Δρ.Ματθαίος Πατρινόπουλος «Οι Τεχνολογίες Πληροφόρησης και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Mε έμφαση στη Προσχολική Αγωγή» 2 ο ΠΕΚ Αθήνας Δεκέμβριος 2006.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Γραφείο Γενικού Γραμματέα, Γιάννης Κυρτάτος,
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •Διαδίκτυα και Δίκτυα στις Τεχνικές Σχολές •Πανίκος Βρυωνίδης.
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Περιφερειακός Δ/ντής Α/θμιας & Β/θμιαςΕκπ/σης Δυτικής Ελλάδος
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Σχολική Σύμβουλος 34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μαρκου Παναγιώτης Το διαδίκτυο ως πηγη πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων Εκπαιδευτικά δίκτυα Ευρωπαϊκό δίκτυο σχολείων[ Canada's.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ TO ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Δίκτυο υπολογιστών (γενική έννοια)
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
Διδακτική Πληροφορικής
ΑΜΕρίΑς: Πληροφοριακό Σύστημα Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Γεώργιος Κουρουπέτρογλου
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΕΝΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΣΑΡΩΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΝΤΕΟΚΑΜΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟΠΡΟΒΟΛΕΑΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Βασικές δεξιότητες στις ΤΠΕ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

δρ.Ματθαίος Πατρινόπουλος «Οι Τεχνολογίες Πληροφόρησης και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Mε έμφαση στη Προσχολική Αγωγή» 2 ο ΠΕΚ Αθήνας Δεκέμβριος 2006

Γνωριμία με τις Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) με έμφαση στην Προσχολική Αγωγή Παρουσίαση του αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου και προτάσεις για ένταξη των ΤΠΕ σε επιμέρους ενότητες του αναλυτικού προγράμματος Χρήση των ΤΠΕ για τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης, με χρήση διαφορετικών λογισμικών Οι νέες τεχνολογίες στην Προσχολική Αγωγή Ματθαίος Πατρινόπουλος

Χρήση των ΤΠΕ για τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων και εκπαιδευτικού υλικού Οι ΤΠΕ ως γνωστικά εργαλεία –Καταγραφή δραστηριοτήτων των μαθητών και από τους μαθητές –Η χρήση των ΤΠΕ στην τάξη δραστηριότητες –Εκπαιδευτικά λογισμικά για το Νηπιαγωγείο Προϋποθέσεις για τη βέλτιστη χρήση των ΤΠΕ κατά την Εκπαιδευτική διαδικασία Ματθαίος Πατρινόπουλος

Το διαδίκτυο ΙΝΤΕRNET –Δικτυακοί τόποι με ενημερωτικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς –Δικτυακοί τόποι με εκπαιδευτικό υλικό και οι σύνδεσμοι για τους Νηπιαγωγούς –Προϋποθέσεις για την αποτελεσματική χρήση του διαδικτύου Ματθαίος Πατρινόπουλος

Οι ΤΠΕ στη διοίκηση και τη διαχείριση της εκπαίδευσης Προβληματισμοί και προτεινόμενες Δράσεις Οι ΤΠΕ κατά την εφαρμογή σχεδίων εργασίας (Project) σχεδίαση – εύρεση πληροφορίας – δημοσιοποίηση δημιουργία δειγματικής εφαρμογής Ματθαίος Πατρινόπουλος

Οι τεχνολογίες πληροφόρησης στο σχολείο διδασκαλία της πληροφορικής ως ξεχωριστού γνωστικού αντικειμένου Επιβοηθητικό μέσο για το σχεδιασμό/προγραμματι- σμό την παρακολούθηση της διδασκαλίας και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού χρήση του υπολογιστή ως πηγή πληροφόρησης, καθώς ως εποπτικού και επικοινωνιακού μέσου για την υποβοήθηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας χρήση του υπολογιστή ως γνωστικού εργαλείου χρήση στη διοίκηση και τη διαχείριση πόρων στη χρήση του υπολογιστή για παίξιμο παιχνιδιών … Ματθαίος Πατρινόπουλος

H ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών) Ματθαίος Πατρινόπουλος

Τεχνολογικά Εργαλεία των ΤΠΕ στην καθημερινή πρακτική Φωτογραφική μηχανή + βίντεο Φωτογραφική μηχανή + βίντεο βιντεοσκόπηση δραστηριοτήτων και επεξεργασία Movie Maker Σαρωτής ή φωτογραφική μηχανή (Paint - AcdSee- Word) Αναπαραγωγή εργασιών μαθητών, φάκελος μαθητή Ενσωμάτωση εργασιών σε προγράμματα, φυλλάδια, αναμνηστικά ή και στο Internet Αναπαραγωγή εικόνων από Βιβλία Τέχνης (χρωματισμός από τους μαθητές) Αποχρωματισμός εικόνων και ζωγραφική από τους μαθητές (ζωγραφίζω εμένα και τους φίλους μου) Δημιουργία έγχρωμων εξώφυλλων αναφοράς για τη βιβλιοθήκη Φωτογράφιση μαθητών και δημιουργία ταυτοτήτων Ματθαίος Πατρινόπουλος

Γωνία υπολογιστή Γωνία υπολογιστή – –Ρυθμίσεις του υπολογιστή ώστε να περιορίσουμε τις πιθανότητες δημιουργίας προβλημάτων –Εργονομία - τοποθέτηση Συσκευές επικοινωνίας του ανθρώπου / μαθητή με τον υπολογιστή –Ποντίκι σταθεροποίηση χεριού οπτικοκινητικός συντονισμός –Πληκτρολόγιο άμεση αντιστοίχιση συμβόλου με αντίστοιχη δράση –Μικρόφωνα Ακουστικά – Μεγάφωνα ακούω τον εαυτό μου, τους άλλους και ήχους από το περιβάλλον (προγράμματα ηχογράφησης, επεξεργασίας του ήχου) –Αναδραστικές συσκευές το...μέλλον; Ματθαίος Πατρινόπουλος

Λογισμικά γενικής χρήσης για παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Word – Power Point – Visio- Ιnternet Broswer –Πίνακας αναφοράς - καρτέλες (αποκωδικοποίηση γραφής) – Πίνακας αναφοράς – Παιχνίδι αντιστοίχισης με κάρτες (1)Πίνακας αναφοράς – Παιχνίδι αντιστοίχισης με κάρτες (1) –Το ταξίδι των λέξεων στη χώρα με τα χρώματα (2)Το ταξίδι των λέξεων στη χώρα με τα χρώματα (2) – Πινακίδες - χρησιμοποίηση πολλαπλών γραμματοσειρών βλ. Το ταξίδι των λέξεων στη χώρα των εικόνων Το ταξίδι των λέξεων στη χώρα των εικόνων –Σχέδια και εικόνες –Υλικό για διαθεματικές δραστηριότητες Τα παραδείγματα είναι από την Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ και έχουν δημιουργηθεί από κ. Καραγά ΑντωνίαΕκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ Ματθαίος Πατρινόπουλος

Η αποτελεσματικότερη διδασκαλία προϋποθέτει: αρχικό προγραμματισμό των δράσεων με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα προσέγγιση που θα ικανοποιεί τα ενδιαφέροντα των μαθητών και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται κατά τη διδασκαλία Μια διαδικασία που αποδίδει, είναι η εφαρμογή σχεδίων εργασίας (project) που βοηθούν την εκμάθηση των εργαλείων και των μεθόδων Ματθαίος Πατρινόπουλος

Οι υπολογιστές ως πηγή πληροφόρησης και επικοινωνίας Υπολογιστής / ές με πρόσβαση στο Ιnternet, στην τάξη μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως: μέσο διανομής αλλά και διάθεσης πληροφοριακού, ενημερωτικού και μαθησιακού υλικού.). μέσο προσφοράς και χρήσης ειδικά σχεδιασμένου εκπαιδευτικού υλικού Ματθαίος Πατρινόπουλος

μέσο επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτι- κών και μαθητών π.χ. , forum, newsgroups, web-based mailing lists, video-conferencing, κλπ. Τα προγράμματα «e_Twinning» μέσο αξιολόγησης εκπαιδευομένων με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων δημιουργίας ασκήσεων αυτοαξιολό- γησης Ματθαίος Πατρινόπουλος

Ο Η/Υ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα γνωστικά αντικείμενα και ευνοεί : την επιδίωξη προωθημένων μαθησιακών στόχων Εφαρμογή σημαντικών παιδαγωγικών αρχών Υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας Πιθανές αλλαγές στην τάξη Ευνοείται το δημοκρατικό κλίμα Εργασία σε ομάδες Απενοχοποιεί το λάθος Ενθαρρύνει την παραγωγή αυθεντικής γνώσης Ματθαίος Πατρινόπουλος

Όμως: Προϋποθέτουν αλλαγές νοοτροπιών Καταλυτικός ο ρόλος του εκπαιδευτικού Από τον εκπαιδευτικό «μεταδότη» στον εκπαιδευτικό συντονιστή / συνεργάτη Ματθαίος Πατρινόπουλος

Δικτυακοί τόποι χρήσιμοι για όλους τους εκπαιδευτικούς ο δικτυακός τόπος του 4ου Γραφείου Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, εδώ θα βρείτε πληροφορίες για το Γραφείο, τις πιο πρόσφατες εγκυκλίους και συλλογή της των βασικών κειμένων της νομοθεσίας για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης ή e-yliko.sch.gr Η δικτυακή πύλη του ΥΠΕΠΘ ( με εκπαιδευτικό και υποβοηθητικό υλικόe-yliko.sch.gr Το πρόγραμμα μαθητολόγιο εκπαιδευτικό υλικό και βοηθήματα για τους εκπαιδευτικούς της α/θμιας εκπ. Ματθαίος Πατρινόπουλος

O εκπαιδευτικός κόμβος του Νότιου Αιγαίου Αποδελτίωση της ειδησεογραφίας που σχετίζεται με την εκπαίδευση και εκπαιδευτική νομοθεσία e-Πύλη Εκπαίδευσης … Ο δικτυακός τόπος των ΕΡΕΥΝΗΤΩΝ, ιδανικός για μαθητές με ανησυχίες Εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις τάξεις του δημοτικού με φύλλα εργασίας ανά μάθημα Διαδίκτυο και Διδασκαλία, με έμφαση στα φιλολογικά μαθήματα Ματθαίος Πατρινόπουλος

Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπ. Αττικής Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εδώ θα βρείτε τα διαθεματικά αναλυτικά προγράμματα και το νέο εκπαιδευτικό υλικό Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής Το 2 ο ΠEK Αθήνας Eνημέρωση Άρθρα - Έρευνες - Πληροφοριακό υλικό … Ματθαίος Πατρινόπουλος

Ειδικότερα για το Νηπιαγωγείο Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες Νηπιαγωγείου από την Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ Δραστηριότητες και ιδέες για το νηπιαγωγείο Το Νηπιαγωγείο στις Αγίες Παρασκιές του νομού Ηρακλείου Το Νηπιαγωγείο Καπαρελλίου Βοιωτίας Ματθαίος Πατρινόπουλος

o κόμβος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Σχολείων, The European Schoolnet. Ο κόμβος αυτός προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, πηγές, πληροφορίες, νέα και επικοινωνία για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές όλων των χωρών της Ευρώπης. Canada's Schoolnetwww.schoolnet.ca Global Schoolnet Foundationwww.gsn.org Educasource Κόμβος που παρέχει στους εκπαιδευτικούς της Γαλλίας πρόσβαση σε ηλεκτρονικές πηγές πληροφόρησης (βάσεις δεδομένων, καταλόγους, συλλογές εικόνων κτλ.) και σε ένα χώρο ανταλλαγής απόψεων και εμπειριών. Ματθαίος Πατρινόπουλος

Αναλυτικά προγράμματα Νηπιαγωγείου από την Ιρλανδία (προσέξτε την ιδιαίτερη πληροφόρηση που δίνεται προς τους γονείς με επιμορφωτικό υλικό πληροφορίες για τα αναλυτικά προγράμματα που εφαρμόζονται στη Μεγάλη Βρετανία αλλά και επιπλέον πληροφοριακό υλικό μια διαφορετική προσέγγιση αναλυτικού προγράμματος για νηπιαγωγείο από σχολείο, που ανήκει στην εκκλησία και εκτός από την εφαρμογή του εθνικού αναλυτικού προγράμματος της Αγγλίας κάνει προσαρμογές που αφορούν τις τοπικές ανάγκες και θέματα θρησκείας Ματθαίος Πατρινόπουλος

ml Εκπαιδευτικά παιχνίδια, ανάπτυξης δεξιοτήτων για παιδία προσχολικής ηλικίας και όχι μόνο … ml και gamespage.shtml Προτάσεις για εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες από το BBChttp:// gamespage.shtml search-searchpage.html Εκπαιδευτικό υλικό και παιχνίδια ταξινομημένα σε κατηγορίες search-searchpage.html Σε αυτό τον ξενόγλωσσο εκπαιδευτικό δικτυακό τόπο "StoryPlace" θα βρείτε on line διαλογικές δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο. Ματθαίος Πατρινόπουλος

Σε αυτό τον ξενόγλωσσο εκπαιδευτικό τόπο μπορείτε να βρείτε εκτυπώσιμες δραστηριότητες για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Δραστηριότητες και ιδέες για το νηπιαγωγείο Ματθαίος Πατρινόπουλος

Διοίκηση της εκπαίδευσης και Διαχείριση Πόρων Για τη λειτουργία ενός σχολείου απαιτείται πλήθος εγγράφων, τα οποία συνήθως αλληλεπικαλύ- πτονται και δεν προσφέρουν άμεσα τις πληροφορίες, που είναι απαραίτητες στην διαχείριση των υλικών πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού Η χρήση προγραμμάτων διαχείρισης του σχολείου που είτε μπορούν να αγοραστούν είτε προσφέρονται δωρεάν, επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση και διοίκηση του σχολείου. Για το νηπιαγωγείο είναι περιορισμένα τα έτοιμα πακέτα που προσφέρονται. Ματθαίος Πατρινόπουλος

Προβληματισμοί & Δράσεις (1) Είναι απαραίτητη η ενημέρωση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Η κατάρτιση δε πρέπει να επικεντρώνεται μόνο σε τεχνικά θέματα, αλλά και σε νέες παιδαγωγικές τεχνικές συνδυάζοντας τη θεωρία με την πρακτική. Απαιτείται να ξεφύγουμε από την εμμονή του αριθμού χρηστών ανά Η/Υ. Απαιτούνται ποιοτικές και συστηματικές ενέργειες εισαγωγής των ΤΠΕ στα σχολεία. Ματθαίος Πατρινόπουλος

Προβληματισμοί & Δράσεις (2) Πρέπει να καθοριστούν οι προτεραιότητες στη χρηματοδότηση εξοπλισμού και υποδομής. –Είναι προφανές ότι η διαχείριση, ασφάλεια, η συντήρηση και η ανανέωση του εξοπλισμού πληροφορικής έχουν υψηλό κόστος. Είναι πολύ σημαντικό να δοθεί έμφαση στη δικτύωση των σχολείων, όλων των τάξεων, και των διοικητικών υπηρεσιών. Ματθαίος Πατρινόπουλος

Οι πλέον προηγμένες χρήσεις των ΤΠΕ για παιδαγωγικούς σκοπούς είναι αυτές που: η χρήση του λογισμικού έχει διαφοροποιημένο, ελκυστικό και παιγνιώδη χαρακτήρα. επικεντρώνονται περισσότερο στο μαθητή δεν στρέφονται αποκλειστικά γύρω από το διδακτικό ρόλο του σχολείου αλλά και γύρω από την κοινωνικοποίηση την οποία καλλιεργεί εμμέσως και προωθούν την επικοινωνία και τη διαπολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης. Ματθαίος Πατρινόπουλος

Το Διαθεματικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και οι ΤΠΕ Απομυθοποίηση του Λάθους Ματθαίος Πατρινόπουλος

Εύρεση πληροφοριακού υλικού – επικοινωνία … Ματθαίος Πατρινόπουλος

«Δε θεωρούμε τις όποιες εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφόρησης ως κάποιο υποκατάστατο του εκπαιδευτικού ή ως πανάκεια για τη λύση των όποιων προβλημάτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλώνουμε επίσης εξαρχής και εμφαντικά ότι θεωρούμε πολλές από τις εκπαιδευτικές εφαρμογές των τεχνολογιών πληροφόρησης ως πολύτιμο μέσο υποβοήθησης του εκπαιδευτικού και, μερικές από αυτές, ως αναντικατάστατο συμπλήρωμα των όποιων συμβατικών, παραδοσιακών μέσων χρησιμοποιούνται ήδη για τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.» Γεώργ. Θεοφ. Καλκάνης 2003 Ματθαίος Πατρινόπουλος

Για οποιαδήποτε παρατήρηση ή προβληματισμό περιμένω e_mail Ματθαίος Πατρινόπουλος

Ανεμιστήρας Αυτοκίνητο Άγκυρα Ματθαίος Πατρινόπουλος

Ακρίδα Αερο π λάνο Αγελάδα Ματθαίος Πατρινόπουλος

Ανεμιστήρας Αυτοκίνητο Άγκυρα Ακρίδα Αερο π λάνο Αγελάδα Ματθαίος Πατρινόπουλος

Κόκκινο Κίτρινο Πράσινο Μπλε Πορτοκαλί Μαύρο Άσπρο Ματθαίος Πατρινόπουλος