Ο όρος ευαγγέλιον = χαρμόσυνη αγγελία. Αρ­χι­κ ά η λ έ ­ξη «ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ον» σ ή ­μαι­νε την α­μοι­β ή που δι­ν ό ­ταν σ' έ­ναν που έ­φερ­ νε κα­λ έ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Achilles Tatius Leucippé et Clitophon Dominique Augé.
Advertisements

PRONOMBRES-ADJETIVOS DEMOSTRATIVOS
ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Π.Γ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Οίκοι εικοσιτέσσερις. Τ ῷ Ὑ περμ ά χ ῳ Στρατηγ ῶ το ῦ Ἅ δου Νικητ ῆ, Ὡ ς λυτρωθε ῖ ς ἐ ξ α ἰ ων ί ου θαν ά του, Ἀ ναγρ ά φω Σο ὶ ὁ δο ῦ λος σου τ ὰ νικητ.
Greek Prepositions προθ έ σεις By Josh Parsley
(Vers 1 à 15).  ( ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ ΕΙΔΩΛΟΝ ) Ἥ κω νεκρ ῶ ν κευθμ ῶ να κα ὶ σκ ό του π ύ λας λιπ ώ ν, ἵ ν ´ Ἅ ιδης χωρ ὶ ς ὤ ικισται θε ῶ ν, Πολ ύ δωρος, Ἑ κ.
Ε Φ Α Ρ Μ Ο Γ Ε Σ Ε Ν Σ Ω Μ Α Τ Ω Σ Η Σ Φ Ω Τ Ο Β Ο Λ Τ Α Ϊ Κ Ω Ν Σ Ε Κ Τ Ι Ρ Ι Α.
Εαρινο ΕξαΜηνο Η Παραδοση (6/5/2014)
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
B΄. Πανελλ ή νιο συν έ δριο Ψαλτικ ῆ ς Τ έ χνης Ἀ θ ή να: Ὀ κτωβρ ί ου 2003 ‘ποικιλία τέρπουσα: ἡ μελοποιία στ ὴ ν « Ἀ νθολογία στιχηραρίου» το ῦ.
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Protopresbyter (Dr) Doru Costache Senior Lecturer in Patristic Studies St Andrew's Greek Orthodox Theological College
Η Κέρκυρα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ.
Fall Greek 2003 Croy Lesson 15.
Summer Greek 2003 Croy Lesson 14.
Σηυσα Τηρητος (=Σευθα Τηρητος). Anonym.Peripl.Ponti Eux., 79 ἐ ν μεθορ ί οις δ ὲ τ ῆ ς Κροβ ύ ζων κα ὶ Σκυθ ῶ ν χ ώ ρας κειμ έ νη μιγ ά δας Ἕ λληνας.
AΩ Fall Greek 2003 Croy Lesson 20. Participles, Tenses & Translation Participle Main Verb PRESENT FUT will be saved PRES are being saved Believing, they.
GREEK NOUN DECLENSIONS 2 nd Declension (-ο Stems) Masculine Examples: (λόγος) Singular NOMINATIVE GEN./ABL. L.I.D. ACCUSATIVE VOCATIVE Plural NOMINATIVE.
Public space Domestic space Away from city To city center (market place, palace, etc.)
Athens: historical sketch grk 101. Quiz-Quote... εἶναι δὲ γλυκὺν ὧδε φίλοις, ἐχθροῖσι δὲ πικρόν.
Science & medicine in fourth century BCE greece ch11 civilization, grk101.
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
1η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
Π Ο Ρ Ε Ι Α Π Ρ Ο Σ Τ Ο Π Α Σ Χ Α Σύνταξη – επιμέλεια Γ. Καραμάνης Θεολόγος.
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
u`pe,r (acus) Genitivo: movimiento desde ( ἀ πό ) Dativo: estado de reposo ( ἐ ν). Acusativo: movimiento (ε ἰ ς). evpi, u`po, (acus) evn dia, (gen) peri,
LA PRIMERA DECLINACIÓN. CLASIFICACIÓN  Femeninos  En α pura  En α impura  En η  Masculinos  Εn α  En η ἡ χ ώ ρα, ας ἡ θ ά λαττα, ης ἡ μ ά χη, ης.
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ΄2 28/11/14 Θ.Ε.: 1 Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ Βατικανή σύνοδος.
Βακχυλίδης ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ (20/5/2014)
Greeks and “Others” — the Persians 27-Jan, Thematic (i.e., “regular”) Active Imperfect Thematic 2 nd Aorist Stem from which princPrt? – 3 rd λείπω?
01 Φρουτοπία Ενότητα 11 Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
«Η αναχώρηση για την Σικελία»
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
Σχολιασμός και ανάλυση Ψαλμού 103
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Μ ΟΝΑΔΕΣ & Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΟΥΣ Η συμβουλή της ημέρας.
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
Εργασία στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
A Β για το φως και τη σκιά Ένα αλφάβητο.
Croy—Lesson 22 Liquid Verbs Verbs ending in λ μ ν ρ CLASS REPRESENTATIVES!!!!
EL INFINITIVO ISRAEL HURTADO MARTÍNEZ.
AΩ Fall Greek 2003 Croy Lesson 17. GENDERNUMBERCASE masculine feminine neuter singular plural Nominative Genitive Dative Accusative Vocative Greek Nouns.
AΩ Summer Greek 2003 Croy Lesson 16. Principal Parts Present Active (Deponent) Future Active (Deponent) Aorist Active (Deponent) Perfect Active.
Τα σύμφωνα.
AΩ Summer Greek 2003 Croy Lesson 15 Fall Greek
Greek trade, colonization grk 102. προσεχώρησεν ἀνήρ τις ἅμαξαν ἐλαύνων.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
Θ.Ε.: Μπορούν οι άνθρωποι να εικονίζουν το Θεό; Σχολιασμός :ΕΞ32,19-20 Στρόμπλος –Βλάχος Φοίβος Β3.
Ανδρικές μονές  Ιερά Μονή Οσ ί ου Ίω ά ννου του Θεριστού, in Calabria  Ιερά Μονή Αγ ί ου Βασιλε ί ου του Μεγ ά λου, in Piemonte Γυναικείες μονές  Ιερά.
ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΒΙΒΛΙΑ Αντικανονικά, νόθα ή απόκρυφα. Αρχική σημασία του όρου «απόκρυφα» είναι τα ακατάλληλα κείμενα λόγω φθαρμένου κειμένου. Οι λέξεις απόκρυφα.
 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ Ο Πλ ά τωνας ( π.Χ.) ή ταν γι ό ς του Αρ ί στωνα και της Περικτι ό νης. Γενν ή θηκε κατ ά τη δι ά ρκεια του Αρχιδ ά μειου.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ Ο Αριστοτ έ λης ( π.Χ.) ή ταν Ιωνικ ή ς καταγωγ ή ς και γεννήθηκε στο δε ύ τερο μισ ό του 384 π.Χ. στα Στ ά γειρα. Υπ ή ρξε απ ό τους.
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ Ο Πλ ά τωνας ( π.Χ.) ή ταν γι ό ς του Αρ ί στωνα και της Περικτι ό νης. Γενν ή θηκε κατ ά τη δι ά ρκεια του Αρχιδ ά μειου.
Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημιούλη Γάλλου, Ρέθυμνο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΝΣΤΑΡΑΟΥΛΙ ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΟΥΛΗ ΡΕΝΤΙΟ ΡΑΠΑΙ
PRESENT MIDDLE/PASSIVE PARTICIPLES
AORIST PASSIVE PARTICIPLES
Β Ι Ο Λ Ο ΓΙ Κ Ο Σ Κ Α Θ Α Ρ Ι Σ Μ Ο Σ
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
για να σχηματίσω τη λέξη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο όρος ευαγγέλιον = χαρμόσυνη αγγελία. Αρ­χι­κ ά η λ έ ­ξη «ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ον» σ ή ­μαι­νε την α­μοι­β ή που δι­ν ό ­ταν σ' έ­ναν που έ­φερ­ νε κα­λ έ ς ε ἰ ­δ ή ­σεις. Αρ­γ ό ­τε­ρα η λ έ ­ξη κα­ τ έ ­λη­ξε να ση­μα­ ί ­νει αυ­τ έ ς τις ί­δι­ες τις ει­δ ή ­σεις ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Έ­τσι χρη­σι­μο­ποι­ ή ­θη­κε α­π ό την Εκ­κλη­σ ί ­ α, για να δη­λ ώ ­σει την σπου­δαι­ ό ­τε­ρη α­π ό ό­λες τις ει­δ ή ­σεις, τη λ ύ ­τρω­ση που προ­σφ έ ­ρει ο Θε­ ό ς στον κ ό ­σμο με την ε­ναν­θρ ώ ­πη­ση του Υι­ού Του. Η νίκη του Χριστού επί των δυνάμεων του σκότους. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Η λ έ ­ξη αυτ ή κα­τ' ἐ ­πα­ν ά ­λη­ψη χρη­σι­μο­ποι­ ή ­ θη­κε α­π ό τον Ιησού (βλ. Μρ 1,15. 8,35. 10,29) και εν συ­νε­χε­ ί ­α α­π ό την πρ ώ ­τη Εκ­κλη­σ ί ­α. Μ έ σα στα βι­βλ ί ­α της Κ. Δι­α­θ ή ­κης, ι­δι­α­ ί ­τε­ρα στις ε­πι­στο­λ έ ς του Πα­ ύ ­λου α­πα­ντά­ται συ­χν ά η χρή­ση της λ έ ­ξε­ως «ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ο», που δη­λ ώ ­νει το λυ­τρω­τι­κ ό μ ή ­νυ­μα της θυ­σ ί ­ας και της α­να­στ ά ­σε­ως του Χρι­στού. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Α­π ό το 2ο αιώ­να και ύ­στε­ρα η λ έ ­ξη ε ὐ ­αγ­ γ έ ­λι­ο δ ή ­λω­νε, ε­κτ ό ς του κη­ρ ύ γ­μα­τος και της δρ ά ­σης του Χρι­στού και τα βι­ βλ ί ­α ε­κεί­να της Κ. Δι­α­θ ή ­κης πο ύ πε­ρι­ έ ­χουν το γε­γο­ν ό ς της ν ί ­κης του Χρι­ στού κα­τ ά του κρ ά ­τος του δι­α­β ό ­λου και του θα­ν ά ­του. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Για πρ ώ ­τη φο­ρ ά τη λ έ ­ξη Ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ο σαν ό­νο­μα ε­ν ό ς βι­βλ ί ­ου τη συ­να­ντού­με στον Ιουστίνο τον μ ά ρ­τυ­ρα. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Η πρ ώ ­τη Εκ­κλη­σ ί ­α τ ό ­νι­ζε την α­π ό ­λυ­τη ε­ ν ό ­τη­τα του ευ­αγ­γε­λ ί ­ου και ο ά­γι­ος Ει­ρη­ναί­ος ο­μι­λεί για «τε­τρ ά ­μορ­ φον ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ον, ἑ ­ν ί δ έ Πνε­ ύ ­μα­τι συ­νε­ χ ό ­με­νον» (Κα­τ ά Α ἱ ρ. ΙΙΙ 11,8). ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Η Ε­κλη­σ ί ­α κα­θι­ έ ­ρω­σε την ο­νο­μα­σ ί ­α των τεσ­σ ά ­ρων Ευ­αγ­γε­λ ί ­ων· «ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ον κα­τ ά Ματ­θα ῖ ­ον», «κα­τ ά Μ ᾶ ρ­κον» κ.τ.λ.., που ση­μα­ ί ­νει Ευ­αγ­γ έ ­λι­ον κα­τ ά την κα­τ ά ­ θε­ση του Ματ­θα­ ί ­ου ἤ κα­τ ά την κα­τ ά ­θε­ση του Μ ά ρκου κ.τ.λ.. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Πρ ό ­κει­ται δη­λα­δ ή για το έ­να «ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ ο» του Ιησού Χρι­στού, Διαφορετικά θα ο­νο­μ ά ­ζο­νταν Ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ ον το ῦ Ματ­θα­ ί ­ου, το ῦ Μ ά ρκου κ.τ.λ.. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Τα τ έ σ­σε­ρα πρώ­τα βι­βλ ί ­α της Κ. Δι­α­θ ή ­ κης δι­α­κρ ί ­νο­νται ως ι­δι­α­ ί ­τε­ρη ο­μ ά ­δα στο σ ύ ­νο­λο των λοι­πών και το κα­θ έ ­να φ έ ­ρει τον δι­α­κρι­τι­κ ό τ ί τ­λο «ε ὐ ­αγ­γ έ ­λι­ον κα­τ ά ­». Πε­ρι­γρ ά ­φουν την δι­δα­σκα­λ ί ­α και το έρ­ γο του Ιησού Χρι­στού. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Τα Ευ­αγ­γ έ ­λι­α εί­ναι οι κ ύ ­ρι­ες ιστο­ρι­κ έ ς πη­γ έ ς για τον Ιησού Χρι­στ ό και το έρ­γο της θ. οι­κο­νο­μ ί ­ας. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Κα­τ ά τη μορ­φ ή και το πε­ρι­ε­χ ό ­με­ν ό τους δεν ε­ντ ά σ­σο­νται σε κα­ν έ ­να γνω­στ ό φι­λο­ λο­γι­κ ό εί­δος της ελ­λη­νι­κής ἤ ι­ου­δα­ϊ­κής γραμ­μα­τε­ ί ­ας. Τα έρ­γα αυ­τ ά α­πο­τε­λούν έ­να πρω­τ ό ­τυ­ πο εί­δος στην πα­γκ ό ­σμι­α φι­λο­λο­γ ί ­α. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Ε­χουν κυ­ρ ί ­ως: 1. ι­στο­ρι­κ ό, 2. παι­δα­γω­γι­κ ό και 3. θε­ο­λο­γι­κ ό σκο­π ό. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Δεν εί­ναι πλ ή ­ρης και συ­στη­μα­τι­κ ή βι­ο­ γρα­φ ί ­α της ζω­ής και της δρ ά ­σης του Χρι­ στού. Θ έ λουν να προ­κα­λ έ ­σουν την π ί ­στη στο πρ ό ­σω­πο του Χρι­στού ως τον Υι ό του Θε­ ού και να ο­δη­γ ή ­σουν στη με­τ ά ­νοι­α και στην ο­δ ό της α­λη­θε­ ί ­ας ό­σους πι­στε­ ύ ­ουν σ' αυ­τ ό ν. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Συμ­βο­λι­κ έ ς πα­ρα­στ ά ­σεις των τεσ­σ ά ­ ρων Ευ­αγ­γε­λ ί ­ων Στην πα­ρ ά ­δο­ση της εκ­κλη­σ ί ­ας, ἰ ­δ ί ­ως στ ή ν ε ἰ ­κο­νο­γρα­φ ί ­α, ἐ ­πι­κρ ά ­τη­σε ἡ ἀ ­κ ό ­λου­ θη πα­ρ ά ­στα­σι τ ῶ ν τεσ­σ ά ­ρων ε ὐ ­αγ­γε­λι­ στ ῶ ν. Ὁ Ματ­θα ῖ ­ος πα­ρι­στ ά ­νε­ται μ έ τ ή μορ­φ ή ἀ ν­θρ ώ ­που. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

Ὁ Μ ᾶ ρ­κος μ έ λ έ ­ο­ντα. Ὁ Λου­κ ᾶ ς μ έ μ ό ­σχο. Ὁ 'Ιω ά ννης μ έ ἀ ­ε­τ ό. ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ