ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΤΠΕ & Γλωσσική διδασκαλία
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΟΛΟΓΙΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών.
Σενάριο.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών).
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 8 η Θεματική ενότητα Το γλωσσικό μάθημα με βάση την κοινωνιογλωσσολογία Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Τπε και γλώσσα.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι) ΔΟΜΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Η γλώσσα διαρθρώνεται σε επίπεδα. Η γλώσσα είναι δομή. Σκοπός της διδασκαλίας είναι η οικειοποίηση των δομών. Η διδασκαλία της γλώσσας αποτελεί συνέχεια του φυσικού τρόπου εκμάθησής της.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (ΙΙ) Η διδασκαλία γίνεται με παραδείγματα. Η διδασκαλία αποβλέπει στη σύλληψη της γλώσσας ως συστήματος. Το λεξιλόγιο αποτελεί βασικό τομέα της διδασκαλίας. Δίνεται έμφαση στον προφορικό λόγο. Η διδακτική διαδικασία ξεκινά με κείμενα.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (ΙΙΙ) Στόχος της διδασκαλίας είναι η εκμάθηση της «κοινής» γλώσσας. Γίνεται συχνή επανάληψη των γλωσσικών δομών από τους μαθητές. Ο διδάσκων είναι ο κύριος συντελεστής της διδακτικής διαδικασίας. Τα Ο/Α μέσα θεωρούνται απαραίτητα βοηθητικά εργαλεία.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (ΙV) Τα λάθη επισημαίνονται με επιμέλεια. Η διαδικασία της «ενίσχυσης» θεωρείται σημαντική. Η αξιολόγηση του μαθητή θεωρείται βασική διαδικασία.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Επικοινωνιακή προσέγγιση(Ι) Η γλώσσα είναι ένα σύστημα επικοινωνίας. Κύριο χαρακτηριστικό της γλώσσας είναι η ποικιλία. Η γλωσσική πράξη αποτελεί αβίαστη διαδικασία.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Επικοινωνιακή προσέγγιση(ΙΙ) Η γλωσσική ικανότητα θεωρείται μια σύνθετη δεξιότητα. Η γλώσσα κατακτάται μέσω της χρήσης της. Η κατοχή της γλώσσας προϋποθέτει την απόκτηση της επικοινωνιακής ικανότητας. Ο διδάσκων είναι ισότιμος συνομιλητής και συνεργάτης.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Επικοινωνιακή προσέγγιση(ΙΙΙ) Σκοπός της διδασκαλίας είναι η απόκτηση της επικοινωνιακής ικανότητας. Η γνώση του συστήματος της γλώσσας δε θεωρείται επαρκής παράγοντας για τη βελτίωση της επικοινωνιακής ικανότητας. Οι κανόνες που διέπουν το σύστημα της γλώσσας συνιστούν στη διδασκαλία μια ανακάλυψη.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Επικοινωνιακή προσέγγιση(ΙV) Το λάθος θεωρείται φυσιολογικό φαινόμενο. Η διδασκαλία δεν περιορίζεται στην πρόταση. Ο χρησιμοποιούμενος λόγος στην τάξη πρέπει να διαθέτει επικοινωνιακό φορτίο. Τα Ο/Α μέσα θεωρούνται απαραίτητα. Η αξιολόγηση αποτελεί απαραίτητη διαδικασία.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Λειτουργική προσέγγιση(Ι) ΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Έμφαση στη χρήση της γλώσσας από τους μαθητές. Σκοπός της διδασκαλίας η απόκτηση γλωσσικής και επικοινωνιακής ικανότητας. Διδασκαλία της δομής της γλώσσας με σκοπό την κατανόηση της λειτουργίας των γλωσσικών στοιχείων. Δημιουργία πραγματικών και εικονικών επικοινωνιακών συνθηκών κατά τη διδασκαλία.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Λειτουργική προσέγγιση(ΙΙ) Διαδικασία της επεξεργασίας του λόγου των μαθητών με σκοπό τη βελτίωσή του. Διδασκαλία της κοινωνικής ποικιλίας της γλώσσας. Βάση και αφετηρία της διδασκαλίας το κείμενο (γραπτό και προφορικό). Χρήση οπτικοακουστικών μέσων.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Λειτουργική προσέγγιση(ΙΙΙ) Δεν υπάρχει βιβλίο του μαθητή. Υπάρχει βιβλίο του δασκάλου. Ο εκπαιδευτικός είναι ο «συνομιλητής» στα πλαίσια της επικοινωνίας και όχι η αυθεντία. Το Πρόγραμμα δεν εφαρμόζεται από όλους τους εκπαιδευτικούς, αλλά μόνο από όσους το ενστερνίζονται.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Λειτουργική προσέγγιση(ΙΙΙ) Ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών περίπου 100 ωρών. Αξιολόγηση του Προγράμματος από ανεξάρτητη ομάδα αξιολόγησης.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί γραμματισμός: σύνολο δεξιοτήτων και πρακτικών χρήσης ποικίλων κειμένων που επιτρέπουν στο άτομο να διαχειρίζεται την κοινωνική του ζωή μέσα από τη συμμετοχή του σε τομείς κοινωνικής δραστηριότητας. πολυγραμματισμοί: σύνολο παιδαγωγικών αρχών που υποστηρίζουν την ποικιλία των μορφών γραμματισμού που λειτουργούν στις σύγχρονες κοινωνίες (οπτικός, εικονιστικός γραμματισμός κλπ.).

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί Ι Η διδασκαλία προσαρμόζεται στο επίπεδο του γλωσσικού γραμματισμού των μαθητών και των μαθητριών. Τα θέματα με τα οποία ασχολείται η τάξη μπορεί να προέρχονται από διάφορες πηγές και διάφορες επικοινωνιακές συνθήκες. Δίνεται η δυνατότητα παραγωγής διαφόρων ειδών προφορικού και γραπτού λόγου από όλους/-ες τους μαθητές/-τριες. Ο/η διδάσκων/-ουσα έχει ρόλο συντονιστή και ισότιμου συνομιλητή κατά τη διδασκαλία.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί ΙΙ Ο χρόνος διεκπεραίωσης των γλωσσικών δραστηριοτήτων εξαρτάται από το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών. Το υλικό προέρχεται από διάφορες πηγές έντυπου και προφορικού λόγου. Οι διδάσκοντες/-ουσες έχουν στη διάθεσή τους ένα κείμενο όπου αναφέρονται η φιλοσοφία και οι αρχές της διδασκαλίας της νέας ελληνικής γλώσσας και έναν μικρό αριθμό-«κλασικών»-δραστηριοτήτων για τις διάφορες βαθμίδες και ηλικιακές ομάδες μαθητών και μαθητριών.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί ΙΙΙ Η διδασκαλία της δομής της νέας ελληνικής γίνεται με σκοπό την κατανόηση της λειτουργίας των γραμματικοσυντακτικών φαινομένων. Κατά τη διδασκαλία της δομής δίνεται έμφαση και στη μικροδομή, αλλά πολύ περισσότερο στη μακροδομή. Τα κείμενα που θα παράγουν θα πρέπει να έχουν πάντα αποδέκτη. Οι επικοινωνιακές συνθήκες γίνεται προσπάθεια να είναι πραγματικές.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί ΙV Δίνονται εναύσματα και αφορμές για παραγωγή και κατανόηση των συμβάσεων που προσδιορίζουν τα είδη του προφορικού και γραπτού λόγου. Τα μαθήματα έχουν τη μορφή σχεδίων δράσης (project). Γίνoνται αντικείμενο εκμετάλλευσης οι γνώσεις γραμματισμού των μαθητών/τριών.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί V Η «κατ’ οίκον» εργασία περιορίζεται στην αναζήτηση πηγών και πληροφοριών για τη διδασκαλία του μαθήματος. Σε καμιά περίπτωση δεν έχει χαρακτήρα επίλυσης γλωσσικών ασκήσεων ή μελέτης γραμματικοσυντακτικών φαινομένων ή συγγραφής «εκθέσεων».

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γραμματισμός, Πολυγραμματισμοί VΙ Ενθαρρύνεται η ομαδική εργασία και η συνεργασία. Γίνεται αντικείμενο αξιοποίησης η πολυγλωσσία της τάξης.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Πολυγραμματισμοί ΣΤΑΔΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Τοποθετημένη Πρακτική Ανοιχτή Διδασκαλία Κριτική Πλαισίωση Μετασχηματισμένη Πρακτική