Πολιτιστική Διαδρομή  Σύνολο επισκέψιμων τόπων σε μια περιοχή με στοιχεία από τον Πολιτισμό, τους Φυσικούς Πόρους, την Τοπική Παραγωγή και τις Δραστηριότητες,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόσκληση Προγράμματος PHARE BG2004/ “Προώθηση πολιτιστικών, τουριστικών και ανθρώπινων πόρων στη διασυνοριακή περιοχή” Δημοκρατία της Βουλγαρίας.
Advertisements

Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2ΟΟΟ Επιχειρησιακό Σχέδιο «Άρση από την ανεργία και την περιθωριοποίηση στην Απασχόληση»
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Τεχνικός Σύμβουλος Έργου Έργο LIGHT, Oι Βιβλιοθήκες συνεργάζονται με άλλα Πολιτιστικά Ιδρύματα και βελτιώνουν την πρόσβαση.
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Υπουργείο Γεωργίας - Ειδική Γραμματεία Γ’Κ.Π.Σ. Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Κ.Π. LEADER+ ΗΜΕΡΙΔΑ “Η πιλοτική διάσταση του LEADER+” AGROTICA - Σάββατο 1η.
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Lamans s.a. 1 / 9 INTERREG III A ΕΛΛΑΔΑ – ΙΤΑΛΙΑ Πρόγραμμα : Δίκτυο Κέντρων Υπηρεσιών για τον ολοκληρωμένο εναλλακτικό τουρισμό (TRIA net) ΕΡΕΥΝΑ.
Ευρυζωνικότητα ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΑΣΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΚΟ Α.Ε. Υπουργείο Γεωργίας - Ειδική Γραμματεία Γ’Κ.Π.Σ. Υπηρεσία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. Περιφερειακή.
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
Σ. ΤΣΙΓΑΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΔΡΑΣΕΙΣ GIS ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ «ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ.
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
ΤΟ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
1 Καλώς ορίσατε! Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009 Συνεδριακό Κέντρο Κρύας Χαιρετισμός Δημάρχου Λεβαδέων κ. Δημητρίου Τσιφή στην ημερίδα με θέμα: «Δράσεις του.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
Ημερίδα Λήξης του έργου 27 Νοεμβρίου Παρουσίαση των αποτελεσμάτων και των προϊόντων του έργου Music Box Ιωάννης Μαυρίκης Υπεύθυνος Έργου Music Box.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Η συμβολή του έργου MUSICBOX στην ανάπτυξη του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων Αφροδίτη Μπασιούκα Μηχανικός Χωροταξίας και Ανάπτυξης Α.Π.Θ, MSc Περιβάλλον και.
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (Στρατηγικού χαρακτήρα)
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΝΕΡΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΑΛΙΣΜΟΣ
2η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Προγραμματική Περίοδος
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστική Διαδρομή  Σύνολο επισκέψιμων τόπων σε μια περιοχή με στοιχεία από τον Πολιτισμό, τους Φυσικούς Πόρους, την Τοπική Παραγωγή και τις Δραστηριότητες, συνδεδεμένα με τρόπο που να συγκροτούν ένα σενάριο διαδρομής  Η διαδρομή διαμορφώνεται με βάση τις εποχές, τη διάρκεια της περιήγησης, την ποιότητα των υπηρεσιών, τα ενδιαφέροντα των επισκεπτών κ.α.

Στόχος της παρούσας μεθοδολογίας  Αξιολόγηση των πόρων μιας περιοχής προκειμένου να ενταχθούν επιχειρησιακά σε μια πολιτιστική διαδρομή  Η αξιολόγηση αυτή επιτρέπει να διαμορφωθούν σενάρια πολιτιστικών διαδρομών στην περιοχή με αντικειμενικό τρόπο.  Παράλληλα εντοπίζονται πιθανές αδυναμίες ώστε να αντιμετωπιστούν βελτιώνοντας την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος

Περιγραφή Βημάτων 1. Δημιουργία Τρισδιάστατου Μοντέλου 2. Εντοπισμός των πόρων της περιοχής 3. Αξιολόγηση των πόρων 4. Πυκνότητα των πόρων με βάση την αξιολόγηση 5. Πρώτη επιλογή πόρων 6. Υποστηρικτικές υποδομές των πόρων 7. Χώρο-χρονική σύνδεση των πόρων 8. Διακυβέρνηση – Επιχειρησιακός Συντονισμός

1. Δημιουργία Τρισδιάστατου Μοντέλου Με τη χρήση των GIS δημιουργείται ένα ψηφιακό τρισδιάστατο μοντέλο εδάφους (χάρτης 3D) Αυτό επιτρέπει: - Καλύτερη αντίληψη του χώρου (εικονική πτήση) - Δυνατότητα υπολογισμών και μετρήσεων στο χώρο - Στήριξη της ενεργούς συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας στον σχεδιασμό

Εικονική πτήση πάνω από την περιοχή

2. Εντοπισμός των πόρων  Εντοπισμός-καταγραφή των πόρων της περιοχής (Δημιουργία καταλόγου με τα αντικείμενα – πόροι)  Τοποθέτηση των πόρων στο χώρο (πάνω στο τρισδιάστατο μοντέλο)

Θέση των Πόρων στο χώρο Εκκλησίες Μουσείο Αρχαίο Κάστρο Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Πίστα Αιωρ/ριστών Θέση Θέασης

3. Σύνθετη αξιολόγηση των πόρων  Με βάση την τοπική γνώση και εμπειρία γίνεται αξιολόγηση των αντικειμένων – πόρων. Χρησιμοποιούνται κριτήρια που ανήκουν σε 3 κατηγορίες: Σημαντικότητα (άυλα στοιχεία) Κατάσταση πόρου (υλικά στοιχεία) Βαθμός ένταξης (σχέση με το χώρο) Από την βαθμολόγηση προκύπτει ένας μέσος όρος βαθμολογίας κάθε πόρου

Κριτήρια Αξιολόγησης Πόρων  Σημαντικότητα-αξία-φήμη (σπανιότητα): ελκυστικότητα του πόρου- μνημείου, και κατάταξή του σε κλίμακα: τοπική, υπερτοπική, θεματική, εθνική, παγκόσμια  Χρονική περίοδος αναφοράς: Προϊστορικά-ιστορικοί Χρ.-Βυζαντινά κ.λ.π.  Συμβολή στη διαμόρφωση της τοπικής ταυτότητας  Σχέση με την τοπική κοινωνία: ιστορική, συναισθηματική, πρακτική, παραγωγική, κτλ  Κατάσταση-Πληρότητα: (Εξαιρούνται οι ιστορικοί χώροι): σε σχέση με την αρχική μορφή του (την ιστορία του, τη λειτουργία του, τον τρόπο σκέψης των τότε χρηστών του κλπ),  Βαθμός ανάδειξης: ολοκλήρωση μικρο-χωροταξικών παρεμβάσεων  Θέση-Προσπελασιμότητα: Επαρκής ή μη επαρκής (ανάγκες) οδικώς ή/και πεζή,  Συμπληρωματικότητα : με άλλους πόρους (τεχνική ή θεματική)  Χρονική διάρκεια επίσκεψης: Μικρή, μεσαία ή μεγάλη  Διαχείριση αξιοποίηση: γνώση αντικειμένου, ξεναγοί κτλ (ως προς το project)  Ανάγκες (διαχείριση, αναστύλωση, συντήρηση κλπ) και Δυνατότητα Παρέμβασης (θεσμική, οικονομική κτλ)

12 Ανάδειξη και αξιοποίηση της διακριτότητας των πόρων (ανταγωνιστικότητα) Υλική/εδαφικήάυλη/εικονική ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΠΟΡΟΣ Τελικό προϊόν για την αγορά Τοπικό σχέδιο Ιδιοτυπία-διακριτότητα Ανταγωνιστικότητα Μύθος Ψηφιακή δημιουργία τοπία περιήγηση 2 διαστάσεις

Παράδειγμα Βαθμολόγησης πόρων

4. Πυκνότητα των πόρων  Προσδιορισμός των ζωνών με υψηλή πυκνότητα πόρων, με βάση: τη θέση τους στο χώρο τη θέση τους και την αξιολόγησή τους (κριτήρια)

Αξιολόγηση των Πόρων Δημιουργία χάρτη Πυκνότητάς τους Εκκλησίες Μουσείο Αρχαίο Κάστρο Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Πίστα Αιωρ/ριστών Θέση Θέασης

Δημιουργία Πολιτιστικών Διαδρομών

17 Ο μύθος και εικονική πραγματικότητα, τόπος αναφοράς και πολιτιστική διαδρομή Εντοπισμός Ανάδειξη Αξιοποίηση Μύθος Ανάδειξη Σύνδεση με τον τόπο Πολιτιστική διαδρομή

18 Βήμα 1 ο : Η οργάνωση πακέτων εμπειριών

19 Βήμα 2 ο : λειτουργία πακέτων εμπειριών Εκπαίδευση Δίκτυο Αναπτυξιακών Τουριστικέ ς υπηρεσίες Οργανωτική υποστήριξη Πολιτιστικέ ς διαδρομές Εμψυχωτές Πακέτα εμπειριών Πακέτα εμπειριών Πληροφοριο-δομή Επιχειρημα/τητα

5. Πρώτη Διαμόρφωση Διαδρομής Επιλογή αντικειμένων - πόρων Με βάση την αξιολόγηση των πόρων και τη θέση τους στο χώρο, γίνεται μια πρώτη επιλογή αντικειμένων – πόρων που μπορούν να ενταχθούν σε μια διαδρομή

6. Υποστηρικτικές Υποδομές - Ενεργοποιητές Στην επιλογή των πόρων και στη διαμόρφωση της διαδρομής σημαντικό ρόλο έχουν οι υποστηρικτικές υποδομές – ενεργοποιητές των πόρων: - Εστιατόρια, ξενοδοχεία κλπ - Χώροι εκδηλώσεων - Μεταποιητές, Γεωργοί - Επιχειρήσεις εναλλακτικών δραστηριοτήτων - Οδικό δίκτυο - Ομάδες υποστήριξης (Εταιρίες ανάπτυξης, σύλλογοι κλπ) Θέση στο χώρο, ποιότητα υπηρεσιών κλπ

Εκκλησίες Μουσείο Αρχαίο Κάστρο Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Πίστα Αιωρ/ριστών Θέση Θέασης 1 ο Σενάριο: 3Κμ απόσταση Στάσεις: Αγ. Ελευθέριος - Πλατεία – Θέση Αγ. Αθανάσιος – Ερείπια Κάστρου 2 ο Σενάριο: 1,5 Κμ απόσταση Στάσεις: Πλατεία – θέση Αγ. Αθανάσιος

23 Χρονική Διάρκεια Υπηρεσίες (χωρικά προϊόντα) Υπηρεσίες (Διαμονής εστίασης) Κεντρικός Συντονισμός- Διαχείριση Πύλη Εισόδου Ξενοδοχείο Εστιατόριο Φυσική διαδρομή Σημείο Πώλησης Οργάνωση μιας Εδαφικής Πολιτιστικής Διαδρομής Επιλογή Πόρων Διαμονή -Εστίαση ΠρόγραμμαΠρόγραμμα

24  Ο ΟΠΠοΚ δεν αποτελεί μια δομή αλλά μια διαδικασία που στοχεύει στη δικτύωση των τοπικών πρωτοβουλιών αποβλέποντας στην ανάπτυξη.  πρόκειται πριν απ’ όλα για ένα σχέδιο μιας περιοχής η οποία ορίζεται ως : - γεωγραφική ή ιστορική ενότητα αναγνωρισμένη - ζώνη ανταλλαγών ή οικονομικής δραστηριότητας - ζώνη οικονομικής ή πολιτιστικής επιρροής μιας αστικής ενότητας ή ενός ιστορικού τόπου Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Οικονομικού Πόλου Πολιτιστικής Κληρονομιάς (ΟΠΠοΚ):

25 Οι στόχοι του ΟΠΠοΚ Όπως κάθε πόλος οικονομικής ανάπτυξης, ο ΟΠΠοΚ έχει πολλούς και διαφοροποιημένους στόχους οι σημαντικότεροι των οποίων είναι : να προσδιορίσει σχέδια ολοκληρωμένης ανάπτυξης συνδέοντας το σύνολο μιας μικροπεριοχής με το οικονομικό δίκτυο, να χρησιμοποιήσει την ποικιλία της κληρονομιάς ως πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης, να βοηθήσει τις τοπικές παραδοσιακές οικονομικές αλυσίδες να επαναδραστηριοποιηθούν και να αναπτύξει ένα πολιτιστικό τουρισμό, να αναβιώσει τα παλιά κέντρα και να συμβάλλει στην δημιουργία μιας θετικής εικόνας για τις πόλεις και της περιφέρειας, να προστατεύσει την φυσική και πολιτιστική κληρονομιά,

8. Διακυβέρνηση – Επιχειρησιακός Συντονισμός Απαιτείται λόγω:  Ολοκληρωμένου χαρακτήρα της δράσης  Σύνδεση παραγωγικών δραστηριοτήτων της περιοχής  Ένταξη του τοπικού ανθρώπινου δυναμικού  Αξιοποίηση ειδικών – εμπειρογνωμόνων  Ανάγκης για ευέλικτη διαχείριση της ροής των επισκεπτών Θεσμική αντιμετώπιση: - Εταιρική Σχέση: Διάκριση δύο κατηγοριών φορέων (πλήρης εταίροι – συνδεόμενοι εταίροι) - Δημιουργία μιας νομικής οντότητας διαχείρισης της διαδρομής