Το σχέδιο LAB OF TOMORROW: Η διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο σχολικό εργαστήριο του αύριο Μιχαήλ Ορφανάκης Ελληνογερμανική Αγωγή Ελληνογερμανική Αγωγή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογερμανική Αγωγή
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΥΔΟΞΟΣ Το Ρομποτικό Τηλεσκόπιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τηλε-Εποπτεία και Τηλε-Καθοδήγηση ενός προτύπου του Καλαμάτα, Ιανουάριος 2003 Νικόλαος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Σοφοκλής A. Σωτηρίου ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Πάτρα, 28 Μαρτίου 2003 Χρησιμοποιώντας το.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
26η Φεβρουαρίου 2009 Μέρα δημιουργικότητας και καινοτομίας ( στα πλαίσια του έτους δημιουργικότητας και καινοτομίας) Επιθεώρηση Φυσιογνωστικών / Βιολογίας.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 3: Τα Συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το σχέδιο LAB OF TOMORROW: Η διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο σχολικό εργαστήριο του αύριο Μιχαήλ Ορφανάκης Ελληνογερμανική Αγωγή Ελληνογερμανική Αγωγή 8ο Κοινό Συνέδριο Ένωσης Ελλήνων Φυσικών & Ένωσης Κυπρίων Φυσικών Καλαμάτα Ιανουαρίου 2003

LAB OF TOMORROW To πλαίσιο του σχεδίου To πλαίσιο του σχεδίου Η Σύμπραξη Η Σύμπραξη Στόχοι του σχεδίου Στόχοι του σχεδίου Περιγραφή του σχεδίου Περιγραφή του σχεδίου Τεχνολογική καινοτομία Τεχνολογική καινοτομία Παιδαγωγικό υλικό Παιδαγωγικό υλικό Αξιολόγηση του σχεδίου Αξιολόγηση του σχεδίου Παρούσα κατάσταση Παρούσα κατάσταση

IST Tο σχέδιο Lab of Tomorrow συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα πλαίσια του προγράμματος IST του 5oυ Προγράμματος Πλαισίου, δράση «School of Tomorrow»  To πλαίσιο του σχεδίου

ICCS / NTUA, Coordinator, Greece ICCS / NTUA, Coordinator, Greece UNIV. OF BIRMINGHAM, United Kingdom UNIV. OF BIRMINGHAM, United Kingdom COREP, Italy COREP, Italy ANCO, Greece ANCO, Greece UNIV. OF DORTMUND, Germany UNIV. OF DORTMUND, Germany ELLINOGERMANIKI AGOGI, Greece ELLINOGERMANIKI AGOGI, Greece 4 EUROPEAN HIGH SCHOOLS, Germany, Austria, Italy 4 EUROPEAN HIGH SCHOOLS, Germany, Austria, Italy  Η Σύμπραξη

 Στόχοι του σχεδίου Ανάπτυξη ενός παιδαγωγικού πλαισίου για την εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών μέσα από καθημερινές δραστηριότητες Ανάπτυξη ενός παιδαγωγικού πλαισίου για την εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών μέσα από καθημερινές δραστηριότητες Ενίσχυση της εποικοδομιστικής προσέγγισης στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών Ενίσχυση της εποικοδομιστικής προσέγγισης στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών Ανάπτυξη νέων παιδαγωγικών εργαλείων και μαθησιακού περιβάλλοντος Ανάπτυξη νέων παιδαγωγικών εργαλείων και μαθησιακού περιβάλλοντος Ισοδύναμη και παράλληλη ανάπτυξη παιδαγωγικών και τεχνολογικών καινοτομιών Ισοδύναμη και παράλληλη ανάπτυξη παιδαγωγικών και τεχνολογικών καινοτομιών Ανάπτυξη ενός συστηματικού πλαισίου αξιολόγησης των παραπάνω καινοτομιών Ανάπτυξη ενός συστηματικού πλαισίου αξιολόγησης των παραπάνω καινοτομιών

 Το σχέδιο Lab of Tomorrow εισάγει καινοτομίες με στόχο τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών μέσα από καθημερινές δραστηριότητες  Φορετά υπολογιστικά συστήματα και αισθητήρες, τα axions, τοποθετούνται σε καθημερινά αντικείμενα, παιχνίδια και ρούχα για το σκοπό αυτό για το σκοπό αυτό  Με τη χρήση των παραπάνω «ευφιυών» συστημάτων είναι δυνατή η μελέτη και διερεύνηση των θεμελιωδών νόμων της φυσικής και της μηχανικής  Περιγραφή του σχεδίου

Μαθαίνοντας μέσα από καθημερινές δραστηριότητες Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αναλύσουν τα δεδομένα Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αναλύσουν τα δεδομένα που κατέγραψαν από τις δραστηριότητες τους με τη χρήση των που κατέγραψαν από τις δραστηριότητες τους με τη χρήση των «έξυπνων» εργαλείων, να τα μελετήσουν, να τα συσχετίσουν «έξυπνων» εργαλείων, να τα μελετήσουν, να τα συσχετίσουν και να κάνουν γραφικές παραστάσεις, και να κάνουν γραφικές παραστάσεις, Το καθημερινό παιχνίδι και οι εμπειρίες τους γίνεται η βάση δόμησης της γνώσης  Περιγραφή του σχεδίου

 Τεχνολογική Καινοτομία Η «έξυπνη» μπάλα Eνσωματομένο επιταχυνσιόμετρο Το σύστημα επικοινωνίας και ο αισθητήρας είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό της μπάλας

To Sensvest – Η έξυπνη μπλούζα Δυνατότητα καταγραφής καρδιακών παλμών Δυνατότητα καταγραφής της θερμοκρασίας σώματος Δυνατότητα καταγραφής επιτάχυνσης σώματος Δυνατότητα καταγραφής επιτάχυνσης χεριού Δυνατότητα καταγραφής επιτάχυνσης ποδιού Καταγραφή συχνότητας βαδίσματος  Τεχνολογική Καινοτομία

Local Positioning System Δύο ψηφιακές κάμερες τοποθετημένες σε δύο κάθετα μεταξύ τους επίπεδα χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό στο χώρο της θέσης ενός αντικειμένου  Τεχνολογική Καινοτομία

Διεπιφάνεια του χρήστη (User Interface) Αποσκοπεί στην παρουσίαση και την παιδαγωγική αξιοποίηση των πειραματικών δεδομένων Στοχεύει να είναι όσο το δυνατόν φιλικότερη προς το χρήστη Παρέχει πληθώρα επιλογών μαθηματικής ανάλυσης, απεικόνισης, θεωρητικής καθοδήγησης, διαδικτυακής καθοδήγησης κ.α  Τεχνολογική Καινοτομία

 Παιδαγωγικό Υλικό Σχέδια Μαθήματος Προσαρμοσμένα στο αναλυτικό πρόγραμμα των χωρών που συμμετέχουν Βασισμένα σε απλές πειραματικές δραστηριότητες με ένα ή περισσότερα axions

 Αξιολόγηση του σχεδίου Η αξιολόγηση του σχεδίου θα γίνει με βάση τρεις άξονες: Διερεύνηση της βελτίωσης των επιδόσεων των μαθητών Διερεύνηση της βελτίωσης των επιδόσεων των μαθητών Αξιολόγηση του προτεινόμενου παιδαγωγικού πλαισίου Αξιολόγηση του προτεινόμενου παιδαγωγικού πλαισίου Διερεύνηση του κατά πόσο οι νέες τεχνολογίες του είδους (φορετή τεχνολογία) μπορούν να συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών Διερεύνηση του κατά πόσο οι νέες τεχνολογίες του είδους (φορετή τεχνολογία) μπορούν να συμβάλουν στην ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών Εθνογραφική Έρευνα Εθνογραφική Έρευνα Συγκριτική έρευνα στις συμμετέχουσες χώρες Συγκριτική έρευνα στις συμμετέχουσες χώρες

 Αξιολόγηση του σχεδίου Πειραματική Ομάδα TIMSS III ICT Επιπρόσθετα Τεστ Φάση A Φάση B TIMSS II ICT Βιντεοσκοπήσεις ΤΙMSS Ομάδα Ελέγχου TIMSS II ICT TIMSS III ICT Επιπρόσθετα Τεστ pre-test 1. Μήνας 3. Μήνας post-test 5. Μήνας

 Παρούσα Κατάσταση Παρουσίαση στους εκπαιδευτκούς

Field Trials Οι μαθητές δοκιμάζουν τα axions  Παρούσα Κατάσταση

Οι μαθητές δοκιμάζουν τα axions  Παρούσα Κατάσταση

Test Run Φεβρουάριος 2003 Φάση A Final Run Φάση Β Επανασχεδιασμός των πρωτοτύπων Εφαρμογή στο σχολικό περιβάλλον των πειραματικών μαθημάτων που έχουν σχεδιαστεί για τα axions Oι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν αυτόνομα, τα δικά τους πειράματα με τα axions