Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ)
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
Πληροφορική Α’ Τάξης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Οι ΤΠΕ στην Ελληνική Εκπαίδευση
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Αδάμ Κ. Αγγελής Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
Διδακτική Πληροφορικής
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Δημιουργία σεναρίου.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής

2 Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορική και εκπαίδευση Η Πληροφορική στην Α΄θμια και στη Β΄θμια Εκπαίδευση Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Η Πληροφορική στο Ενιαίο Λύκειο – Μαθήματα γενικής παιδείας – Μαθήματα πληροφορικής

3 «Η πληροφορική στην εκπαίδευση» Η πληροφορική ως αυτόνoμo γνωστικό αντικείμενο μέσα σε όλα τα μαθήματα ως τρόπος προσέγγισης των αντίστοιχων θεμάτων – Σημαντικές υλικοτεχνικές υποδομές – Αυξημένο κόστος Συνδυασμός των παραπάνω

4 Η Πληροφορική στην Α΄θμια και στη Β΄θμια Εκπαίδευση Θεμελιώδη ερωτήματα Σκοποί της διδασκαλιας της πληροφορικης Το Διδακτικό υλικό – Έντυπο διδακτικό υλικό – Εκπαιδευτικό λογισμικό – Άλλο εκπαιδευτικό υλικό Το σχολικό εργαστήριο πληροφορικής

5 Θεμελιώδη ερωτήματα Κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος και η ανάγκη για παιδαγωγική ανανέωση. «Πληροφοριοποίηση» της κοινωνίας.

6 Σκοποί της Διδασκαλίας της Πληροφορικής(1) Ενεργοποίηση του μαθητή. Δημιουργική δράση. Ανακαλυπτική μάθηση και τον πειραματισμό. Ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα. Προβληματισμός και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης.

7 Σκοποί της Διδασκαλίας της Πληροφορικής(2) Καλλιεργεια ελευθερης σκεψης και εκφρασης. Μαθηση πανω στο πως μαθαινουμε. Aλλαγη του ρολου του εκπαιδευτικού σε: – Συνεργάτη και σύμβουλο του μαθητή για την ανακάλυψη της γνώσης. – Οργανωτή της διδασκαλίας και της διαδικασίας της μάθησης.

8 Το σχολικό εργαστήριο πληροφορικής Κατάλληλο και αναγκαίο, για την επίτευξη των στόχων του μαθήματος, υπολογιστικό και δικτυακό εξοπλισμό Εξοπλισμός (υλικό και λογισμικό) των εργαστηρίων πρέπει να είναι σύγχρονος – Όχι απαραίτητο – Ούτε και εφικτό Αξιοποίηση του εξοπλισμού

9 Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο Γενικός Σκοπός Γνώσεις και δεξιότητες που πρέπει να αναπτυχθούν Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού Μεθοδολογία ένταξης και διδασκαλίας

10 Γενικός Σκοπός Οι μαθητές χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως «γνωστικό-διερευνητικό εργαλείο» Αναζητούν πληροφορίες, επικοινωνούν και προσεγγίζουν βασικές αρχές που διέπουν τη χρήση της υπολογιστικής τεχνολογίας

11 Γνώσεις και δεξιότητες που πρέπει να αναπτυχθούν Βασικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής των υπολογιστών. Να εργάζονται με σχετική αυτονομία σε ένα γραφικό περιβάλλον εργασίας. Να χρησιμοποιούν εφαρμογές πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου και να έχουν κατακτήσει τις έννοιες της πλοήγησης σε ένα δίκτυο πληροφοριών και της αλληλεπίδρασης με ένα πληροφοριακό σύστημα. Να αντιλαμβάνονται τον υπολογιστή, τις περιφερειακές συσκευές και το χρησιμοποιούμενο λογισμικό ως ενιαίο σύστημα.

12 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού Γνωστικό - διερευνητικό εργαλείο Εποπτικό μέσο διδασκαλίας σε βασικά γνωστικά αντικείμενα Εργαλείο επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών «Πληροφορικός αλφαβητισμός»

13 Μεθοδολογία ένταξης και διδασκαλίας Ο υπολογιστής στην τάξη Σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής Μεικτή προσέγγιση

14 Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Γενικός Σκοπός Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού

15 Γενικος Σκοπός Να μπορούν να αναγνωρίζουν και να κρίνουν τις επιπτώσεις των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών στους διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Να εξηγουν τις βασικες εννοιες και τη βασικη ορολογια της συγχρονης δικτυακης τεχνολογιας και της τεχνολογιας των πολυμεσων. Να χρησιμοποιουν το παγκοσμιο διαδικτυο και να αξιοποιουν τις υπηρεσιες που προσφερει. Να επιλυουν απλα προβληματα σε προγραμματιστικο περιβαλλον. Να αναγνωριζουν τις επιπτωσεις τους στους διαφορους τομεις της ανθρωπινης δραστηριοτητας.

16 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού Γνωρίζω-επικοινωνώ με τον υπολογιστή Διερευνώ-δημιουργώ-ανακαλύπτω Ελέγχω-προγραμματίζω τον υπολογιστή Ο υπολογιστής στη ζωή μας

17 Η Πληροφορική στο Ενιαίο Λύκειο ως μάθημα γενικής παιδείας Γενικός Σκοπός. Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού.

18 Γενικός Σκοπός Ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων στη χρήση και αξιοποίηση των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών ως εργαλείων μάθησης και σκέψης. Την ευαισθητοποίηση-προβληματισμό σε ζητήματα που τίθενται με την είσοδο των υπολογιστων στην κοινωνία.

19 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού Ο κόσμος της πληροφορικής-εξοικείωση Διερευνώ - δημιουργώ - ανακαλύπτω Πληροφορική και σύγχρονος κόσμος

20 Μαθήματα Πληροφορικής Υποχρεωτικά – Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον – Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα Επιλογής – Πολυμέσα-Δίκτυα – Εφαρμογές Λογισμικού – Εφαρμογές Υπολογιστών

21 Γενικός Σκοπός Αποκτηση βασκικων γνωσεων για μεταπηδηση στην τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Κάλυψη αναγκών μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης Να γίνει ο μαθητής ενεργίς πολίτης στην κοινωνία των πληροφοριών και στη διαμορφούμενη κοινωνία της μάθησης

22 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού(1) Ανάλυση-Σχεδίαση Υλοποίηση σε προγραμματιστικό περιβάλλον Τεκμηρίωση-Αξιολόγηση Εσωτερική δομή, οργάνωση και λειτουργία του υπολογιστή Περιφερειακές Μονάδες

23 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού(2) Λογισμικό συστήματος. Πολυμέσα. Δίκτυα. Ενημερώνομαι. Διερευνώ – Συσχετίζω. Σχεδιάζω – Εφαρμόζω.

Η πληροφορική στην εκπαίδευση

25 Η πληροφορική στην εκπαίδευση Κριση του εκπαιδευτικου συστηματος και η αναγκη για παιδαγωγικη ανανεωση «Πληροφοριοποιηση» της κοινωνιας Η πληροφορικη ως αυτονoμo γνωστικο αντικειμενο Μεσα σε ολα τα μαθηματα ως τροπος προσεγγισης των αντιστοιχων θεματων – Σημαντικες υλικοτεχνικες υποδομες – Αυξημενο κοστος Συνδυασμος των παραπανω

Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο

27 Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο Οι μαθητές πρέπει να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως «γνωστικό-διερευνητικό εργαλείο» Αναζητούν πληροφορίες, επικοινωνούν και προσεγγίζουν βασικές αρχές που διέπουν τη χρήση της υπολογιστικής τεχνολογίας Βακικες υληκοτεχνικές υποδομές – Ο υπολογιστής στην τάξη – Σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής