Www.oepek.gr 1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα νέα διδακτικά πακέτα ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΙ 2007 ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ: ΜΑΒΟΓΛΟΥ.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

www.oepek.gr 1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης Αθανάσιος Καθηγητής Πληροφορικής http://users.pie.sch.gr/karakousis

Συμπεριφορισμός – Γνωστικές θεωρίες – Θεωρίες Μάθησης : Συμπεριφορισμός – Γνωστικές θεωρίες – Κοινωνικο-γνωστικές - Ανθρωπιστικές Μέθοδοι εκπαίδευσης : Κατευθυνόμενη διδασκαλία – Επικοδομητισμός κτλ Μορφές διδασκαλίας (Χαρακτηρισμός) : Δασκαλοκεντρική - Μαθητοκεντρική Τεχνικές διδασκαλίας : Παρουσίαση , Επίδειξη , Συζήτηση , διάλεξη Παιχνίδι ρόλων, ομαδική εργασία κτλ. 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Θεωρίες Μάθησης Behaviorism – Συμπεριφορισμός (Skinner – Pavlov) Αλλά και Επεξεργασίας πληροφοριών (Atkinson) Teaching guidelines (σηματοδότηση) (Gagne) Instructional Design System Approaches (διδακτικού σχεδιασμού) (Carey) 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Γνώση Εκπαιδευτικός Μαθητής Χαρακτηριστικά : Μάθηση βασικών δεξιοτήτων Ο εκπαιδευτικός παίρνει όλες τις αποφάσεις Οι Μαθητές εστιάζονται στο έργο που πρέπει να εκπονήσουν Το θετικό κλίμα κατακτάται μέσω της θετικής ενίσχυσης 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Που χρησιμοποιείτε ? Ενδείκνυται πολλές για αρχάριους μαθητές, για μαθητές που παρουσιάζουν ειδικά προβλήματα μάθησης, αλλά και για όλους τους μαθητές όταν πρόκειται να μάθουν κάτι νέο και δύσκολο. Επίσης κατάλληλη για μεγάλες τάξεις & για εξατομικευμένη πρακτική εξάσκηση 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Φάση Προσανατολισμού Γενική επισκόπηση του μαθήματος Γιατί πρέπει να μάθουν την νέα γνώση Τι πρόκειται να μάθουν Σύνδεση με άλλες γνώσεις Φάση παρουσίασης Επεξηγήσεις & υποδείξεις (step by step) Παραδείγματα (slides, λογισμικό, ppt ) Ερωτήσεις σχετικά με την κατανόηση 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Φάση δομημένων καθοδηγούμενων & ανεξάρτητων πρακτικών Καθοδήγηση βήμα – βήμα , θετική ενίσχυση διόρθωση σφαλμάτων Ο μαθητής εργάζεται περισσότερο μόνος του, Έλεγχος σε φάσεις της εργασίας, Διόρθωση (Σωστές 85% στο προηγούμενο) τότε ανεξάρτητες πρακτικές – Εργασία μόνος του, έλεγχος στο τέλος της εργασίας 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Παράδειγμα : 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Δραστηριότητα 1

Επικοδομητισμός Θεωρίες Μάθησης Γνωστικές θεωρίες Στάδια Ανάπτυξης (Piaget) Πλαίσιο στηρίγματος (Vygotsky) Discovery Learning (Bruner) Μικρόκοσμοι (Papert) Πολλαπλής Νοημοσύνης (Gardner) 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Επικοδομητισμός Οι άνθρωποι κατασκευάζουν τις δικές τους κατανοήσεις για τον κόσμο γύρω τους, μέσα από την εμπειρία και τον στοχασμό τους 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Επικοδομητισμός Χαρακτηριστικά : Μάθηση σημαίνει ενεργή κατασκευή της γνώσεις Η γνώση κάποιου ατόμου δεν μεταφέρεται εξ ολοκλήρου σε κάποιο άτομο – Λέξη «Μεταδοτικότητα» Το άτομο έχει δικές του κατανοήσεις αλλά και συμφωνεί στο σύνολο Η συζήτηση βοηθά στη δόμηση ιδεών 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Επικοδομητισμός Βασικές Αρχές Δημιουργήστε τις συνθήκες (Προετοιμασία) αλλά αφήστε τους μαθητές να ανακαλύψουν Δημιουργία γνώσεις μέσα από αυθεντικές δραστηριότητες Βοηθήστε τους μαθητές να συνεργαστούν στην κατασκευή της γνώσης 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Επικοδομητισμός Στρατηγικές Συνεργατική μάθηση (collaborative learning) – Αλληλεπίδραση - Ρόλοι μέσα στην ομάδα Μάθηση βασισμένη σε εργασίες (Project) Επίλυση προβλημάτων Αξιολόγηση με Portfolio (Φάκελος εργασιών μαθητή) 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Επικοδομητισμός Φάσεις Ανάπτυξης Στόχοι Εκπαιδευτικοί πόροι Προετοιμασία Εκπαιδευτικού & μαθητών Δραστηριότητες & ρόλοι Εκπαιδευτικού & μαθητών Αξιολόγηση 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Παράδειγμα : 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Παράδειγμα : 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος Δραστηριότητα 2

Σύγκριση Κατευθυνόμενη Διδασκαλία Επικοδομητισμός Υποστηρικτές Κατευθυνόμενης Διδασκαλίας Ο εκπαιδευτικός κατευθύνει τη μάθηση Συστηματική διδασκαλία Συστιμική προσέγγιση (System Theory) Ανακαλυπτική Μάθηση Μη δομημένη μάθηση Αυτοκατευθυνόμενη μάθηση Επικοδομητισμού Προσανατολισμός στον εκπαιδευτή Μεταφορά γνώσεις Μοντέλα μετάδοσης Προσανατολισμός στον μαθητή Οικοδόμηση γνώσεις Παραγωγικό μοντέλο γνώσεις 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος

Ευχαριστώ για την προσοχή σας Συζήτηση www.oepek.gr 1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Ευχαριστώ για την προσοχή σας Συζήτηση Καρακούσης Αθανάσιος Καθηγητής Πληροφορικής http://users.pie.sch.gr/karakousis 1ο ΠΕΚ Θεσσ/κης Καρακούσης Αθανάσιος