Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού 9o Μάθημα Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού

Διδασκαλία Σχεδιασμός Εκτέλεση Αξιολόγηση

Αξιολόγηση της διδασκαλίας Εύκολα Γρήγορα Αποτελεσματικά Έλεγχος επίτευξης σκοπών και στόχων

Αξιολόγηση της διδασκαλίας Αποτελεσματικότητα Επιδόσεις Επίτευξη βραχυπρόθεσμων στόχων Αγωγή + μάθηση Ποιότητα διδασκαλίας Επίτευξη μακροπρόθεσμων στόχων

Σκοποί αγωγής Νόρμες Αξίες Ιδεολογίες Στάσεις Πεποιθήσεις … … … Μακροπρόθεσμοι στόχοι Σκοποί αγωγής Νόρμες Αξίες Ιδεολογίες Στάσεις Πεποιθήσεις … … …

Αξιολόγηση της μάθησης (1/2) Αρχές συμπεριφοράς για το δάσκαλο Έλεγχος επίτευξης στόχων και όχι επιδόσεων Σχετικοποίηση της αξίας των σχολικών επιδόσεων Αναστοχασμός Διερεύνηση της λειτουργίας των επιδόσεων Μείωση του άγχους των μαθητών Προσεκτική προετοιμασία των μετρήσεων Σαφής διατύπωση ερωτήσεων, ασκήσεων, προβλημάτων

Αξιολόγηση της μάθησης (2/2) Αρχές συμπεριφοράς για το δάσκαλο Τήρηση των συμφωνηθέντων Χρήση παιδαγωγικών κριτηρίων Συνειδητοποίηση και παραδοχή λαθών Αναγνώριση ορίων στα σταθμισμένα κριτήρια Χρήση ανατροφοδότησης Χρήση περιγραφικής αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση μαθητή και εκπαιδευτικού

Είδη παραδοσιακής αξιολόγησης Είδη παραδοσιακής αξιολόγησης διαγνωστική Παράδειγμα διαμορφωτική τελική / ολική

Είδη τεστ: Τεστ με βάση νόρμες: σύγκριση γνώσεων και δεξιοτήτων με το μέσο όρο Τεστ με βάση κριτήρια: σύγκριση με προσδιορισμένους στόχους και απαιτήσεις κατά επίπεδα

Σύγχρονα είδη αξιολόγησης ολιστική: με βάση ποικιλία στοιχείων (επιδόσεις, συνεργασία, συμμετοχή κ.λπ.) σφαιρική πληροφόρηση για πορεία και ποιότητα μάθησης εναλλακτική: μη τυπικές μορφές διδ/λίας, π.χ. δραματοποίηση, εργασία πεδίου, κατασκευές, αυτοαξιολόγηση αυθεντική: εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων σε καταστάσεις που μοιάζουν με αυτές του πραγματικού κόσμου

Μεταγνωστική αξιολόγηση Μεταγνωστική αξιολόγηση Προβλήματα και δυσκολίες κατά τη διαδικασία της μάθησης Αυτοαξιολόγηση μαθησιακής πορείας Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού

Λειτουργίες αξιολόγησης της διδασκαλίας Λειτουργίες αξιολόγησης της διδασκαλίας Επιλεκτική λειτουργία Προγνωστική λειτουργία Επανατροφοδοτική λειτουργία Λειτουργία υπηρεσιακής αξιολόγησης Λειτουργία ελέγχου (αποδοτικότητα) Νομιμοποιητική λειτουργία (αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου) Ερευνητική λειτουργία Λειτουργία σταθεροποίησης του συστήματος

Σχέση εκπαιδευτικής θεωρίας - πράξης Απόψεις των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία Άτυπες θεωρίες των εκπαιδευτικών Η εννοιολογική αλλαγή προκύπτει μέσα από τον αναστοχασμό (σ. 290-1) Πρακτική σοφία: Διάλογος για σκοπούς της εκπαίδευσης, φαινομενολογική διερεύνηση δομών της σχολικής ζωής δυνατότητες σωστών ενεργειών σε συγκεκριμένες περιστάσεις (σσ. 292-3) Αναστοχασμός: reflection on/in action (σσ. 297-8) Αναστοχασμός (Dewey,1933 Schön, 1983,1987) «Πρακτική σοφία»

Επιτυχές εκπαιδευτικό έργο Συνδυάζει: Την προσωπική θεώρηση και ερμηνεία του εκπαιδευτικού Το γνωστικό εξοπλισμό του εκπαιδευτικού

Επαρκής/ικανός εκπαιδευτικός (competent educator) προσωπικές ποιότητες (personal qualities) ειδημοσύνη (subject expertise) παιδαγωγικές ικανότητες (paedagogical skills)

Γνωστική βάση της διδασκαλίας Ερμηνεία καταστάσεων Εντοπισμός πηγών πληροφόρησης Σχεδιασμός στρατηγικών Εφαρμογή στις τάξεις Κανόνες και θεωρητικές αρχές της αποτελεσματικής διδασκαλίας Γνωστική βάση της διδασκαλίας: θέματα προγράμματος και διδακτικής μεθοδολογίας Έρευνα διαδικασίας- προϊόντος «Περιπτώσεις» ερμηνευτικής προσέγγισης 28

Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού Η προσπάθεια για την κατανόηση της θεωρίας και πράξης της διδασκαλίας

Χαρακτηριστικά του στοχαζόμενου εκπαιδευτικού Διερεύνηση προβλημάτων που σχετίζονται με τη διδασκαλία (>εκπαιδευτικός – ερευνητής) Ανάληψη ενεργού δράσης Λήψη αποφάσεων Αλλαγή πρακτικής

Βασικές μορφές αναστοχασμού Αναστοχασμός πάνω στη δράση ‘reflection-on-action’ κατά τη δράση ‘reflection-in-action’ (Schön, 1983, 1987)

Ο στοχαζόμενος εκπαιδευτικός Είναι σε θέση: να δει την αντιστοιχία ανάμεσα στην καθημερινή δράση και την επιστημονική θεωρία να αξιοποιήσει τη θεωρία με σκοπό την ανάλυση, την αξιολόγηση και την αλλαγή της πρακτικής του

Οι στιγμές της έρευνας δράσης Αναδόμηση Δόμηση Συνθήκες Διάλογος ανάμεσα στους συμμετέχοντες 4. Στοχασμός 1. Σχέδιο Πρακτική στο κοινωνικό πλαίσιο 3. Παρατήρηση 2. Δράση