Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας Δ.Ε. 23: Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΟΥ ΙΑΕΙΡΟΥ: Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΧΑΡΙΖΕΙ ΞΑΝΑ ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (Μια προΣΕγγιση με βΑση τα ΝΕα διδακτιΚΑ μονΤΕλα) Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
ΣΤΟΧΟΙ Οι μαθητές καλούνται να: ♣ κατανοήσουν ότι ο κόσμος της Βασιλείας του Θεού είναι ο κόσμος της ζωής. ♣ συνειδητοποιήσουν ότι η Βίβλος είναι και ιστορία με διαχρονική επιρροή και σύνδεση με σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα. ♣ προσεγγίσουν τους ανθρώπινους χαρακτήρες που αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα (θάνατος) με την εφαρμογή του εκπαιδευτικού δράματος. ♣ κατανοήσουν ότι η εμπιστοσύνη του ανθρώπου στον Θεό του δίνει τη δύναμη (πνευματική , συναισθηματική και ψυχολογική), ώστε να αντιμετωπίσει κάθε δυσκολία της ζωής, ακόμη και τον θάνατο.
ΜΕΣΑ – ΕΡΓΑΛΕΙΑ - ΜΕΘΟΔΟΙ ♣ Βιωματικότητα ♣ Εκπαιδευτικό δράμα ♣ Τεχνική Artful Thinking ♣ Τεχνολογία (φωτογραφία, μουσική, video) ♣ Συνεργατική διδασκαλία ♣ Ανοιχτή διδασκαλία
ΑνΑγνωση ευαγγελικΟΥ κειΜΕνου (Μρκ 5, 21 - 24 κ 35 - 43) Ο δάσκαλος σε ρόλο αφηγητή (ΔσΡ) επισημαίνει ότι η ανάσταση του γιου της χήρας στην Ναΐν και η ανάσταση του Λαζάρου φανερώνουν πράξεις θείας δύναμης, εμπειρίας και πίστης. ΑνΑγνωση ευαγγελικΟΥ κειΜΕνου (Μρκ 5, 21 - 24 κ 35 - 43)
Α΄ ΟΜΑΔΑ: Ο ΑΡΧΙΣΥΝΑΓΩΓΟΣ ΙΑΕΙΡΟΣ: ΤεχνιKH χΤΙζω τον ΡΟλο (σΤΑση ΣΩματοσ, ρΟΥχα, αντικΕΙμενα, σκηΝΗ αΠΟ την καθημεριΝΗ ζΩΗ) Βλέπε ερμηνευτικά δ.ε. 2 (σελ. 16) και δ.ε. 23 (σελ. 97)
Β΄ ΟΜΑΔΑ: Ο ΑΡΧΙΣΥΝΑΓΩΓΟΣ ΙΑΕΙΡΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ: ΤεχνιKH alter ego: να καταΦΥγω στον ΙησΟΥ ή Οχι; (ΕναλλακτιΚΑ: TEXNIKH τησ ανακριτιΚΗσ καΡΕκλασ) Ο δάσκαλος σε ρόλο αφηγητή επισημαίνει : Ο Ιάειρος ανήκε πιθανόν στην παράταξη των Φαρισαίων (δ.ε 2, σελ.16) Η θρησκευτική ηγεσία των Ιεροσολύμων κατηγορούσε τον Ιησού ότι έκανε θαύματα με τη δύναμη του σατανά (Μρκ 3, 22)
Γ΄ ΟΜΑΔΑ: Ο ΑΡΧΙΣΥΝΑΓΩΓΟΣ ΙΑΕΙΡΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΓΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΤεχνιKH ΡΟλοσ στον τΟΙχο Σχεδιάζεται ένα περίγραμμα μιας ανθρώπινης μορφής (Ιάειρος). Οι συμμετέχοντες καλούνται να γράψουν σκέψεις και συναισθήματα του Ιαείρου εντός του περιγράμματος και εκτός του περιγράμματος σκέψεις και συναισθήματα προσώπων του δράματος (μητέρα, γείτονες, θρησκευτικοί ηγέτες, παιδικοί φίλοι)
Δ΄ ΟΜΑΔΑ: Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ: Τεχνικη κυκλικΟΥ δΡΑματοσ - Ο ΔσΡ Χριστου περΝΑει αΠΟ Ολεσ τισ οΜΑδεσ (ΙΑειροσ, παρΟντεσ γΕΙτονεσ, φανατικΟΙ θρησκευτικΟΙ ηΓΕτεσ). Σtoχοσ :να εκμαιευσουμε τισ αντιδρΑσεισ αΠΕναντι στον Χρισto. Ο ΔσΡ επισημαίνει τα λόγια του Ιησού: ♣ «Μη φοβάσαι, μόνον πίστευε» (Μκ 5,36) ♣ «Το παιδί δεν πέθανε, αλλά κοιμάται» (Μκ 5, 39) ♣ «Κορίτσι, σήκω επάνω!» (Μκ 5, 41)
Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ Η «ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΜΕΝΗ» ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ (π.χ θανατολοΓΙα) Ε΄ ΟΜΑΔΑ: Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ: ΤεχνιKH συνΕΙδησηΣ του διαδρΟμου
ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΩΗ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ; ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΙΝ;
ΤΕΧΝΙΚΗ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ/ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ: ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΝΕΙΡΟΥ Εκφράζοντας το σήμερα: Όταν έχασα ένα αγαπημένο μου πρόσωπο... ΤΕΧΝΙΚΗ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ/ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ: ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΝΕΙΡΟΥ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!!