Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής
2 Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορική και εκπαίδευση Η Πληροφορική στην Α΄θμια και στη Β΄θμια Εκπαίδευση Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Η Πληροφορική στο Ενιαίο Λύκειο – Μαθήματα γενικής παιδείας – Μαθήματα πληροφορικής
3 «Η πληροφορική στην εκπαίδευση» Η πληροφορική ως αυτόνoμo γνωστικό αντικείμενο μέσα σε όλα τα μαθήματα ως τρόπος προσέγγισης των αντίστοιχων θεμάτων – Σημαντικές υλικοτεχνικές υποδομές – Αυξημένο κόστος Συνδυασμός των παραπάνω
4 Η Πληροφορική στην Α΄θμια και στη Β΄θμια Εκπαίδευση Θεμελιώδη ερωτήματα Σκοποί της διδασκαλιας της πληροφορικης Το Διδακτικό υλικό – Έντυπο διδακτικό υλικό – Εκπαιδευτικό λογισμικό – Άλλο εκπαιδευτικό υλικό Το σχολικό εργαστήριο πληροφορικής
5 Θεμελιώδη ερωτήματα Κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος και η ανάγκη για παιδαγωγική ανανέωση. «Πληροφοριοποίηση» της κοινωνίας.
6 Σκοποί της Διδασκαλίας της Πληροφορικής(1) Ενεργοποίηση του μαθητή. Δημιουργική δράση. Ανακαλυπτική μάθηση και τον πειραματισμό. Ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα. Προβληματισμός και την ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
7 Σκοποί της Διδασκαλίας της Πληροφορικής(2) Καλλιεργεια ελευθερης σκεψης και εκφρασης. Μαθηση πανω στο πως μαθαινουμε. Aλλαγη του ρολου του εκπαιδευτικού σε: – Συνεργάτη και σύμβουλο του μαθητή για την ανακάλυψη της γνώσης. – Οργανωτή της διδασκαλίας και της διαδικασίας της μάθησης.
8 Το σχολικό εργαστήριο πληροφορικής Κατάλληλο και αναγκαίο, για την επίτευξη των στόχων του μαθήματος, υπολογιστικό και δικτυακό εξοπλισμό Εξοπλισμός (υλικό και λογισμικό) των εργαστηρίων πρέπει να είναι σύγχρονος – Όχι απαραίτητο – Ούτε και εφικτό Αξιοποίηση του εξοπλισμού
9 Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο Γενικός Σκοπός Γνώσεις και δεξιότητες που πρέπει να αναπτυχθούν Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού Μεθοδολογία ένταξης και διδασκαλίας
10 Γενικός Σκοπός Οι μαθητές χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως «γνωστικό-διερευνητικό εργαλείο» Αναζητούν πληροφορίες, επικοινωνούν και προσεγγίζουν βασικές αρχές που διέπουν τη χρήση της υπολογιστικής τεχνολογίας
11 Γνώσεις και δεξιότητες που πρέπει να αναπτυχθούν Βασικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής των υπολογιστών. Να εργάζονται με σχετική αυτονομία σε ένα γραφικό περιβάλλον εργασίας. Να χρησιμοποιούν εφαρμογές πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου και να έχουν κατακτήσει τις έννοιες της πλοήγησης σε ένα δίκτυο πληροφοριών και της αλληλεπίδρασης με ένα πληροφοριακό σύστημα. Να αντιλαμβάνονται τον υπολογιστή, τις περιφερειακές συσκευές και το χρησιμοποιούμενο λογισμικό ως ενιαίο σύστημα.
12 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού Γνωστικό - διερευνητικό εργαλείο Εποπτικό μέσο διδασκαλίας σε βασικά γνωστικά αντικείμενα Εργαλείο επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών «Πληροφορικός αλφαβητισμός»
13 Μεθοδολογία ένταξης και διδασκαλίας Ο υπολογιστής στην τάξη Σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής Μεικτή προσέγγιση
14 Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο Γενικός Σκοπός Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού
15 Γενικος Σκοπός Να μπορούν να αναγνωρίζουν και να κρίνουν τις επιπτώσεις των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών στους διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Να εξηγουν τις βασικες εννοιες και τη βασικη ορολογια της συγχρονης δικτυακης τεχνολογιας και της τεχνολογιας των πολυμεσων. Να χρησιμοποιουν το παγκοσμιο διαδικτυο και να αξιοποιουν τις υπηρεσιες που προσφερει. Να επιλυουν απλα προβληματα σε προγραμματιστικο περιβαλλον. Να αναγνωριζουν τις επιπτωσεις τους στους διαφορους τομεις της ανθρωπινης δραστηριοτητας.
16 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού Γνωρίζω-επικοινωνώ με τον υπολογιστή Διερευνώ-δημιουργώ-ανακαλύπτω Ελέγχω-προγραμματίζω τον υπολογιστή Ο υπολογιστής στη ζωή μας
17 Η Πληροφορική στο Ενιαίο Λύκειο ως μάθημα γενικής παιδείας Γενικός Σκοπός. Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού.
18 Γενικός Σκοπός Ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων στη χρήση και αξιοποίηση των υπολογιστικών και δικτυακών τεχνολογιών ως εργαλείων μάθησης και σκέψης. Την ευαισθητοποίηση-προβληματισμό σε ζητήματα που τίθενται με την είσοδο των υπολογιστων στην κοινωνία.
19 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού Ο κόσμος της πληροφορικής-εξοικείωση Διερευνώ - δημιουργώ - ανακαλύπτω Πληροφορική και σύγχρονος κόσμος
20 Μαθήματα Πληροφορικής Υποχρεωτικά – Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον – Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα Επιλογής – Πολυμέσα-Δίκτυα – Εφαρμογές Λογισμικού – Εφαρμογές Υπολογιστών
21 Γενικός Σκοπός Αποκτηση βασκικων γνωσεων για μεταπηδηση στην τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Κάλυψη αναγκών μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης Να γίνει ο μαθητής ενεργίς πολίτης στην κοινωνία των πληροφοριών και στη διαμορφούμενη κοινωνία της μάθησης
22 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού(1) Ανάλυση-Σχεδίαση Υλοποίηση σε προγραμματιστικό περιβάλλον Τεκμηρίωση-Αξιολόγηση Εσωτερική δομή, οργάνωση και λειτουργία του υπολογιστή Περιφερειακές Μονάδες
23 Άξονες υλοποίησης του γενικού σκοπού(2) Λογισμικό συστήματος. Πολυμέσα. Δίκτυα. Ενημερώνομαι. Διερευνώ – Συσχετίζω. Σχεδιάζω – Εφαρμόζω.
Η πληροφορική στην εκπαίδευση
25 Η πληροφορική στην εκπαίδευση Κριση του εκπαιδευτικου συστηματος και η αναγκη για παιδαγωγικη ανανεωση «Πληροφοριοποιηση» της κοινωνιας Η πληροφορικη ως αυτονoμo γνωστικο αντικειμενο Μεσα σε ολα τα μαθηματα ως τροπος προσεγγισης των αντιστοιχων θεματων – Σημαντικες υλικοτεχνικες υποδομες – Αυξημενο κοστος Συνδυασμος των παραπανω
Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο
27 Η Πληροφορική στο Δημοτικό Σχολείο Οι μαθητές πρέπει να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως «γνωστικό-διερευνητικό εργαλείο» Αναζητούν πληροφορίες, επικοινωνούν και προσεγγίζουν βασικές αρχές που διέπουν τη χρήση της υπολογιστικής τεχνολογίας Βακικες υληκοτεχνικές υποδομές – Ο υπολογιστής στην τάξη – Σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής