ΜΑΘΗΜΑ: Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Τα σχήματα στην τέχνη Επιμέλεια: Δήμητρα Αραμπατζή
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Δημιουργία σεναρίου.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑ: Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ (ΣΥΜΠΡΑΞΗ) ΔΙΑΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΜΑ: Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΜΕΪΜΑΡΗΣ Μ. - ΓΚΟΥΣΚΟΣ Δ. ΦΟΙΤΗΤΗΣ: Τζιάβας Αριστείδης (5321) ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ψηφιακή Αφήγηση Η μηλιά- Εκπαιδευτική παρέμβαση στην Ε’ τάξη ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ: 2010-2011

Ψηφιακή Αφήγηση Η μηλιά Εκπαιδευτική Παρέμβαση στην Ε’ τάξη Ψηφιακή Αφήγηση Η μηλιά Εκπαιδευτική Παρέμβαση στην Ε’ τάξη Καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας

Μέρος Α’ Αφήγηση –Ψηφιακή Αφήγηση -Παραμύθι Μέρος Α’ Αφήγηση –Ψηφιακή Αφήγηση -Παραμύθι Αφήγηση: Πράξη επικοινωνίας η οποία παρουσιάζει μια σειρά γεγονότων. Η τέχνη του «Χρόνου» Πομπός Δέκτης Καλύπτει τις ανάγκες του ανθρώπου για έκφραση, επικοινωνία, πληροφορία, μεταβίβαση κανόνων συμπεριφοράς και αξιών, διατήρηση στη μνήμη ηρωικών κατορθωμάτων και για διασκέδαση Τα παιδιά γνωρίζουν την αξία της λογοτεχνίας Δημιουργεί δρόμους επικοινωνίας διαμορφώνοντας μια φιλική ευχάριστη σχέση επικοινωνίας ανάμεσα στον αφηγητή και τον ακροατή

Ψηφιακή αφήγηση Digital Storytelling Σύμφωνα με το Lathem (2005) ορίζεται: ο συνδυασμός της παραδοσιακής προφορικής αφήγησης με τα πολυμέσα του 21ου αιώνα και εργαλείων τηλεπικοινωνίας. Eίναι μια διαδικασία που συνδυάζει τα ψηφιακά μέσα, για να εμπλουτίσει και να ενισχύσει το γραπτό ή τον προφορικό λόγο. Σεραφείμ Κ.- Φεσάκης Γ., «Ψηφιακή αφήγηση: Επισκόπηση λογισμικών» στο Πρακτικά 2o Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, «Ψηφιακές και διαδικτυακές εφαρμογές στην εκπαίδευση», Ημαθία .Απρίλιος 2010, σσ.1558-1569

Ψηφιακή αφήγηση Digital Storytelling Γεννήθηκε μέσα από το έργο των Joe Lambert και Dana Atchley στο Κέντρο Ψηφιακής Αφήγησης στο U. C. Μπέρκλεϋ το 1993. Δύο τεχνικές εξελίξεις βοήθησαν για την ανάπτυξη της ψηφιακής αφήγησης. Η πρώτη είναι τα «digital video editors» τα οποία συμπεριλαμβάνονται με τα λειτουργικά συστήματα που προσφέρει η Apple και η Microsoft Η δεύτερη τεχνική πρόοδο είναι η πανταχού παρουσία των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών και ψηφιακών εικόνων.

Ψηφιακή αφήγηση Digital Storytelling Η αξία της ψηφιακής αφήγησης στηρίζεται στο γεγονός ότι είναι μια ενεργητική και όχι παθητική διαδικασία που δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα στην τάξη. Η χρήση πολυμέσων μετατρέπει τη λογοτεχνία σε μια πολυδιάστατη εμπειρία Καταργώντας τη γραμμική ανάγνωση και παρέχοντας την ευκαιρία στον αναγνώστη-χρήστη να αλληλεπιδράσει με το κείμενο. Η λογοτεχνία αυτή ονομάζεται διεπιδραστική και μπορούμε να την περιγράψουμε ως μια σειρά από κείμενα που περιέχουν τα κύρια σημεία της ιστορίας (nodes), συνδεόμενα μεταξύ τους σε ορισμένα κομβικά σημεία (links) που επιλέγοντας τα ο αναγνώστης, διαρθρώνει τη διήγηση με δικό του μοναδικό τρόπο.

Παραμύθι Είδος που χρησιμοποιήθηκε στη εκπαιδευτική παρέμβαση Μαγεύει τα παιδιά μοιάζει με μαγικό καθρέφτη μέσα από τον οποίο αναγνωρίζουν τον κόσμο Κινητοποιείται η φαντασία και το ασυνείδητο Χρησιμοποιεί συμβολικό λόγο Ανοίγει παράθυρα στις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών

Μέρος Β’ Εκπαιδευτική παρέμβαση Μέρος Β’ Εκπαιδευτική παρέμβαση Εκπαιδευτική βαθμίδα : Δημοτικό Εκπαιδευτικό αντικείμενο: Λογοτεχνία Σχολική μονάδα: 1ο Δημ. Σχ, Ηλιούπολης Πλήθος μαθητών: 19 μαθητές Πλήθος και διάρκεια παρεμβάσεων: 5 εκπαιδευτικές παρεμβάσεις διάρκειας 30’ -45’

Εκπαιδευτική παρέμβαση Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές Συμβατότητα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Ο κεντρικός άξονας της εκπαιδευτικής παρέμβασης: παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου αποτελεί σκοπό του μαθήματος της γλώσσας. Αισθητική Αγωγή Γλώσσα ΤΠΕ

Εκπαιδευτική παρέμβαση Οργάνωση της διδασκαλίας εργασία σε ομάδες τρεις των πέντε ατόμων και μία των τεσσάρων Ρόλοι μαθητών Ρόλος δασκάλου εμπνευστής, καθοδηγητής ξεφεύγοντας από το στερεότυπου του παραδοσιακού δασκάλου Γνωστικά προαπαιτούμενα προυπάρχουσες εμπειρίες ώστε να δομήσουν νέες γνώσεις Γνώσεις γύρω από τη χρήση του λογισμικού επεξεργαστή κειμένου (Word) καθώς και του λογισμικού Ιδεοκατασκευές.

Εκπαιδευτική παρέμβαση Απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή Αίθουσα διδασκαλίας και εργαστήριο πληροφορικής δυνατότητα πρόσβασης σε Η/Υ δυνατότητα σύνδεσης με λογισμικά γενικής χρήσης και περιβάλλοντα πρακτικής γραμματισμού όπως Tux Paint, Word «Ιδεοκατασκευές» δυνατότητα σάρωσης, εκτύπωσης. Θα χρησιμοποιηθεί : λογισμικό καθοδήγησης (Ιδεοκατασκευές). λογισμικό γενικής χρήσης (Word). Λογισμικό παραγωγής βίντεο (Movie Maker)

Εκπαιδευτική παρέμβαση Διδακτικοί στόχοι Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Παραγωγή λόγου (προφορικού, γραπτού) Ανάπτυξη εικαστικής έκφρασης μαθητών Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας Ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης και φαντασίας μαθητών Ψυχαγωγία μαθητών Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ να αναλύουν και να συνθέτουν πληροφορίες. να εντοπίζουν και να αξιολογούν τις πληροφορίες που χρειάζονται με τη χρήση διάφορων πηγών πληροφόρησης γλωσσικών και μη.

Εκπαιδευτική παρέμβαση Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία να προωθούν τη συνεργατική μάθηση και επικοινωνία. να ενθαρρύνονται στο διάλογο και την επιχειρηματολογία. να καλλιεργούν την ικανότητα λήψης αποφάσεων. να σέβονται τις διαφορετικές απόψεις.

Εκπαιδευτική παρέμβαση Διδακτική προσέγγιση Θεωρητική προσέγγιση Εποικοδομισμός (Piaget) Κοινωνικοπολιτισμικές Οι θεωρίες του Vygotsky δίνουν μεγάλη σημασία στη γλώσσα ως παράγοντα για την μάθηση στηριζόμενοι στην ζώνη της επικείμενης ανάπτυξης Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να προσαρμόσει την διδασκαλία του με τέτοιο τρόπο οι μαθητές να εκφραστούν, να διερευνήσουν και να αλληλεπιδράσουν με το περιβάλλον με απώτερο στόχο να οικοδομηθεί η γνώση με τον πιο ευχάριστο τροπο.

Εκπαιδευτική παρέμβαση Μέθοδοι Ανακαλυπτική Ομαδοσυνεργατική Μέθοδος project

Εκπαιδευτική παρέμβαση ΦΑΣΕΙΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Εκπαιδευτική παρέμβαση ΦΑΣΕΙΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Α΄ φάση – Ανάγνωση κειμένου Λαϊκό παραμύθι «Ο Κόννλα και η νεράιδα» Σύντομη νοηματική επεξεργασία Αναδιήγηση του παραμυθιού (προφορικός λόγος) Οι μαθητές αναζητούν τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού Αποφασίζουν να συνθέσουν μια ιστορία Συζητούν τον τρόπο σύνθεσης της ιστορίας

Εκπαιδευτική παρέμβαση Β’ Φάση - Σύνθεση της ιστορίας Τα παιδιά φτιάχνουν τη δική τους μυθοπλασία (ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης) 1η ομάδα γράφει το πρώτο μέρος της ιστορίας 2η ομάδα χρησιμοποιεί τον κειμενογράφο (Word) 3η ομάδα συνθέτει το τρίτο μέρος της ιστορίας 4η ομάδα ολοκληρώνει την ιστορία χρησιμοποιώντας τις Ιδεοκατασκευές

Εκπαιδευτική παρέμβαση

Εκπαιδευτική παρέμβαση Γ΄ Φάση - Αξιοποίηση της ιστορίας Εικαστική δραστηριότητες: (συνεικόνες - σελιδοδείκτες – εξώφυλλο της ιστορίας – σκηνές ) Χρήση του Tux Paint Σύνθεση μουσικών κομματιών Ανάρτηση της ιστορίας σε μια Χάρτινη μηλιά Ανάρτηση του υλικού στη ψηφιακή μηλιά Ακολουθούν μη γραμμική αφήγηση

Εκπαιδευτική παρέμβαση

Εκπαιδευτική παρέμβαση

Εκπαιδευτική παρέμβαση Δ΄ Φάση – Ολοκλήρωση Ηχογράφηση της ιστορίας Δυσκολίες κατά την ηχογράφηση

Εκπαιδευτική παρέμβαση Επέκταση Είναι δυνατόν να εφαρμοστεί με διάφορες παραλλαγές Καλλιεργεί τη δημιουργική γραφή Οι μαθητές εργάζονται ομαδοσυνεργατικά Κάθε μέρος της ιστορίας μπορεί να γίνει αρχή για τη δημιουργία μιας νέας ιστορίας Η πλατφόρμα μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα π.χ. Ιστορία αναδιήγηση γεγονότων

Εκπαιδευτική παρέμβαση Αξιολόγηση Διαμορφωτική Προβλήματα σχετικά με τη λειτουργία των ομάδων καταμερισμός ομάδων ισχυρές προσωπικότητες Χρόνος της εκπαιδευτικής παρέμβασης ξεπέρασε τις αρχικές προβλέψεις Η/Υ μέσο δημιουργικού παιχνιδιού Δάσκαλος «ενορχηστρωτής των δραστηριοτήτων»

Εκπαιδευτική παρέμβαση Τελική αξιολόγηση Συζήτηση μεταξύ των μαθητών και του δασκάλου Θετικές εντυπώσεις των μαθητών Τα έργα των μαθητών διέθεταν πρωτοτυπία φαντασία Η ιστορία μπορεί να παραλληλιστεί με αντίστοιχες ιστορίες ελεύθερης πλοήγησης οι οποίες καταργούν την γραμμική προσέγγιση Διακειμενικά στοιχεία στην ιστορία.

Εκπαιδευτική παρέμβαση Συμπλήρωση ερωτηματολογίου Τμήμα της διαδικασίας που άρεσε περισσότερο Μαθητές Η συγγραφή ιστορίας 10 Η εικαστική δημιουργία 7 Η ηχογράφηση της ιστορίας 18 Η αποτύπωση της μηλιάς στο χαρτί 3

Εκπαιδευτική παρέμβαση

Εκπαιδευτική παρέμβαση Χαρακτηριστικές απαντήσεις στην ερώτηση «γιατί άρεσε η όλη διαδικασία στους μαθητές είναι: Μ2: «Συνεργαστήκαμε για να φτιάξουμε κάτι όμορφο» Μ3: «υπήρχε υπέροχη συνεργασία, συμμετείχα σε όλα και τα κάναμε όλα με τη θέληση μας» Μ4: « δεν είχα ξανακάνει και μου φάνηκε ωραίο» Μ5: «Ήταν διασκεδαστικό και συνεργάστηκα με τους συμμαθητές μου! Επίσης ένας παραπάνω λόγος για να πειραματιστούμε και να γράψουμε με φαντασία αυτή την πανέμορφη ιστορία» Μ7: «Μου άρεσε όλη διαδικασία, γιατί συνεργάστηκα με τους άλλους συμμαθητές μου και καταφέραμε, νομίζω να βγάλουμε μια πολύ καλή εργασία» Μ8: «Γιατί ήταν κάτι πρωτότυπο, που δεν το είχα ξανακάνει» Μ9: «Μου άρεσε γιατί μέσα από όλα αυτά έμαθα τι σημαίνει η λέξη «ομαδικότητα». Και πέρασα πολύ ωραία γράφοντας την ιστορία και κάνοντας την ηχογράφηση»

Εκπαιδευτική παρέμβαση το σχολείο μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικό, αν στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων λαμβάνονταν υπόψη οι ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών. Ο σεβασμός όλων των εμπλεκομένων στη μαθησιακή διαδικασία (μαθητών, εκπαιδευτικών), πιθανότατα, θα βοηθήσει στην υλοποίηση των στόχων του σύγχρονου σχολείου. Η εκπαιδευτική παρέμβαση πέτυχε τους στόχους που είχαν τεθεί. Οι μαθητές ανακάλυψαν τα αφηγηματικά στοιχεία και κατάφεραν να συνθέσουν μια ιστορία ενεργοποιώντας τη φαντασία τους.

Εκπαιδευτική παρέμβαση Οι μαθητές ανέπτυξαν υπευθυνότητα, αλληλοσεβασμό, αλληλοβοήθεια και ομαδοσυνεργατική διάθεση, Διαμορφώθηκε ένα θερμό και ενθουσιώδες κλίμα μέσα στην τάξη καθώς κυριαρχούσαν οι συζητήσεις, οι «συγκρούσεις» και ο δημοκρατικός διάλογος για την αντιμετώπιση των διαφωνιών στην επίλυση των θεμάτων και των προβλημάτων που ανέκυπταν. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες τα παιδιά συνειδητοποίησαν τις δυνατότητες και τις ικανότητες που είχαν να διατυπώνουν προτάσεις, να συζητούν ομαδικά, να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις και να επιχειρηματολογούν.

Εκπαιδευτική παρέμβαση Οι μαθητές ευχαριστήθηκαν ιδιαίτερα με το ότι η δουλειά τους θα γινόταν γνωστή μέσω του διαδικτύου. Η «φορτωμένη» με τις εργασίες τους ψηφιακή μηλιά εντυπωσίασε τους μαθητές, οι οποίοι θέλησαν να την δείξουν στους φίλους τους και στα αγαπημένα τους πρόσωπα. Ο Snow, Άγγλος επιστήμονας και συγγραφέας υπογραμμίζει ότι υπάρχουν δυο κουλτούρες: η κουλτούρα της επιστήμης και η κουλτούρα των γραμμάτων Η ψηφιακή αφήγηση (ψηφιακή μηλιά) κατάφερε να συνενώσει αυτές τις δυο κουλτούρες ώστε να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να χειρίζονται την τεχνολογία με στόχο «να ρουφήξουν τους καρπούς της τέχνης».

Βιβλιογραφία Αναγνωστοπούλου Δ., Λογοτεχνική πρόσληψη στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εκδ. Πατάκη, Αθήνα 2002. Βασιλαράκης Ι. Ν. (επιμ.), Σύγχρονες Οπτικές και Προοπτικές της Λογοτεχνίας για Παιδιά και Νέους εκδ. Τυπωθήτω Γ. Δαρδανός, Αθήνα 1998. Frazel M., Digital storytelling Guide for educators, International Society for Technology in Education 2010, Κόμης, Β., & άλ., Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία. Επιμορφωτικό υλικό για την εκπαίδευση των επιμορφωτών στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης. Τεύχος 2Α: Κλάδοι ΠΕ60/ΠΕ70. ΥΠ.Ε.Π.Θ., Π.Ι., Ε.Α.Ι.Τ.Υ., Πάτρα 2008. Κατσίκη-Γκίβαλου Α. (επιμ.), Παιδική Λογοτεχνία Θεωρία και Πράξη, τόμος Α’, εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 1995. Κατσίκη-Γκίβαλου Α., Το θαυμαστό ταξίδι. Μελέτες για την Παιδική Λογοτεχνία, εκδ. Πατάκη, Αθήνα 2003. Καλογήρου Τζ., Τέρψεις και Ημέρες Ανάγνωσης. Μελετήματα για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο Δημοτικό Σχολείο, εκδ. της σχολής Ι.Μ.Π., Αθήνα 1999. Ματσαγγούρας Η., Σχολικός εγγραματισμός, Λειτουργικός, Κριτικός, Εοιστημονικός, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 2007. Ματσαγγούρας, Η., Κειμενοκεντρική Προσέγγιση του Γραπτού Λόγου. Θεωρία και πράξη της διδασκαλίας ΙΙ., εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 2001. Ματσαγγούρας Η., Η σχολική τάξη Χώρος. Ομάδα. Πειθαρχία. Μέθοδος, Τόμος Α’, Αθήνα 2003. Παπαδάτος Σ. Γ., Παιδικό βιβλίο και Φιλαναγνωσία. Θεωρητικές αναφορές και προσεγγίσεις – Δραστηριότητες, εκδ. Πατάκη, Αθήνα 2009. Ράπτης Α. Ράπτη Α., Η πληροφορική στην Εκπαίδευση (Παιδαγωγική προσέγγιση), Αθήνα 1996. Σεραφείμ Κ.- Φεσάκης Γ., «Ψηφιακή αφήγηση: Επισκόπηση λογισμικών» στο Πρακτικά 2o Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας, «Ψηφιακές και διαδικτυακές εφαρμογές στην εκπαίδευση», Ημαθία Απρίλιος 2010. Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, τεύχ.11-12/Δεκέμβριος 2008-Μάιος 2009. Σπαντιδάκης, Ι., Δυσκολίες γραπτής έκφρασης των μαθητών του δημοτικού σχολείου. Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικών προσεγγίσεων για την ανάπτυξη των μεταγνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με και χωρίς τον υπολογιστή. Διδακτορική Διατριβή. ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Αθήνας, 1998. Σπαντιδάκης, Ι., Οι «Ιδεοκατασκευές» στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής παραγωγής του γραπτού λόγου, 1998. ΥΠΕΠΘ/Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, (2002), Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών. Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Ελληνικής γλώσσας για το Δημοτικό. Σελίδες από το Διαδίκτυο http://users.att.sch.gr/nikbalki/epim_kse, προσπελάστηκε 10/2/2011. http://www.firstborn-creatives.co.uk/home_backup.html, προσπελάστηκε   10/2/2011. http://users.sch.gr/gianmpou/Epimorfwsh/Portfolio1/Enothta_6/glwssa/Senario_Glwssa.pdf, προσπελάστηκε 16/2/2011. «7 Things You Should Know About Digital Storytelling», 2007, http://net.educause.edu/ir/library/pdf/ELI7021.pdf, προσπελάστηκε στις 13/2/2011. Bull G. & Kajder S., Digital Storytelling in Language Arts, http:/www.digitalstoryteller.org/docs/languagearts.htm, προσπελάστηκε στις 13/2/2011.