Νέο Λύκειο / μέθοδος Project

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Σενάριο.
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Καινοτομία Ερευνητικών Εργασιών Γιατί, Τι Πώς, Ποιοί, Πού, Πότε, Πόσο
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ερευνητικές Εργασίες Project
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Ενότητα 2η: Εβδομαδιαίες εργασίες
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Καινοτομία Ερευνητικών Εργασιών Τι, Γιατί, Ποιοι, Πού, Πότε, Πώς, Πόσο
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νέο Λύκειο / μέθοδος Project Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά Σύμβουλος Οικονομολόγος Π.Ι., magoul@pi-schools.gr

Νέο Λύκειο Νέα μαθήματα επιλογής Μείωση ύλης και περιορισμός αριθμού υποχρεωτικών μαθημάτων, χρήση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη διδασκαλία μαθημάτων και στόχευση για 4 από 6 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Νέα μαθήματα επιλογής Δραστηριότητες για κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα Καινοτομίες στη διδασκαλία και αξιολόγηση (Ερευνητική εργασία / Ατομικός φάκελος αξιολόγησης)

Νέο Λύκειο Α΄ τάξη από 16 σε 8 μαθήματα 3 ώρες ερευνητική εργασία (Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες) Β΄ τάξη από 17 σε 12 μαθήματα (33 ώρες) Αρχές Οικονομίας και Διοίκησης (5) Γ΄ τάξη από 16 σε 10 μαθήματα (περίπου 35 ώρες) Α (θετικές, τεχνολογικές και επιστήμες υγείας, Β (κλασσικές κ ανθρωπιστικές) ΑΒ (οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές): Μακροοικονομική - Μικροοικονομική (5) Αρχές Οργάνωσης κ Διοίκησης Επιχειρήσεων κ Υπηρεσιών (3)

Νέο Λύκειο / Ερευνητική εργασία Νέο Λύκειο / Ερευνητική εργασία Γνώση και κατανόηση του Θέματος 1. Κατοχή ειδικών γνώσεων επί του θέματος και των ερευνητικών ερωτημάτων τις οποίες αξιοποιεί επιτυχώς. 2. Κατανόηση εννοιών, γενικεύσεων, αρχών και θεωριών εμπλεκομένων κλάδων, τις οποίες αξιοποιεί επιτυχώς τόσο για τον εντοπισμό των ζητημάτων που θέτουν τα ερευνητικά ερωτήματα όσο και για ερμηνεία και αξιολόγηση δεδομένων έρευνας (όχι απλή περιγραφή). 3. Προσέγγιση δεδομένων έρευνας προς διαμόρφωση θέσεων ομάδας επί ερευνητικών ερωτημάτων μέσω ανάλυσης ολοτήτων στα δομικά τους στοιχεία και τις μεταξύ τους σχέσεις ανάδειξης χρονικών, αιτιωδών, λογικών, ταξινομικών, στατιστικών και λοιπών μορφών σχέσεων χρήσης κατάλληλων πινάκων και γραφημάτων για την αναπαράσταση των ερευνητικών δεδομένων ανάπτυξης απαγωγικών συλλογισμών ανάδειξης παραδοχών, λογικών αντιφάσεων, στερεοτύπων, προκαταλήψεων. 4. Διατύπωση με λογικό και συνεκτικό τρόπο θέσεων της ομάδας που απαντούν. 5. Αξιοποίηση συμπερασματικών θέσεων έρευνας για διαμόρφωση συνεκτικών, τεκμηριωμένων και πειστικών τοποθετήσεων της ομάδας στα ερευνητικά ερωτήματα και την υπεράσπισή τους , χωρίς ατεκμηρίωτες γενικεύσεις. 6. Υπεράσπιση θέσεων ομάδας έναντι εναλλακτικών και αντιθέτων απόψεων και κριτικός σχολιασμός των παραδοχών τους και των συνεπαγωγών τους. 7. Συσχέτιση θέματος και συμπερασμάτων με καταστάσεις, προβλήματα και ζητήματα της πραγματικότητας. 8. Κριτική αποτίμηση των ατομικών, ομαδικών και θεσμικών επιλογών, ρόλων και χρήσεων.

Διδακτικοί Στόχοι Γνώση (στοιχειώδεις – εκμάθηση πληροφοριών-, γνώση μέσων και μεθόδων που επιτρέπουν τη χρησιμοποίηση των επιμέρους δεδομένων, γνώση αφηρημένων εννοιών και γενικών αρχών) Κατανόηση Εφαρμογή Ανάλυση (στοιχείων, σχέσεων, οργανωτικών αρχών) Σύνθεση Αξιολόγηση

Ερευνητική εργασία / Μέθοδος project Bruner (ανακαλυπτική μάθηση) Χαρακτηριστικές διαδικασίες που λειτουργούν στη διδακτική πράξη Ανακάλυψη γνώσεων Μετασχηματισμό γνώσεων Αξιολόγηση, εκτίμηση – έλεγχο των γνώσεων

Ερευνητική εργασία / Μέθοδος project Η αποτελεσματικότητα της ανακαλυπτικής μεθόδου οφείλεται Στάση και ετοιμότητα για μάθηση Τα κίνητρα Οργάνωση πληροφοριών στη γνωστική δομή του ατόμου Γενικό επίπεδο γνωστικής ανάπτυξης

Ερευνητική εργασία / Μέθοδος project- βασική δομή Εντοπισμός προβλήματος Ανακοίνωση – διδακτικών- στόχων Συλλογή δεδομένων Ερμηνεία δεδομένων Συμπεράσματα

Μέθοδος project Ενδεικτική εξειδικευμένη Δομή Πρωτοβουλία μαθητών να εργαστούν σε σχέδιο δράσης Καθορισμός θέματος με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών Προσδιορισμός στόχου Καθορισμός ομάδων – υποομάδων Καθορισμός πορείας – διαλειμμάτων για ενημέρωση και ανατροφοδότηση Συγκέντρωση υλικού Επεξεργασία υλικού και καταμερισμός αρμοδιοτήτων για τη φάση παρουσίασης των αποτελεσμάτων Παρουσίαση των αποτελεσμάτων Αξιολόγηση

Ερευνητική εργασία -κοινωνικές επιστήμες- Οικονομία και Εγώ Οικονομία – Επιχειρηματικότητα ΦΕΚ 1254/ 7-9-2005 τ Β Καινοτομίες / Έρευνες – Προγράμματα / Επιχειρηματικότητα νέων/ Οικονομία και Εγώ/ Οικονομία - Επιχειρηματικότητα

Αγορά Εργασίας στην Ελλάδα Ενδεικτικά δίνονται Πίνακας που αναφέρεται σε δείκτες απασχόλησης στην Ελλάδα και ΕΕ (Ζητείται το ποσοστό απασχόλησης και το ποσοστό μερικής απασχόλησης στην Ελλάδα σε σχέση με την ΕΕ) Πίνακας που αναφέρεται στην απασχόληση ανά μισθωτών, αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων στον αγροτικό τομέα και εργαζομένων στον μη αγροτικό τομέα στην Ελλάδα από το 1980 (Ζητείται η σχέση μισθωτών / αυτοαπασχολούμενων στον αγροτικό και στον μη αγροτικό τομέα)

ΑΠΣ Οικονομικών μαθημάτων Αρχές Οικονομίας (ΦΕΚ 2322/31-12-1999 τ Β) Αρχές Οικονομίας (ΦΕΚ 131/τΒ /7-2-2002) Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών (ΦΕΚ 131/τΒ /7-2-2002) Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΦΕΚ 131/τΒ /7-2-2002)

Ερευνητικές Εργασίες Ενισχύουν την αυτονομία του εκπαιδευτικού έργου Ενθαρρύνουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων σε αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης Προσβλέπουν στην ορθολογική διαχείριση των πηγών και των νέων τεχνολογιών

Αξιολόγηση βάσει φακέλου (portfolio) Οι μαθητές μπορούν να οργανώσουν και να παρουσιάσουν τι μαθαίνουν. Η μαθησιακή διαδικασία των μαθητών μπορεί να αξιολογηθεί μέσω των φακέλων. Τα χαρακτηριστικά ενός φακέλου: Η χρήση στοιχείων που αντικατοπτρίζουν εργασίες σε πραγματικές καταστάσεις της ζωής του μαθητή. Η συλλογή σημαντικών εργασιών του μαθητή Η ενθάρρυνση της καλλιέργειας της αναλυτικής σκέψης του μαθητή Η ενθάρρυνση της συνεργασίας μαθητή - καθηγητή

Είδη φακέλων για την αξιολόγηση οικονομικών μαθημάτων Εξελικτικός φάκελος υλικού : Ο μαθητής επιλέγει δείγματα εργασιών του που δείχνουν την εξέλιξή του. Συμβάλλει στην ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης του μαθητή Αντιπροσωπευτικός φάκελος υλικού: Περιλαμβάνει μόνο ολοκληρωμένες εργασίες του μαθητή. Συμβάλλει στην αυτοαξιολόγηση. Διεπιστημονικός κά

Σχέδια εργασίας- αξιολόγηση μέσω φακέλου Ανάπτυξη πρωτοβουλίας, αυτοπεποίθησης Ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος Ανάπτυξη κριτικής σκέψης Ανάπτυξη αναλυτικής και συνθετικής ικανότητας Κινητοποίηση των μαθητών για έκφραση και δημιουργία (καινοτομία) ώστε να τολμήσουν την ενεργό συμμετοχή στο οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι.