ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Β 4.2 Δυνάμεις στο εσωτερικό της Γης (ενδογενείς)
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
«Σεισμοί και ηφαίστεια»
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Β 4.3 Οι δυνάμεις που διαμορφώνουν το ανάγλυφο της γης
ΣΕΙΣΜΙΚΗ & ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ στην ΕΥΡΩΠΗ
Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
ΜΑΛΑΣΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Η ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Α.Π ΤΩΝ Φ.Ε ΜΕ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ EΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  Ζ. Σμυρναίου   Λέκτορας στη Διδακτική Θετικών Επιστημών, 
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ1. ΜΑΘΗΜΑ 9: Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα Στόχοι μαθήματος 2ΕΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ:
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Βιολογία Γυμνασίου.
Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δυνάμεις που διαμορφώνουν
Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα
Η ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Δημιουργία σεναρίου.
πίσω στην προηγούμενη οθόνη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Κρυστα ρακαλλιδου.
ΜΑΘΗΜΑΤΑ 9, 10 Σεισμική και ηφαιστειακή δράση στην Ευρώπη
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ «ΝΤΙΝΟΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ» ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΓΚΕΛΑΔΟ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗ ΕΙΡΗΝΗ ΠΕ04

“ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ” ΤΙΤΛΟΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ “ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ”

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΤΑΞΗ: Α΄ ή Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Στη Γεωγραφία Α΄ Γ/σίου προβλέπεται η διδασκαλία της ενότητας “Το εσωτερικό της γης – Ενδογενείς και Εξωγενείς δυνάμεις – Σεισμοί και ηφαίστεια”. Στο σενάριο μελετώνται: - η κατανομή των σεισμών και ηφαιστείων στην επιφάνεια της γης - η αιτία δημιουργίας τους - η ύπαρξη σεισμών και ηφαιστείων στην Ελλάδα

Χώρος διδασκαλίας και απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Χώρος διδασκαλίας και απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή: Το μάθημα μπορεί να γίνει στο εργαστήριο Πληροφορικής, ή εναλλακτικά στην αίθουσα διδασκαλίας με έναν υπολογιστή και έναν βιντεοπροβολέα. Θα χρησιμοποιηθεί το Λογισμικό «ΓΕΩΛΟΓΙΑ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Α΄- Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ», το οποίο είναι ένα περιβάλλον δραστηριοτήτων με πολυμεσικό υλικό, προσομοιώσεις, αναπαραστάσεις, παιχνίδια.

Τρόπος εργασίας: Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 2-3 ατόμων. Σε συνεργασία οι μαθητές κάθε ομάδας εργάζονται σε έναν υπολογιστή, εξερευνούν το λογισμικό και συμπληρώνουν τα φύλλα εργασίας σύμφωνα με τις οδηγίες. Εκτιμώμενη διάρκεια: Δύο διδακτικές ώρες για την εφαρμογή των δύο φύλλων εργασίας. Προαπαιτούμενες γνώσεις: Τι είναι οι λιθοσφαιρικές πλάκες. (Ενότητα: Δομή εσωτερικού της γης – λιθοσφαιρικές πλάκες)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να εντοπίσουν οι μαθητές τις σεισμικές και τις ηφαιστειακές ζώνες της γης. Να συσχετίσουν την κατανομή των σεισμών και ηφαιστείων στην επιφάνεια της γης, με τα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών. Να κατανοήσουν ότι η αιτία πρόκλησης σεισμών και δημιουργίας ηφαιστείων είναι οι κινήσεις των λιθοσφαιρικών πλακών. Να εξηγήσουν την μεγάλη σεισμικότητα της Ελλάδας σαν αποτέλεσμα της θέσης της κοντά στα όρια λιθοσφαιρικών πλακών. Να γνωρίσουν και να ερμηνεύσουν την ύπαρξη του ηφαιστειακού τόξου του Ν. Αιγαίου, ως αποτέλεσμα της κίνησης των λιθοσφαιρικών πλακών. Να αναζητούν δεδομένα σε πολυμεσικά περιβάλλοντα. Να χρησιμοποιούν και να κατανοούν προσομοιώσεις και αναπαραστάσεις για την ερμηνεία φαινομένων.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να εξοικειωθούν οι μαθητές με την συνεργατική μέθοδο μάθησης, ώστε να συνεργάζονται δημιουργικά μέσα στην ομάδα, αλλά και να αυτενεργούν. Να καλλιεργήσουν, μέσα στην ομάδα, ατομικές και κοινωνικές αξίες και αρχές. Να αναπτύξουν αισθήματα κοινής ευθύνης, αλληλοϋποστήριξης και σεβασμού των άλλων. Να αυξηθεί η αυτοεκτίμηση και η κοινωνικοποίηση του κάθε ατόμου μέσα στην ομάδα. Να αναπτύξουν δεξιότητες που σχετίζονται με την οργάνωση και την εργασία στο πλαίσιο ομάδων. Να εξοικειωθούν με τη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Να καλλιεργήσουν την κριτική τους ικανότητα διερευνώντας και αναζητώντας πληροφορίες σε ένα πολυμεσικό περιβάλλον μάθησης.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ Περιέχονται δύο φύλλα εργασίας: Στο πρώτο φύλλο εργασίας εξετάζονται η κατανομή των σεισμών και ηφαιστείων στην επιφάνεια της γης και η αιτία τους. Στο δεύτερο φύλλο εργασίας εξετάζεται η ύπαρξη σεισμών και ηφαιστείων στην Ελλάδα. Αφόρμηση – πρόκληση ενδιαφέροντος των μαθητών. Αρχίζει η 1η διδακτική ώρα με συζήτηση σχετικά με σεισμούς, τσουνάμι, ηφαίστεια, καταστροφές, που πιθανόν γνωρίζουν οι μαθητές, ώστε να προκληθεί το ενδιαφέρον τους και να γίνει η εισαγωγή στο θέμα μελέτης.

Εφαρμόζεται το μοντέλο μάθησης, Σε κάθε δραστηριότητα των φύλλων εργασίας: Εφαρμόζεται το μοντέλο μάθησης, «Πρόβλεψη – έλεγχος – συμπέρασμα», το οποίο στηρίζεται στην εποικοδομητική θεωρία μάθησης και είναι εύχρηστο για θέματα επιστημονικής διερεύνησης. Αρχικά τίθεται κάποια ερώτηση, με την οποία αναδεικνύονται οι ιδέες και οι γνώμες των μαθητών σχετικά με το θέμα της δραστηριότητας. Κατόπιν οι μαθητές ακολουθούν τις οδηγίες και εξερευνούν το λογισμικό, ελέγχουν, επιβεβαιώνουν αναζητούν απαντήσεις. Τέλος διατυπώνουν συμπεράσματα, σύμφωνα με τις ερωτήσεις των φύλλων εργασίας.

Περιέχει την εισαγωγή στο θέμα μελέτης και τέσσερις δραστηριότητες: 1ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΕΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΩΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ – ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΙΚΕΣ ΠΛΑΚΕΣ Περιέχει την εισαγωγή στο θέμα μελέτης και τέσσερις δραστηριότητες: Εισαγωγή: Αφόρμηση – πρόκληση ενδιαφέροντος των μαθητών. Στην αρχή της πρώτης διδακτικής ώρας γίνεται συζήτηση σχετικά με: Τι είναι ένας σεισμός ή ένα ηφαίστειο Σεισμούς, τσουνάμι, ηφαίστεια, που πιθανόν γνωρίζουν Παρακολουθούν ένα σχετικό βίντεο, με έκρηξη ηφαιστείου.

1η δραστηριότητα: Αναζήτηση σεισμικών ζωνών της γης Αρχικά αναφέρουν οι μαθητές κάποιες σεισμογενείς περιοχές που γνωρίζουν και προβληματίζονται γιατί κάποιες περιοχές υποφέρουν περισσότερο από σεισμούς. Κατόπιν εξερευνούν το λογισμικό, παρατηρούν τους χάρτες. Τελικά συμπεραίνουν ότι η κατανομή των σεισμών ακολουθεί προκαθορισμένα σχήματα, τα οποία συμπίπτουν με τα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών (τις οποίες έχουν διδαχτεί στην ενότητα “Εσωτερικό της γης”).

Κατανομή σεισμών στην επιφάνεια της γης

2η δραστηριότητα: Αναζήτηση ηφαιστειακών ζωνών 2η δραστηριότητα: Αναζήτηση ηφαιστειακών ζωνών Αναφέρουν οι μαθητές κάποια ηφαίστεια που γνωρίζουν και σκέφτονται σε ποιες περιοχές βρίσκονται συγκεντρωμένα τα περισσότερα. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του λογισμικού, παρατηρούν τη θέση των ηφαιστείων. Συμπεραίνουν ότι η κατανομή των ηφαιστείων ακολουθεί όμοια σχήματα με την κατανομή των σεισμών, τα οποία συμπίπτουν με τα όρια των λιθοσφαιρικών πλακών.

Κατανομή ηφαιστείων στην επιφάνεια της γης

3η δραστηριότητα: Αναζήτηση της αιτίας πρόκλησης σεισμών και δημιουργίας ηφαιστείων Αρχικά οι μαθητές εκφράζουν τη γνώμη τους για την αιτία ύπαρξης σεισμών και ηφαιστείων. Εξερευνώντας το λογισμικό, παρατηρούν τις κινήσεις των λιθοσφαιρικών πλακών και βλέπουν ότι αυτές οι κινήσεις προκαλούν σεισμούς και δημιουργούν ηφαίστεια. Συμπεραίνουν ότι οι σεισμοί και τα ηφαίστεια είναι αποτέλεσμα των κινήσεων των λιθοσφαιρικών πλακών. Κατανοούν ότι στις περιοχές που βρίσκονται κοντά στα όρια λιθοσφαιρικών πλακών προκαλούνται πολλοί σεισμοί και υπάρχουν ηφαίστεια.

4η δραστηριότητα: Συμπέρασμα - Ανακεφαλαίωση 4η δραστηριότητα: Συμπέρασμα - Ανακεφαλαίωση Διατυπώνουν το τελικό συμπέρασμα για την κατανομή σεισμών και ηφαιστείων και την αιτία τους, όπως προκύπτει από τις προηγούμενες δραστηριότητες. Ασχολούνται με το παιχνίδι του λογισμικού σχετικά με τις λιθοσφαιρικές πλάκες.

2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 2ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Περιέχει τρεις δραστηριότητες: 1η δραστηριότητα: Αναζήτηση της ύπαρξης και της αιτίας σεισμών και ηφαιστείων στη Ελλάδα Αρχικά οι μαθητές διατυπώνουν τη γνώμη τους για την ύπαρξη σεισμών και ηφαιστείων στην Ελλάδα, καθώς και για την αιτία τους. Με τη βοήθεια του λογισμικού παρατηρούν ότι η Ελλάδα βρίσκεται στα όρια σύγκλισης δύο λιθοσφαιρικών πλακών (Ευρασιατικής και Αφρικανικής). Συμπεραίνουν ότι ανήκει στις σεισμογενείς και ηφαιστειογενείς περιοχές του πλανήτη. Παρατηρούν το ηφαιστειακό τόξο του Ν. Αιγαίου.

Θέση της Ελλάδας στα όρια σύγκλισης λιθοσφαιρικών πλακών

2η δραστηριότητα: Μεγάλοι σεισμοί στην Ελλάδα Βρίσκουν πληροφορίες για κάποιους σεισμούς στην Ελλάδα και εξετάζουν από ποιους παράγοντες μπορεί να εξαρτάται η καταστρεπτικότητα των σεισμών. 3η δραστηριότητα: Ένα σημαντικό ηφαίστειο της Ελλάδας Βρίσκουν πληροφορίες για το ηφαίστειο της Σαντορίνης, το πιο γνωστό ηφαίστειο της Ελλάδας. Στο διαδίκτυο αναζητούν πληροφορίες που συνδέουν την έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης με την καταστροφή του Μινωικού Πολιτισμού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Γεωλογία – Γεωγραφία Α΄-Β΄ Γυμνασίου. http://b-epipedo.cti.gr (Υλικό επιμόρφωσης: Γενικό μέρος και ειδικό μέρος ΠΕ04) Λογισμικό: «ΓΕΩΛΟΓΙΑ – ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Α΄-Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ»