Ο σημερινός «Καλλικράτης» ….. δεν χτίζει Παρθενώνες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι αλλάζει με το Προσχέδιο του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»
Advertisements

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης.
ΠΡΑΞΗ: ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ – Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ 24 / 5 / 2013 Το έργο για την αναδιάρθρωση της δημόσιας.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Εισηγητής:
1 δημοτική διακυβέρνηση νίκος γεωργιάδης. 2 εισαγωγή “…..we have to………..start thinking… instead, of a networking arrangement, with all levels of governance.
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Τμήμα Πολιτικών Επιστημών Α΄ εξάμηνο Διδάσκουσα : Βιργινία Τζώρτζη
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
Δήμαρχος Τρικκαίων Μιχάλης Ταμήλος Το επόμενο βήμα για την Τοπική & Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μετά την ανάπτυξη των υποδομών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ  Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις (13)  Πρωτοβάθμιες Αυτοδιοικήσεις (370)  Γενικές Διοικήσεις (7)
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΤΜΗΜΑ: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ.
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
Η Δια Βίου Μάθηση στις Σέρρες
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
O θεσμός των Γενικών Διοικήσεων
Διαγωνισμός EUROSCOLA 2015
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
H Ευρωπαϊκή Ένωση.
H δομή της Διοίκησης
H δομή της Διοίκησης
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Ερωτηματολόγιο ΚΕΔΕ Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο, Ιωαννίνων 2017
Ν.2861/2010.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΙ Ο.Ε.Υ. Ο.Τ.Α.
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Christos Iordanidis Mechanical Engineer N.T.U.A.
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Σύντομος οδηγός υποψηφίου περιφερειάρχη /περιφερειακού συμβούλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο σημερινός «Καλλικράτης» ….. δεν χτίζει Παρθενώνες

Οικολογία και Αυτοδιοίκηση •ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ •ΤΟΠΙΚΟΤΗΤΑ •ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Δραστηριοποίηση Πολιτών •ΓΙΑ ΜΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ •ΓΙΑ ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΥΠΑΙΘΡΟ •ΓΙΑ ΣΥΝΕΚΤΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΜΕΓΈΘΗ

Χρήσιμη η Τοπική Αυτοδιοίκηση; ΝΑΙ Γιατί : •ΕΙΝΑΙ Ο ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΟΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΘΕΣΜΟΣ •ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΣΧΥΡΗ, ΔΙΑΦΑΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ •ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΕΡ ΑΥΤΗΣ

Ενδιαφέρει το πράσινο κίνημα η Αυτοδιοίκηση ; Πολύπλευρα : • Ως παρέμβαση στις θεσμικές αλλαγές • Ως διεκδίκηση για θεσμούς κατάλληλους να προωθήσουν τους στόχους μας, με παράλληλη μεταρρύθμιση και στην κεντρική διοίκηση. • Ως αιχμή στη διεκδίκηση για άμεση δημοκρατία και συμμετοχή των πολιτών. • Ως πεδίο για πιλοτικές εφαρμογές οικολογικών προτάσεων σε τοπικό επίπεδο και δημιουργία προτύπων για εφαρμογή σε ευρύτερη κλίμακα. • Ως αίτημα για διαφάνεια και πάταξη της διαφθοράς • Ως κατοχύρωση των νέων αρμοδιοτήτων της Αυτοδιοίκησης, για πραγματική ανεξαρτησία του θεσμού από το Κράτος και τους μηχανισμούς της κεντρικής εξουσίας.

Υπάρχει στηνΑυτοδιοίκηση δημοκρατία και διαφάνεια ; Σήμερα: Ο “τοπικός άρχοντας” :  πλειοψηφία δημοτικών συμβούλων από το ψηφοδέλτιό του  ορίζει και παύει ο ίδιος τους αντιδημάρχους  ελέγχει κατά πλειοψηφία και τα διαμερισματικά συμβούλια  δε λογοδοτεί πουθενά Στις εκθέσεις του Συνήγορου του Πολίτη οι δήμοι και οι νομαρχίες κατέχουν την πρώτη θέση σε αναφορές για περιστατικά κακοδιοίκησης.

Για μια Τοπική Αυτοδιοίκηση δημοκρατική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ στη διοίκηση των δήμων  Εκλογή των δημοτικών συμβουλίων με απλή αναλογική  Ψηφοδέλτια χωρίς επικεφαλής ή πλήρη αριθμό υποψηφίων  Μετεκλογικές συνεργασίες σε προγραμματική βάση  Όριο στις συνεχόμενες θητείες  Αναδιάρθρωση των δημαρχιακών επιτροπών Θέση μας είναι ο δήμαρχος και οι αντιδήμαρχοι να εκλέγονται από το δημοτικό συμβούλιο (με δικλείδες που θα διασφαλίζουν ότι ο δήμος δε θα μένει ακέφαλος) και να λογοδοτούν σε αυτό.

Ο πολίτης να συμμετέχει  Ο πολίτης να ψηφίζει εκεί όπου πραγματικά ζει  Η διαδικτυακή διαβούλευση να γίνει βασικό στοιχείο της λειτουργίας των δήμων.  Υποχρεωτική συζήτηση στο δημοτικό ή διαμερισματικό συμβούλιο για αιτήματα ή προτάσεις 25 τουλάχιστον πολιτών.  Δυνατότητα ανάκλησης ολόκληρου του δημοτικού συμβουλίου (και προκήρυξης νέας εκλογής) με τοπικό δημοψήφισμα.

Τοπική Άμεση Δημοκρατία •ΣΥΝΟΙΚΙΑΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ •«ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ» •«ΤΟΠΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ» (AGENDA 21). •ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ •ΑΝΟΙΚΤΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.

Η συμμετοχή οδηγεί στην αναβάθμιση  Κατοχυρώνοντας μεγαλύτερο βαθμό διαφάνειας και δημόσιου ελέγχου, ανάλογο με το ποσοστό εκείνων που παρακολουθούν στενά τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.  Εκπαιδεύοντας μεγάλο αριθμό πολιτών στη λειτουργία και τις απαιτήσειςτης αυτοδιοίκησης, και αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να προέλθουν από αυτούς ικανοί και πολυεπίπεδα μορφωμένοι αιρετοί.

Δήμοι σε μεγέθη κοντά στον πολίτη... Ε.Ε. : κάτοικοι μέσος πληθυσμός ανά δήμο Γαλλία : Αυστρία : Ισπανία : Γερμανία : Ιταλία : Ελλάδα : κάτοικοι μέσος πληθυσμός ανά δήμο !!!!!!!  Επιδεινώθηκε η εξυπηρέτηση του πολίτη  Απογυμνώθηκαν τα τοπικά συμβούλια από αρμοδιότητες και δε λειτούργησαν ποτέ.  Δεν ενισχύθηκαν οι τοπικές οικονομίες με προσανατολισμό την αειφορία και την προστασία του περιβάλλοντος.

Όχι σε εκτεταμένες αναγκαστικές συγχωνεύσεις Θέλουμε το άριστο μέγεθος για τον πράσινο και έξυπνο δήμο •Έδρα που να εξυπηρετεί βασικές ανάγκες της κοινωνίας στην ευρύτερη περιοχή (περιβαλλοντική προστασία, εκπαίδευση, υγεία, οικονομία, πολιτισμό, κοινωνική δραστηριότητα κ.λπ.) •Συνεκτικότητα χάριν κοινής ιστορικής συνείδησης •Ικανότητα να εφαρμόσει πολιτικές •Διοικητικό μηχανισμό με ρόλο κυρίως υποστηρικτικό και εγγυητή της αποτελεσματικότητας. •Δυνατότητα συγκροτημένης διαβούλευσης για τις τοπικές προοπτικές, στα πρότυπα των τοπικών Συμφώνων Βιωσιμότητας (Agenda 21)

Ενίσχυση της «Δημοτικότητας»  Συντονισμός των μικρών δήμων με δική τους ελεύθερη πρωτοβουλία. •Δημιουργία “Συνομοσπονδίας-Συμπολιτείας” ως Σύνδεσμο Σκοπού  Αναζωογόνηση των Τοπικών Συμβουλίων  Διοικητικές αναδιατάξεις σε όρια δήμων με προβλήματα λόγω αναγκαστικών συνενώσεων

Χρήσιμη η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση ; ΝΑΙ Γιατί: •ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΟ ΒΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ  Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ  ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ.

Βασικές αντιρρήσεις στο Σχέδιο «Καλλικράτης»  Δημιουργία “μικρών πρωθυπουργών”  Αποσυγκέντρωση υπαρκτής διοικητικής παθογένιας αντί ουσιαστικήςαυτοδιοικητικής αποκέντρωση της κεντρικήςδιοίκησηςμέσω των 7 Γενικών Διοικήσεων  Συρρίκνωση έως εξαφάνιση της εκπροσώπησης ανεξάρτητων και μικρών πολιτικών δημοτικών σχημάτων (με τον ισχύοντα εκλογικό νόμο)

Οι απόψεις μας για την περιφέρεια Η Περιφέρεια :  Αποτελεί πρώτα απ' όλα φυσική ενότητα και η οριοθέτησή της οφείλει να σέβεται τα οικολογικά Δεδομένα  Μπορεί να γίνει εργαστήρι δημοκρατίας, προγρ/τικών διεργασιών και συμμετοχής των πολιτών επηρρεάζοντας και την κεντρική πολιτική ζωή.  Ξεπερνάει το ρόλο του “μέσου” στις απαιτήσεις των ευρωπαϊκώνχρηματοδοτήσεων  Αξίζει όλα τα θεσμικά εργαλεία δημοκρατίας που σήμερα λείπουν τόσο από τους δήμους όσο και από την κεντρική διακυβέρνηση.

Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση με αρμοδιότητες  Να ρυθμίζει μόνη της ορισμένα θέματα της οικονομίας της •Να έχει το δικαίωμα νομοθέτησης χωρίς να αντιβαίνει στην εθνική νομοθεσία •Να έχει περιορισμένη δικαιοδοσία σε διασυνοριακά ζητήματα «χαμηλής πολιτικής» •Να διατηρήσει την υπηρεσιακή ανεξαρτησία των υπαλλήλων της

Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση με οικονομική ανεξαρτησία  Τμήμα των δημόσιων εσόδων να παραμένει στην Περιφέρεια, όπου εισπράχθηκε, και ένα μέρος να αναδιανέμεται προς τις λιγότερο ευνοημένες Περιφέρειες  Να διεκδικεί απευθείας Προγράμματα και χρηματοδοτήσεις από την Ε.Ε.  Να συντονίζει τις δομές που παρέχουν στους δήμους συμβουλευτική και διοικητική υποστήριξη για ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις.  Να ελέγχεται από ιδιαίτερο Ελεγκτικό Σώμα της Αυτοδιοίκησης, το οποίο θα μπορούσε να είναι μια περιφερειακή επέκταση του Συνήγορου του Πολίτη

Για μια Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση δημοκρατική •Εκλογή των περιφερειακών συμβουλίων με απλή αναλογική •Ψηφοδέλτια με προαιρετικό επικεφαλής χωρίς πλήρη αριθμό υποψηφίων •Εκλογή του επικεφαλής της περιφέρειας από το περιφερειακό συμβούλιο •Αναγνώριση της λευκής ψήφου •Mετεξέλιξη των νομαρχιών σε «περιφερειακά διαμερίσματα» με αιρετό συμβούλιο με γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό ρόλο •Δημοψηφίσματα με υπογραφές πολιτών, για ακύρωση τω αποφάσεων του Περιφερειάρχη ή του Περιφερειακού Συμβουλίου, εξαιρουμένων θεμάτων για δικαιώματα •Θεσμοθέτηση νομοθετικών πρωτοβουλιών πολιτών, •Θεσμοί διαβούλευσης με έμφαση στα περιβαλλοντικά ζητήματα και τη διαχείριση των φυσικών πόρων

Συμμετέχουμε στους θεσμούς για να υπηρετούμε πολιτικές Γι αυτό ΟΙ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ για έναν πράσινο δήμο διεκδικούμε • Αποκέντρωση για ουσιαστική αυτοδιοίκηση • Οικονομική ανεξαρτησία • Δημοψηφίσματα και νομοθετικές πρωτοβουλίες πολιτών • Δημοκρατικό εκλογικό σύστημα • Ανεξάρτητους ελεγκτικούς μηχανισμούς • Ισχυρή περιβαλλοντική διακυβέρνηση α΄και β΄βαθμού