Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας""— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Γεώργιος Στριλιγκάς Σχολ. Σύμβουλος Θεολόγων Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας" Ένωση Ελλήνων Φυσικών / Παράρτημα Ανατολικής Κρήτης Ημερίδα “Διαδραστικοί πίνακες στην εκπαίδευση” Σάββατο 18 Δεκεμβρίου, ΠΕΚ Ηρακλείου Κρήτης

2 Δειγματική διδακτική προσέγγιση
Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα: Δ.Ε. 17, Β΄ Γυμνασίου (Ο Ιησούς υπερασπίστηκε και εξύψωσε τις γυναίκες και τα παιδιά στην καινούργια ανθρωπότητα). Χώρος εργασίας: Σχολική αίθουσα ή Εργαστήρι Πληροφορικής με διαδραστικό πίνακα. Διάρκεια: Μία διδακτική ώρα. Διδακτικά και τεχνικά μέσα: α) Εκπαιδευτικό Λογισμικό «Όψεις της Θρησκείας», έκδ. ΕΑΙΤΥ/ΥΠΕΠΘ/ΚΙΡΚΗ, β) διαδραστικός πίνακας, γ) Η/Υ Εργαστηρίου, δ) φύλλο εργασίας. Μορφή διδασκαλίας: Ερμηνεία κειμένου με ομαδοσυνεργατικές-ερευνητικές δραστηριότητες. Διδακτικοί στόχοι: Οι μαθητές να πληροφορηθούν από τα κείμενα πώς ο Ιησούς πρωτοποριακά υπερασπίστηκε και εξύψωσε γυναίκες και παιδιά. Να ερευνήσουν τη θέση της γυναίκας και των παιδιών στην εποχή του Χριστού. Να συγκρίνουν τη θέση της γυναίκας και των παιδιών στις μεγάλες θρησκευτικές παραδόσεις του κόσμου. Να καταγράψουν σύγχρονα προβλήματα και να κάνουν προτάσεις για την επίλυσή τους. Πορεία διδασκαλίας - Κύριες διδακτικές ενέργειες: Οργάνωση ομάδων, ψυχολογική και γνωσιολογική προετοιμασία. Στοχοθεσία. Επαφή με τα δεδομένα των κειμένων. Κατανομή εργασιών, ερευνητικές εργασίες στο λογισμικό. Παρουσίαση συμπερασμάτων στην ολομέλεια. Εφαρμογή συμπερασμάτων σε ανάλογες περιπτώσεις. Μαθησιακή και μεταγνωστική αξιολόγηση, ανατροφοδότηση, ανακεφαλαίωση.

3 Ο Χριστός υπερασπίζεται τις γυναίκες (Ιωάννης 8, 3-11)
Τότε οι δάσκαλοι του Νόμου και οι Φαρισαίοι έφεραν μια γυναίκα που την είχαν συλλάβει για προσβολή της συζυγικής τιμής (μοιχεία)· την έβαλαν στη μέση και του είπαν: "Διδάσκαλε, αυτή τη γυναίκα την έπιασαν επ’ αυτοφώρω να διαπράττει μοιχεία. Ο Μωυσής στο Νόμο μάς έχει δώσει εντολή να λιθοβολούμε τέτοιου είδους γυναίκες· εσύ τι γνώμη έχεις;" Αυτό το έλεγαν για να του στήσουν παγίδα, ώστε να βρουν κάποια κατηγορία εναντίον του. Ο Ιησούς τότε έσκυψε κάτω και με το δάχτυλο έγραφε στο χώμα. Καθώς όμως επέμεναν να τον ρωτούν, σηκώθηκε πάνω και τους είπε: "Όποιος ανάμεσά σας είναι αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος πέτρα πάνω της". Κι έσκυψε πάλι κάτω κι έγραφε στο χώμα. Αυτοί όμως, όταν άκουσαν την απάντηση, άρχισαν - με πρώτους τους γεροντότερους - να φεύγουν ένας ένας, μέχρι και τον τελευταίο, και έμεινε μόνος ο Ιησούς και η γυναίκα στη μέση. Τότε σηκώθηκε όρθιος ο Ιησούς και τη ρώτησε: "Γυναίκα, πού είναι οι κατήγοροί σου; Κανένας δεν σε καταδίκασε;" Εκείνη απάντησε: "Κανένας, Κύριε". "Ούτε εγώ σε καταδικάζω", είπε ο Ιησούς, "πήγαινε, κι από δω και πέρα μην αμαρτάνεις πια".

4 Ο Χριστός εξυψώνει τα παιδιά (Μάρκος 10, 13-16)
Ο Χριστός εξυψώνει τα παιδιά (Μάρκος 10, 13-16) Έφεραν στον Ιησού παιδιά, για να τα ευλογήσει, οι μαθητές όμως μάλωσαν αυτούς που τα έφεραν. Όταν το είδε ο Ιησούς αγανάκτησε και τους είπε: "Αφήστε τα παιδιά να έρχονται σ’ εμένα. Μην τα εμποδίζετε. Γιατί η Βασιλεία του Θεού ανήκει σε ανθρώπους που είναι σαν κι αυτά. Σας διαβεβαιώνω πως όποιος δεν δεχτεί τη Βασιλεία του Θεού σαν παιδί δεν θα μπει σε αυτήν". Τότε πήρε τα παιδιά στην αγκαλιά του και τα ευλογούσε βάζοντας τα χέρια του πάνω τους.

5 Ενδεικτικό φύλλο εργασίας
Στα κείμενα εντοπίζουμε λέξεις-φράσεις που αναφέρονται α) στους πρωταγωνιστές, β) τις θεολογικές παραδόσεις και γ) τις κοινωνικές προκαταλήψεις της εποχής του Χριστού Με τη βοήθεια του λογισμικού «Όψεις της Θρησκείας» μελετούμε περισσότερο: Φράσεις από τα κείμενα Ερευνούμε στα λήμματα Συμπερά σματα Α «Δάσκαλοι του Νόμου», «Φαρισαίοι», «Διδάσκαλε», «να τα ευλογήσει» Όψεις της Θρησκείας / Ιουδαϊσμός / Γενικά / Εισαγωγή Β «Μωυσής», «Νόμος», «μοιχεία», «λιθοβολούμε», «κατήγοροι», «καταδίκασε» Όψεις της Θρησκείας / Ιουδαϊσμός / Ιερά κείμενα / Τορά Σύγχρονα θέματα / Ιουδαϊσμός / Έγκλημα και τιμωρία Γ «Αναμάρτητος», «αμαρτάνεις», «Βασιλεία του Θεού» «Ιησούς» Όψεις της Θρησκείας / Χριστιανισμός / Πίστη / Αμαρτία Δ «Γυναίκα», «παιδιά», «γεροντότερους», «μαθητές» Όψεις της Θρησκείας / Ιουδαϊσμός / Κοινότητα Επίσκεψη / Ιουδαϊσμός Ε «Γυναίκα», «παιδιά» Σύγχρονα θέματα / προκατάληψη / φύλο Σύγχρονα θέματα / τρόπος ζωής/ γάμος…διαζύγιο (Αρχαία Ελλάδα, Ιουδαϊσμός, Χριστιανισμός, Ισλάμ κτλ.) Εναλλακτικά: Σύγχρονα θέματα / Προσωπικές απόψεις  Σχεδιασμός έρευνας: Μοιραζόμαστε ρόλους, μελετούμε, συζητούμε, καταγράφουμε, παρουσιάζουμε  Στα συμπεράσματα καταγράφουμε έννοιες, απόψεις, συναισθήματα

6 Σκεφτόμαστε περισσότερο…
Όψεις της Θρησκείας Σκεφτόμαστε περισσότερο…

7 Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας""

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google