Τηλεϊατρική Η χρήση τηλεπικοινωνιών, ακουστικών, οπτικών και άλλων, και οι τεχνολογίες επεξεργασίας ηλεκτρονικών πληροφοριών για την παροχή υπηρεσιών υγείας ή για την υποστήριξη της προσωπικής υγιεινής φροντίδας σε απομακρυσμένα μέρη.
Μορφές τηλεπικοινωνίας Τηλεφωνική γραμμή Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές – Δίκτυο Internet Τηλεδιάσκεψη Λογισμικό
Κατηγορίες Υπηρεσιών Τηλεϊατρικής Τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας Τηλεδιάσκεψη Μεταφορά δεδομένων μέσω Η/Υ - ηλεκτρονικός φάκελος ασθενούς κ.ά. Επικοινωνία μέσω WWW - websites - βάσεις δεδομένων - e-support, e-therapy
Συμβολή στην ανάπτυξη των υπηρεσιών Υγείας κάλυψη αναγκών σε περιοχές ιδιαίτερα δυσπρόσιτες και με ελλείψεις σε υπηρεσίες Yγείας καλύτερη κατανομή έργου και απόδοση του ανθρώπινου δυναμικού στην παροχή υπηρεσιών Υγείας καλύτερη και αποδοτικότερη οργάνωση των δεδομένων του συστήματος προς όφελος του χρήστη των υπηρεσιών.
Τηλεψυχιατρική η παροχή υπηρεσιών στο χώρο της ψυχικής υγείας από απόσταση, μέσω τηλεπικοινωνιακής τεχνολογίας
Εθνικά Προγράμματα Τηλεψυχιατρικής στον κόσμο Εθνικά Προγράμματα Τηλεψυχιατρικής στον κόσμο Η.Π.Α. (25) Καναδάς Μ.Βρετανία Νορβηγία Φιλανδία Αυστραλία
Εφαρμογές ΤΨ
Γενικές κατηγορίες εφαρμογών Υπηρεσίες που απαιτούν την άμεση επικοινωνία του χρήστη Υπηρεσίες που απαιτούν τη συνεργασία μεταξύ επαγγελματιών της ψυχικής υγείας Υπηρεσίες παροχής πληροφοριών προς τους χρήστες Υπηρεσίες τηλε-εκπαίδευσης Υπηρεσίες τηλε-διοίκησης
Τηλεδιάσκεψη Low bandwidth / High bandwidth Βιντεοδιάσκεψη
Εφαρμογές Τηλεδιάσκεψης ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Ηλεκτρονικός Ιατρικός Φάκελος
Δίκτυο Τηλεψυχιατρικής ΚΛΙΜΑΚΑς Δίκτυο Τηλεψυχιατρικής ΚΛΙΜΑΚΑς
ΤΗΛΕΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΛΕΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ αυξανόμενη ανάγκη για παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας, που συχνά υπερβαίνει το ανθρώπινο δυναμικό που διατίθεται σύγχρονη ανάγκη κάλυψης της περιφέρειας με υγειονομικές υπηρεσίες και υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ Στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας το εργαλείο της επαφής – διαγνωστικής και θεραπευτικής – με τον χρήστη συνίσταται αποκλειστικά στη λεκτική και εξωλεκτική επικοινωνία. Το γεγονός αυτό καθιστά τα σύγχρονα συστήματα ΤΨ ικανά να διευκολύνουν την πλήρη διεκπεραίωση μεγάλου μέρους των εργασιών κατά την παροχή υπηρεσιών.
ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ Μη φυσική επαφή Είδος περιστατικών - Συνεργατικότητα (κρίση, παρανοϊκός ιδεασμός, μικρή αντιληπτική ικανότητα κ.ά.) Τεχνικοί όροι (εξοπλισμός, δίκτυο, συμβατότητα) Κόστος εφαρμογής Εξειδίκευση
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Ζητήματα ηθικής – δεοντολογίας Ασφάλεια δεδομένων Αξιολόγηση - κλινική αποτελεσματικότητα - Cost – Benefit - Cost – Effectiveness