Δρ. Ιωάννης Παπαδημόπουλος Καθηγητής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ενσωμάτωσης Τρίτων Χωρών Δήμητρα Καμπέλη Ηράκλειο, Σεπτέμβριος 2012.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ ΠΡΑΞΕΩΝ
Αθήνα, Ιούνιος 2014 Nέο Πρόγραμμα 2 Το «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» σήμερα  Από τον Οκτώβριο του 2010 δημοσιεύονται στο όλες οι πράξεις.
Διαδικασία Διεξαγωγής Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών. Παραδοσιακή διαδικασία διοργανωτή Στάδιο 1 Απόφαση Αγοράς μέσω διαγωνισμού Στάδιο 6 Στάδιο 6 Αξιολόγηση.
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ:  Υπηρεσίες Κινητής Διακυβέρνησης  Αξιολόγηση Ποιότητας Υπηρεσιών μέσω Κινητών Συσκευών Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής.
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗ αριθ. 768/2008/ΕΚ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ. / Ι.Κ.Υ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας Οικονομική.
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ Ε.Ε.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Νικόλαος Καρανάσιος Προσλήψεις.
Πιστοποίηση Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ομιλητής : Αθανάσιος Πάπιστας.
Μονάδες Αφαλάτωσης.
“ ΕΝΙΣΧΥΣΗ Μ.Μ.Ε. ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου, Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + ΚΑ1-Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
BHMA 1o Ο ΧΩΡΟΣ ΕΓΚΑTΑΣTΑΣΗΣ της επιχείρησης είναι απαραίτητο να είναι γνωστός και εξασφαλισμένος πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια BHMA 2o ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ.
1 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΕΥΔ ΕΠΑΕ)
1 Ανώνυμη Εταιρεία Ι ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΤΣΙΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Έλενα Μαραγκού, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Μαρία Αλικάκου, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός.
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
Διαδικτυακή πώληση φαρμάκων Η γαλλική νομοθεσία Διάσκεψη των Προέδρων των Μελών της PGEU – 5 Σεπτεμβρίου 2014 Isabelle ADENOT Πρόεδρος του Γαλλικού Φαρμακευτικού.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ KA1 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ Ιωάννα Αναγνωστοπούλου Υπεύθυνη Σχεδίων ΚΑ1/ΕΕΚ.
Ελεγκτικό Συνέδριο ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ Ελένη Λυκεσά Σύμβουλος ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και.
Μεθοδολογία και Κριτήρια Επιλογής Πράξεων Ενημερωτική ημερίδα δυνητικών δικαιούχων Χανιά 26 Ιανουαρίου 2016.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Ενότητα 13: Αυθεντικότητα Τιμολογίου Άρθρο 15 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι
Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Διαδικασία & Κριτήρια Αξιολόγησης Επιλογή & Έγκριση Προτεινόμενων.
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Ειδικές κατηγορίες διοικητικών πράξεων
ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ IV Ν.4412/16
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
Erasmus EMaTTech.
Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2009
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
Ν.2861/2010.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
7 Νοεμβρίου 2016.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.
Προϊστάμενος. μον. Α2 ΕΥΔ ΕΠ ΠΔΜ
‘Πρακτική Άσκηση’ ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ & ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Φορολογικη Ι τιμολόγιο πώλησης
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Σύντομος οδηγός υποψηφίου περιφερειάρχη /περιφερειακού συμβούλου
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Ιωάννης Παπαδημόπουλος Καθηγητής ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Γενικοί Κανόνες συμπλήρωσης - κατάρτισης Οι προκηρύξεις διαγωνισμών δημοσίων συμβάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας 2004/18/ΕΚ, αποστέλλονται υποχρεωτικά για δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (στο εξής Ε.Ε.Ε.Ε). Η δημοσίευση των προκηρύξεων στην Ε.Ε.Ε.Ε πρέπει να ακολουθεί σε κάθε περίπτωση τα ειδικά υποδείγματα (τυποποιημένα έντυπα) που διατίθενται κάθε φορά στην  επίσημη ιστοσελίδα της Ε.Ε (simap.eu.int). Τα τυποποιημένα έντυπα είναι τα εξής:  Προκαταρκτική Προκήρυξη Προκήρυξη για Προφίλ Αγοραστή Προκήρυξη Σύμβασης (Διαγωνισμού) Γνωστοποίηση Συναφθείσας Σύμβασης Προκήρυξη Διαγωνισμού Μελετών Αποτέλεσμα Διαγωνισμού Μελετών

Δημοσίευση στην ημεδαπή Η δημοσίευση προκηρύξεων στον εγχώριο τύπο διενεργείται το συντομότερο δυνατό και κατά προτίμηση την επόμενη από την γνωστοποίηση στην  Ε.Ε.Ε.Ε. στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ) καθώς και σε πολιτικές και οικονομικές εφημερίδες. Το κείμενο της περίληψης που αποστέλλεται προς δημοσίευση στον εγχώριο τύπο, θα πρέπει να μην περιέχει στοιχεία περισσότερα, λιγότερα ή διαφορετικά, από εκείνα που δημοσιεύονται στην Ε.Ε.Ε.Ε. 

Συμπλήρωση των προκηρύξεων Όλα τα σημεία του τυποποιημένου εντύπου πρέπει να συμπληρώνονται με τις πληροφορίες που το κάθε ειδικότερο σημείο απαιτεί. Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 36 της οδηγίας 2004/18/ΕΚ, οι προκηρύξεις διαγωνισμού δημοσιεύονται αναλυτικά στην Ε.Ε.Ε.Ε. σε μια επίσημη γλώσσα της Κοινότητας, την οποία επιλέγει η αναθέτουσα αρχή. Oι Ελληνικές Αναθέτουσες Αρχές δημοσιεύουν τις προκηρύξεις τους στην Ελληνική ή σε μια άλλη κοινοτική γλώσσα, εφόσον επικαλεστούν συγκεκριμένους σοβαρούς λόγους. Μια περίληψη των σημαντικότερων στοιχείων κάθε προκήρυξης δημοσιεύεται και στις λοιπές επίσημες γλώσσες της Ε.Ε.,με την μέριμνα της κοινότητας.  Για τον υπολογισμό των προθεσμιών που ορίζονται στο κείμενο της οδηγίας 2004/18/ΕΚ περί δημοσίων συμβάσεων ισχύει το άρθρο 38 και ο κανονισμός 1182/71/ΕΟΚ του Συμβουλίου (L124 της 8-6-1971 σ.131) σύμφωνα με τα οποία ισχύουν οι ακόλουθοι κανόνες για τον υπολογισμό των προθεσμιών:

Υπολογισμός προθεσμιών Α) Όλες οι προθεσμίες ξεκινούν από την ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης στην Ε.Ε.Ε.Ε. Β) Ο αριθμός των ημερών που αναφέρονται στις προθεσμίες θα πρέπει να είναι πλήρης μεταξύ της αποστολής και διενέργειας του διαγωνισμού (π.χ. στην προθεσμία των 52 ημερών πρώτη ημέρα είναι η επομένη της αποστολής και τελευταία η προηγούμενη του διαγωνισμού). Γ) Αν η τελευταία ημέρα είναι αργία, Σάββατο ή Κυριακή η προθεσμία λήγει με την παρέλευση της τελευταίας ώρας της επόμενης εργάσιμης ημέρας. Δ) Κάθε προθεσμία περιλαμβάνει τουλάχιστον δυο εργάσιμες ημέρες. Σύμφωνα με το άρθρο 36, παρ. 5 της οδηγίας 2004/18/ΕΚ, τα κείμενα των προκηρύξεων δεν πρέπει να δημοσιεύονται σε εθνικό επίπεδο πριν από την ημερομηνία της αποστολής τους στην Επιτροπή για δημοσίευση στην Ε.Ε.Ε.Ε.

Κοινό λεξιλόγιο για τις δημόσιες συμβάσεις (CPV) Το κοινό λεξιλόγιο για τις δημόσιες συμβάσεις περιλαμβάνεται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ.2195/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Νοεμβρίου 200 Ο παραπάνω κανονισμός τροποποιήθηκε από τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ.2151/2003 της Επιτροπής L 329 της 17.12.2003 όπου εκεί τα αγαθά, οι υπηρεσίες και τα έργα καταχωρούνται με πολύ μεγάλη ανάλυση (βλ. ηλεκτρονική διεύθυνση http://simap.eu.int). Το παράρτημα ΙΙΙ του κανονισμού αυτού συνιστά πίνακα αντιστοιχίας μεταξύ του αναλυτικού λεξιλογίου CPV και των 27 κατηγοριών των παραρτημάτων ΙΙΑ και ΙΙΒ που καταγράφονται στο παράρτημα ΙΙ της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, της Διεθνούς Ταξινόμησης Προϊόντων των Ηνωμένων Εθνών CPC.

Προθεσμίες παραλαβής προσφορών και αιτήσεων συμμετοχής Σύμφωνα με το άρθρο 38 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, οι προθεσμίες παραλαβής των προσφορών είναι οι ακόλουθες: Στις ανοικτές διαδικασίες, η ελάχιστη προθεσμία παραλαβής των προσφορών ανέρχεται σε 52 ημέρες από την ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης διαγωνισμού στην Υπηρεσία Επίσημων Εκδόσεων της Ε.Ε.  Στην περίπτωση που η Αναθέτουσα αρχή έχει δημοσιεύσει προκαταρκτική προκήρυξη, η ελάχιστη προθεσμία, μπορεί να περιορίζεται σε 36 ημέρες αλλά δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερη των 22 ημερών. Η προθεσμία των 22 ημερών αναφέρεται μόνο για την περίπτωση που η προκήρυξη προκαταρκτικής ενημέρωσης περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία και πληροφορίες που απαιτούνται στην προκήρυξη σύμβασης(διαγωνισμού) και έχει αποσταλεί προς δημοσίευση μεταξύ ενός ελάχιστου διαστήματος 52 ημερών έως ενός μέγιστου διαστήματος 12 μηνών πριν από τη ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης διαγωνισμού.    

(συνέχεια) Όταν η προκήρυξη καταρτίζεται και αποστέλλεται με ηλεκτρονικά μέσα στην Ε.Ε.Ε.Ε., όλες οι ανωτέρω προθεσμίες παραλαβής των προσφορών μπορούν να συντμηθούν κατά επτά ημέρες. Σε επιπλέον πέντε ημέρες από τις επτά  μπορεί να συντμηθεί η αρχική προθεσμία των 52 ημερών παραλαβής των προσφορών, όταν η αναθέτουσα αρχή παρέχει, με ηλεκτρονικό μέσο και από την ημερομηνία δημοσίευσης της προκήρυξης, ελεύθερη πρόσβαση  στη συγγραφή υποχρεώσεων και σε όλα τα συμπληρωματικά έγγραφα, προσδιορίζοντας στο κείμενο της προκήρυξης τη διεύθυνση Διαδικτύου στην οποία διατίθεται η εν λόγω τεκμηρίωση.

(συνέχεια) Στις κλειστές διαδικασίες, στις διαδικασίες με διαπραγμάτευση με δημοσίευση της προκήρυξης και στον ανταγωνιστικό διάλογο η ελάχιστη προθεσμία παραλαβής των αιτήσεων συμμετοχής είναι 37 ημέρες από την ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης Αν προκήρυξη καταρτίζεται και αποστέλλεται με ηλεκτρονικά μέσα στην Ε.Ε.Ε.Ε. είναι δυνατή τη σύντμηση η της ελάχιστης προθεσμία κατά 7 ημέρες.    Στις κλειστές διαδικασίες η ελάχιστη προθεσμία παραλαβής των προσφορών ανέρχεται σε 40 ημέρες από την ημερομηνία αποστολής της πρόσκλησης. Αν η Αναθέτουσα αρχή έχει δημοσιεύσει προκαταρκτική προκήρυξη μπορεί να περιορίζεται η ελάχιστη προθεσμία σε 36 ημέρες. Η προθεσμία αυτή μπορεί να είναι 22 ημέρες μόνο όταν η προκήρυξη προκαταρκτικής ενημέρωσης περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία και πληροφορίες που απαιτούνται στην προκήρυξη σύμβασης(διαγωνισμού) και έχει αποσταλεί προς δημοσίευση μεταξύ ενός ελάχιστου διαστήματος 52 ημερών έως ενός μέγιστου διαστήματος 12 μηνών πριν από τη ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης διαγωνισμού. Οι 40 ημέρες παραλαβής των προσφορών μπορεί να συντμηθούν κατά 5 ημέρες όταν η αναθέτουσα αρχή παρέχει, με ηλεκτρονικό μέσο και από την ημερομηνία δημοσίευσης της προκήρυξης, ελεύθερη πρόσβαση  στη συγγραφή υποχρεώσεων και σε όλα τα συμπληρωματικά έγγραφα, προσδιορίζοντας στο κείμενο της προκήρυξης τη διεύθυνση Διαδικτύου στην οποία διατίθεται η εν λόγω τεκμηρίωση.  

(συνέχεια) Στις κλειστές διαδικασίες και στις διαδικασίες με διαπραγμάτευση με δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, όταν επείγοντες λόγοι καθιστούν αδύνατη την τήρηση των ελάχιστων προθεσμιών, η προθεσμία παραλαβής των αιτήσεων συμμετοχής  μπορεί να περιοριστεί με αιτιολογημένη απόφαση της αρμόδιας υπηρεσίας σε προθεσμία όχι μικρότερη των 15 ημερών από την ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης διαγωνισμού  και  των 10 ημερών στην περίπτωση που η προκήρυξη απεστάλη με ηλεκτρονικά μέσα. Στις κλειστές διαδικασίες η προθεσμία παραλαβής των προσφορών, στην περίπτωση του επείγοντος, δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 10 ημερών από την ημερομηνία  αποστολής της πρόσκλησης υποβολής προσφορών.

(συνέχεια) Όταν, για όλες τις παραπάνω διαδικασίες, και για οποιοδήποτε λόγο, η συγγραφή υποχρεώσεων και τα συμπληρωματικά έγγραφα ή πληροφορίες, μολονότι ζητούνται από τους ενδιαφερόμενους εμπρόθεσμα αλλά δεν παρέχονται από την αναθέτουσα αρχή εντός των προθεσμιών που ορίζονται στα άρθρα 39 και 40 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ ή όταν οι προσφορές μπορούν να συνταχθούν μόνο έπειτα από επιτόπια επίσκεψη ή από επιτόπια εξέταση εγγράφων προσαρτημένων στη συγγραφή υποχρεώσεων, οι προθεσμίες παραλαβής των προσφορών παρατείνονται, ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς να μπορούν να λαμβάνουν γνώση όλων των αναγκαίων πληροφοριών για τη διατύπωση των προσφορών.  Όλες οι προθεσμίες υποβολής προσφορών αρχίζουν από την ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης διαγωνισμού στις ανοικτές διαδικασίες και από την ημερομηνία αποστολής της πρόσκλησης υποβολής προσφορών στις κλειστές διαδικασίες.

Κανόνες που εφαρμόζονται στην επικοινωνία Οι αναθέτουσες Αρχές έχουν υποχρέωση επικοινωνίας με τους υποψηφίους οικονομικούς φορείς κατά τη διάρκεια της προδικασίας Μέσα επικοινωνίας: Επιστολές, τηλεομοιοτυπίες, ηλεκτρονικά μέσα, τηλεφωνικές κλήσεις ή συνδυασμός των μέσων Διακριτική ευχέρεια της Αναθέτουσας αρχής για την επιλογή του μέσου επικοινωνίας Πραγματοποίηση των επικοινωνιών, ανταλλαγών και αποθήκευσης πληροφοριών με βάση της διασφάλιση της πλήρους προστασίας των δεδομένων, του απορρήτου των προσφορών και των αιτήσεων συμμετοχής και μη λήψη γνώσης αυτών μέχρι την εκπνοή της προβλεπόμενης προθεσμίας για την υποβολή τους

Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής για τη συμμετοχή στη διαδικασία Η προσωπική κατάσταση του υποψηφίου: πρόκειται για κωλύματα στο πρόσωπο του υποψηφίου, η ύπαρξη των οποίων δεν του επιτρέπουν τη συμμετοχή στη διαδικασία σύναψης της δημόσιας σύμβασης. Αυτά έχουν σχέση με παραβίαση διατάξεων του ποινικού νόμου και με την εμπορική ιδιότητα του υποψηφίου Ποινικά αδικήματα: δωροδοκία, απάτη, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες Δυνητικά κωλύματα αποτελούν: η πτώχευση, η εκκαθάριση, παύση δραστηριότητας, αναγκαστική διαχείριση ή πτωχευτικός συμβιβασμός (διακριτική ευχέρεια σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία)

Άδεια άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας Η εγγραφή ενός φορέα σε εμπορικό ή επαγγελματικό μητρώο αποτελεί τεκμήριο για τη συμμετοχή σε δημόσια σύμβαση (εγγραφή στο Εμπορικό, Βιομηχανικό, Βιοτεχνικό Επιμελητήριο για συμμετοχή σε δημόσιες προμήθειες, στο μητρώο μελετητών για δημόσιες υπηρεσίες, στο Μ.Ε.ΕΠ. για δημόσια έργα) Αν δεν αρκεί η εγγραφή σε μητρώο ο υποψήφιος μπορεί να προσκομίσει συμβολαιογραφική δήλωση για την άσκηση της απαιτούμενης δραστηριότητας

Χρηματοοικονομική ικανότητα Η κοινοτική νομοθεσία προβλέπει τους εξής τρόπους με τους οποίους ο υποψήφιος μπορεί να αποδείξει την χρηματοοικονομική του ικανότητα: Κατάθεση τραπεζικών βεβαιώσεων Πιστοποιητικό ασφάλισης επαγγελματικών κινδύνων Ισολογισμοί ή αποσπάσματα ισολογισμών Δήλωση περί του ολικού ύψους του κύκλου εργασιών

Τεχνικές και επαγγελματικές ικανότητες Οι τεχνικές και επαγγελματικές ικανότητες των οικονομικών φορέων αποδεικνύονται με τους εξής τρόπους: Υποβολή Καταλόγου εργασιών που έχουν εκτελεστεί την τελευταία πενταετία, συνοδευόμενα από πιστοποιητικά ορθής εκτέλεσης. Ειδικότερα για τις προμήθειες και υπηρεσίες απαιτείται κατάλογος των κυριότερων παραδόσεων της τελευταίας τριετίας, που αποδεικνύονται με πιστοποιητικά των αρμοδίων αρχών

(συνέχεια) Αναφορά του τεχνικού προσωπικού Περιγραφή του τεχνικού εξοπλισμού και αν πρόκειται για προμηθευτή ή πάροχο υπηρεσίας τα μέτρα που λαμβάνουν για την εξασφάλιση της ποιότητας και του εξοπλισμού μελέτης και έρευνας της επιχείρησής του Αν πρόκειται για σύνθετες προμήθειες και υπηρεσίες απαιτείται έλεγχος διενεργείται από την αναθέτουσα αρχή ή από αρμόδιο επίσημο οργανισμό της χώρας εγκατάστασης του υποψηφίου Αναφορά τίτλου σπουδών και επαγγελματικών προσόντων του παρόχου υπηρεσιών ή/και των διευθυντικών στελεχών της επιχείρησης

(συνέχεια) Δήλωση του παρόχου υπηρεσίας ή εργολήπτη σχετικά με το μέσο ετήσιο εργατοϋπαλληλικό προσωπικό της τελευταίας τριετίας Δήλωση σχετικά με τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό που διαθέτει ο πάροχος υπηρεσιών ή ο εργολήπτης Αναφορά του τμήματος της σύμβασης που πρόκειται να δοθεί υπό μορφή υπεργολαβίας Πιστοποιητικά ποιότητας που εκδίδονται από επίσημα ινστιτούτα ή επίσημες αρχές ελέγχου ποιότητας