Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση των Ψηφιακών Τεχνολογιών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΕ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ.
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ενότητα 3.3 Αξιοποίηση-Αξιολόγηση Ιστοσελίδων, ιστοχώρων & πυλών
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ & ΣΕΝΑΡΙΟΥ Ονοματεπώνυμο συγγραφέα, Ειδικότητα ΠΕχχ.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Διδακτικά σενάρια.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Νεοελληνική γλώσσα και διαδραστικός πίνακας διαδραστικός πίνακας.
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Βιολογία Γυμνασίου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτικό σενάριο με τη χρήση των Ψηφιακών Τεχνολογιών

Ποιός μπορεί να αντισταθεί στην εξιστόρηση ενός παραμυθιού;  Μία ιστορία του παρελθόντος ξεδιπλώνεται μπροστά σου, ενώ συμπορεύεσαι μαζί με τους πρωταγωνιστές......

 Για να εξιστορήσεις μία ιστορία του παρελθόντος, χρησιμοποιείς παρελθοντικούς χρόνους.  Το σενάριο “Fairy tales of the past” αποτελεί έναν τρόπο για να διδαχθεί η γραμματική της αγγλικής γλώσσας και συγκεκριμένα ό χρόνος Simple Past.

Απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν σε ινστιντούτο ξένων γλωσσών την αγγλική γλώσσα και βρίσκονται στο επίπεδο Α2 (elementary). Τυπικά, φοιτούν στη B class.

Περιγραφή σεναρίου Χρόνος υλοποίησης:  2 διδακτικές ώρες των 50 ‘ η κάθε μία

Χώρος υλοποίησης:  Η αίθουσα διδασκαλίας, προσαρμοσμένη στις ανάγκες του σεναρίου.

Μέσα που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν:  Διαδραστικός πίνακας  Φύλλα εργασίας  Η/Υ Εργαλεία που πρόκεται να χρησιμοποιηθούν:  Λογισμικό βιβλίου σε ψηφιακή μορφή  Αβάκειο και μικρόκοσμός «ταξινομούμε»  Φυλλομετρητής mozilla firefox  Πρόγραμμα συγγραφής κειμένου word

Προαπαιτούμενες γνώσεις μαθητών:  Βασικό λεξιλόγιο αγγλικής  Βασικούς κανόνες γραμματικής αγγλικής  Χειρισμός Η/Υ  Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο  Συγγραφή κειμένου στο word

Ροή εφαρμογής σεναρίου 1 η διδακτική ώρα  Οι μαθητές ενημερώνονται για τον τίτλο του μαθήματος και αναρωτιούνται για το περιεχόμενό του.  Παρουσιάζεται στο διαδραστικό πίνακα το κείμενο, με θέμα την ιστορία της Pocahontas.

 Οι μαθητές ακούν το κείμενο ηχογραφημένο.  Γίνεται προσπάθεια μετάφρασης από την ολομέλεια, για να κατανοήσουν το περιεχόμενο.  Σκοπός είναι απλώς να μπορούν να κατανοήσουν το κείμενο και όχι να επικεντρωθούν σε λεπτομέρειες.

 Οι μαθητές εντοπίζουν τα ρήματα του κειμένου και ο διδάσκων τα υπογραμμίζει στο διαδραστικό πίνακα.  Ακολουθεί συζήτηση σχετικά με τη χρήση των ρημάτων (σε ποιά χρονική βαθμίδα αναφέρονται) και στο σχηματισμό τους (παρατηρούν ότι έχουν την κατάληξη –ed).  Διατυπώνονται τα πρώτα συμπεράσματα σχετικά με το χρόνο past simple.

 Ο διδάσκων παρουσιάζει τη θεωρία του simple past. Χρησιμοποιείται το πρόγραμμα παρουσιάσεων power point.

Για να κατανοήσουν καλύτερα την θεωρία τους οι μαθητές, χρησιμοποιείται ο μικρόκοσμος «ταξινομούμε» στο αβάκειο.  Ο διδάσκων τοποθετεί στη βάση δεδομένων τα ρήματα του κειμένου και οι μαθητές απαντούν αν αυτά είναι ομαλά ή ανώμαλα, σε ποιόν τύπο βρίσκονται (affirmative, negative, interrogative), πώς σχηματίζεται η κατάληξή τους (-ied, -ed, -d) και πώς είναι το ρήμα στο infinitive.

 Στο τέλος της 1 ης διδακτικής ώρας, τα παιδιά έχουν διδαχθεί τη θεωρία του simple past.  Για εμπέδωση, τους μοιράζεται ένα φύλλο εργασίας στο οποίο θα κλίνουν ένα ρήμα στο χρόνο αυτό για εξάσκηση.

2 η φάση 2 η διδακτική ώρα  Στην αρχή της ώρας γίνεται προφορική επανάληψη της διδαχθείσας ενότητας.  Έπειτα, τα παιδιά σχηματίζουν ομάδες ανά δύο και κάθονται στους Η/Υ.  Η κάθε ομάδα επιλέγει ένα παραμύθι (π.χ. Κοκκινοσκουφίτσα, Αλαντίν, Χάνσελ και Γκρέτελ, Ραπουνζέλ, Παναγία των Παρισίων).

 Η κάθε ομάδα ψάχνει για πληροφορίες στο διαδίκτυο για το παραμύθι της. Προτείνονται οι σύνδεσμοι  D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF %81%CE%B9%CE%B1 D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF %81%CE%B9%CE%B1   Παραχωρείται χρόνος 20 λεπτών για να βρουν και να οργανώσουν τις πληροφορίες τους.

 Εφόσον η κάθε ομάδα είναι έτοιμη, συγγράφει στο word ένα κείμενο περιγράφοντας το παραμύθι της. Τα ρήματα που θα χρησιμοποιήσουν τίθενται σε χρόνο simple past.  Όταν τα κείμενα είναι έτοιμα, ο διδάσκων τα μ εταφέρει στον κεντρικό Η/Υ μέσω flash usb και προβάλλονται στο διαδραστικό πίνακα.  Η κάθε ομάδα παρουσιάζει τα κείμενά της στην ολομέλεια.

Αξιολόγηση  Ο διδάσκων αξιολογεί την εμπέδωση του χρόνου μέσα από τα κείμενα των μαθητών.

Καινοτομίες σεναρίου Πρόσθετη παιδαγωγική αξία  Με τη χρήση των Ψηφιακών Τεχνολογιών το μάθημα αποκτά νέο χαρακτήρα.  Οι μαθητές μελετούν από κοινού το κείμενό τους στο διαδραστικό πίνακα.  Η χρήση του power point βοηθά στο να συνοψιστεί η θεωρία στα βασικά της σημεία και στο να παρουσιαστεί με γραφιστικά στοιχεία.

 Μέσω του μικρόκοσμου «ταξινομούμε» γίνεται μία διάκριση του τρόπου με τον οποίο σχηματίζονται τα ρήματα στο χρόνο simple past.  Οι μαθητές αναζητούν τα παραμύθια τους μέσω του διαδικτύου και αποκτούν πληθώρα πληροφοριών, ενώ επισκεπτόμενοι ενδεχομένως ιστότοπους με αγγλικό περιεχόμενο, έρχονται σε επαφή με τη γλώσσα.  Μέσω του word συγγράφουν ένα κείμενο και το μεταπλάθουν όσες φορές χρειάζεται ώστε να είναι έτοιμο.

Ο ρόλος του δασκάλου  Κατευθύνει τη διαδικασία  Συντονίζει  Στηρίζεται στη διεξαγωγή συμπερασμάτων των μαθητών  Ενθαρρύνει  Βοηθά και υποστηρίζει

Με το σενάριο αυτό.... ... Οι μαθητές έχουν ενεργό συμμετοχή στο μάθημα και άμεση εμπλοκή με το αντικείμενο ... Αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με το δάσκαλο και συνεργάζονται ... Διατυπώνουν τα δικά τους συμπεράσματα ... Εφαρμόζουν τους κανόνες της γραμματικής διαβάζοντας ή συγγράφοντας κείμενα με ενδιαφέρον

... Διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες. ... Εξασκούνται στη χρήση των Ψ.Τ. ... Αισθάνονται ότι η διδακτική διαδικασία εμπεριέχει στοιχεία που συνάδουν με την εποχή, ενδεχομένως και με την καθημερινότητά τους.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!! Λίνα Τρακάλη