Η διδασκαλία του Προγραμματισμού στο Ενιαίο Λύκειο Προς ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων Αθανάσιος Τζιμογιάννης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος α
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ο ΕΠ Ολοκληρωμένο Ε κπαιδευτικό και Π ακέτο ΥΔΑ Π για την Υ ποστήριξη της Δ ιδασκαλίας Α λγοριθμικής & Προγραμματισμού ΔΕ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ενσωμάτωση – χρήση του προγράμματος «ΓλωσσοΜάθεια» στην εκπαιδευτική διαδικασία Στοχεύοντας στο να αποκτήσει το μάθημα της Γ’ τάξης Τεχνολογικής κατεύθυνσης.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Χρήση του ελεύθερου λογισμικού "Γλωσσομάθεια" για την διδασκαλία εννοιών αλγοριθμικής - προγραμματισμού στη Γ' Γυμνασίου Φουστέρης Νικόλαος Μηχανικός.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διδακτική Πληροφορικής
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
1 Θεματικό αντικείμενο  Σχεδίαση αλγορίθμων  Διατύπωση αλγορίθμων σε γλώσσα προγραμματισμού Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου Τεχνολογική Κατεύθυνση Κύκλος Πληροφορικής.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Η προγραμματιστική δραστηριότητα ως αντικείμενο εκπαίδευσης
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Ενισχυτική διδασκαλία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Δημιουργία σεναρίου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η διδασκαλία του Προγραμματισμού στο Ενιαίο Λύκειο Προς ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων Αθανάσιος Τζιμογιάννης Τμήμα Κοινωνικής & Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Το περίγραμμα Εισαγωγή Το πλαίσιο διδασκαλίας του Προγραμματισμού Η/Υ Εννοιολογικές δυσκολίες και παρανοήσεις Διδακτική του Προγραμματισμού Η/Υ Προτάσεις - Διδακτικές παρεμβάσεις

Η διδασκαλία του Προγ/σμού Η/Υ στη Β/θμια Εκπαίδευση Τεχνοκεντρική προσέγγιση Τεχνικά Επαγγελματικά Λύκεια (1985) Basic (Β’ τάξη) Pascal, Cobol (Γ’ τάξη) Ενιαία Πολυκλαδικά Λύκεια (1985) Basic (Β’ τάξη) Pascal (Γ’ Κλάδος) Γυμνάσια (1992) Logo (Α’ τάξη) Basic (Γ’ τάξη)

Oι γενικοί σκοποί της διδασκαλίας του Προγραμματισμού Η/Υ … ΕΠΠΣ - Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (1998) – Πληροφορική (Γ’ Γυμνασίου) – Εφαρμογές Πληροφορικής (Α’ Λυκείου) – Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Γ’ Λυκείου Τεχν. Κατεύθυνσης) … οι μαθητές να αναπτύξουν αναλυτική και συνθετική σκέψη να αποκτήσουν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα να μπορούν να επιλύουν απλά προβλήματα σε προγραμματιστικό περιβάλλον

Oι ειδικοί σκοποί της διδασκαλίας του Προγραμματισμού Η/Υ … … οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες αλγοριθμικής προσέγγισης ανάλυση προβλήματος σχεδίαση αλγορίθμου δομημένη σκέψη αυστηρότητα έκφρασης να αναπτύξουν δημιουργικότητα, φαντασία

Η έρευνα της Διδασκαλίας του Προγραμματισμού Η/Υ … Παρανοήσεις για βασικές έννοιες του προγραμματισμού (π.χ. μεταβλητή, εντολή εκχώρησης, πίνακας κ.λ.π.) Εννοιολογικές δυσκολίες στην κατανόηση και εφαρμογή των δομών επιλογής και επανάληψης Δυσκολίες επίλυσης προβλημάτων προγραμματισμού Ο προγραμματισμός Η/Υ δεν αποτελεί ελκυστική δραστηριότητα για τους μαθητές

Τι αναμένετε να τυπωθεί στην οθόνη κατά την εκτέλεση του παρακάτω προγράμματος αν δοθούν στην είσοδο διαδοχικά οι τιμές 3, 5, 10; Program task1; var x,y: integer; BEGIN readln(x); readln(y,x); writeln(x,y,x); END. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 3, 5, 10

Τι αναμένετε να τυπωθεί στην οθόνη κατά την εκτέλεση του παρακάτω προγράμματος; Program task2; var x,y: integer; BEGIN x:=5; y:=x; x:=x+5; y:=x+5; writeln(x,y); END. ΑΠΑΝΤΗΣΗ: y=x=10

Έρευνα σε εκπαιδευτικούς (Τζιμογιάννης 2002) χρόνος διεξαγωγής: Σχολικό έτος περιοχές: Ν. Ιωαννίνων, Άρτας, Πρέβεζας, Κέρκυρας, Καστοριάς, Αιτωλοακαρνανίας, Κυκλάδων δείγμα: 83 καθηγητές Πληροφορικής (50 άνδρες και 33 γυναίκες, 68 μόνιμοι και 15 αναπληρωτές) βασικές σπουδές εκπαιδευτικών: Πληροφορικής ΑΕΙ (37), ΤΕΙ (13), Μαθηματικών (17), Φυσικής (12), Λοιπών ΑΕΙ (4)

Διδακτικός στόχος Πολύ σημαντικός Ελάχιστα ή σημαντικός σημαντικός Διαχρονικές δεξιότητες69.9% 14.5% Χειρισμός Windows47.0% 15.7% Εκμάθηση Word, Excel 33.7% 18.1% Αρχές Προγραμματισμού19.3% 67.5% Εξοικείωση με πολυμέσα 8.4% 62.7% Εξοικείωση με Διαδίκτυο 13.3% 16.9% Αξιολόγηση διδακτικών στόχων Π.Σ.

Γνώσεις και δεξιότητες στον Προγραμματισμό Ι Συντακτικές γνώσεις – Γνώσεις των ειδικών χαρακτηριστικών και κανόνων μιας γλώσσας Εννοιολογικές γνώσεις – Σημασιολογικές γνώσεις – Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εννοιολογικών μοντέλων για τις προγραμματιστικές δομές και αρχές τις εσωτερικές λειτουργίες του Η/Υ που σχετίζονται με υπολογιστικές διαδικασίες – Σχηματικές γνώσεις – Ρεπερτόριο ρουτινών και αλγορίθμων που διαθέτει ο μαθητής

Γνώσεις και δεξιότητες στον Προγραμματισμό ΙΙ Στρατηγική γνώση (μεταγνώση) – Ικανότητα εφαρμογής γνώσεων και δεξιοτήτων για την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων – Ικανότητα μεταφοράς δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων σε άλλα γνωστικά αντικείμενα

Γνωστική Ψυχολογία Τύποι γνώσεων Δηλωτική γνώση (Γνωρίζω κάτι) – Γνώση γεγονότων, εννοιών και αρχών – Οι γνώσεις οργανώνονται σε γνωστικές δομές (σχήματα) Διαδικαστική γνώση (Γνωρίζω πώς) – Εφαρμογή των δηλωτικών γνώσεων για την επίλυση προβλημάτων – Μετατροπή των δηλωτικών γνώσεων σε διαδικασίες (procedures) – Αυτοματοποιημένη ανάκληση και εφαρμογή διαδικασιών

Συντακτική γνώση Δηλωτική και διαδικαστική γνώση – Γνώση του τρόπου δήλωσης σταθερών και μεταβλητών – Γνώση του τρόπου εμφάνισης δεδομένων στην έξοδο – Γνώση χειρισμού λογικών δεδομένων – Δεξιότητα ορθής διατύπωσης και ελέγχου εμφωλευμένων δομών επιλογής (IF) – Δεξιότητα αναζήτησης μιας τιμής σε πίνακα δεδομένων

Εννοιολογική γνώση Δηλωτική και διαδικαστική γνώση – Κατανόηση της έννοιας της μεταβλητής – Κατανόηση της λειτουργίας της δομής επιλογής και των επαναληπτικών δομών – Κατανόηση της λειτουργίας μιας συνάρτησης ή διαδικασίας και της επικοινωνίας της με το κύριο πρόγραμμα – Δεξιότητα ερμηνείας ενός τμήματος ψευδοκώδικα- προγράμματος ή ενός διαγράμματος ροής – Δεξιότητα σχεδιασμού της διαδικασίας εύρεσης του μεγίστου στοιχείου πίνακα

Η διδασκαλία του προγραμματισμού θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη … τις πρωταρχικές αντιλήψεις των μαθητών για τα προγραμματιστικά αντικείμενα την αρνητική στάση που έχουν συνήθως οι μαθητές για τον προγραμματισμό την έλλειψη κατάλληλων αναπαραστάσεων για την εσωτερική λειτουργία του υπολογιστή την έλλειψη κατάλληλων αναπαραστάσεων για τις υπολογιστικές δομές και διαδικασίες τις δυσκολίες στην πρόσκτηση τεχνικών σχεδίασης προγραμμάτων

Η διδασκαλία του προγραμματισμού θα πρέπει να στοχεύει … στην άρση των παρανοήσεων των μαθητών στην οικοδόμηση αποτελεσματικών μοντέλων και αναπαραστάσεων για – τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού – τις βασικές υπολογιστικές δομές και διαδικασίες – τον Η/Υ και τις εσωτερικές λειτουργίες του που σχετίζονται με υπολογιστικές διαδικασίες στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σχεδιασμού και ανάπτυξης αλγορίθμων

Πλαίσιο οικοδόμησης των εννοιών του προγραμματισμού Πληροφορικός χώρος υπολογιστικά αντικείμενα και διαδικασίες Νοητικός χώρος νοητικά μοντέλα Εννοιολογικός χώρος εννοιολογικά μοντέλα

Εννοιολογικές δυσκολίες Η δομή του προγράμματος Ο ρόλος των μεταβλητών ως στοιχεία αποθήκευσης δεδομένων Έλεγχος ροής του προγράμματος – Δομές επιλογής – Δομές επανάληψης – Αναδρομή Η κατανόηση της εννοιολογικής μηχανής Η βήμα-βήμα (step by step) φύση του αλγορίθμου …

Διδακτικά προβλήματα Ι Η κατανόηση της εννοιολογικής μηχανής Η χρήση κατάλληλων διδακτικών καταστάσεων που θα στοχεύουν στην κατανόηση … – της έννοιας της μεταβλητής-τύποι δεδομένων – της έννοιας της εντολής εκχώρησης – της έννοιας των εντολών Ι/Ο – των δομών επιλογής και επανάληψης – της έννοιας του πίνακα – της έννοιας του υποπρογράμματος και της ‘’επικοινωνίας’’ με το κύριο πρόγραμμα

Διδακτικά προβλήματα ΙΙ Η ανθρωπομορφική αντίληψη των μαθητών για τον προγραμματισμό ενισχύεται από … – τα πρώτα παραδείγματα αλγορίθμων (π.χ. παρασκευή ενός φαγητού) – την ‘’ελεύθερη’’ αλγοριθμική γλώσσα (π.χ. Αντιμετάθεσε table[j-1], table[j]) – τη γλώσσα που χρησιμοποιούν συχνά οι διδάσκοντες – την απουσία εξάσκησης στον υπολογιστή – την έλλειψη βασικών γνώσεων ψηφιακής τεχνολογίας

Διδακτικά προβλήματα ΙΙΙ Πηγές παρανοήσεων Έλλειψη προγραμματιστικής αυστηρότητας στο Π.Σ. και στο διδακτικό εγχειρίδιο – Η διπλή προσέγγιση (αλγόριθμος, πρόγραμμα) εισάγει πρόσθετες δυσκολίες – Δηλώσεις μεταβλητών-τύποι – Παράδειγμα: Έξοδος δεδομένων στην οθόνη χρησιμοποιούνται τέσσερις διαφορετικές εντολές (εμφάνισε Χ, εκτύπωσε Χ, γράψε Χ, Αποτελέσματα // Χ // )

Διδακτικά Προβλήματα ΙV Ο ρόλος του υπολογιστή Ο ρόλος του υπολογιστή είναι διπλός: αποτελεί ένα μηχανισμό που – εκτελεί έναν άλλο μηχανισμό (πρόγραμμα) – επιτρέπει τη σύνταξη, έλεγχο και διόρθωση του προγράμματος Η μη χρήση του υπολογιστή στη διδασκαλία Έλλειψη προγραμματιστικού περιβάλλοντος για εξάσκηση, πειραματισμό, έλεγχο, εκσφαλμάτωση – ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ - Σ. Νικολαϊδης –

Διδακτικά Προβλήματα V Ο ρόλος του Π. Σ. Οι μαθητές έχουν συνήθως αρνητική στάση για τον προγραμματισμό Το Πρόγραμμα Σπουδών και, κυρίως, το ευρύτερο πλαίσιο διδασκαλίας στο Λύκειο δεν βοηθούν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα Είναι αρνητικά τα πρότυπα που δημιουργεί η διδασκαλία των συναφών γνωστικών αντικειμένων (Μαθηματικά, Φυσική), τα οποία επικεντρώνονται στην επίλυση τυποποιημένων προβλημάτων

Προτάσεις Ι Παρεμβάσεις στα Π.Σ. Πληροφορικής – Βασικό το μάθημα της Α’ Λυκείου με έμφαση στις ενότητες του προγραμματισμού Η/Υ – Σαφείς και ρεαλιστικοί διδακτικοί στόχοι σε όλα τα μαθήματα της Πληροφορικής – Συνέχεια και διασύνδεση μεταξύ όλων των μαθημάτων της Πληροφορικής – Ολοκληρωμένο πλαίσιο μαθημάτων τεχνολογικής κατεύθυνσης Αρχές Ψηφιακής Τεχνολογίας (Β’ Λυκείου) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Γ’ Λυκείου)

Προτάσεις ΙΙ Διδασκαλία-προσεγγίσεις – Οικοδομιστική προσέγγιση βασισμένη στα πορίσματα της Διδακτικής της Πληροφορικής – Επιμόρφωση-υποστήριξη των εκπαιδευτικών – Όχι στη φροντιστηριακή διδασκαλία (κατά το παράδειγμα των Μαθηματικών και της Φυσικής) – Χρήση περιβάλλοντος ΓΛΩΣΣΑΣ – Χρήση του εργαστηρίου Πληροφορικής για εξάσκηση, πειραματισμό, επίλυση προβλημάτων – Έμφαση στην επίλυση πρωτότυπων-αυθεντικών προβλημάτων, με στόχο τη μεταφορά δεξιοτήτων σε άλλες γνωστικές περιοχές