Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ) ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΠΑΙΚ) Δημιουργία διδακτικού σεναρίου με την χρήση Τ.Π.Ε. για το μάθημα Κοινωνιολογίας της Γ’ Λυκείου Κοινωνιολογία Ενότητα: Στερεότυπα, προκατάληψη, ρατσισμός, σοβινισμός Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα Υπεύθυνος καθηγητής: Άγγελος Γιαννούλας Μαρούσι, Φεβρουάριος 2016

2 Το μάθημα αφορά: την ενότητα του μαθήματος Κοινωνιολογίας, Στερεότυπα, προκατάληψη, ρατσισμός, σοβινισμός Τάξη: Γ Λυκείου (ΓΕΛ) Ο διδακτικός χρόνος που απαιτείται είναι το μέγιστο 2 διδακτικές ώρες Έννοιες που θα διδαχθούν: στερεότυπα προκατάληψη ρατσισμός σοβινισμός εθνικισμός

3 Στόχοι Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: Να αναπαράγουν τους όρους που θα διδαχτούν Να διακρίνουν το διακριτό περιεχόμενο του κάθε όρου Να χρησιμοποιούν τους όρους για να ερμηνεύουν κοινωνικά φαινόμενα που προκύπτουν από αυτούς Ως προς την μαθησιακή διαδικασία: Να αναπτυχθεί η κριτική ικανότητα των μαθητών Να καλλιεργηθεί η ομαδική συνεργασία και ο σεβασμός προς του υπόλοιπους συμμαθητές και μέλη της ομάδας Να αναστοχαστούν ως προς την εργασία τους σε ομάδες κι όχι ατομικά Ως προς την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών Να εξοικειωθούν με την χρήση προγραμμάτων σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές Να γίνουν επιλεκτικοί ως προς το τι θα συλλέγουν από το διαδίκτυο

4 Διδακτικό μοντέλο Θα ακολουθήσουμε μοντέλο κατάκτησης εννοιών Α φάση: Προετοιμασία Διδακτικού Πλαισίου Β φάση: Επαφή Εκπαιδευομένου με Δεδομένα Γ φάση: Εφαρμογή Δ φάση: Αξιολόγηση Ε φάση: Ανακεφαλαίωση Αν και θα χρησιμοποιήσουμε το κλασικό διδακτικό μοντέλο κατάκτησης εννοιών, οι τεχνικές μας θα είναι κατά βάση ομαδοσυνεργατικές. Επίσης θα γίνει χρήση κατάκτησης εννοιών και πολλών ερωτοαποκρίσεων και διαλόγου, με στόχο την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.

5 Υλικοτεχνική υποδομή Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές/Δίκτυο Browser (Google Chrome) Προτζέκτορας Hot potatoes Πίνακας αίθουσας Webnote

6 Πρώτη φάση: Προετοιμασία Διδακτικού Πλαισίου
Για καλύτερη οργάνωση του μαθήματος, έχουμε χωρίσει του μαθητές σε ομάδες. Ξεκινάμε το μάθημα, δείχνοντας τις παρακάτω φωτογραφίες. Αναπτύσσεται συζήτηση μέσω ερωτοαποκρίσεων και χρήση κατευθυνόμενου διαλόγου.

7 Δεύτερη φάση: Επαφή Εκπαιδευόμενου με Δεδομένα
Αφού έχει σχολιασμός των φωτογραφιών ξεκινάει μια συζήτηση σχετικά με το θέμα μέσω της εφαρμογής του καταιγισμού ιδεών. Οι μαθητές εκφράζουν ιδέες σχετικά με το τι είναι ρατσισμός, στερεότυπα, προκατάληψη και οι ιδέες καταγράφονται στον πίνακα. Γίνεται αξιολόγηση και ομαδοποίηση των ιδεών σύμφωνα με αντικειμενικά και αδιαμφισβήτητα κριτήρια ομαδοποίησης, τα οποία τίθενται από τον εκπαιδευτικό O εκπαιδευτικός επιλέγει μια ή περισσότερες ομαδοποιημένες (σύμφωνα με τα κριτήρια) κατηγορίες ιδεών και παρουσιάζει συνοπτικά συνήθως με εισήγηση τα σχετικά θέματα που αφορούν τις έννοιες που θα διδάξει

8 Τρίτη φάση: Εφαρμογή Καταλήγει στον τελικό ορισμό των εννοιών γράφοντας λέξεις κλειδιά στον πίνακα και οι μαθητές καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους στο φύλλο εργασίας

9 Τέταρτη φάση: Αξιολόγηση (1/2)
Μετά από τον ορισμό των εννοιών οι μαθητές ανοίγουν το πρόγραμμα «Hot potatoes»

10 Τέταρτη φάση: Αξιολόγηση
Ανοίγουν το αρχείο «κουίζ» και απαντούν στις ερωτήσεις για να δούμε αν αφομοίωσαν τις έννοιες

11 Τέταρτη φάση: Αξιολόγηση (2/2)
Όταν απαντούν σωστά ή λάθος την ερώτηση προκύπτουν τα παρακάτω παράθυρα αντίστοιχα

12 Οι μαθητές: Ο εκπαιδευτικός:
Με τη χρήση του προγράμματος «Hot potatoes»: Οι μαθητές: - γίνονται πιο ενεργητικοί - ακολουθούν έναν δικό του ρυθμό Ο εκπαιδευτικός: -μπορεί να δώσει διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας στους μαθητές (π.χ. στην ενίσχυση μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες στη μάθηση) -έχει μια γρήγορη αξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών (διαγνωστική) ή με την άμεση ανατροφοδότηση και την επανάληψη να ανακατευθύνει την μάθηση (διαμορφωτική) Η μάθηση: -μετατρέπεται σε διαδικασία κοινωνικής αλληλεπίδρασης και όχι μια παθητική διαδικασία έτοιμων εμπειριών και πληροφοριών Η διδασκαλία: -γίνεται ενδιαφέρουσα και απαιτεί την ενεργή δράση των μαθητών

13 Πέμπτη φάση: Ανακεφαλαίωση
Γίνεται ανακεφαλαίωση όλων όσων είπαμε. Τους προτείνουμε να ανοίξουν την παρακάτω σελίδα: Αυτή τη σελίδα την κατασκευάσαμε μέσα από το πρόγραμμα Webnote. Θα την χρησιμοποιήσουμε σαν βοηθητικό εργαλείο για το μάθημά μας. Θα μπαίνουν οι μαθητές να ενημερώνονται για το μάθημα.

14 Οφέλη χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημοσίευσης, αφορούν κυρίως μέσα δημιουργίας blog, όπως αυτό που φτιάξαμε Στους νέους αρέσει και θέλουν να ασχολούνται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η χρήση blog/σελίδας θα κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για να εμβαθύνουν και να μην μείνουν σε μια επιφανειακή μάθηση των 45 διδακτικών λεπτών και στην αποστήθιση για τις εξετάσεις

15 Πριν τη λήξη του μαθήματος οι μαθητές συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο που αφορά τη χρήση του προγράμματος «Hot potatoes» και μια ρουμπρίκα που αξιολογούν τον εαυτό τους (αξιολόγηση) και τους συμμαθητές τους (ετεροαξιολόγηση) όσον αφορά την συνεργασία τους σε ομάδες.

16 Ο καθηγητής συμπληρώνει την ρουμπρίκα μετά την παρουσίαση της άσκησης για το σπίτι, δηλαδή την δεύτερη διδακτική ώρα

17 Συνοδευτικό Υλικό Φύλλο εργασίας Ερωτηματολόγιο Φύλλο αξιολόγησης κι ετεροαξιολόγησης μαθητών Φύλλο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού

18 Βιβλιογραφία Κασιμάτη Ρεγ.-Γεωργούλα Στρ., Παπαιωάνου Μ., Πράνταλος Ιωαν. (2007), Κοινωνιολογία Γ Λυκείου, Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων Αθήνα Βασάλα Π.,Φλογαίτη Ευγ. (2002) «Ο καταιγισμός ιδεών ως διδακτική τεχνική για την προσέγγιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων» Πρακτικά 1ου Περιβαλλοντικού Συνεδρίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη Εγχειρίδιο χρήσης προγράμματος «Hot Potatoes» Για χρήση κοινωνικών δικτύων στην εκπαίδευση: Πρόσβαση στις 20/2/2016


Κατέβασμα ppt "Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google