CSCL Workshop ΑΘΗΝΑ, 2 Οκτωβρίου 2004 Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ-αποστάσεως εκπαίδευση Θανάσης Νταραντούμης Open University.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

CSCL Workshop ΑΘΗΝΑ, 2 Οκτωβρίου 2004 Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ-αποστάσεως εκπαίδευση Θανάσης Νταραντούμης Open University of Catalonia

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Περιεχόμενα Εισαγωγή Αποτελεσματική διαμόρφωση της ομάδας Πλαίσιο ανάλυσης και αποτίμησης της συνεργατικής συμπεριφορας και επίδοσης online ομάδων μάθησης  Καθορισμός επαρκών δεικτών ομαδικής δραστηριότητας και συνεργασίας  Συλλογή δεδομένων ανάλυσης της αλληλεπίδρασης  Συνδιασμός και ενοποίηση διαφόρων εργαλείων και τεχνικών για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων Συμπεράσματα και τρέχουσα ερευνητική εργασία  Υπολογιστικό μοντέλο για την αποτελεσματική διαχείρηση των πληροφοριών που παράγονται από την αλληλεπίδραση χρήστη- χρήστη, χρήστη-σύστημα

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Εισαγωγή Εφαρμογές CSCL: χαρακτηρίζονται από υψηλού βαθμού αλληλεπίδραση χρήστη-χρήστη, χρήστη-σύστημα ; παράγουν μεγάλες ποσότητες πληροφοριών Δύσκολο για έναν απλό δάσκαλο να εξηγήσει τα αίτια αποτυχίας της αλληλεπίδρασης μιας πραγματικής συνεργατικής μάθησης online Ανάγκη για:  Επαρκείς δείκτες συνεργασίας που να περιγράφουν την ομαδική δραστηριότητα και την επίδοση της ομάδας με ουσιαστικό τρόπο  Αποτελεσματικές μέθοδοι ανάλυσης και αξιολόγησης της αλληλεπίδρασης  Δημιουργία ενός τεκμηριωμένου θεωρητικού και υπολογιστικού πλαισίου για την ανάλυση της αλληλεπίδρασης και την αξιολόγηση της συνεργατικής συμπεριφορας και επίδοσης online ομάδων μάθησης

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Περιεχόμενα Εισαγωγή Αποτελεσματική διαμόρφωση της ομάδας Πλαίσιο ανάλυσης και αποτίμησης της συνεργατικής συμπεριφορας και επίδοσης online ομάδων μάθησης  Καθορισμός επαρκών δεικτών ομαδικής δραστηριότητας και συνεργασίας  Συλλογή δεδομένων ανάλυσης της αλληλεπίδρασης  Συνδιασμός και ενοποίηση διαφόρων εργαλείων και τεχνικών για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων Συμπεράσματα και τρέχουσα ερευνητική εργασία  Υπολογιστικό μοντέλο για την αποτελεσματική διαχείρηση των πληροφοριών που παράγονται από την αλληλεπίδραση χρήστη- χρήστη, χρήστη-σύστημα

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Αποτελεσματική διαμόρφωση της ομάδας Πραγματική συνεργατική μαθησιακή άσκηση εξ αποστάσεως (online)  Περίοδος 14 εβδομάδων  2 διδάσκοντες και 122 μαθητές  21 εικονικές ομάδες με 5 ή 6 μέλη η κάθε μια.  Μελέτη περίπτωσης (case study)  Ασύγχρονη συνεργασία μέσω του συστήματος BSCW (Basic Support for Cooperative Work) Διαμόρφωση εικονικών ομάδων στις 10 πρώτες μέρες μέσω μιας δομημένης και καθοδηγούμενης διαδικασίας

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Αποτελεσματική διαμόρφωση της ομάδας Διαδικασία μύησης :  Σκοπός της είναι να μυήσει τους μαθητές στην εμπειρία της εικονικής συνεργασίας και να τους καταστήσει ικανούς να κατανοήσουν την ιδέα και τη λειτουργία των συνεργατικών μαθησιακών ομάδων. Διαδικασία εισαγωγής :  Επιτρέπει στους μαθητές να συστηθούν παρέχοντας πληροφορίες (προσωπικά δεδομένα, γνωστικό επίπεδο, ρυθμό δουλειάς, διαθέσιμο χρόνο, σύμπτωση στο χρόνο, στόχους, κτλ), οι οποίες συμβάλλουν στην καλύτερη γνωριμία των άλλων και στην καλύτερη διαπραγμάτευση ώστε να βρουν τα κατάλληλα μέλη της ομάδας. Διαδικασία διαπραγμάτευσης :  Παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν είτε με αυτόνομα υποψήφια μέλη είτε με πιθανές ανοικτές ομάδες ώστε να γίνουν μέλη τους. Διαδικασία προτάσεως των ομάδων :  Δίνει το δικαίωμα στους μαθητές να πληροφορήσουν και να ρωτήσουν τον διδάσκοντα εάν εγκρίνει τη συγκεκριμένη μορφή της μαθησιακής ομάδας που δημιούργησαν και έτσι να προβούν στην έναρξη της συνεργατικής τους δραστηριότητας.

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Αποτελεσματική διαμόρφωση της ομάδας

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Αποτελεσματική διαμόρφωση της ομάδας

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Περιεχόμενα Εισαγωγή Αποτελεσματική διαμόρφωση της ομάδας Πλαίσιο ανάλυσης και αποτίμησης της συνεργατικής συμπεριφοράς και επίδοσης online ομάδων μάθησης  Καθορισμός επαρκών δεικτών ομαδικής δραστηριότητας και συνεργασίας  Συλλογή δεδομένων ανάλυσης της αλληλεπίδρασης  Συνδιασμός και ενοποίηση διαφόρων εργαλείων και τεχνικών για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων Συμπεράσματα και τρέχουσα ερευνητική εργασία  Υπολογιστικό μοντέλο για την αποτελεσματική διαχείρηση των πληροφοριών που παράγονται από την αλληλεπίδραση χρήστη- χρήστη, χρήστη-σύστημα

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Πλαίσιο ανάλυσης Βασισμένοι σε θεωρητικές αρχές και δείκτες αποτελεσματικής συνεργασίας (McGrath, 1991; Webb, 1992; Sfard, 1998; Soller, 2001), καθορίζουμε τέσσερα επίπεδα ή θέματα ανάλυσης της συνεργατικής μάθησης:  task performance (το αποτέλεσμα της μάθησης)  group functioning (η συμπεριφορά ως προς τη συμμετοχή και αλληλεπίδραση)  social support (κοινωνική υποστήριξη)  help supply (η υποστήριξη της εργασίας ή της συνεργατικής διαδικασίας) Για καθεμιά από τις 4 διαδικασίες συνεργατικής μάθησης, οριζουμε συγκεκριμένους δείκτες (παραμέτρους) που τις περιγράφουν και μετρούν επαρκώς Προκαθορίζουμε ειδικές τιμές βαρύτητας για κάθε δείκτη με σκοπό την εκτίμηση της σημασίας που έχει κάθε δείκτης και κάθε επίπεδο ανάλυσης στην όλη διαδικασία αξιολόγησης

11 Πλαίσιο ανάλυσης Δείκτες ομαδικής δραστηριότητας Βαρύτητα Task performance (CL product ) 50% TP1Ατομικές και ομαδικές ικανότητες για την επίλυση του προβλήματος, και το αποτέλεσμα της μάθησης (acquisition metaphor) 40% TP2Η συμπεριφορά των μαθητών ως προς τη συνεισφορά τους κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης της εργασίας (production function and use of active learning skills) 40% TP3Η ατομική και ομαδική επίδοση μέσω αυτο-αξιολόγησης 20% Group functioning 20% GF1Συμπεριφορά ως προς την ενεργή συμμετοχή 30% GF2 Ισορροπημένες συνεισφορές και ρόλοι (Social grounding) 20% GF3Επιδεξιότητες που σχετίζονται με την ενεργή αλληλεπίδραση και τις διαδικασίες που συμβάλλουν και διευκολύνουν τη λειτουργικότητα της ομάδας 30% GF4Διερευνούμε αν κάθε μέλος έχει μάθει πως να αλληλεπιδρά και να συνεργάζεται πιο αποτελεσματικά με τους συναδέλφους του (Group processing) 20%

12 Πλαίσιο ανάλυσης Social support15% SS1Δέσμευση των μελών ως προς τη συνεργασία, κοινή μάθηση και επίτευξη του κοινού στόχου της ομάδας 30% SS2Βαθμός εμπλοκής κάθε μέλους και επιρροής τους ως προς την εμπλοκή των άλλων 30% SS3Συμβολή των μελών προς την επίτευξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης 10% SS4Υποστήριξη των μελών σε θέματα κινήτρων και συναισθηματικών δυσκολιών 20% SS5Συμμετοχή και συμβολή στην επίλυση αντιθέσεων10% Help services15% HS1Η βοήθεια είναι έγκαιρη25% HS2Η βοήθεια έχει σχέση με τις ανάγκες του μαθητή10% HS3Η βοήθεια είναι ποιοτική30% HS4Η βοήθεια είναι κατανοητή από τον μαθητή25% HS5Η βοήθεια μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί στην πράξη10%

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Πλαίσιο ανάλυσης Συλλογή δεδομένων ανάλυσης της αλληλεπίδρασης από διαφορετικές πηγές:  groupware logfiles που καταγράφουν τις πράξεις που πραγματοποίησαν τα μέλη τις ομάδας στο χώρο εργασίας  το περιεχόμενο αυτών των πράξεων  το περιεχόμενο των προιόντων της συνεργατικής δραστηριότητας  ομαδικές και ατομικές αυτό-αξιολογικές εκθέσεις  ερωτηματολόγια, που σαν σκοπό τους έχουν να αποσπάσουν συγκεκριμένες πλήροφορίες από τους συμμετέχοντες που σχετίζονται με την επιτυχία της εργασίας (το προϊόν της μάθησης), τις μαθησιακές διαδικασίες και την ποιότητα της ίδιας της συνεργασίας

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Πλαίσιο ανάλυσης Συνδιασμός και ενοποίηση διαφόρων εργαλείων και τεχνικών για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων που ικανοποιούν πλήρως όλους τους δείκτες:  Βασική ποιοτική διαδικασία αξιολόγησης που πραγματοποιείται από τον διδάσκοντα: Αποτιμά το περιεχόμενο των πράξεων των μαθητών που σχετίζονται με την εργασία, τα προϊόντα συνεργατικής μάθησης, τις αυτο-αξιολογικές εκθέσεις, και τα ερωτηματολόγια Μετρά όλους τους δείκτες αλλά όχι πλήρως  Social Network Analysis technique Αξιολογεί θέματα συμμετοχικότητας και κοινωνικά ζητήματα της αλληλεπίδρασης της ομάδας: δείκτες GF1 και GF2  Ποσοτική ανάλυση (descriptive statistical analysis) Μετρά συγκεκριμένες επιδεξιότητες που υποστηρίζουν την υλοποίηση της εργασίας ή συμβάλλουν σε καλύτερη αλληλεπίδραση: δείκτες TP2 και GF3

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Περιεχόμενα Εισαγωγή Αποτελεσματική διαμόρφωση της ομάδας Πλαίσιο ανάλυσης και αποτίμησης της συνεργατικής συμπεριφορας και επίδοσης online ομάδων μάθησης  Καθορισμός επαρκών δεικτών ομαδικής δραστηριότητας και συνεργασίας  Συλλογή δεδομένων ανάλυσης της αλληλεπίδρασης  Συνδιασμός και ενοποίηση διαφόρων εργαλείων και τεχνικών για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων Συμπεράσματα και τρέχουσα ερευνητική εργασία  Υπολογιστικό μοντέλο για την αποτελεσματική διαχείρηση των πληροφοριών που παράγονται από την αλληλεπίδραση χρήστη- χρήστη, χρήστη-σύστημα

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Συμπεράσματα Η αξιολόγηση μιας πραγματικής συνεργατικής εφαρμογής: πολύπλοκη διαδικασία (πρέπει να λάβουμε υπ’όψιν μας μια πλειάδα θεμάτων). Πολύ σημαντικό να καθορίσουμε επαρκείς δείκτες ομαδικής δραστηριότητας (και τη βαρύτητά τους) που να περιγράφουν την αλληλεπίδραση και απόδοση της ομάδας αποτελεσματικά Η εφαρμογή διαφορετικών τεχνικών ανάλυσης απαραίτητη για να μετρήσουμε ικανοποιητικά όλους τους καθορισμένους δείκτες, να αποκωδικοποιήσουμε τους εσωτερικούς μηχανισμούς της ομάδας και να πετύχουμε μια πιο αντικειμενική κατανόηση της συμπεριφοράς και της ικάνοτητας κάθε μέλους. Ο αξιολογητής ξεχωρίζει περιπτώσεις ανεπαρκούς συνεισφοράς ή αλληλεπίδρασης, εξάγει σωστά συμπεράσματα για κάθε μέλος της ομάδας, παρεμβαίνει αποτελεσματικά, παρακολουθεί και παρέχει την καλύτερη δυνατή υποστήριξη και καθοδήγηση, όποτε κάποιος τη χρειάζεται

Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ- αποστάσεως εκπαίδευση CSCL Workshop, Αθήνα 2 Οκτωβρίου Υπολογιστικό μοντέλο για την αποτελεσματική διαχείρηση των πληροφοριών που παράγονται από την αλληλεπίδραση CSCL Knowledge Management Συλλέγει, οργανώνει και ταξινομεί όλα τα δεδομένα (πληροφορίες) που παράγονται από τη συνεργατική αλληλεπίδραση Προωθεί όλες αυτές τις πληροφορίες για περαιτέρω επεξεργασία και ανάλυση CSCL Functionality Υλοποιεί τα 3 βασικά στοιχεία που εμπλέκονται σε οποιαδήποτε εφαρμογή groupware (δηλ., συντονισμός, επικοινωνία και συνεργασία) Έχει σαν ιδιαίτερο στόχο την διαδίβαση των γνώσεων που αποκτήθηκαν στους χρήστες μέσω αυτο-επίγνωσης και feedback

CSCL Workshop ΑΘΗΝΑ, 2 Οκτωβρίου 2004 Εφαρμογή και αξιολόγηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης στην εξ-αποστάσεως εκπαίδευση Θανάσης Νταραντούμης Open University of Catalonia