές στις θετικές επιστήμες και υποστηρίζει εκδηλώσεις (φεστιβάλ, διαγωνισμούς κλπ.

 Η Ε.Ε προωθεί το eLearning, όπως και τις επιχειρηματικές δράσεις της νεολαίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ μέσω (και) του εκπαιδευτικού συστήματος – στις ανώτερες βαθμίδες (Λύκειο – Πανεπιστήμιο)

 H νέα πολιτική της ΕΕ για τις ΤΠΕ, αποκαλούμενη i2010, European Information Society 2010, αποτελεί μια επέκταση της στρατηγικής της Λισσαβόνας στην οποία δεξιότητες στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας θεωρήθηκαν απαραίτητες  Υιοθετήθηκε το 2005 και λειτουργεί συμπληρωματικά

 _guidelines_el.htm _guidelines_el.htm   technologies_en.pdf technologies_en.pdf

Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν δεξιότητες όπως:  Ικανότητα να οργανώνουν δυναμικά περιβάλλοντα μάθησης  Ικανότητα να αξιοποιούν τις ΤΠΕ προκειμένου να διδάξουν το αντικείμενό τους  Ικανότητα να οργανώνουν και να προσαρμόζουν το σχολικό πρόγραμμα  Ικανότητα επικοινωνίας με γονείς και κοινωνικούς εταίρους  Ικανοποίηση αναγκών για τη «δια βίου μάθηση» και της ειδικής αγωγής

 Οι Σ.Ε. αντιλαμβάνονται το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν οι ΤΠΕ στη διδασκαλία και με ποιες προϋποθέσεις  Εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές τους στις Νέες Τεχνολογίες  Αξιοποιούν συγκεκριμένα λογισμικά και παρακολουθούν τις εξελίξεις  Εφαρμόζουν συγκεκριμένες αρχές στη διδασκαλία και αξιοποιούν παιδαγωγικώς ορθά τις ΤΠΕ