ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
Διδάσκοντας Τεχνολογία για το αύριο: Ποιες έννοιες σε ποιο πλαίσιο; Marc J. de Vries Delft University of Technology The Netherlands.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Δημιουργώντας ίσες ευκαιρίες:Η κοινωνική αξιοπιστία της ιατρικής εκπαίδευσης. Trevor Gibbs & Michelle Mclean Μετάφραση και περίληψη: Κεραμιδάς ’Ιωάννης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΔΙΑ ΒΊΟΥ ΜΆΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Κλινική εκπαίδευση 1/2 Σκοπός: εφαρμογή της θεωρητικής γνώσης σε πραγματικά περιστατικά και συνθήκες. “US Navy N-8191S-001 Central Kitsap High.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ιατρίδη Φωτεινή Γκουδίνα Αντιγόνη Ζυγογιώργος Δημήτρης

ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1η ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:ΠΑΡΕΛΘΟΝ,ΠΑΡΟΝ, ΜΕΛΛΟΝ:ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΡΘΡΩΝ ΑΠΌ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο αιώνα δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στον τομέα της ιατρικής εκπαίδευσης. Το ίδρυμα Carnegie για την προώθηση της διδασκαλίας διεξήγαγε δύο έρευνες με σκοπό να διερευνήσει το επίπεδο της ιατρικής εκπαίδευσης στις ιατρικές σχολές. Η 1η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα 1909-1910 από τον Abraham Flexner (εξουσιοδοτημένος από το ίδρυμα Carnegie), ο οποίος επισκέφθηκε όλες τις ιατρικές σχολές στη Βόρεια Αμερική και τον Καναδά, μετά από απόφαση του Συμβουλίου Ιατρικής Εκπαίδευσης του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου. Την 2η έρευνα τη διεξήγαγε ,επίσης, ο Flexner σε ιατρικές σχολές της Ευρώπης, με εντολή του προέδρου του Ιδρύματος Carnegie.

Αποτέλεσμα και των δύο ερευνών ήταν η φτωχή ποιότητα εκπαίδευσης σε έναν μεγάλο αριθμό ιατρικών σχολών και, συγκεκριμένα, πως δεν υπήρχε στενή σύνδεση μεταξύ της προκλινικής επιστήμης και των ιατρικών κλινικών, η οποία ο Flexner πίστευε πως ήταν απαραίτητη στη σύγχρονη ιατρική εκπαίδευση. Το έτος 2010, το Ίδρυμα Carnegie δημοσίευσε μία αναφορά, η οποία βασιζόμενη στα πορίσματα των δύο ερευνών και σε σύγχρονες εκπαιδευτικές καινοτομίες, αναφέρει τέσσερις προτάσεις για μεταρρύθμιση της ιατρικής εκπαίδευσης:

Οι μεταρρυθμίσεις που προτάθηκαν είναι οι εξής: Τυποποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων με εξατομίκευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ενσωμάτωση της επίσημης γνώσης στην κλινική εμπειρία. Ενσωμάτωση της έρευνας και της βελτίωσης στην ιατρική εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα. Εστίαση στην καλλιέργεια της συγκρότησης και την προοδευτική διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας.

Τυποποίηση και εξατομίκευση Η ιατρική εκπαίδευση θα έπρεπε να τυποποιηθεί με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα και τις γενικές ικανότητες και όχι το μήκος και τη δομή των ιατρικών σπουδών. Μια πρόταση είναι η ανάπτυξη πλαισίων ικανοτήτων, στα οποία οι ικανότητες ορίζονται ως ευρείς τομείς της απόδοσης που αναμένεται από έναν γιατρό, όπως η ιατρική γνώση, η φροντίδα των ασθενών καθώς και οι διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Με τον τρόπο αυτό μπορούν να δημιουργηθούν ορόσημα της απόδοσης για κάθε επίπεδο της εκπαίδευσης.

Μέσω αυτών των οροσήμων και των επαγγελματικών δραστηριοτήτων που ανατίθενται στους εκπαιδευόμενους θα μπορεί να καθορισθεί αν οι τελευταίοι έχουν συμπληρώσει όλες τις ικανότητες που χρειάζονται για να επιτελέσουν τις δραστηριότητες που θα τους ανατεθούν. Ο εξατομικισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα περιλαμβάνει έναν πυρήνα ουσιαστικής εκπαίδευσης που θα έχει σκοπό την επίτευξη θεμελιωδών ικανοτήτων και μια ποικιλία επιλογών για να ψάξουν σε βάθος οι φοιτητές σε θέματα που τους ενδιαφέρουν και να αποκτήσουν συμπληρωματικές ικανότητες.

Ολοκλήρωση Η ολοκλήρωση αναφέρεται στη σύνδεση της επίσημα δομημένης γνώσης των βασικών, κλινικών και κοινωνικών επιστημών με την κλινική εμπειρία με έναν πιο ισορροπημένο τρόπο από τον σημερινό. Οι φοιτητές και ειδικευόμενοι, όπως και οι γιατροί, θα πρέπει να συνδέουν την αναγνώριση προτύπων που βασίζονται στις υποθέσεις που έχουν παρακολουθήσει μαζί με αναλυτικό συλλογισμό βασισμένο στην επίσημη γνώση. Η μάθηση είναι δυνατότερη όταν ένα περιστατικό συνδέεται με μια θεμελιώδη ιδέα και μαθαίνεται στο πλαίσιο της μετέπειτα χρήσης στη φροντίδα των ασθενών.

Συνήθειες της έρευνας Για να επιτευχθεί η τελειότητα οι επίδοξοι φοιτητές θα πρέπει να προάγουν την έρευνα, την ανακάλυψη και την καινοτομία. Η μηχανή που οδηγεί τη μάθηση είναι η περιέργεια. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα πρέπει να εξάπτουν την περιέργεια παρά να παραθέτουν ξερές γνώσεις. Για να διεξαχθεί καλύτερα η έρευνα θα πρέπει να διεξάγεται σε μικρές ομάδες και να εξασκείται σε καθημερινή βάση. Οι μαθητευόμενοι θα πρέπει να εισάγουν την έρευνα στη διδασκαλία τους. Για παράδειγμα, μπορούν να ασχοληθούν με τη δημόσια υγεία, την παγκόσμια υγεία, την κυτταρική έρευνα, να μεταφράζουν ξένα άρθρα κ.α.

Διαμόρφωση ταυτότητας επαγγελματία Θεωρείται πολύ σημαντικό οι αξίες, η διάθεση και οι φιλοδοξίες να γίνουν συνήθεια για έναν εκκολαπτόμενο επαγγελματία γιατρό. Η κοινότητα πρακτικής θα πρέπει να εμφυσήσει αρχές και αξίες στους φοιτητές. Είναι σημαντικό να τίθεται στο επίκεντρο η επαγγελματική συμπεριφορά και η στάση των διδασκόντων να είναι υποδειγματική. Επίσης, θα πρέπει να διεξάγονται μαθήματα ηθικής και επαγγελματισμού. Είναι επιτακτικό να υπάρχει ένα κλίμα σεβασμού και να μάθουν οι φοιτητές να δείχνουν ενδιαφέρον και συμπόνια για τους εκάστοτε ασθενείς.

Στόχος του άρθρου Ο αρθογράφος θέλει να μας ενημερώσει για τις αρχές που θα πρέπει να διέπουν την ιατρική εκπαίδευση προτείνοντας τις 4 βασικές μεταρρυθμίσεις για τις ιατρικές σχολές που αναλύθηκαν προηγουμένως. Προσπαθεί να αφυπνίσει την ιατρική κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών, με σκοπό την αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών και κατά συνέπεια την παραγωγή πτυχιούχων με υψηλότερη κατάρτιση.

Βιβλιογραφία Άρθρο: Educating physicians for the future: Carnegie’ s calls for reform Συγγραφέας: David Ibry University of California- San Francisco School of Medicine, USA