Διδακτικές προσεγγίσεις στις Φ.Ε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΔΙΔΑΣΚΩΝ Δρ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Τι δυσκολεύει τη μάθηση και τι κάνουμε γι’ αυτό.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Eποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Δημιουργία σεναρίου.
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτικές προσεγγίσεις στις Φ.Ε. Παραδοσιακή προσέγγιση Ανακαλυπτική προσέγγιση Εποικοδομητική προσέγγιση. αναφέρω τι θα πουμε σε καθε προσέγγιση Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Σύμφωνα με το μοντέλο αυτό: Η Διδασκαλία είναι διαδικασία μεταβίβασης της γνώσης από τον εκπαιδευτικό στο μαθητή. Στα πλαίσια του μοντέλου μεταφοράς ο εκπαιδευτικός λειτουργεί ως κάτοχος και φορέας της γνώσης την οποία εισάγει στους μαθητές με ερωτήσεις και αποκρίσεις. Ο μαθητής θεωρείται ότι δεν έχει καμία άποψη για το θέμα που διδάσκεται ή αν έχει, τότε μπορεί με την επίδραση της διδασκαλίας να την αλλάξει και να αποκτήσει την επιστημονικά αποδεκτή άποψη. Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Εισάγεται αξιωματικά η νέα γνώση Αποδεικνύεται η νέα γνώση με πείραμα που πραγματοποιείται Η γνώση των φυσικών επιστημών αντιμετωπίζεται ως «πακέτο» το οποίο είναι δυνατό να μεταφερθεί από το διδάσκοντα στους μαθητές ΔάσκαλοςΠληροφορίαΜαθητής Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Φάσεις Διδασκαλίας Προετοιμασία ή προπαρασκευή Προσφορά ή παρουσίαση Σύγκριση Εφαρμογή ή άσκηση Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Στην αρχή της διδασκαλίας γίνεται α) σύνδεση του μαθήματος με τις προηγούμενες γνώσεις β) σύντομη ενημέρωση των μαθητών για τα θέματα του νέου περιεχομένου. Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Στην ανάπτυξη της διδασκαλίας γίνεται Α) αναλυτική παρουσίαση του επιστημονικού προτύπου, με τη χρήση διδακτικών υλικών ως βοηθητικού μέσου για την ανάπτυξη της επιστημονικής άποψης, Β) παροχή απαραίτητου χρόνου στους μαθητές για να μπορούν να αντιλαμβάνονται το νέο επιστημονικό πρότυπο, Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Γ) ερωτήσεις στους μαθητές για να τους βοηθήσουμε να επεξεργαστούν τις νέες γνώσεις (οι ερωτήσεις μπορούν να διατυπώνονται και κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του επιστημονικού προτύπου), Δ) ανακεφαλαίωση των βασικότερων σημείων του περιεχομένου. Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Συμπεράσματα Στο μοντέλο μεταφοράς η διδασκαλία κινείται σε πληροφοριακό επίπεδο ή σε επίπεδο οργανωτικό. Αυτό σημαίνει ότι κινητοποιούνται κυρίως γνωστικές δεξιότητες συλλογής δεδομένων όπως η παρατήρηση, η αναγνώριση, η ανάκληση ή/και γνωστικές δεξιότητες οργάνωσης δεδομένων όπως η σύγκριση, η ταξινόμηση, η κατηγοριοποίηση. Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Όσον αφορά τις λανθασμένες απαντήσεις των μαθητών, η συχνότερη αντίδραση του εκπαιδευτικού είναι η άμεση διόρθωσή τους. Το διδακτικό μοντέλο μεταφοράς είναι δασκαλοκεντρικό με την έννοια ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαδικασία αναζήτησης και οργάνωσης πληροφοριών είναι πολύ ενισχυμένος σε σχέση με το ρόλο των μαθητών. Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Τα αποτελέσματα μιας διδασκαλίας μεταφορικού χαρακτήρα, αν και εξαρτώνται από το επίπεδο μάθησης στο οποίο κινείται είναι πολλές φορές περιορισμένα. Αν μια διδασκαλία κινείται στο πληροφοριακό επίπεδο, τότε η γνώση περιορίζεται στην εκμάθηση όρων, μαθηματικών τύπων, κανόνων που συνήθως εύκολα ξεχνιούνται. Όταν ενεργοποιούνται επιπλέον δεξιότητες οργάνωσης δεδομένων, τότε οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να εμπλακούν σε στοιχειώδη επεξεργασία των πληροφοριών που, ενδεχομένως, μπορεί να συμβάλει στην εκμάθηση απλών εννοιών και σχέσεων. Ρούσης Ραφαήλ

Παραδοσιακή προσέγγιση Αποτελέσματα Διδασκαλίας Σε Πληροφοριακό επίπεδο Εκμάθηση όρων, τύπων, κανόνων Σε Οργανωτικό επίπεδο Εκμάθηση απλών σχέσεων Ρούσης Ραφαήλ

Ανακαλυπτική προσέγγιση Το ανακαλυπτικό διδακτικό μοντέλο βασίζεται στην πεποίθηση ότι οι μαθητές με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού μπορούν να διερευνήσουν τα φαινόμενα και να ανακαλύψουν την επιθυμητή γνώση, δηλαδή να ανακαλύψουν νόμους, να ερμηνεύσουν τα φαινόμενα, να κατανοήσουν έννοιες. «κάθε καινούρια αλήθεια πρέπει να ανακαλύπτεται ή τουλάχιστον να τίθεται εκ νέου από το μαθητή και όχι απλώς να του μεταδίδεται» J. Piaget Ρούσης Ραφαήλ

Ανακαλυπτική προσέγγιση Ο εκπαιδευτικός ζητά από το μαθητή (αφού του δώσει κατάλληλες οδηγίες): Να εκτελέσει πείραμα, Να προβεί σε παρατηρήσεις και μετρήσεις και Να εξάγει συμπέρασμα Ρούσης Ραφαήλ

Ανακαλυπτική προσέγγιση ο χειρισμός του διδακτικού υλικού γίνεται από τους μαθητές κι έτσι ενεργοποιούν περισσότερες γνωστικές δεξιότητες. οι μαθητές δέχονται οδηγίες (συνήθως γραπτές σε φύλλα εργασίας) για κάθε βήμα της διερευνητικής τους δραστηριότητας, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας της διδασκαλίας, δηλαδή η τελική άποψη των μαθητών να είναι σύμφωνη με την επιστημονικά αποδεκτή Οι μαθητές είναι δυνατό να οδηγηθούν μόνοι τους στη γνώση των φαινομένων, να την «ανακαλύψουν», αν τους δοθούν τα κατάλληλα μέσα και τους υποβληθούν οι κατάλληλες καθοδηγητικές ερωτήσεις. Ρούσης Ραφαήλ

Ανακαλυπτική προσέγγιση Φάσεις Διδασκαλίας Έναυσμα Ενδιαφέροντος Διατύπωση Υποθέσεων Πειραματισμός Διατύπωση / Καταγραφή Συμπερασμάτων Εφαρμογές / Γενίκευση Ρούσης Ραφαήλ

Ανακαλυπτική προσέγγιση 1η φάση: Οι μαθητές αντιμετωπίζουν ένα ερώτημα (ατομικά ή ομαδικά) εκτελούν πειραματικές δραστηριότητες με βάση τις γραπτές οδηγίες φύλλου εργασίας ή τις προφορικές οδηγίες του εκπαιδευτικού. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ουδέτερος. Παρεμβαίνει μόνο αν χρειαστεί για να δώσει απαντήσεις σε διευκρινιστικές ερωτήσεις, κυρίως τεχνικής φύσης. Ρούσης Ραφαήλ

Ανακαλυπτική προσέγγιση 2η φάση: Ο εκπαιδευτικός μετά την ολοκλήρωση των πειραματικών δραστηριοτήτων οργανώνει συζήτηση την οποία και συντονίζει. Οι μαθητές ανακοινώνουν τα αποτελέσματα των εργασιών τους. Ο εκπαιδευτικός βοηθά τους μαθητές να διατυπώσουν τη γνώση που ανακαλύφθηκε και ανακεφαλαιώνει το νέο περιεχόμενο. Ρούσης Ραφαήλ

Ανακαλυπτική προσέγγιση 3η φάση: Ο εκπαιδευτικός θέτει προβλήματα στους μαθητές για να εφαρμόσουν και να γενικεύσουν τη νέα γνώση. Ρούσης Ραφαήλ

Ανακαλυπτική προσέγγιση Αποτελέσματα Διδασκαλίας Ως προς το περιεχόμενο, οι μαθητές κατανοούν τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά των αντικειμένων, τις σχέσεις μεταξύ μεγεθών ή εννοιών, τις εφαρμογές εννοιών και αρχών Ως προς τις επιστημονικές διαδικασίες, οι μαθητές αποκτούν γνώση των γνωστικών δεξιοτήτων τις οποίες ενεργοποιούν, μαθαίνουν δηλαδή να παρατηρούν, να ταξινομούν, να συγκρίνουν, να προβλέπουν, να συλλέγουν δεδομένα, να χειρίζονται υλικά, να παρουσιάζουν αποτελέσματα κ.α. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Σύμφωνα με το εποικοδομητικό μοντέλο, Η γνώση οικοδομείται ενεργητικά από το μαθητή, ο οποίος δομεί το δικό του νόημα μέσα από τις εμπειρίες του και τη διαδικασία αλληλεπίδρασης των αρχικών απόψεων του με τις νέες επιθυμητές γνώσεις, που μπορούν να επιφέρουν αλλαγές στις αρχικές απόψεις του. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Αυτό σημαίνει ότι η εποικοδομητική διδασκαλία είναι κατά κύριο λόγο μαθητοκεντρική αλλά και κατευθυνόμενη από τον εκπαιδευτικό. Στο επίκεντρο της εποικοδομητικής διδασκαλίας δε βρίσκεται μόνο η νέα γνώση που διδάσκεται αλλά και η μέθοδος με την οποία εποικοδομείται η νέα γνώση. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. O ρόλος του εκπαιδευτικού είναι σύνθετος, γιατί δεν αρκεί να γνωρίζει μόνο τη «σωστή» γνώση και τις αρχικές απόψεις των μαθητών. χρειάζεται ν' ακολουθήσει διαδικασίες που θα βοηθήσουν τον μαθητή να συνειδητοποιήσει τις αρχικές απόψεις του, να δοκιμάσει την αποτελεσματικότητά των απόψεων σε νέες εμπειρίες, να τις συγκρίνει με τις απόψεις των συμμαθητών του, ν' αναλογιστεί τη διαφορά μεταξύ των αρχικών και των νέων απόψεων και να αξιολογήσει τις διεργασίες και τις δυσκολίες που συνάντησε κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Φάσεις Διδασκαλίας Α) Προσανατολισμός Β) Εκμαίευση ιδεών των μαθητών Γ) Αναδόμηση, τροποποίηση και επέκταση των ιδεών των μαθητών Δ) Εφαρμογή και ανασκόπηση των αλλαγών στις ιδέες Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Α) προσανατολισμός Στη φάση αυτή τίθενται κεντρικά ερωτήματα σχετικά με τα φυσικά φαινόμενα αλλά και με τις δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται αυτά, αναφέρονται διάφορες εφαρμογές και γενικά οριοθετείται η περιοχή ενασχόλησης. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Β) Εκμαίευση ιδεών των μαθητών 1)Θέτει ένα πρόβλημα και ζητά από τους μαθητές προβλέψεις και αιτιολόγηση προβλέψεων. 2)Προτρέπει τους μαθητές να εκφράσουν τις απόψεις τους. 3)Βοηθά τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τις διαφωνίες τους. Η διδασκαλία στοχεύει στην ανάδειξη των αρχικών απόψεων, οι μαθητές οδηγούνται και ενθαρρύνονται να εκφράσουν και να υποστηρίξουν τις υπάρχουσες απόψεις τους με διάφορους τρόπους όπως η απάντηση σε ερωτηματολόγια, η διατύπωση παρατηρήσεων και απόψεων για ένα πείραμα ή μια προσομοίωση. οι αντιδράσεις του εκπαιδευτικού είναι ουδέτερες απέναντι σε όλες τις απόψεις. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Γ) Αναδόμηση, τροποποίηση και επέκταση των ιδεών των μαθητών 1)Ζητά από τους μαθητές να εκτελέσουν πείραμα για να ελέγξουν τις απόψεις τους. 2)Βοηθά τους μαθητές να αναδιοργανώσουν τις γνώσεις τους. Η διδασκαλία στοχεύει στη δοκιμασία και την επαύξηση ή αλλαγή των αρχικών απόψεων, αναπτύσσονται πειραματικές δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να εξετάσουν αν οι αρχικές τους απόψεις έχουν ατέλειες και όπου χρειάζεται να τις αναδομήσουν ή να τις συμπληρώσουν. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Δ) Εφαρμογή και ανασκόπηση των αλλαγών στις ιδέες Ο εκπαιδευτικός στοχεύει στην εφαρμογή των νέων γνώσεων από τους μαθητές, προσφέροντας στους μαθητές νέα παραδείγματα έτσι ώστε να εξετάσουν αν οι νέες απόψεις παρέχουν επαρκέστερες ερμηνείες των φυσικών φαινομένων. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Ε) Ανασκόπηση-Αυτοαξιολόγηση Οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναλογιστούν τις διαφορές που έχουν οι αρχικές με τις νέες απόψεις, τους λόγους για τους οποίους άλλαξαν ή διατήρησαν τις αρχικές τους απόψεις, να περιγράψουν ποια σημεία του μαθήματος τους έκαναν περισσότερη εντύπωση ή τους δυσκόλεψαν. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Αποτελέσματα Διδασκαλίας Οι μαθητές κατασκευάζουν οι ίδιοι μια καινούργια γνώση μέσα από μια διαδικασία αλληλεπίδρασης των βιωματικών αντιλήψεων που έχουν ήδη δημιουργήσει και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. οι μαθητές διευκολύνονται να μεταφέρουν γνώσεις και συλλογισμούς από ένα θέμα που ξέρουν καλά σε ένα καινούργιο. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Οι αναλογίες όταν χρησιμοποιηθούν κατάλληλα μπορούν να δημιουργήσουν νοητικές «σκαλωσιές» στους μαθητές για την εποικοδόμηση της νέας γνώσης. Οι μαθητές αναπτύσσουν ικανότητες αυτοκριτικής και αναστοχασμού Μαθαίνουν να λαμβάνουν πρωτοβουλίες και να θέτουν μαθησιακούς στόχους. Ρούσης Ραφαήλ

Εποικοδομητική προσέγγιση. Σημαντική είναι η συνεργασία των μαθητών με τους συμμαθητές τους και τον εκπαιδευτικό στην τάξη η οποία τους επιτρέπει να αντιπαραθέτουν τις ιδέες τους με τις ιδέες των άλλων και να εξετάζουν νέες και διαφορετικές ιδέες, χτίζοντας έτσι την κατανόηση της επιστήμης και του φυσικού κόσμου. Ρούσης Ραφαήλ